Lokakuun lätinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään oli kyllä tuskallista kävellä Kelaan kun tuli näitä ihania repäisykipuja nyt tullu monena päivänä jo aina kun lähtee ekaa kertaa liikenteeseen. Tän päivänen kipu oli niin voimakas että meinas parahtaa itku. Pakko oli sinnikkäästi vaan jatkaa kävelyä hitaasti eteenpäin.

Heh tuossa yks päivä kun istuin tutussa kuppilassa ja yhtäkkiä radiosta alkoi soimaa kaija koo- vapaa kappale niin jo alko potkiminen tuntumaan ja möyriminen taitaa pikkunen tykätä kaija koon uudesta biisistä :D
Tänään kokeilin samaa kotona, mutta ei se jaksanu ruveta mitään tekemään näemmä..

Kiitos kaikille taasen tuesta ja kannustavista sanoista!

(.) Kävin siis tänään siellä äippäpolilla paineiden takia ja aloitettiin verenpainelääkitys ja seurataan nyt tuota. Laitto lisäksi 3 viiikon sairasloman, sen verran koholla nuo paineet ollu. Olokin ollu kyllä sen mukainen. Seuraava kontrolli äippäpolille 4 viikon päästä.

Samalla oli myös ultra ja kun noista munuaisista ja suolen nesteestä mainitsin,niin ihana lääkäri teki rakenneultran uudestaan vaikka tarkoitus oli katsoa vaan istukan toimintaa ettei paineet olisi siihen vaikuttaneet.. Kyseessä oli ihan erikoislääkäri ja hän sanoi,ettei näe aihetta munuaisten takia ylimääräisiin kontrolleihin ja se nestealue on sappirakko [8|] Kuulema tottumaton ultraaja voi nähdä sen epätavallisena nestealueena, mutta sen katsoi kyllä lääkärikin eilen.. no oli miten oli, huolta ei siis ole ja kun paineiden takia muutenkin joudun käymään ylimääräisiä käyntejä niin samalla katsovat ettei tuo toinen munuainen tuosta kasva..toinen siis on hiukan toista isompi, mutta ei hälyyttävästi. Kyllä itku pääsi kun autolle kerkesin, paisutin jo aamupäivän aikana kauheen huolen jos pikkuisella onkin munaisten kanssa isokin ongelma. Mutta onneks näin ei ole ja paineet ei tuohon istukan toimintaankaan ole vaikuttaneet, eli kaikinpuolin kaikki hyvin.

Ihanaa porukkaa oli kyllä oyssin äippäpolilla, ei voi muuta sanoa.. Hyvin mielin sinne voi sitten lähteä synnyttämään kun aika on.

[:)] NOPSAA HOPSAA [:)]

HILPPA: Aivan mielettömän ihania uutisia sait ä-polilta [:)][:)][:)] *iloitsee*
Olipas ihanaa kuulla,että vauvalla olikin kaikki hyvin!!!
Nyt sitten vaan iloisin mielin kasvattamaan masua [:)]

(.) Mää pidän hyvää huolta flunssastani [;)]
Käytiin ostoksilla ja nyt vihdosta viimein löysin tyttöjen huoneeseen kivan Prinsessa maton,Prinsessa kellon,verhot ym.rekvisiittaa.Huomenna tapetoimme ja maalaamme seinän.Sitten pitäisi vielä mennä huonekaluostoksille.

Kauppareissun jälkeen kuskasin muksuja vuorotellen kottikärryillä pitkin mantuja [:D]
Siis hitsit,kun lapset nauttii olla kottarikyydissä,mutta vanha ja raihnainen äiti se puhisee ja kihisee,kun niin voimille ottaa [;)]
En oikein ole vielä kunnossa tämän kaamean taudin kourilta [:'(]
Vihreetä paksua löllöä räkää tulee joka tuutista ja röörit huutaa armoa..ei kivaa.

Mutta mieliala on onnellinen [:)]..Nyt on sellainen fiilis,ettei ole yhtään känkkis olotilaa [:D] *ja mies kiittää* [:D]

AJATELKAA POSITIIVISESTI JA OTTAKAA SUKULAATIA [8D][;)][:D]

Yönsäde ja Mini rv 22+1

Hyvää huomenta!

hilppa86: Onneksi sait hyviä tuloksia ja jatkoa seurataan tarkasti. On meillä Suomessa vain hyvät oltavat [:)]

minnanen ja jenni74: Jaloista piti sanomani että nyt on kaksi yötä krampannut vasemman jalan pohje. Keskellä yötä veti sellaisn krampin päälle. Huusin vain ja mies huusi et nouse seisomaan. Illalla oli jo ihan hyvä ja taas viime yönä kipeytyi. Pidän villasäärystintä pohkeen päällä[:)]. Luin eilen kirjastossa 9 kk lehteä ja siinä viikon 24 kohdalla sanottiin että kramppeja voi alkaa tulemaan, (ajankohtaista) töissä eräs heitti että ohjekirjan mukaan menee[;)]
Turvotukseen voi auttaa kun pitää joka päivä jalkoja ylhäällä 3 x n. 20 min ajan.

myy77 Ajattelin itsekin hankkia joulukuusta jonkun maksullisen tv-kanava paketin, ehkä plus tv. On sit kuitenkin niin paljon aikaa olla kotona siinä tammikuussa, eikä varmasti jaksa tehdä oikein mitään enää viimesillään. Kanavaehdotuksia??

maiza Mies yritti pestä hampaat myös vasta aamupalan jälkeen juuri veroten siihen että maistuu sit pahalta. Sanoin monesti ettei saa ja viimein uskoi. Nykyään pesee kiltisti hampaat ja syö vasta sitten [:D]

dreamer88 Oltiin miehen yrityksen 50 v juhlissa ja siellä oli bändi soittamassa. Kyllä meno masussa yltyi kun bändi aloitti [:)]. Täytyisi alkaa soittaa enemmän musiikkia nyt kun toinen on kuulolla. Itse en laula ja ehkä parempi niin [;)]

Omaa: Napa ei ole muutunut muutoin kuin levennyt hieman. Mulla on kans "syvä" napa[:)]
Tissit kasvaneet yhden koon (tosin tiukkaa alkaa tekemään) ja ei tule maitoa vielä.
Sokerirasituskoe on kahden viikon päästä ja oon nyt koittanut vähentää herkkuja radikaalisti. Kyllä syön edelleen hedelmiä (neuvola täti sanoi että niissä on paljon sokeria, ei sais syödä). Suklaat yms. pois. Toivon ettei sit oo mitään siinä kokeessa ja pääsen jouluna syömään suklattia, nams. Vasen pohje kramppas toissayönä ja kipeytyi uudelleen viime yönä. Huh, onneksi Rokotteesta ei ole tullut mitään oireita (otin sen maanantaina). rv 23+2

hei kaikki!!

aivan järkyttävät lonkkakivut iski [:(] aamuisin sattuu monta tuntia vielä, yöllä ei nukkumisesta tule mitään. illalla myös inhottavia suppareita, alkaa aina nukkumaan mennessä.

mulla on ens viikolla ultra ja sehän voi olla että mä pasautan sairas-/äippälomalle jo silloin, vointi ei enää ole järin hyvä. monikoilla yleensä kirjoitetaankin automaattisesti 26-28 viikoilla viimeistään pois töistä.

tänään täytin äippähakemuksen, otetaan rahana ja ostetaan sänky, ku kaikki muut kamat jo hommattu. tuleekohan noi rahat nopeemmin ku paketti, veikkaisin kyllä että tulee. [;)]
ainii tosiaan se isyyspakkaus, täytyy kait jotain alkaa kyhäilee. ja joulukin on kohta taas ovella, tuntuu nää viikotkin hurahtavan silmissä [8D]

myy77: eilen osallistuin fysioterapia sessioon (Hki ruotsinkielisten perheneuvonnan järjestämä) ja siellä tuli hyvää infoa.
  • Jaloista: uinti on kuulemma hyvää. Vesipaine auttaa veren lähtemään liikkeelle.
  • Lonkat: Tukivyö, ns SI-vyö. Eli sellainen kunnon joka laitetaan lonkkaluiden tueksi! Sulla on varmaan lähtenyt nivelet niin paljon löystymään, ja sen takia sattuu. Uinnissa pitää muistaa ettei ui perinteistä rintauintia, koska silloin löysytät lonkkia vielä enemmän. Mieluummin krooli tai selkäuinti, tai vesijuoksu (huom vesijuoksuvyö astetaan mahan ALLE, tai väärinpäin, ettei se paina masua). Tai sitten otat sellaisen kelluntalaudan ja vaan potkit (kroolipotkua).

Tässä muutama vinkki siltä sessiolta.

hilppa86, hyvä että oli hyviä uutisia ultrasta. Mun yhen kaverin vauvalla oli laajentuneet munuaisaltaat kun se synty ja nyt niitä on sitte leikattu pari kertaa. Eka leikattu ja sitte korjaus leikattu. Tyttö oli vähä alle vuoden ku eka leikkaus tehtiin. Toivottavasti sun vauvalla ei oo ainakaan sitä et on joku harmiton juttu vaan. Kuulosti ainaki ku kaverilta kyselin, että ei mitenkään kauheen mukava oo niin pienen lapsen kanssa olla sairaalassa jonku leikkauksen takii.

(.) Täällä ei huomaa edelleenkään että vatta ois kasvanu muutenku jos kumartuu niin vähän tökkä jossain vaiheessa. Vaikka melkein joka paikassa sanotaan että seuraavista lapsista alkaa vatta kasvaa nopeemmin... No olipa noita kiloja vielä edellisen jäljiltä että ehkä se vaikutti [:D]. Ens kuun 10 on sokerirasitus, PLÄÄH!
Jotenki odottaa koko ajan että vatta alkais kasvaa. Jos totta puhutaan niin on se jo vähän mutta ei huomatttavasti. Pikkusen liikkeet kyllä tuntuu ja hyvin. Niin ja kaikille jotka huolehtii siitä, että ei tunne liikkeitä, niin ite tunsin esikosta tosi myöhään. Tuntuu et kesti ikuisuus ennen ku tajusin ne liikkeet. Ja se tosiaan vaikuttaa hirmusesti että missä istukka on. Kärsivällisyyttä siis ystävät hyvät. Vielä ei oo flunssa löytäny mein perhettä mutta saa nähä kuin käy...

Vauvan vaatteista: Täällä on kanssa esikon vaatteet pestynä kaapissa odottamassa tulijaa. Meillä käytetään Allegro nimistä pesuainetta kaikkeen pyykkiin. Eikä täälläkään kyllä silitetä vauvan vaatteita. Liinavaatteet saatan silittää jos viittin mutta en niitäkään aina.
Tissit on ehkä hivenen kasvanu mutta ei tarvi viel isompii rintsikoita ostaa. Maitoo tulee jos puristelee rintoja mutta ei kyllä muuten.

rötkis: Eipä oo toi mun uni ees kummallisimmasta päästä... [8|]

jenska: Mitä sä pistit fb:een? Ja mitä ihmiset kommentoi?

Seamantha [:D] : Mäpäs piipahdan seuraavalla kerralla, kun hesan suunnalla ollaan tuolla Funky Ladyssa. Onko siellä siis myös imetysliivejä?

Yönsäde: Me ollaan kaks lehmää [:D] Ei, mut en yhtään ihmettele tuota mun unta, kun jonkin verran ressaan tosta maidon nousemisesta [:o]

hilppa: Ihanaa, kun ultrassa munuaisen kanssa kaikki hyvin (montaa kertaa en elämässä varmaan pääse sanomaan noin [:D] ). Veikkaanpa, että meillä vähän saman suuntainen "ongelma", mutta ultraaja vain mainitsi asiasta.

myy: Teidänhän tapauksessa toi on just hyvä, että saa myös rahana, kun on jo muut valmiina.

Napa: Mulla on syvä napa, joka on kyllä kohonnut, mutten usko sen näiden läskien ansiosta ikinä pintaa saavuttavan [:D]

iisi: Funky Ladyssa on imetysliivejä, ja ihania sellaisia..[;)] Itse en ole vielä uskaltanut ostaa, kun tuntuu ettei tällä kasvulla ole mitään loppua. Ois varmaan pienet sitten kun tarve tulee jos tämän hetkisen koon mukaan hankin..! [:D]

Pohjekramppeja!! Auauauau. Todella tekisi mieli huutaa. Se tuntui kädelläkin ihan kaamealta kun oma tuttu löllö-pehmopohje oli sisältä kivikova mötikkä ja sattui NIIN kovin. MAGNESIUMIA!!!!! Sitä lisää. Ja kaliumia, joka muuttu elimistössä magnesiumiksi, saa mm.ruusunmarjateestä ja banaanista!

(.) Olin perhevalmennnuksessa tänään (yksin, hihii, mies oli luvan kanssa myöhään juhlimassa eilen, en pakottanut aamukahdeksaksi ylös..[;)]) Eipä mitään uutta auringon alla, imetysvideo oli aika propagandaa, suoraan sanottuna. Tutista ja tuttipullosta tehtiin aika hirviöt.. Paitsi tietysti jos imetys ei onnistu, niin sitten ovat hyväksytympiä välineitä. Mutta silti..Itse toivon, että saisin täysimetettyä niin pitkään kuin jaksan, mutta annas olla, kunhan katsotaan. [:)] Kivointa oli pienissä ryhmissä keskustelu. Ehkä se on valmentautumista sekin. Meillä tosin tuttava- ja kaveripiirissä niin paljon vauvallisia, että tietoa, tukea ja taustaa saa paljon sieltäkin.
Ostoksilla taisin käydä, laitan pikkuisen kamat hankintoihin. Itselle Ginan toppi+legginsit, 2 kokoa normia isommat, [:@] ja H&M-urheiluverkkarit, joissa leveä vyötäröosa, todella suosittelen, ihanat päällä!! Kokoa isommat kuin normisti. hmph.
Prinsessa on ollut aika hissuksiin viime päivinä, hassua kun oli jo tottunut hirmujumppaan. Semmoista se taitaa olla. Erilaisia päiviä hänelläkin.

Mahtia torstaita, otetaan ilo irti odotuksesta!!

Jee, täällä sato viime yönä ensilumi maahan, vieläki hieman lunta jäljellä [:)] Piristi itseäni heti! Ja joulu rupes taas pyörii mielessä.

Neuvolassa tuli käytyä tänään ja kaikki oli kunnossa. Kirjoittelinki jo tuonne neuvola kuulumisiin[:)] 

Eilen tuli postissa kutsu perhevalmennukseen, eka kerta olis 20.10. On ihan uusi perhekeskus, avattu 1.9.2010 joten ensimmäiset ryhmät ovat nuo mihin meidätki kutsuttiin. Täytyy varmaan käydä katsomassa millaista on[:)] Synnytyssairaalaan pääsee tutustumaan viikoilla 31-34 (jos en ihan väärin muista). Mies oli sitä mieltä, että turhaa mennä mutta kyllä minä haluan nähdä mihin olen
Meillä vauveli nukkuu kiltistä joka yö, ei potkun potkua illalla nukkumaan mennessä, yöllä eikä edes aamulla loikoillessa. Päivisin sitte jumppailee[:)] <3 Tänään soitin kännyllä musiikkia vatsalle niin pari potkua tuli ja sitten taidettiin jatkaa unia [:D]

Sain viestin, että hm:n paketti on saapunut postiin, jee!! Saan tilaamani äitiyshousut ja vauvan vaatteita, en malta odottaa että saan paketin [:D]

[:)] AIVAN IHANAA PERJANTAITA [:)]

IISI: Lehmät ovat ihania;niin ja kauniita .Joten mikäpäs tässä lehmänä ollessa [;)][:D]

(.) Tänään siis kävin ensimmäistä kertaa ä-polilla tuon diabeteksen takia.
No,lääkäri määräsi heti insuliinin [&:].Kuulemma nuo minun paastoarvoni ovat ihan liian korkeita.Nyt sitten alan pistelemään iltaisin itseeni pitkävaikutteista insuliinia.
Hyvä juttu oli se,että minun painoni on hyvä ja ruokavalio [:)].Ainoastaan minun kroppani nyt vaan kiukuttelee jostakin syystä [;)]
Seuraava käynti on taas jo 4 viikon päästä.Ainut hyvä puoli tässä on se,että pääsee kurkkaamaan Miniä säännöllisesti [:)]

Ja jälleen ULTRAKUULUMISET: Eli jälleen Miniä ultrattiin.Hän on meidän "linssilude" [;)][:D]
Nyt Mini oli perätilassa ja jalat olivat ihan häpyluun kohdilla..ai,sattui oikein,kun lääkäri painoi häpyluuta,kun halusi mitata Minin reisiluun pituuden.
Painoarvio oli tänään 473g,kun maanantaina se oli 450g.Eli kasvettu ollaan neljässä päivässä hienosti [:)]

IHANAA VOINTIA TEILLE KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 22+3

Tein eílen töissä liikaa ja kävelin paljon ja liian nopeasti. Kotona jatkoin vielä siivouksia vaikka pahalta tuntuikin. Aiaiai illalla sitten  kipeytyi oikea puoli mahasta. Oli koko yön kipeä. Menin aikaisin sänkyyn, jouduin ottamaan Panadolinkin yöllä. Vauva liikkuu ihan normaalisti. Ihan samanlainen kipu kuin siinä pohjekrampissa, voiko vatsalihas krampata? Kuinka kauan kramppauskipu voi kestää? Laitoin miehen hakemaan niiltä kotoa verenpainemittarin varmuuden vuoksi. Koska pitäisi lähteä käymään sairaalassa?  

Hei voisko joku auttaa tietämätöntä? (Kelaan en soita, kun viime kerralla sain niin ympäri pyöreitä vastauksia ja soiton jälkeen mulla oli tyhjän pään lisäksi karsea ketutus)

Eli.. Olen nyt ollut sairaslomalla 9.9-->. Sairaslomani jatkuu näillä näkymin vielä jonkin aikaa, eikä lääkäri enkä minäkään tiedä, jatkuuko äitiysloman alkuun asti, sillä lapsi niin alhaalla kohdussa, että tekee seisomatyöstä mahdottoman. Olen nyt menettänyt monet yöunet noiden taloudellisten seikkojen takia. Kärsiikö minun äitiysraha tästä sairaslomasta? Joudun kuitenkin viikon kuluttua sairaspäivärahoille ja palkasta lähtee heti 1/3 pois. Kun äitiysrahan määrää lasketaan, otetaanko tämä sairaspäiväraha tulojen laskuna? Vai lasketaanko joka tapauksessa mun tulojen mukaan, mitä olisi jos en olisi sairaslomalla? Oon ihan untamo näiden asioiden kanssa. Äitiysrahani tulee kuitenkin (TOIVOTTAVASTI) laskettua viimeisen puolen vuoden mukaan, sillä 2009 olin kesäkuuhun asti opiskelija.

Oon ihan pulassa näiden asioiden kanssa. Varaa ei olisi menettää yhtään tuloja, mutta minkäs teet kun on niin epämiellyttävä käydä edes kaupassa tällä vatsalla. 7 h seisoma/liikkuma töissä /pvä on täysin mahdotonta.

Kiitos:)) Ja näiden siivittämänä kaikille oikein mukavaa pyhää!!!:)))))))

Heippa kaikki!

Yönsäde, ikävää et jouduit insuliinille [&o] Mulla on ollut kotiseurannassa niin hyvät arvot (vain yksi syönnin jälkeinen oli koholla kolmessa viikossa) etten ainakaan vielä joudu tehoseurantaan [:)]

Tähtiys, toivottavasti kivut on helpottaneet! Soititko tai kävitkö sairaalassa?

Sofiaana, toivottavasti ei saikkusi vaikuta äippärahaan!

( . ) Meillä on taas ollut hiljaista masussa parin päivän ajan. Tiedän että kaikki on luultavasti hyvin mutta aina se "entä jos" pyörii päässä. Viimeksi torstaina kuunneltiin neuvolassa sydänäänet ja kaikki oli mallillaan. Kunhan taas hysterisoin..

Huomenna vien Kelan paprut postiin ja jään odottamaan innolla äitiyspakkausta, ihanaa! Perjantaina me saatiin jo sänky ja hoitopöytä, sänky on jo koossa meidän makkarissa, hoitopöytä odottaa vielä paketissa vauvanhuoneen valmistumista [:)] Nyt ei sitten olekaan enää mitään isoja hankintoja, hienoa [:)]

Täällä paistaa aurinko täydellä terällä, toivottavasti muuallakin! Kaunista sunnuntaita kaikille

Tähtiys: Jos yhtään epäilyttää, soita neuvolan neuvontanumeroon tai jos et saa sieltä ketään kiinni, soita valtakunnalliseen 10023 sairaanhoitopalvelujen neuvontaan! Uskoisin, että vatsalihas voi krampata siinä missä mikä tahansa muukin lihas tai voivat olla niitä "llitoskipuja". Mutta, yhtään ei kannata oman sietokykynsä kanssa pelleillä, älä odottele jos tuntuu liian pahalta. Itsellä on ollut supistuksia parina päivänä liiallisen hötkyilyn takia ja se on ehdottomasti merkki siitä, että tahdin on hidastuttava. Perhevalmennuksessakin neuvolantäti muistutti hidastamisesta ja nopean kävelyn muuttamisesta vaikka laahavaksi, liian hidasta ei edes olekaan..Liian nopeata kylläkin. Ollaan kuitenkin jo raskauden puolivälin ohi menty ja kohta viimeisellä kolmanneksella. Eli rauhassa rauhassa!!

Yönsäde: Himpun sokerit, hitsiläinen! No, väliaikaista se onneksi on vaan..Ja hyvähän se on, että nykyään on tarjolla apua tuohon juttuun. Insuliinikynän neulatkin on onneksi pieniä ja ohuita, toivottavasti et ole piikkikammoinen. Onhan polvi parempi?

Sofiaana: Oletko kysynyt neuvolasta? Jos osaisivat vastata selkokielisemmin kuin se hirvittävä kelan-pirulainen. Oletko jo jättänyt äitiysraha-hakemuksen? Voi kun osaisin auttaa, mutta kun en tiedä, mistä mihin se puoli vuotta lasketaan? Äitiysloman aloittamisesta taaksepäin? Toivottavasti täällä joku viksumpi osaisi vastata! Pääasia on mun mielestä se, että voit mahdollisimman hyvin ja kaikki on vauvalla ja itselläsi kunnossa. Raha-asiat saattaa tuntua pahoilta ja valvottaa, mutta voin kokemuksesta sanoa, että ne kyllä aina järjestyy. Ennemmin tai myöhemmin. Älä huoli!

(.) Voi että, kun hormonit vellotuttaa. Yhyy. Pari päivää sitten pillahdin itkuun keskellä kaupunkia..En taaskaan osannut lähteä kotiin ajoissa kun töitä toimitin ja vedin itseni ihan piippuun. Soitin miehelle, etten olisi näyttänyt niin typerältä siellä kadulla parkumassa. Kyllä bussikuskikin katsoi vähän hassusti. [:(] Illalla pääsin onneksi sitten saunaan, mutta sitä ennen iski supistus. Ja eilen myös. Tokikaan nuo kivuttomat, ohimenevät supparit eivät taida olla vaarallisia, mutta kyllä ne mulle ainakin on merkkejä siitä, että nyt pitää aivan ehdottomasti rauhoittua ja levätä kunnolla ja osata lopettaa hommat ajoissa. Ja kantapäätkin on ihan älyttömän kipeät jo muutaman tunnin kävelyn jälkeen. [:'(] Mitenköhän tuon viimeisen kolmanneksen vielä selviäisi kunnialla..?

Mukavaa sunnuntaita kaikille kanssaodottajille, muistakaa huolehtia itsestänne!!!

Itsekin huomannu että jos liian nopeasti kävelee tai rehkii. Niin alkaa vatsa kyllä oireilee tai no lihakset repeämäkipuja tulee useasti. Monta kertaa pitää hokea itselleen että hei nyt hitaammin, mutta kun aina on kävelly kauheeta vauhtia niin ei oikein osaa lopettaa..
Pari kertaa sanonu miehelle ettei kävellä niin kovaa kun mua alkaa sattuu muuten. Ja se ei oo kyl kovin mukavantuntuista kun lihas repeytyy.

Ainakin nyt huomannu että on oppinu kävelemään sitä sopivaa vauhtia ettei tuu repeämiskipuja.

Tähtiys: Itsellä oli myös useampana päivänä oikea puoli vatsasta kipeänä, oli siis jatkuvaa kipua, paikallaan makaaminen auttoi. Itse en edes tehnyt mitään rankkaa mistä olisivat voineet johtua. Neuvolassa sanoi sitten, että aika varmasti niitä repäsykipuja ovat. Mutta kyllä aina kannattaa soittaa ja kysyä jos itseä epäilyttää tai kipu aivan sietämätöntä! Toivottavasti kivut menivät ohi ja kaikki tällä hetkellä hyvin!

Sofiaana: Toivottavasti saat selvyyden asiaan! Itsellä ei mitään tietoa[8|]

Kävin tänään kauneus&terveys messuilla. Iski sitten huimauskohtaus siellä. Oli hirmunen tungos ja väkeä joka puolella.. Ja mulla rupes taas silmissä sumenee ja kaikki toiminnot hidastuu. Onneks en ollu yksin, löydettiin istumapaikka ennen ku meni ihan pimeeks näkö. Kävi kaverit hakemassa sitte suklaata ja juotavaa niin helpotti olo. Huh, oli taas pelottava tilanne[:o] Olin kuulemma ihan kalpeana. Sen jälkee sitte käveltii rauhallisesti ja vältin tungoksia. Nipisteli vaa loppuajan alavatsaa.

Heippa! [:)]

Lomalainen ja nettipimennossa ollut astuu takasin remmiin. [:D]

Yönsäde:
No voi pirulainen, insuliinit. [:'(] Ei kyllä yhtään kivaa... Mutta onneks väliaikaista. Mulla ens viikolla sitte sokerirasitus. [8|] [&o]

Harjotussuppareista:
Mullahan tosiaan noita harkkasuppareita ollu aika alkuraskaudesta saakka, oisko jo ennen np-ultraa ollu ekat? Siskoilla ollu kans, joten suhtaudun niihin hyvin normaalisti. [:)] Aiemmin supisteli joka aamu, nyt sitten pitkin päivää. Liian kovasti varsinki jos kävelee niin sitte supistaa, ja sen pyöräilynhän jouduin lopettamaan jo ajat sitte just suppailujen takia. Supistelee kyllä levossakin välillä. Sisko on mua yrittäny lohduttaa sillä, että hän arvelee hänen synnytystensä menneen niin nopsaan, kun alusta asti kohtu on valmistautunu just noilla suppareilla. Jaa-a, sen näkee sitte ku Myttyskä päättää ulostautua. [:D]

Vaatteiden pesusta:
Meillä pestään kaikki vaatteet muutenki hajusteettomalla aineella ja ei käytetä huuhteluainetta, joten sama tapa jatkuu tietty myös vauvan vaatteissa. [:)] Mutta erikseen aion pestä vaavin vaatteet. En oo vielä alottanu pesu-urakkaa, arvelin sitte ku jään lomalle joulukuun alusta. Eivätpähän kerkiä pölyyntyä ennen tammi-/helmikuuta. [:D] Meillä suvussa aina silitetty kaikki pienten vauvojen vaatteet, tuntuvat kuulema iholla kivemmilta. Saa nähä jaksanko semmoseen ryhtyä, vähän epäilen. [;)] [:D] Sisko kyllä varotteli, että kuhan pesänrakennusvietti iskee, niin tekee vaan mieli silitellä niitä pikkuvaatteita. Epäilen sitäkin suuresti omalla kohallani. [:D]

Tissit:
Mulla kasvanu tissit vaan D:stä DD:hen. Eikä tuu maitoa, vaikka miten puristelis. [:D] No, ei noitten nyt enää tarviis kasvaakaan ja ehkä sitä maitoa tulee sitte, kun sitä tarvitaan. [:)]

Ä-pakkaus:
Meille tuli päätös pakkauksesta, ja että toimitetaan kahen viikon sisällä. Pikkusen täpinöissäni ootan täällä, että alkais jo tulla!! [:D] [8|]

Omaa:
Loma oli ja meni. Kotopuolessa tosiaan oltiin ja tuli nukuttua enemmän kun aikoihin! Mennä nyt sitte toiselle puolelle Suomea nukkumaan. [:D] Mutta kyllä se teki hyvää! Saatiin mukaan pinnis, sitteri ja tuommonen Bumbo-tuoli sekä vaatteita. Kaukalo oli unohtunu siskon toiseen autoon ja sen mies oli sillä autolla työmatkalla, joten saadaan se sit vasta jälkitoimituksena. Vielä ollaan maltettu olla kokoomatta pinnistä. [;)]
Meillä on Myttysen kanssa selvää vuorovaikutusta jo muutenki ku laulun kautta. Jäpikkä kun potkasee, niin tökkäsen samaan kohtaan takasin, ja hän taas vastaa. Tuota leikkiä oltiin varmaan vartti yhtenä iltana. Tuntuu ihan käsittämättömältä. <3 Toinen tajuaa jotain!! [;)] [:D] [8D]
Virtsarakon päällä pomppiminen tuntuu ihan hirveeltä, kävelyki tekee kipeetä ku kunnolla painaa... [:'(] Sitte tulee kyllä kiire vessaan!!
Kateltiin miehen kanssa Syntyy uusi ihminen -kirjaa, ja siinä oli just samoilla viikoilla syntyny vauva ku Myttynen on nyt. Uskomattomalta tuntuu, että toinen vois jo selvitä. Oli se vaan niin pieni ja laiha niissä kuvissa se vauva, että pidetään me mammat nää pikkuset masuissamme vielä muutama kuukausi. <3

Kiitos kaikille, kun yrititte auttaa:) Jotenkin tuntuu, että kaikki kusee joka suuntaan, kun neuvolatädit on ihan sekasin "aa oot uudelleen synnyttäjä" - ei edelleen ensi synnyttäjä jne. jne. Lääkärit on sysää vastuuta yksityisen ja kunnallisen välillä - oon yksi hemmetin heittopussi. Tohon vielä lisättynä se, että ahdistaa noi raha-asiat. Ehkä mä jotenkin saan tähän asiaan selvyyden:)))

Kivoja kuulumisia taas kaikilla:) Hitsi meillä kaikilla on lyhyt aika h-hetkeen.. ajatellen, kuinka lyhyt aika siitä on, kun tänne kirjautui ja oli plussannut. Laskettuun aikaan on sitäkin lyhyempi!!!! Ou mai!

Niin sitten noista tisseistä!! Totaa.. mä sain synttärilahjaksi lahjakortin alusvaateliikkeeseen ja päätin nyt saikulla repästä, ja mennä hakemaan oma kokoiset liivit. No.. ennen raskauttakin olen tainnut kulkea väärän kokoisissa liiveissä (b75), sillä nyt myyjä toi mulle oikean kokoiset liivit sovitettavaksi ja tuli vielä katsomaan, että "JOO-O SUN KOKO ON F70". MITÄ H*lvettiä!!! Olin aika järkyttynyt matkalla kotiin sieltä liikkeestä, ja järkytyin taas jakaessani tän teidän kanssa[&:]

Takaisin