Lokakuun lätinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jee! Tänään kun tytsky aloitti taas iltajumpat tuolla massussa, niin sain miehen hälytettyä paikalle ja hän tunsi ekaa kertaa potkut[:D][:D] Siinä se korva minun mahaa vasten ihmetteli, kuinka voi nyt jo potkut tuntua ihan pinnassa asti. Ei uskonu mua aikasemmin kun yritin sanoa[;)] Oli kyllä vähän aikaa yhtä hymyä koko ukko[:D] Aikaisemmin ei ole ollut oikein mahdollisuutta tuntea potkuja, koska tyttö aloittaa jumppaamisen siihen aikaan illasta kun mies on jo nukkumassa (yövuoroa tekee).

Tuntuu olevan tälläkin hetkellä kuperkeikkojen treenaus meneillään[:D]

Hemosta mullakin viimeks ollu tossa liki 4vk sitten 116 muistaakseni ja nyt huomaan ihan oireista että on laskenut lisää...Mua pyörryttää, on heikko olo, pää särkee...jne. Nyt koitan vitamiineista saada rautaa ja välissä tota rautalisää,sitä en mielelläni kun söisi kun mulla on tosi herkkä vatsa ja noista kuullut kauhutarinoita. Mutta samasta kärsitään siis myös täällä [:'(]

rokotteesta tuskin otan, aina ennen ottanut mutta jääkööt tuo normi influenssa rokote ottamatta. Sikapiikin otin jo joskus vuosi sitten, ei tartte sitä ees miettiä enää.

painosta  mulle tullut nyt joku 3,5kiloa. Mutta kun lähtöpaino on niinkin hurjat kuin 90 niin ihan parempikin ettei oo enenpää tullut. Tosin saan ahistuksen tostakin... En taho lihota, mutta pakko kai se on, luojan kiitos noikin pari on tullu suoraan mahaan, eikä minnekään muualle.

joulu siis maailman parasta ikinä ! Täällä yks iha jouluhullu, joka vuosi alan sekoilla jo lokakuussa [:D] Mies saa toppuutella, nytkin menin tilaamaan jouluaiheisia keittiöpyyhkeitä, siis ihan maailman tärkeimpinä oli ostoslistalla[:D][:D] Olen niin jouluihminen, lumi, glögi, ihmiset, ruoka, lahjojen antaminen... yhdessä olo, kaikkea ihanaa[:)][:)] (nytkin juon glögiä[:D][;)])

mimmulle  hyvää lomaa[8D]

yönsäteelle ultratsempit !

maiza voimia appivanhempien kanssa, ite kauhulla oottelen mitä omat keksii... Kun on vielä ukon vanhemmat eronneet... Että tulee kahesta eri taloudesta.

adalmis kyllä muakin ärsyttäis, mulla kans näitä kavereita, että kun jotain omaa iloista uutista kertoo niin on pakko kommentoida että miten itsellä...[:'(]

chak juu, et ole ainoa valkkareista kärsivä, inhaa, mutta onneks silti niin pientä[;)]

omaa oon bongannu jo parit harkkasupparit, aika jänniä.
Sitten mulla on toi selkä, iskias menny ihan hulluks ajoittain. En saa kenkiä ite jalkaan, en meinaa päästä sänkyyn. Poru tulee kun sattuu niin paljon. Ja nivusissa sama homma, johtunee kun mulla on yliliikkuvat nivelet ja painoa liikaa, että nyt jo kipuilee noin pahasti. Onneksi oon vaan koulussa, niin saan rauhassa ottaa.
Oon myös alkanu tuntea viime viikolla kunnon potkut. Tonne alamahaan se potkuttaa pitkin päivää,
varsinkin aina kun syön niin tulee monoa pian[:D] Sitten kun olin kapakassa käymässä (ihan limsalinjalla[;)]) niin kun se baari on metallihenkinen mesta, niin siitä musasta pieni viilliintyi täysin, ihana[:D][:D]
Muuten ollu ihan ok, mitä nyt kroppa kremppaa, mutta hengissä ollaan[:)][;)]
Oottelen kovin torstain rakenneultraa, siihenkin vielä mooooonta pitkää päivää..

Mulla oli viime yö tosi inhottava. Jo alkuillasta alko tulla huono olo, ja maha tuntui pinkeältä ja kovalta ja kipu vaan voimistui kokoajan. Semmonen paha olla, että oikeen oksetti.. :( Ei tienny missä asennossa ois ruennu nukkuu, ku alamahaanki koski niin. Onkohan tämmönen normaalia? Mietin että voisko nuo olla just noita harjoitussupistuksia? Vieläki on outo olo jotenki, heräsin vähä aikasemmin sen takia. Koko yön oikeestaa puoleksi valvoin huonon olon takia ja oli ahistava ja hankala olla... onkohan tää vaarallista? onko muilla ollu mtn samantyyppistä..? Käytiin kyllä eilen reippaalla lenkillä pitkästä aikaa. OIskohan voinu olla osuutta asiaan..
Ei tainnu olla silti ainut yö että oli vähä tommosta oloa, on ollu muutamana muunaki yönä muttei sentää peräkkäisinä...:)

w.astis: Oon jostain kuullut, että vauvaa pitäis jo masussa totuttaa koviin ääniin, ettei tule meluherkkä. Teidän pikkuisesta tuleekin ihan kovemman luokan hevari [:)]

öalsjd: Mullekin tuli pitkän shoppailureissun jälkeen illalla maha kipeäksi. Tuntui paineen tunnetta alavatsalla ja oli hankala löytää hyvää asentoa, että sais nukuttua. Jos yhtään mietityttää, kannattaa soitella neuvolaan. Saapahan ainakin mielenrauhan [:)]

( . ) No niin, nyt mä oon ihan joulumielellä [:D] Tonttu-ukot vilisee silmissä ja kokoajan vaan mielessä joulukoristukset sun muut...

Huomenna rakenne...

Kiitos kaikille tsempistä!

Ollaan juteltu isännän kanssa paljon, toki ennenkin mutta nyt uudestaan. Ja selvästi tajus,että pitää asioiden muuttua jos aiotaan yhdessä jatkaa. Enemmän mie oon valmis luovuttamaan ja ukko aina jaksaa ehdottaa uusia muutoksia, että saatas toimimaan. Ja vahvat tunteethan meillä molemmilla on. Miehen yrityksellä muuttaa toimitilat lähemmäs kotia, joten aiko jatkossa tulla sitten kotiin syömään lounaalla yms. Jospa se auttas,että toista näkee päivälläkin. Ja en mie tietenkään haluais perhettä rikkoa,kun se vauvakin on tulossa. Joskus vaan tuntuu,että ne seinät kaatuu niskaan.

Muutenkin tuntuu,että tavallista rankempi kesä ja syksy menossa. Mullahan on tämä intensiivinen 9kk ammattikoulutus loppusuoralla, työharjoittelua enää 3 viikkoa ja sitten enää 2 lähiviikkoa koulua. Oon painanu tätä koulutusta hullun lailla,että saan tutkinnon ennen pikkupyllyn syntymää. Siihen päälle koti-ikävä lapsuuden maisemiin on vaivannut erityisen vahvana nyt kun esikoista odotan. Kaipaan omaa äitiä.. Joten kai sitä välillä saakin uuvahtaa [8|] marras-joulukuussa vielä muutto isompaan kotiin ja jospa se sitten alkas helpottamaan. Sitten ei oo koulusta stressiä ja jos tuo miehen työjärjestelyn muuttaminen toimis.

Joulu. Mie oon niin henkeen ja vereen jouluihminen, että ei mitään järkeä [:)] Tykkään antaa lahjoja ja siitä perhekeskeisestä ajasta. Lumi ja kynttilät ja paukkupakkaset <3 Mie jo innoissani mietin,mitä ostan pikkupyllylle lahjaksi.. sitten mietin,että ostan ne ite, paketoin ja avaan ite [:D] liekkö järkeä..

Huomenna meillä ois rakenneultra ja sinne äippäpolille odottelen aikaa noiden paineiden takia. Eli iisi meillä on yhtä aikaa rakenneuä, monelta teillä on? meillä heti aamusta 8.20 mutta siitä suoraan töihin,eli päivittelemään ultrakuulumisia pääsen vasta iltapäivällä..

Piikeistä: En aio ottaa sikapiikkiä saatikka muita.. Joskus muutamia vuosia sitten työpaikalla otettiin perusinfluenssaa vastaan rokote ja mulla pasahti kuume 40 ja kauhee tauti päällä viikon verran. Kaikillehan ne ei sovi,.

Mutta hyvää vointia kaikille!

Hilppa+pikkupylly rv 21+6

öalsjd: Mulla on ollu harjotussupistuksia nyt muutaman viikon aikana lähes päivittäin, mutta ne ei kyllä ole olleet yhtä voimakkaita kuin nuo, mitä sinä kuvailet. Itselläni siis kohtu alkaa supistaa, kun vauva on ollut enemmän liikkeellä eli useamman perättäisen potkun jälkeen menee alavatsa kovaksi ja tuntuu "oudolta".
Soitin niiden alettua neuvolaan ja sain ohjeeksi, että jos tuntuvat kipeiltä tai vuotoa tulee, niin pitää mennä heti lääkärille. Minulla oli muutenkin varattuna lääkäri seuraavalle viikolle ja terveydenhoitaja käski kertoa supistuksista, jotta lääkäri tekee sisätutkimuksen kohdunkaulan tarkastamiseksi. Lääkäri sitten tarkasti, ettei supistukset ole vaikuttaneet kohdunkaulaan ja sanoi, että pitää mennä uudestaan, jos supistukset voimistuvat tai alkavat olla pitkäkestoisia.

Toivottavasti sait jotain selkoa sepostuksesta :)

Heippa kaikille!![:)]

Rokotuksista:
Nyt on otettu se kausiifluenssa rokote ja vielä ainakaan ei ole mitään merkkejä mistään (otettu 2 h sitten). Mulla on nyt kuitenkin helpottunut olo kun se otin. Oon ottanut myös sen sikarokotteen silloin "vuosi" sitten. Tää oli samalla tehoste sille. Katsokaa THL:n ohjeistus http://www.ktl.fi/portal/suomi/terveyden_ammattilaisille/rokottaminen/influenssarokotukset/raskaana_olevien_kausi-influenssarokotukset/

Harjoitussuppareista: Mulla on ollut muutaman kerran ja juuri noin se meni et maha meni aivan kovaksi, kaikki vatsalihakset supistu. Kuuma suihku rentoutti vähän. Kokonaisen illan kerran kesti ja toisella kerralla kesken kävelylenkin. Säikähdin silloin tosissaan, mut seuraavana päivänä ei ollut enää mitään.

Joulu: menemme miehen vanhemmille ja otetaan kissi mukaan. Sinne tulee myös miehen siskon kissi ja saavat taas painia yhdessä [:)].. Tällä hetkellä nää on meidän ainoita vauvoja. Ihanaa ja sit saa syödä hyvin ja toivotaan et on kunnossa.

Vitamiineista: Syön yhden multivitan raskausvitamiinin pv. Pitäisi jotain D lisää hakea vielä lisäksi, en viitsi 2 raskausvitamiinia ottaa kun pelkään saavani sit jotain liikaa.

KAIKILLE HYVÄÄ VOINTIA!! [:)][:)][:)]

[:)][8D] IHANAA RUSKAN TAIKAA [8D][:)]

TIPSI: KIITOS

IISI: KIITOS [:)]
Sulle takaisin ( mutta eri tsempit [;)] ) tsemppejä huomiseen ultraan [:)][:)][:)]

W.ASTIS: KIITOS tsempeistä
Onnittelut kunnon potkuista [:)]
Ja tsemppiä sulle torstain ultraan [:)][:)][:)]

JOULUSTA: "Kilisee kilisee kulkuset"...Siis Joulussa on parasta Joulukuusen haku lasten kanssa [:)].Haetaan se metsästä noin pari päivää ennen aattoa sulamaan.Ja sitten aattoaamuna aikaisin lapset koristelevat kuusen..ihanaa [:)]
Ja sitten Joulussa on parasta tietty JOULUKINKKU [8D][8D]..
Ja ihanaa on aattoaamuna mennä navettaan ja antaa eläimille Joululahjat [:)]
Ankoille ja hanhille ostan aina extra salaatti annokset.Lampaille ostan leipää.Ja kaikille ammuille tietysti ostan vanhaa leipää ja vien niille sitä syötäväksi [:)].
Kissat saavat herkkuruokaa,koirat saavat isot luut ja jotain muutakin ja linnut erilaisia ruokia [:)].
No,oikeesti Joulu on ihana Juhla ja mun mielestä se on sellainen lasten juhla [:)][:)].Lapset eivät ota Joulua sillain kuin aikuiset,eli että kaikkea pitää ostaa ( kalliita lahjoja,koristeita,ruokia ym.ym. ) vaan lapset nauttivat Joulusta täysin rinnoin ja ehdoitta [:)].Se lasten ilo tarttuu meihin aikuisiinkin ja silloin sitä ajattelee,että kylläpä tämä elämä onkin ihanaa [;)].No,toki lapset odottavat sitä Joulupukkia ja lahjojakin [;)].
Tietysti kun meillä on niin paljon lapsia,niin meillä myös Jouluna on menoa ja melskettä.Ja kuitenkin me käymme Jouluna sekä anopilla että minun äidilläni.Eli reissaamistakin on,joka tietysti väsyttää vähän ja verottaa voimia.Mutta onneksi tänä Jouluna minun äiti tulee meille viettämään Joulun,niin se tekee juhlasta jotenkin vielä ihanamman [:)].
Illalla viedään sitten haudoille kynttilät ja mennään Joulusaunaan.

(.) Rakenneultrassa kaikki hyvin [:)].Lisää kerron siitä ultrakuulumisissa [:)]
Ikävää vain oli,ettei minulta sitten ultrattukaan oik.munuaista eikä maksaa,kun tämä ylilääkäri oli päivystysleikkauksessa.Ja rakenneultran teki toinen gyne,joka ei osaa ultrata muuta kuin vauvoja [:D].
No,mulle ehkä tehdään ultra sitten myöhemmin [8|]

Lääkäri kysyi mun paastoarvoista ja ne kuullessaan sanoi,että satavarmasti mulle aloitetaan insuliinit [&:].No,itseasiassa sen itsekin jo ikäväkyllä tiesin.Perjantaina siitä aiheesta sitten lisää tuolla ä-polilla.
Saas nähdä,että ultrataanko siellä taas Miniä [;)]

IHANAA VOINTIA TEILLE KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 21+6

w.astis: Mulla on myös tosi herkkä vatsa, ja rautakuurin aloitus pisti pakin sekaisin..Mutta kesti vaan kaksi päivää ja rauhoittui! Obsidan on kai todettu parhaaksi herkkävatsaisille. Itselle ostin Retaferiä (halvin). Noi puutosoireet alkoi mulla käydä niin hermoille, että melkein parempi olla pari päivää huonolla mahalla. On olemassa jotain vippaskonsteja, joilla vatsaa saa raudan kanssa rauhallisemmaksi, kysäise apteekista tai googlaa vaikka!

hilppa86: Upeeta, jos saitte tilannetta selvitettyä, tänne vaan purkamaan kun paine kasvaa kattilassa...Kyllä se siitä! Kaikki järjestyy ennen pitkää ja ihanaa kun saatte isomman asunnon, onnea!

Rokote: En osaa päättää!!! Kääk. Mitä teen. Toisaalta en haluaisi omaa vastustuskykyäni sörkkiä ja taas toisaalta luotan kyllä rokotuksiin ja lääketieteeseen ylipäätään. Vaikeeta vaikeeta.

Paino: +5 kg.....AArrgh. Mikäköhän valas musta vielä tulee. Viime päivinä karmiva olo, niin paksu ja öllö. [:'(][:'(][:'(][:'(]

Joulu: Perustin oman uuden aiheen, oli pakko...[:D][:D][:D] Laitoin sinne pulinaa.

Valkovuoto: Alusta saakka koko ajan. Melkein tekisi mieli vaihtaa pöksyt kesken päivän. Phs:ia ei tee hyvää pitää koko ajan pitkiä aikoja, on gyne joskus sanonut.

Harjoitussupparit: Muutaman kerran käväissyt, tosiaan sen yhden kerran pahemmin kun juoksin bussiin. Tuntui kuin joku olisi vanteen kiristänyt vatsan ympäri pariin otteeseen. Ei sattunut, onneksi.

Vitamiinit: Multitabs raskaus 2 x pv. Otin vahingossa apteekissa tuota, kun aiemmin oli kilpaileva Multivita raskaus&imetys. Kai ne saman asian ajaa..

ONNEA kaikille upeista ultrakuulumisista!!! Jee!!!

Oma (.): Appivanhempien kanssa asiat puitiin halki, poikki ja pinoon, heidän kanssaan on helppo riidellä ja sopia. [:)] Ovat hienoja ihmisiä ihan oikeasti, todella hyväsydämisiä. Välillä sitä keittää yli asia kuin asia. Onneksi siis puhuminen oli taas se oikea tapa saada tilanne raukeamaan. Lupasivat parantaa tapojansa ja me miehen kanssa relata omalta puoleltamme. [:D]
Tämä päivä on kyllä alkanut niin huonosti kuin vaan voi. Olen koko päivän yrittänyt lukea tenttiin, mutta vaikka luen ja luen, en tajua lukemastani hevon P:aa..Ja kyseessä on itselle suht tuttu aihe kuitenkin. Voi apua. Ihan kuin ei osaisi enää ollenkaan lukemisen taitoa. Hermot ihan hullun kireällä ja oma olo ja olemus suorastaan kuvottaa. Rahat loppu jne. Edes upea aurinkoinen ruskasää ei tunnu auttavan. No, ei muuta kun kirja auki ja sukellus enganninkieliseen taidehistorian opuksen syövereihin. [&:][&:][&:][&:][&:]

Harjoitussupistuksista:

Soittelinkin sitten neuvolaan ja sain heti ajan sinne. Kävin noin normaalisti neuvolassa sitten nyt, vaikka ois ollu aika vasta ens viikolle. Se sitten peruttiin kun nyt katottiin kaikki perusjutut, ja kaikki oli ihan kunnossa. Vauvan sydän äänetki kuulu ja potkutteli dopleriin kovasti :) Mutta varmuuen vuoksi vielä pitää huomenna viedä pissanäyte labraan, vaikka pikatesti olikin puhdas, ja sain myös lääkärille ajan, hän katsoo ettei kohdunsuulla ole tapahtunut muutoksia. Kiitos teille myös vastauksista!:) On se hyvä että saa mielenrauhan ainaki, toivottavasti kaikki on kunnossa..!:) Taisivat olla harjoitussuppareita vaan.. :)

Hei kaikki,

mä olen nyt aika tipahtanut keskusteluista, mutta ihania juttujahan täällä; ultrauutisia ja joulua [:)]!

Ihanaa, kun ilmat pimenee ja ilmakin pirtsakoituu! Meille tulee huomenna vieraita Saksasta ja kivaa, että Helsingissä on vielä kaunis ruska, eikä sellaista apeaa. Ajattelin, että mentäisiin tunnelmoimaan Linnanmäen valokarnevaaleille perjantaina, vieraana kun on kaverini 7 v. poikansa kanssa.

Rautaa pitäisi aloitella, juu, mutta vähän sama homma, että arastelen tuon herkän vatsani takia. Mutta Obsidania ovat kaikki raskauden kokeneet kaveritkin suositelleet, sitä siis.

Vitamiineista: Neuvolan täti oli sitä mieltä, että kannattaisi syödä purkista vain d-vitamiinia ja sitä rautaa. Olen tähän asti syönyt myös Multitabsin raskauspainosta, mutta nyt siis sitten vain d-vitamiinia. Ei kai siitä mitään haittaa ole, jos kuitenkin söisin myös sitä Multitabsia? Toisaalta mä syön monipuolisesti - ja paljon, joten ei tässä mikään puutos pääse iskemään. Kalaöljykapseleita syön myös, jos sillä saisi pikkuinenkin älliä!

Joulu on ihana! En vain yhtään tiedä missä ja miten sitä tänä vuonna vietämme. Tähän saakka ollaan aina jouluaattona oltu omilla vanhemmillamme, siis ei yhdessä, mutta nyt tuntuisi jotenkin luontevalta etsiä yhteinen tapa viettää joulua. Oon vaan niin kiinni meidän perheen traditioissa ja sellaisessa ihanassa maalaisjoulussa (Yönsäde, mä voisin tulla teille [;)] Teidän joulu kuulostaa ihan sellaiselta oman lapsuuden ja Marikki-kirjojen ihanalta yhdistelmältä), että pelkään etten saa fiilinkiä miehen vanhemmilla. Joulu on kanssa niin herkkä.

Ihaninta on, että käytännössä jää joululta jo kotiin, kun mulla on lomaa käytettävänä ennen vanhempainvapaita. Ihanaa paketoida 7-vuotinen työura vähän niinkuin tauolle ja paneutua tähän vauvabusinekseen! Niin, että joulua olisi kiva fiilistellä ihan kotonakin - hyvissä ajoin ja ihan varmasti loppiaiseen saakka!

Vanhemmista: Meillä on ihan ok välit, mutta viime aikoina on ollut tylsää törmäystä siitä, että me emme miehen kanssa ole naimisiin menevää tyyppiä (emme kuulu kirkkoon, emmekä koe, että tarvitsemme virallisia papereita ollaksemme kunnon perhe), MUTTA kummankin vanhemmat kovasti tuovat tässä asiassa omaa näkemystään esille. Meille ei myöskään tule ristiäisiä, missä on nieleksimistä kummankin suvuille. Olisi mukavaa ja helppoa mennä perinteisten rituaalien mukaan, mutta se olisi meiltä vähän falskia. On silti kurjaa riidellä ja toimia niin, että tietää, että synnyinperhe ei oikein hyväksy...[:(]
Varsinkin tässä "siunatussa" tilassa, kun tarvitsisi oman äipän tukea. Noh, perjantaina kun puhuttiin puhelimessa, niin tuntui, että äitikin on jo päässyt tuosta yli, mutta tiedän, että näin "helpolla" tuosta ristiäiskeskustelusta ei vielä selvitty.......Mun on kilttinä tyttönä vähän vaikee puolustaa omia valintojani [8|]

Ja tästä "siunatusta" tilasta, eli (.)
Kaikki on varsin hyvin. Päätä särkee helposti, mutta luulen, että se johtuu niskoista. Mikä taas johtuu näistä 10 litran hinkeistä, joita joudun kantelemaan edustassani! Onko kellään muulla rintojen kuppikoko ehtinyt jo kasvaa ööööööö...4 kirjainta???? On parasta imetyksen sitten myös sujua, eihän tässä muuten ole mitään järkeä[:@]

Painoa on tullut 5-6 kiloa. Neuvolatädin mielestä kohtuullista, mun mielestäni ei. Ja silti on kamalan vaikeaa olla syömättä herkkuja. Se taas johtuu (seliseli) siitä, että mä olen jatkuvasti järjettömän pahatuulinen. Mielialat todella ailahtelee - en tunnista itseäni välillä. Töissä saan purettua "tarmoa" hyvin ja siitä tuleekin hyvä mieli, kun hommat luistaa, mutta kotona määää ooon ihan monsteri. Miehelle pitää välillä ihan todeta, että oon taas ollut koko viikon ihan kamala, ja se vähän sulattaa jäätä. Mutta kyllä tämä raskaana olo meidän parisuhdetta todella koettelee. Ja miten tämä negatiivisuus vaikuttaakaan vauvaan???????? Jo iskee se äidin syyllisyys[&:]

Mutta keskiviikkona on rakenneultra! [:)]Liikkeitä tuntuu hyvin, mutta hyvin epäsäännöllisesti ja välillä ei oikein kunnolla mitään. Mutta ke saadaan sitten nähdä, onko kaikki kuten pitää ja onko meidän pulla tyttö!

Ihanaa on, että ollaan jo näin pitkällä! [:)]Mulle on sanottu, että maha on vielä pieni, mutta epäilen, että nämä uudet raamikkaat mittasuhteet vaan huijaa. Jotkut äitiysfarkutsin jo painaa mahaa istuessa...

Kaikesta huolimatta, ollaan me aikamoisten ihanien ihmeiden äärellä [:)][:)][:)][:)][:)]

Heissan!
Eilen meillä oli neljäs neuvola ja sain sen todistuksenkin KELAa varten.. Loppupäivän sit innoissani täyttelin netissä eri hakemuksia :) Ihanaa! Äitiyspakkaus tulee noin 4viikon kuluttua! [:)]
Neuvolaosiosta siis enempi jos jotakuta kiinnostaa!

hei kaikille!!!

hilppa - otahan ukko mukaan neuvolaan ja yrittäkää keskustella tädin kanssa tai pyytää häneltä rohkeasti apua, minne voisitte mennä juttelemaan asioista. selvästi rakkautta löytyy, ette vaan osaa sovittaa asioita yhteen. meillä kanssa kovin kovin paljon vaikeuksia ja niin kauan ku toista rakastaa niin kyllä se siitä järjestyy. ukot nyt vaan ei oikeen tiedä miten olla, luulevat tekevänsä kaikkensa ja silti aina väärin. mä olen lopettanut nalkuttamisen ja arvostan kovasti sitä mitä mies tekee, koska parhaansahan se yrittää eikä voi tietää mitä tehdä toisin jos ei kukaan sano.

tähtiys - niissä vitamiineissa ei juuri ole mitään sellaista mikä kumuloituu parista tabletista, että ota vaan huoletta. moni vesiliukoinen vitamiini tulee ulos pissan mukana mikäli kroppa ei sitä käytä/tarvitse. mä syön nyt multivitaa ja obsidania. d-vitamiinia varmaan tarvitsisin, olen kyllä yrittänyt syödä kalaa, juustoa ym että saisi ja aika moneen paikkaan d-vitamiinia on lisäilty.

olen lepäillyt nyt pari päivää ku paineet putosi niin alas ettei pystyssä meinaa pysyä. lääkäri sanoi että kirjoittaa sairaslomaa takautuvasti niin kauan ku en ole kunnossa töihin. kyllä mä huomenna menen koska kukaan toinen ei mun töitä tee.

hilppa: Hyvä, että puhuitte miekkosen kanssa. Toivottavasti kaikki muuttuisi aurinkoisemmaksi!

Yönsäde: Voi pee! Onneksi vauski kuitenkin ultrattiin ja kaikki hyvin!

Maiza: Tänks uudesta aiheesta...pulinaa riittää! Huom. koskaan ei ole liian aikaista alkaa joulun suunnittelu [:D] Ja sitten noi tentit...huoh...mä olen jo puoliksi luovuttanut niiden kanssa, kun oksetus pukkaa heti, eikä mitään mahkuja selvitä tenttiin asti [:@]

öalsjd: Kiva kuulla, että pääsit neuvolaan ja tutkitaan! Mulle mielenrauha on kyllä ihan must.

sea: Mulla ei oo tissit hirveesti kasvanu, isot on ollu aina [:@] Oon kyllä kaikille sanonu, että jollei näistä maitoo tuu, niin on se nyt prkl (anteeksi voimallinen ilmaisu ) [:)]

rötkis: OMG! Noinko nopeesti se tulee? Mulle tulee vielä kiire sen isyyspakkauksen kanssa!!! [:D]

( . ) Rakenne ohi (laitoin infoa ultrauutisiin), seuraavaksi neuvola viikon päästä. Piti sitten taas tänään niin lujaa jännittää, että oksennushan siitä tuli ja kauhee väsy [:@] Ei jaksa edes kunnolla marista!

[:)] ARSKAMAISTA TIISTAITA [:)]

SEA78: Tervetuloa meille vain viettämään Joulua [:)][:)]
Kyllä tänne ylimääräistä käsiparia kaivataankin..saat sinä tehdä sitten Joulusiivoukset,kun minä en tuosta siivouksesta niin välitä [;)][:D] *vitsi vitsi*
Ei vaiskaan..kyllähän Joulu on ihan erilainen maalla kuin kaupungissa [:)]
Kyllä meille mahtuu pari vierastakin Joulua viettämään [:)]
Tosin voi olla,että te pyörtyisitte kun näkisitte nämä meidän villivekarat [;)]

Toi sinun painonkehityksesi on hyvä [:)][:)].Mulla on nyt tullut painoa yhteensä 5,7 kg ja se on ihan normaalia.Mullehan on tullut joka raskaudessa painoa yhteensä noin 16-20 kg.

Tissit mulla on kasvanut vähän [;)].Mulla ei ikinä raskausaikana tissit kasva kuin vähän,mutta sitten synnytyksen jälkeen,kun maito alkaa nousemaan,niin minä muutun yhdessä yössä Samanthaksi [;)][:D]
Mulla on muutenkin normikokoiset pallukat tuossa edessä eli ei mitkään isot [;)]
Maidon määrä ei ole sidoksissa tissien kokoon [;)]
Mulla on aina tullut ihan hirveesti maitoa,vaikken isotissinen olekaan [:D]

Tsemppiä huomiseen rakenneultraan [:)]

IISI: Sinnekin myös ultra onnittelut [:)]

(.) Tänään oli neljäs neuvolakerta ja siellä oli kaikki hyvin [:)]
Neuvolakuulumisiin sitten lisää siitä..
Flunssa jatkuu ja narinat [;)][:D]..Siis mää en ole tottunut sairastamaan,joten sitten kun tauti tänne iskee,niin valituskin on sen kuuloista [;)] ( voi miun miesparkaa [:D] ).

IHANAA VOINTIA KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 22+0 ----> jee,riskiviikot ylitetty!!

iisi : Juu-u [:D] Näin ne KELAlla sano eilen kun vein sen todistuksen sinne.. Netissä täytin sit ne kaikki tarvittavat muuten..
Olikohan se täällä vai jossain muualla (en jaksa tarkistaa ja plärätä [:D]) kun joku puhu et antais sen "isyypaketin" vasta sit kun vauva on syntynyt.. Siis et kun isiukko on menossa kotio/varpajaisia viettämään niin sillon paljastais et kotona oottaa siellä ja siellä paikassa sulle yks juttu [:)] Mä oon suunnitellu tekeväni niin.. Aattelin et jemmaisin miehelle laatikkoon esim parit varpajais-oluset ja sikarin ja samaan boxiin sit paitaa ja mukia yms.. Aatoksen asteella ollu vielä tää [:)]
(.): Voe kuttu! Kuumetta pukkaa näemmä [&:] 37 ja risat, mut selkeesti lämmön puolella ja silmiä kuumottaa ja nenää kirvelee ja kuumottaa.. Saas nähdä onko tää vaan joku ihme "lämpöpiikki" vai tuleeko mulle lenska [:@]

isyyspakkauksesta, voi olla että itekkin jemmaan syntymään asti kuitenkin vaikka ensin ajattelin marraskuussa antaa. Ehkä se sillon synnytyksen jälkeen kolahtaa isään paremmin, ajattelin jos se pakkais sairaalalaukkuun ja antaa siellä sitten [:)]

(.) Meillä oli rakenneuä tänään. Lisää omassa osiossa. Huomenna on aika äippäpolille, siellä pääsen uudestaan kurkkaamaan pikkupyllyä.
Mulla on alkanu kans maitoa tai jotain vastaavaa tulemaan pikkutippoja. Rinnat muutenkin kasvanu ja tummunu. Mies tuumas,että kunnon baari tulee [:D] mulla on muutenkin tuota kokoa rinnalla,että saas nähdä millaset hinkit kerkeää kasvaa. Massu kasvaa myös, pyöristyny selvästi. Paino vielä kuitenkin plussan jälkeen miinuksella, varmaan kohta alkaa nousemaan takas päin.

Liikkeitäkin tuntuu nyt vähän väliä, muljuaa pikkueläjä niin mahottomasti :)

Hilppa ja pikkupylly rv 22+0 (pokspoks)

Napajuttua; onko muilla napa alkanut "kääntymään" nurin? Itsellä se on aina melko syvä ollu, ja nyt pullottelee melkein kokonaan nurinpäin jo. Onko ihan normaalia?? [:-]

ittellä rinnat kasvo heti alussa jo kuppikoolla beestä ceehen, kohta alkaa käymään c pieneksi. Maitoa ei kyllä vielä ole tullut (en ainakaan oo huomannu?), pitäiskö sitä ihan tulla jo vai onko tämäki semmonen yksilöllinen juttu niinku mahan kasvukin? [:-] [8|] Ihanaa kun massu kasvanu hirmusesti jo, melkonen pallo [:D] Edelleen vaan äiti siitä vihjailee, että varmasti kaksoset tulossa mutta en vaan kerro muille tai sitä ei olla nähty ultrassa (eihän tämä ole enää nykyaikana mahdollista, että missattaisiin kaksos-mahdollisuus? Tätini ollessa raskaana silloin vajaa 30v sitten ei tiennyt kaksosista ennenkuin 1kk ennen laskettua.. melkonen pamaus tainnu olla sillon.)

mä en ole mitään rokotteita ottanu, sikapiikkiä en satavarmasti ota mutta entäs tuo kausifluenssa?? Hmm. pitäis varmaan neuvolassa puhua ja kysellä kun en siitä käytännössä mitään tiedä edes.

harjoitussupistuksistakaan ei tietoa.. [:-] pitäiskö niitäkin olla, ja huolestua kun ei ole ollu?? Tai sitten en vaan ole huomannut että niitä on ollu.. voiko niitä olla huomaamatta? Herrajumala kun nyt alko taas stressaamaan kun ei mitään tunnu mulle tapahtuvan. [:(] [8|]

napa-asiaa (ssalla): juu, täällä napa on kohta litteä - eli alkanee kohta pullahtaa ulos. Se on ihan täysin 100% normaalia. Luin tästä jostain. Mies on erittäin huvittunut siitä. Hauska sinäänsä, koska hänellä on joku napa-häiriö - ei voi sietää jos hänen napaan koskee. Aika jännää. Siis on kieltänyt minulta napaan koskemista.

Minullekin vihjaillaan että masussa asuisi 2 kappaletta [:D] mutta kyllä siellä vaan yksi asustaa.

(.) nyt alkaa kohta oikeesti pännii!! En vieläkään tunne mitään potkuja!! [:@][:@][:@] Juu, istukka on etuseinässä mutta nyt alkais olla jo korkea aika. Doppleri kyllä kertoo että asukki viuhtoo ja heiluttaa raajoja. Jotain pientä kuplintaa jne mutta ei vielä mitään sellaista jossa vois sanoa ett TOSSA oli potku. Höh. [:(][:(][:(]

ssalla ei mullakaan oo maito noussut, kuulemma tosi yksilöllistä, eiköhän se synnärillä sitten[;)]
Mun napa on vielä normi, ittee vähän kauhistuttaa jos se pullahtaa, voi kamala[:D][:D]
Harkkareita mäkin huomannu vasta parina päivänä, vahingossa. Eli todellakin missaa helposti, sattunu vaan tulemaan kun oon jostain ihme asennosta noussut et oon tajunnu asian edes. Että elä murehdi[;)]

jenni74 mullakin alko tuntua vasta pari hassua päivää sitten, kun mukelo selkeesti vaihto asentoa. Välissä kuplinnat palaa niin tietää että taas on vaihdettu asentoa, että oottele vaan, kyllä se kohta kääntää ittensä ja alkaa monottaa että tuntuu[:)]

oma eipä kummempia. Ylihuomenna ultra ja en malttais oottaa, toivon et kaikki olis hyvin... Sen jälkeen aletaan sit katella vauvakamoja vasta kunnolla. Huomenna hierojalle ja akupunktioon samalla, kaverille halvalla. On kätevää omata kavereita kaikista ammateista. Just kävin tosi edullisesti kampaamossakin ja kynnetkin laitatin[:D][:D]

Takaisin