Lokakuun loppurutistus!

Rinkeli

Näppärä viestien naputtelija
Nyt kun ollaan viimeinkin siirrytty sinne lokakuuhun jolloin on / olis ollu pikkuisten tarkoitus tulla niin jos jatketaan tästä.
 
Jees... Mä niin ajattelin ja toivoin, et tänään 1.10. ois ollu hyvä pvä syntyä, mutta paskat. Eipä sille näytä...

Noo, seuraava "hyvä" pvä oiskin sit laskettuna, eli 10.10. ja jossei vielä sillonkaan, ni sit "passais" 20.10. [:D][:D] No just joo...

Pientä häätöyritystä oli tänään ilmassa. Siivosin oikeen huolella ja laitoin kukkasipuleitakin taas maahan. Oon nimittäin ite viimeks siivonnu varmaan yli kk sit...mies on onneks tossa välillä omalla tyylillään imuroinu. Eli se perinteinen, about vartti ja koko kaksio on "puhdas" [;)] Jännä, et itellä menee aina se tunti puoltoista samaan neliömäärään [:D][:D]

No joo, jospa menis kohta nukkuun... Ois kyl vielä parit lehdet lukematta, ja Striptease -elokuvaakin kattelen sivusilmällä. Oiskin tollanen kroppa joskus, ku Demillä, ni voiskin esitellä [;)]
 
Tätä se yökukkuminen teettää... Parin viikon ajan oon valvonu 3-4. Nyt en saa millään unta ja aamulla aikaisin pitäis lähtä ouluun ajamaan :/

Onko muilla ollu ongelmia hotmailin kanssa?
Mulla se on parin päivän ajan valittanu väärää salasanaa, vaikka tiedän että salasana on oikein. Yritin sitte vaihtaa salasanan, jolloin hotmail lähettää toiseen sähköpostiini vahvistus linkin jota kautta voin valita uuden salasanan. Vaihdoin salasanan, mutta sekään ei toimi... Aina valittaa että salasana on väärin. Toistin tämän salasanan vaihdon kolme kertaa ja aina sama juttu.
Tein sitten kokonaan uuden tilin. Mutta kun yritin kirjautua uudestaan tähän uuteen sähköpostiini, taas sama morkkaus että salasana on väärin!!!
Mies kyllä pääsee omaan sähköpostiinsa... Hotmail ei tykkää musta [:(]
 
Ai mitä! Onx jo lokakuu?? Kappas [:D][:-] Ja viikonpäivistäki olen jo iha sekasin. Näköjää olen lomalla..[;)]

Just ku olen hehkuttanu sitä kuinka hyvä on ollut olla..niin eipä ole enää[:@][&:][:@]
Tuli pakkomielle siivoomiseen tänää. j nyt olen niin kipee selästä ja nivusist et joudun taistelee itteni kans et pääsen edes vessaa pissalle.. Huh huh mitä tuskaa.
Toukka on möyriny massus eilisest lähtien iha sikana.. ja nyt sille näköjää tuli hikkakin.
Eilen en saanut unta sen tkia kun se hillu tuol massus iha hulluna. Tosi outoo.. mistäköhä lienee tuo möykkääminen.
Ja vatsa on alkanu toimimaa tosi vilkkaasti.. mitä ei ene ole ollu.. hmm..

peekoo: Ihan kamalasti jaxuja sinulle ja perheellesi!! Kuullosti tosi hurjlta mitä oli kirjoittanut.

ronkuli: joo se fiilis.. ei mun kyl sil hetkel tehny mieli ku ukko alko mua lämmittelee, mut aattelin et nyt tai ei koskaa. Ihan kivaa se oli sen pienen hetken. Sitä perinteistä saarnaaja asentoa tuli kyl ikävä et vois olla kasvokkain ja lähetysten, mut tämän massun kanssa ei kyl tod. enää onnistu[:D] Sitä odotellessa

Naapurini kertoi että hänellä oli synnytyksestä tullut suonikohju alapäähän mikä oli ollu perhanan kipee. Siihen oli auttanut jäiset terveys siteet[;)]

Eli kun avaat terveysside paperin niin jätä paperi(muovi) kiinni terveyssiteeseen, kastele side ja puristele ylimääräiset vedet pois ja laita pakkaseen. Kun otat käyttöön niin laita kuiva side kiinni pöksyihin ja siihen päälle jäinen side paperin kanssa. On kuulema pelastava enkeli alapäänkipuihin ja turvotukseen.
 
Vaikka kaikki keinot onki aina niin epätoivoisia ja ei ne kuitenkaan auta niin siltikin on hyvä aina tehdä jotain. Imuroin tänään kämpän, kun mies taas oli jumittautunu omiin maailmoihin. Ja pesin olohuoneesta meidän kaikkein likaisimman ikkunan ihan joka ruudun ulkoa sisimmäiseen asti. Ärsytti aukoa  ruutuja, mutta nyt siitä näkyy läpi. (Hetki kun ala reuna on taas täynnä koiran nenän jälkiä, ku se on sen kyttäys-ikkuna)
Ja tosiaan kävin synnärillä pyörähtämässä kun meni hermo kipuun.
Ja just tulin saunasta ja toivon että nyt maistuis uni kunnolla. Oon ollu niin uskomattoman väsynyt.
(Sain tänää itku potku raivarin ja miehellä meni aikaa saaha mut rauhalliseks. Sekä nyt illalla turhauduin ja itkin ilman syytä,ärsytti itteänikin ku itku ei loppunu)
 
Jihuu Mulla onnistuu et mies on päällä. Välillä oli et ei pystyny, mut nyt taas vaikka oon entistä isompi niin onnistuu. Oon iha ihmeissäni itekki mite se on mahollista[:D][:D]
 
moikka,

lokakuu :)

Peekoolla on kylla ollut aika haipakkaa, ei kay kateeksi. voimia sinne teille ja toivottavasti tastedes tulee vain hyvia uutisia!! :)

tanaan oli ihana paiva ja sitten tulikin jotain tyhmaa kinaa.. ja nyt vaan alakulo. ..kun mulle tulee alakulo niin tulee myos suomeen ikava. tuplana paskat aina.

taas joku tuntematon ehdotteli etta millonkas kaksoset syntyy? etta mahaa kuulemma enempi kuin vaimollaan joka sai kaksoset.. ei o kaksosia ei, iso maha vaan.. joo. ostin Orhan Pamukin nobel kirjan, mikas sen nimi on, the black book, ja taidan lahtea sita fiilistelemaan jos siita mieli paranis.

hyvaa yota, toivottavasti :)

maaru[:)]
 
Jihuu eikös se maha ala toimia vilkkaasti ennen synnytystä, oisko loppu käsillä [;)]

Täälläkin muksu välillä riekkuu kuin mikäkin, varmaan se koittaa tulla ulos. Olin alunperin ajatellut myös, että tänään olis hyvä synttäripäivä. Mutta minkäs teet, ei näy ei kuulu...

Carinat no olet varmaan kokeillut ettei isot kirjaimet ole päällä ja katsonut että mahdolliset numerot tulevat salasanaan ettei näppäimistöllä ole numerot "lukossa". Mulla Hotmaili toiminut ihan hyvin, kop kop.
 
Lenita en tiiä.. Hajuki ollu jopa ukolle liikaa :P
Yöllä oli pakko mennä saunaan ku joka paikkaan särki niin pirusti..
Ja yöllä jatkui..Tunsin alapään lihaksilla vauvan päänkin..[&:]  Sain vaivoin nukuttua ja näin ihme unia.

Ukko lähti aamusta pelaa lätkää, enkä pystynyt jatkaa unia, niinkuin yleensä.
Jotenkin on levoton olo ja et ois pakko siivota.

Kyl tää alkaa olla jännää. Nyt tuli sellanen fiilis et pitää tsekkaa toi synnäri laukku viel vimpan päälle kuntoon:)
 
Huomenta ja hyvää lokakuuta lokamammat![:)]
nyt sitte jo tämä jännä lokakuu jolloin kai suurimmalla osalla alkaa paikat poksahtelemaan[:D]on se jännää ja osin epätodellista että kohta on uusi ihminen maailmassa!
Mulla meni vaihteeks yö kohtalaisesti,eli nukuin 12-9 olihan siinä tietty vessareissuja sun muuta mutta..
Peekoon tarina oli kyllä hurja,on tuossa ollut jaksamista mutta toivotan teille kaikkea hyvää jatkoon!
Annie,joo kyllä tässä aikana kaukana on Demin vartalosta,mutta onneks ei tarvi trippailla muutaku sit synnärillä[:D]
Toivottavasti Maarun alakulo menee ohi,onhan tämä syksy ainutlaatuinen kun saa sen kääryleen syliinsä ja hitto noita mahan arvostelijoita,mitäs se kellekkään kuuluu millanen rantapallo on,kyllä tää munkin etumus aika kumpu on mut nyt mieskin on vähemmän huolissaan,kun aikasemmin mulla oli normia pienenpi niin mies jankutti kokoajan että kasvaako vauva[:D]
Carinat mun hotmaili on toiminut ihan normisti,noh joskushan nää koneet on sekasin ihan vaikkei mitään tekiskään..
Ronkulin mies on oikea akrobaatti [:D]meillä ei oo kyllä tuolla saralla tapahtunut paljon mitään,jotenkin on niin väsynyt ja ja[:D]
Mä sain eilen isyyspakkauksen kamat kasaan,nyt pitäs alkaa tekeen korttia siihen ja ettiä laatikko,laittelen sit myöhemmin lisää siitä tonne oikeaan osioon..
Nyt alko meille tulee vauva neloselta,täytynee alkaa seuraamaan,vaikkei se ookkaan yhtä hyvä kuin vatsasta maailmaan,TSEMPPIÄ KAIKILLE[:D]
 
Kai sitä pitää päivitellä viime päivien tapahtumia....

Eilen mulla pääs sairaalalla ekaa kertaa itku, kun lääkäri kysyi vain että olenko mä saanut nukuttua, ja miten muuten voin.
Ei sitten tiedä mikä tuli, kun on vaan niin herkillä, eikä jaksaisi tehdä mitään. Kuitenki on pakko pysyä vahvana pikkusen takia.
Niin no mutta, papulla oli eilen lisääntynyt turvotus, ja sitä poistettiin 410ml, ja tässäkin vaiheessa tää mamma parkusi silmät päästään.
Ja tiistaina selvisi että papulla on jostain tullut infektio, ja hänen osastolle siirto lykkääntyy, eli vielä tarkkailussa, kun on ollut hengityskatkoksia. [&o]
Mutta joo, päivittäin hänt pistetään ja yritetään selvittää mikä hänel on. Nyt odotellaan tuloksia siitä onko hänellä Beckwith-Wiedemannin oireyhtymää vai ei..

No ehkä ajan kanssa kaikki selviää.. Tää mamma on vaan niin väsynyt tähän kaikkeen [:(]
 
Peekoolle  ja mahiiwille kauheesti jaksuja!! Nää on taas niitä hetkiä kun ymmärtää, että miten pienestä sitä ite valittaa ja ruikuttaa vaikka ei oikeesti olis mitään syytä. Itellä ei varmaan pää kestäis tollasessa tilanteessa ollenkaan :(

Eipä oo tässäkään taloudessa lähetyssaarnaajaan taivuttu ihan hetkeen, vahvasti on takapainotteista tuo seksielämä nykyään. Tai se vähänen seksielämä mitä tässä nyt ylipäätään on :D Jotenkin on niin mahottoman seksikäs olo kun turvottaa, närästää ja pierettää. Vielä kun kruunataan tää kaikki yli viikon kestäneellä räkätaudilla ni voilá! Tuntuu, että alapääkin on jotenkin kasvanu kokoa, hyvä kun pystyy istumaan normaalisti kun on römpsä tiellä :/

Nyt on tosiaan jo lokakuu, aika hurjaa! Tarttis varmaan alkaa tekeen jotain, kun vauvanvaatteet on vielä pesemättä, sairaalakassi pakkaamatta ja muutenkin mammaloman alku on menny enemmän tai vähemmän laiskottelun merkeissä ;)
 
Huomenta!

'Meille tulee vauva' myöskin katsottu, ja mua on joka jaksossa harmittanut se, että synnyttäjät makaa paikoillaan sängyssä. Ainakin omasta kokemuksesta se on kaikkein kamalinta, ja kivut ovat kovimmat. Eilisessä jaksossakin se tanssija-äiti makoili vain, vaikka synnytys ei edistynyt. Mä täällä tv:n ääressä jupisin, että liikkeelle, liikkeelle, niin edistyisikin paremmin...ja sillä naisella varmasti olisi kuntoa riittänyt vaikka pieneen tanssiin synnytyksen nopeuttamiseksi.
Mulla liikkuminen ja etukeno asento auttaa kipuihin, ja tuo paikallaan olo on ihan tuskaa (siksi inhoan myös hetkiä, jolloin vauvan sydänääniä seurataan, kun on oltava paikoillaan). Eli ihan neuvoksi ensikertalaisille, kokeilkaa liikkumista ainakin, vaikka tuntuisi että ei pysty tai huvita.

Eilen iltana yritin häätöä: tartuin imuriin ekaa kertaa yli pariin kuukauteen (on aina saanut mut supistelemaan), ja imuroin lastenhuoneita lukuunottamatta koko talon. Sitten saunaan, ylälauteelle (olen viime ajat kylpenyt alalauteella). Lopputulos: pari hassua supistusta! Raivostuttavaa! Ensin mä supistelen hälyyttävästi juhannuksesta eteenpäin, ja nyt kun olisi turvallista syntyä, niin ipana alkaakin viihtyä! Tein myös itselleni sisätutkimusta (oli helppoa kun pää on niin alhaalla että sormet yltää hyvin): Kohdunsuu on ihan pehmeää hyytelöä, ja ehkä parille sormelle auki, kanavaa tuntuu vielä kuitenkin.

Olen miettinyt, että pitäisikö yrittää vain rentoutua ja yrittää odotella rauhassa. Mulle tuo sohvalla makoilu ottaa vaan hermoon, ja liikkuminen on niin vaikeaa... Vali vali... Hei nyt supistaa -lujaa! Jippii!!!!
 
Mahiiw, ei ole teilläkään helppoa :( Kovasti vain voimia ja uskoa paremmasta!

Täällä kaikki oikein hyvin, tuli nukuttuakin melkein kellon ympäri! Mies olisi tänään lähdössä viikonlopuksi työreissulle ja anoppi halusi tulla minulle seuraksi, etten joutuisi yksin olemaan [:D] Mikäs siinä, tullaan hyvin toimeen! Kunhan ei vaan sitten liikoja hössöttäisi, kuten joskus tapana [;)] Veikkaanpa, että tarjoutuu ikkunanpesuun (jolle on kyllä tarvetta!) ja tekemään ruokaa pakkaseen. Enpä taida pistää vastaan.....!

Mulla on ihan hirveä vauvanvaatekuume, kaupasta lähtisi mukaan kassilliset tavaraa! En vaan pysty vastustamaan niitä suloisuuksia.... Kaappi on kuitenkin aika pullollaan jo vaatteita, suurin osa saatu käytettynä, joten typerää ostaa.. Toisaalta kaikki saadut vaatteet ei kyllä ole ihan sellaisia, jotka tarttuisi itselle kaupasta mukaan... Joten ehkäpä huomenna vielä jotain ihanaa pientä katselemaan.... [:D] Kamalaa..
 
Toi mahan tuijotteleminen ja arvosteleminen on niin ärsyttävää. Mulla on loppujen lopuksi aika pieni massu, mutta joillakinhan on ns. hyvät sisätilat. Vaavi on normaalin kokoinen ja tuntuu oudolta itekki et mite se muka tän kummun alle mahtuu.
Mut ku tuossa muutama päivä sitte nähtii yks puoli tuttu niin tämä heti kattoo mahaa ja tokasee, "Nii sulla näyttäis olevan matkaa vielä ainakin pari kuukautta ku oot nuin pieni"
Pikkusen alko ärsyttää ku saanu kipujen kanssa olla pitkän aikaa niin yrittää siinä sitte olla tilanteessa nätisti ja sanoa, "Itse asiassa LA on reilun viikon päästä"
 
mahiiw - varmasti tosi rankkaa ja raastavaa, paljon voimia sinulle!!! Muista yrittää levätä ja syödä. Sairaalassa on tarjolla keskusteluapua, jos yhtään jaksamista löytyy, niin ihmeessä sinne puhumaan tunnoistasi. 
 
mahiiw ja peekoo, voimia teille molemmille! Teillä on varmasti ollut todella rankkaa, kun me muut saadaan valittaa vain jotain kolotuksia siellä täällä :( Toivottavasti molemmat pikkuiset voimistuvat ja ongelmat hälvenevät. Luotetaan niin lääketieteeseen kuin luonnon parantaviin voimiinkin. Ja kovasti onnea vielä molemmille vauvoista!

Tämä odottelija kävi tänään uudessa synnytystapa-arviossa ja siellä olisi nyt jo sellainen 3600g vauva tulossa ultran mukaan. Alapäässä ei vaan ole viikkoja jatkuneista oireista huolimatta tapahtunut varsinaista etenemistä. Kohdunkaulaa on vielä vähän jäljellä mutta pehmeä ja kohdunsuu sormelle auki. Jatkoajalle tässä siis päästiin, mutta lääkäri sanoi, että hän kirjoittaa koneelle niin, että yliaikaa annetaan vain viikon verran eli ensi viikolla neuvolasta laitetaan lähete käynnistykseen, jos tämä ei tajua sitä ennen itse tulla maailmaan.

Myös mun puolesta kiitos tämän palstan hyvästä hengestä kaikille. Näin tukiverkostojen pitääkin toimia!

Ulpukka77 kirjoitteli sellaisesta olotilan sisäänpäin kääntymisestä ja samaista tässä on itselläkin havaittavissa. Sellainen oma kupla ympärillä. Ehkä se on sitä herkistymistä kohti synnytystä tai jotain.

Voikaa kaikki hyvin! Onnea vauvan saaneille ja voimia omaa koitostaan odottaville ja tietysti pitkämielisyyttä pian kaikille muillekin jatkoajalle pääseville :)
 
Lokakuuta kaikille! [:)] Ei se vauva sitten suostunut syyskuun puolella syntymään, mut eipä tässä mikään hätä ole, vielä viikon verran laskettuunkin aikaan jäljellä..

Jännää että jossain synnytystapa-arvioita tehdään, jossain ei. Täällä (Vantaalla asun) ei ole mitään sen suuntaistakaan tehty, ei ole harmainta hajua vauvan koosta, kai sitten synnyttämään kun lähtee joku jossain vaiheessa jotain tsekkaa.. [:-]

Mahoista sen verran, että itse vielä tässäkin vaiheessa tuntuu välillä siltä, ettei raskaana oliskaan, kun ei maha oikein tyypilliseltä vauvamahalta näytä. Äiti just sanoi tuossa eilen, kun kaupungilla aikaa tuhlattiin, että ei susta ihan kaikki huomais että raskaana ees oot. Kun en edes kuulemma kävele yhtään eri lailla kuin ennen. Itse kyllä tuntuu, että maha on välillä tiellä (kun yrittää vaikka kenkiä jalkaan laittaa).

Tuntuu että kivut ja säryt on entisestään vähentyneet, nukun sikeämmin kuin pari viikkoa sitten ja jokin aika sitten vaivanneet öiset krampitkin on kadonneet. Suppareita on vähän pitkin päivää ja varsinkin öisin just ennen nukkumaan menoa (normi nukkumaanmenoaika yhden maissa), tuntuvat menkkakipuina vatsassa, selässä ja joskus viime päivinä reisissäkin. Vatsa toimii liiankin hyvin. Eli ei tässä mitään kuin odotuksen tuskaa.. [:D]

Mies kertoi, että kun vauva syntyy, pitää hänen perheensä Bangladeshissa ruokkia 100 ihmistä tai niillä main.. ja tietty hänen täytyy se kustantaa. Onneksi siihen ei rahaa kuitenkaan mene kuin euro tai pari per nuppi, mutta onhan siinä taas yksi ylimääräinen meno tässä muutenkin tiukassa budjetissa.. Miehen siskonpoika on tulossa Suomeen käymään ja on tuomassa nimiehdotuksia mukanaan, sisko oli hankkinut nimikirjan ja ruksinut sinne muutaman nimen. Tietty mä kuuntelen ehdotuksia, ja toivottavasti sieltä löytyy joku itseäkin miellyttävä nimi!
 
Minsu - jospa se vauva nyt ymmärtää tulla, kun on lekuri antanut vain viikon "armonaikaa"... [:D]

Täällä arki on toistaiseksi mennyt aika leppoisasti. Itsekseni olen siis lasten kanssa ollut keskiviikosta, kun mies meni töihin. Neiti vain nukkuu ja syö, välillä tietty paskookin. [:D]

Painoa oli tullut aika niukasti, joten lisämaitoa menee nyt. Mä en oikein saa tyttöä syömään pullosta, mutta mieheltä se onneksi sujuu. Varmaan johtuu myös siitä, että tyttö haistaa parempaakin olevan saatavilla, kun minä olen pulloa tarjoamassa. Kun ei vaan tulis vatsahuutoja vauvan kohdalla, eikä isomman kohdalla muita sairasteluja, niin uskon, että homma sujuu aika hienosti. [:)]

Eipä ole ollut juurikaan sellainen olo, että olis synnyttänyt. Alapää ihan normin tuntuinen ja jälkivuotokin lähes olematonta. Ei voi muuta kuin olla iloinen ja kiitollinen, että homma meni näin hyvin.

Synnytys mulla siis kesti neljä ja puolituntia, ponnistusvaihe 5 min. Viime kerralla kesti vain 2 min. mutta oli sitäkin tuskaisempi. Joten omasta kokemuksesta voin lämpimästi suositella spinaalipuudutusta, se vei ponnistuskivun pois. Muuten ei ollut ihan niin tehokas suppareihin kuin epiduraali. [:)]
 
Takaisin
Top