Lokakuun lätinät

[:)] HELLOUTA [:)]



KIRKOSTA JA MUISTAKIN VÄHÄN [;)]: Minä en ikinä ota osaa tällaisiin keskusteluihin,koska ne aiheuttavat aina eripuraa tahtomattaan tai tahtoen [;)]
Mielestäni tällaisista asioista ei voida kiistellä,koska jokainen uskoo tai ei usko..uskoo mihin tahtoo tai ei usko mihinkään [;)]
Mutta asiasta kymmenenteen..kirkkoon kuuluminen ja lapsen kastaminen kirkkoon on vain yksi pieni sellainen asia,minkä vanhemmat tekevät ilman,että "kysyvät lapselta lupaa" [;)][:D]..Myöskin kastamatta jättäminen ajaa saman asian eli mistä vanhemmat sitä tietää,että olisiko lapsi itse halunnut kuulua kirkkoon [;)][:D]..jänniä juttuja.
Kyllähän sama voisi päteä esim.kasvisruokailuun.Jos vanhemmat ovat kasvissyöjiä ja antavat lapselleen vain kasvisruokaa,niin ovatko vanhemmat kysyneet pieneltä piltiltään,ettei hän vaan olisi sittenkin halunnut porkkanan sijaan kunnon mehevää naudan piffiä [;)][:D]
Ja onhan näitä miljoonia muitakin asioita,mutta näköjään tämä kirkkokeskustelu on jotenkin saanut meidät Suomalaiset melkein "hulluuden partaalle" jostakin syystä [;)]
Juu..lopetan tän "hassutuksen" [;)]..Elämä on tällaistä,että jokainen tekee kaiken omalla tavallaan ja tavoistaan ei pidä luopua toisten mielipiteiden takia!!


HILPPA: Puhuit tosi hyvin asiaa [:)][:)]
Tämä ihmisten vertaileminen on ihan jotain järkyttävää [&:]
Varsinkin juurikin joillakin äideillä...."Minä imetin 2-vuotta meidän pilttiä ja sinä meinaat lopettaa imetyksen jo 2kk kuluttua..apua".."Minä kestoilen,koska olen eko ja ajattelen luontoa.Kauheeta,kun tuo naapurin Elma käyttää kertiksiä..hyi"..Ja näitä esimerkkejä löytyy miljoonittain [&o].
Miksi yleensäkin ihmisten pitää syyllistää toisia??Saavatko he paremman mielen itselleen??Ovatko he parempia omasta mielestään kuin muut??
Eikö se tukeminen ja auttaminen olisi paljon antavampaa kuin ainainen vertaileminen ja syyllistäminen??
Minä olen ainakin hoitanut jokaisen lapseni oman mallini mukaan!!Eikä mulle tulisi edes mieleenkään,että omia oppejani pitäisin ainoina oikeina ja rupeisin antamaan toisille äideille neuvoja,että kuinka pitää imettää ja mitä vaippoja pitää käyttää ja mitä ruokaa syödä [:D][:D][:D]
Tietysti neuvoja annan mielelläni,jos joku kysyy jotain.Ja jos omasta mieletäni osaisin häntä vaikka jollakin tavalla auttaa [;)].



(.) Ultrasta terveiset [;)]..Kävin siis tänään pohkeen ultrassa.
Mulla alkoi maanantaina kipu tuossa vasemmassa pohkeessa eli sitä tuli kävellessä ja välillä iltaisin särki koko pohjetta aika lujaakin.
Viime yönä valvoin,kun kipu yltyi.Ja pakko oli tänään mennä lekuriin.Ultraan lääkäri määräsi,missä poissuljetaan laskimutukoksen mahdollisuus.
Onneksi tukosta ei ollut [:)][:)]..mutta aika iso repeämä löytyi pohjelihaksesta,jonka ympärillä oli nestettä.
Eli ei ihmekään,että on pohje kipeä.
Onko tuo vamma sitten tullut,kun olen kylmillä lihaksilla talikoinut kakkaa navetalla vai liikunnasta..siinäpä ihmetys [;)]
No,tuo onneksi paranee itsekseen ajan kanssa [:)]

Vauva on aktiivinen mussukka [:)][:)]
Liikkeet edelleen tuntuu vain tuolla nivusseudussa ja ihan alhaalla häpyluun yläpuolella.
Joko vauva on kokoajan perätilassa tai sitten tuo istukka vaikuttaa siihen,ettei potkut tunnu vieläkään ylhäällä?


HYVÄÄ VOINTIA MEILLE KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 24+3
 
Hyvvee perjantai-iltaa ihanat mamit!

Kirkosta/uskosta: tämä on jokaisen henkilökohtainen asia, kukin tehköön mitä haluaa, eikä se muiden mieltä pitäisi painaa miksi kuulua kirkkoon, vaihtaa uskontoa tai erota kirkosta. Mä kuulun kirkkoon, olen aina kuulunut enkä halua erota. Vanhempani eivät ole mitenkään päin uskonnollisia, mutta kuuluvat kirkkoon. Kotona ei koskaan puhuttu uskon asioista.
Uskonnollinen olen siinä määrin että on tullut rukoiltua yksin hiljaa kerran jos toisenkin. On tullut haukuttua Jumala paskoissa elämäntilanteissa (rakkaan veljen traaginen kuolema, pitkä lapsettomuus jnejne), mutta on kyllä tullut kiitettyäkin, mm. tästä todellisesta ihmeestä joka kasvaa masussani.
Jumalanpalveluksissa en ole käynyt kuin ripariaikaan niissä pakollisissa, joulukirkossa vain joskus teininä kavereiden kanssa, meitä ei ole vihitty kirkossa (maistraatissa mentiin naimisiin ja pappi siunasi myöhemmin juhlissa), en ole kiinnostunut raamatun opeista.. Mulle on vain tärkeää että Jumala on ja kuuntelee jos mulla on asiaa.
Meidän lapsi kastetaan ja pidän sitä tärkeänä juttuna, että saa siunauksen. Oma on valintansa sitten aikuisena, mihin uskoo. Aion lapsen viedä seurakunnan kerhoihin, mutta meillä kotona ei uskonnosta sen kummemmin höyrytä. Iltarukous on sellainen minkä muistan lapsuudesta mummon kanssa rukoilleeni, ja se olisi omallekin lapselle ihana tapa rauhoittua nukkumaan. Joulukirkosta olisi myös kiva tehdä meidän perheelle jouluperinne. Että näin täällä [:)]

Siinäpä tuli perjantai-illan kunniaksi höpistyä vähän pintaa syvemmältä.. Ihan kiva [:)] Nyt tää mammeli tahtoo pizzaa, sohvan pyllyn alle ja leffan pyörimään [:D]
 
Yönsäteelle vielä (kun ehdit julkaista sillä aikaa kun mä tarinoin [:)] ), mietinkin että mihin olet kadonnut! Voi pohjetta, pikaista paranemista! Meidän vauveli on muuten perätilassa ja potkut ja liikkeet tuntuu vain tosi alhaalla. Onneksi tässä on vielä aikaa kääntyä [:)]
 
TIPSI: Pohje kiittää paranemistoivotuksista [;)][:)]!!
Aika kipee kyllä tuollainen lihasrepeämäkin on [&:]..kaikkenlaisia "urheiluvammoja" sitä vielä tuleekin,vaikka aktiivinen urheilu-urani olen lopettanut jo vuosia sitten tuon kakkapolven takia [:'(][:D]

Kirjoittelen nykyään enemmän tuonne Yleiseen vauvakeskusteluun [:)]..Siellä on isomman perheen äitejä+raskausdiabetes juttuja.Joka paikkaan ei millään kerkeä,mutta jonnekin sitä silti on pakko aina välillä jotain kirjoitella [:D]

Olenko edes muistanut onnitella sinua 4D-ULTRASTA [:-]??
Jos en ole..NIIN SUUREMMOISET ULTRA ONNITTELUT [:)][:)][:)]
Ihana kuva teidän vaavista

Meillä oli myös Mini perätilassa rv 22+3 ultrassa ja silloinkin liikkeet tuntuivat vain täällä alhaalla.Mutta lääkäri myös sanoi,että voi olla,etten tunne liikkeitä ylhäällä tuon istukan sijainnin takia [8|]?
Ihmettelen kyllä suuresti,jos vielä näilläkin viikoilla tuo istukan sijainti voi heikentää liikkeiden tuntemistä ylhäällä?
No,kaikkihan toki on mahdollista ja raskaudetkin ovat aina vähän erilaisia.
Yleensä kun olen jo näillä viikoilla tuntenut vauvan liikkeitä joka puolen pitkin mahaa [:D]

Ja puhuit vähän kuin minun suullani noista sinun Uskonnollisista asioista [;)]
Juurikin tuo purnaaminen,kun elämä on potkinut päähän ( kuolemia ja vakavia sairasteluita [:(] ) ja sitten kiittämisiä,kun elämässä on tapahtunut ihania asioita ( miehen kohtaaminen,perheen perustaminen jne. ) .Ja tuo iltarukous on meidänkin lasten suuri iloinen hetki iltaisin [:)].Ja mekään ei tosiaankaan olla mitään uskovaisia,vaikka jotkut ovat niin jopa luulleetkin,koska meillä on lapsia mukamas niin paljon [;)][:D]
On meitä jopa luultu "johonkin lahkoon kuuluvaksi hihhuli perheeksi" [:D][:D][:D]
Mua aina naurattaa moiset kommentit,jos sellaisia kuulen.
No,monilla ihmisillähän on ikäväkyllä se tapa,että haukutaan ja morkataan ihmisiä,kun ei muutakaan tekemistä ole [;)]

Ihanaa vointia sinullekin [:)]


Yönsäde ja Mini rv 24+3
 
mmj: Aivan loistavia uutisia!!! Toivottavasti nyk. omistaja löytäis pian uuden kämpän, niin pääsisitte muuttamaan!

dreamer: [:D]

Yönsäde: Mä oon kans ihmetelly, missä olet luurannut! Paranemisia pohkeelle (suthan on kohta ultrattu kokonaan [:)] )!

( . ) Heebo potkuttelee täällä ihan kiitettävästi: välillä enemmän, välillä vähemmän. Olisi ihan kiva tietää, mitä se siellä oikein duunailee, kun välillä saa kauheita sätkyjä Ihana, pieni mamman murunen!
 
Hei Yönsäde, kiva kuulla susta! Vaikka pohje ei kivasti käyttäytynytkään. Höh, kyllä sun kroppa on nyt vastahankaan. Parantukoon pian! [:D] Ihmiset on mielellään aina luokittelemassa toisia ja lokeroimassa ja arvostelemassa. Mua jotenkin pelottaa hirveästi etukäteen jo, kuinka tulen reagoimaan "neuvoihin" vauva-asioissa, kun nyt jo raskausaikana tuntuu tulevan jos jonkinlaista ideaa, mitä pitää/ei pidä tehdä. Jne. Olen aika herkkä ottamaan syyllisyyttä niskoilleni ja kokemaan huonommuutta. No, onneksi elämä vahvistaa ja on jo vahvistanut!! [;)] Parhainta vointia sinne!!
Minulla myös vauva tuntuu viihtyvän hyvin alhaalla, ihan muutamia kertoja muksaissut navan viereen ja vähän sen yläpuolelle. Aiempaa kokemusta kun ei ole, niin olen tottunut tähän. [:D] Taisi olla yhtenä iltana poikittain kun tuntui kahta puolta vatsaa sarjatulitus yhtä aikaa. On se ihana jumppapyllyprinsessa. [:D][:D]

(.) Taitaa taas tulla täyteen samanmittainen työpäivä kuin eilen...(12 tuntia) Sitä ei vaan jotenkin samalla tavalla tajua tuntien kulumista kun omalla koneella tekee kotona. No, kyllä kaupassakin kävin ja tein 3 juustokakkua sunnuntain appivanhempien juhliin.. Huomenna vielä pitää tehdä 35 hengelle tomaattikeitto ja perunasalaatti. No, kerrankos sitä toiset ovat 40 vuotta olleet naimisissa!!! Hauskaa, että vielä haluavat sitä vähän isommin juhlistaakin. Juhlia ei koskaan ole liikaa, etenkin tänä pimeänä vuodenaikana.
 
Kiva, että löysit tänne, Jenskula!! Tervetuloa, ei tämä Helmikuussa lopu, päinvastoin..!! [:D][:D][:D][:D]
 
^ Joo ja taivas, miten ihminen voi addiktoitua [:D] ! Mua kauhistuttaa toi viestien järkyttävä määrä, vaikken ole täällä itsekään kauaa pyörinyt [:o]

Maiza: Tahdon sun juutokakkureseptin! Onneks just syötiin, ettei tarvi lähtee hätä-nami-ostoksille lähi-Siwaan [:)]
 
iisi: Voisin laittaa sen tonne "Mitä tännän syötäisiin"-osioon? Hitsit, nyt tulee nukkumatti.. Et varmaan enää tänään kakkua väsää, niin jos huomenna laitan reseptin. [;)][;)][;)] Nyt suihkuun ja unille! Joo, ja siis söin irtokarkkitpussin kakkua tehdessäni. Huh. Mitäköhän tästä seuraa. Ens viikolla sokerirasitus. Kääk. [:@]
 
iisi tää on ihan uskomattoman addiktoiva sivusto[:D][;)] Ite käyn mooonta kertaa päivässä lukemassa, vähän vähemmälle jääny vastailu kyllä, tiedä miksi. Tonne yrittäjiin tuli kirjoteltua enempi, mutta mullakin "parit" viestit kirjoteltua tullu[;)] Sua tulee seurattua täällä kanssa, mennään kerta samoissa päivissä ja muutenkin ollu yhtäläisyyksiä[;)]

Itelle ei ihmeellisyyksiä, ollaan tyttöjen kanssa kokkailtu (siis ne kokkas ja mää autoin[:D]) kaikkea huomisiin halloween kemuihin. Tehtiin mm. masaliisaa (eli mokkapaloja) joka värjättiin elintarvikevärillä vihreeks !
Hiukan on omalaatusen näköstä[:D][:D] Oon huomisissa kemuissa nukkumatti, saapahan olla pyjamapökissä sielläkin, hahaa !![;)] Siitä se ajatus lähtikin, ai mitenniin mukavuuden haluinen[:D]

edit. vaihdoimpa sitten nimimerkkiäkin, haittaa edelleen että mut löytää niin helposti täältä ulkopuoliset. Tiedän että löytyy uteliaita epämiellyttäviä ihmisiä jotka haluaa kytätä, jos nyt ei löytäis, toivottavasti muut vaan äkkää täällä sentään[;)]
 
[:)] HYVÄÄ LÖRTSYNDAAGIA KAIKILLE [:)]



IISI: KIITOS paranemistoivotuksista [:)]
Entisenä urheilijana olen "tottunut" kaikenmaailan vaivoihin ja tutkimuksiin [;)]
Ihanaa,että sielläkin vauva on aktiiviinen [:)]!!Tietää,että pikkuisella on kaikki hyvin!!



MAIZA: Heippa hei sinullekin [:)]
"Urheilija ei näe tervettä päivää" [;)]..näköjään se mullekin vielä pätee,vaikka olenkin jo HYVIN VANHA JA ENTINEN urheilija [;)][:D]
KIITOS paranemis toivotuksista [:)][:)]

Musta on kasvanut tällainen kovakuorinen ihminen,kun elämä on koetellut lapsena/nuorena.Jotenkin sitä sitten alkaa kasvattamaan sitä suojamuuria,kun tarpeeksi on potkittu päähän.
Muahan on koulukiusattu ala-asteella oikein rankastikin.Sitten aloitin itsepuolustuslajit ja päätin,etten enään iskuja ota vastaan.Ylä-asteella sitten minua vuotta vanhempaa tyttöä kiusattiin aina välkillä ja minä päätin häntä puolustaa.Olin pienikokoinen..siis hoikka,mutta sisua ja luonnetta löytyi enemmän kuin yhdeltäkään isommalta kiusaajalta [:D].
Muutenkin elämässä on ollut kaikenlaista;niinkuin varmasti monella muullakin.
Vakavaa sairautta,kuolemaa ym.ikäviä juttuja.
Mottona on ollut,että "Se mikä ei tapa,niin vahvistaa".
Mutta siis tunteeton ihminen en ole,vaikka kova kuori onkin joissakin tilanteissa päällä [;)][:D]
Tarkoitan vaan,etten ota itseeni mitään ns.typeriä kommentteja ihmisiltä,jotka joko tahtomattaan tai tahtoen haluaa pahoittaa toisten mieliä.
Esim.juuri sekin,kun meidän perheestä on jotkut puolitutut sanoneet,että ollaanko me jotain hihhuli uskovaisia,kun näin paljon lapsia tehdään [:-]??
Mun mielestä tuollaiset kommentit ovat niin moukkamaisten ja ikävien ihmisten kommentteja,joilta puuttuu jotakin sisältöä omassa elämässään!!!
Kateellisiakin he varmasti ovat jollakin tavalla..harvoin sitä kai itseensä tyytyväinen ihminen toisia ihmisiä haukkuu/solvaa??

Huh..tulipas juttua tästä aiheesta ja lisää tulisi vielä vaikka kuinka paljon,mutten todellakaan halua tätä palstaa täyttää minun marmatuksillani [&o][:D]
Piti vain lyhyesti sinulle sanoa,että sinä ja miehesi tulette hyvin pärjäämään oman lapsenne hoidossa ja kasvatuksessa,kun vaan uskotte itseenne ja omiin kykyihinne [:)]!!
Jos jotkut vieraat tai tutut tulevat neuvomaan tai kommentoimaan teidän kasvatusmalliaan,niin sanotte vain kohteliaasta,että me kysymme kyllä neuvoa sitten,jos siltä tuntuu!!Nyt me pärjäämme ihan hyvin omin neuvoin!!
Tietysti se on helppoa tässä sanoa,että sanotte niin ja näin [;)].Eihän ihminen tietenkään luonteelleen mitään mahda!Jos on huono ihminen kenellekään mitään sanoa,niin sille ei mitään mahda.
Ja se on juuri ikävää,että ainahan niitä ns.neuvojia löytyy,mutta mistäpä löytyy niitä tukijoita,jotka oikeesti ajattelevat teidän parastanne?
Mistähän se johtuu,että me Suomalaiset aina ajattelemme niin negatiivisesti [;)]?
Paitsi me palstalaiset täällä [;)][:D][:D]..mehän olemme ihan erilaisia [:D]

Ihanaa vointia teille [:)][:)][:)]
Ja muista aina,että sinä olet omalle lapsellesi se MAAILMAN PARAS ÄITI ..Ihan sama,mitä muut kommentoivat,jos kommentoivat!!
Ja tietysti,kun he kommentoivat,että MAIZA on IHANA JA HYVÄ ÄITI,niin silloinhan he puhuvat totta [:)][:)][:)]



KAIKILLE MUILLEKIN HYVIÄ VOINTEJA [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 24+4
 
Hei vain, mä vaihdoin taas nikkiä, sori.
Keksin vasta nyt sellasen millä mua ei löytäis niin helpolla täältä.
Iskeny kauhia yksityisyys kammo, tai että näitä lukevat mulle inhottavat ihmiset...
Emmä tiedä.
Toivottavasti pysytte perässä ees kuvan perusteella[:D][:D][;)]
 
Nuu_ muistetaan ja pysytään [:)] Todellakin ymmärrän sun tilanteen *halaus* Vaihda vaikka joka viikko, kunhan pidät ton ihanan kuvan [:)]

( . ) Voitin huuto.netistä ihania vaatteita poikaselle! Ihanaa, että pääsee edes jotakin hipelöimään, kun tuntuu, että ä-pakkauksella kestää [:@]
 
Käytiin miehen kanssa risteilyllä Tukholmassa. Piti päästä morjestamaan kaveria, nähdä niiden rempatun talon ja uuden vauvan (3 kk). Oli ihan hauskaa, vaikka ällöttää että Siljalla saa edelleen polttaa tietyissä paikoissa sisällä [:'(] ja taas kerran oli näitä känniörveltäjiä! On se uskomatonta, että Silja ei saa järjestettyä kunnolla jos on maksanut paljon hytistään, niin sinne hytin ulkopuolelle eksyy näitä känniläisiä örisemään käytävillä. Ja lapsiperheetkin siinä kärsi kun biletettiin kunnolla käytävillä.

Ostettiin sitten miehelle tax freestä whiskyä ja minulle suklaata [:D] Ja ostin myös portviinia jota saan sitten muutaman kuukauden päästä maistella [8D]
 
Sumuista sunnuntaita [:)] Uskon asioista : Itse emme kuulu kirkkoon mieheni kans, joten myöskään lasta emme liitä kasteessa kirkon jäseneksi.. Tähän asiaan on yhtä monta mielipidettä, kuin ihmistäkin.. Meidän kanta on se, et antaa lapsen itse valita mihin uskoo! Nää uskonasiat on vähän vaikeita puheenaiheita, kun en tahdo ketään loukata (täällä palstalla ja perheen kesken sama juttu..) Ei siitä enempää.. (.) : Oma napa onkin turvoksissa, massu on melkoisen täynnä vauvaa ja vielä enempi täynnä kebabrullaa [:D] *namnamnam* . Kävin torstaina sokerirasituksessa ja kaikki oli ok, ei siis raskausajan diabetestä.. Ainoo huonompi homma oli se itse koe. En halua pelotella muita... Mutta mä tulin tosi huonovointiseks siellä: silmissä sumeni, naamaa rupes pisteleen ja kihelmöimään ja sit rupes kaatuun hiki päältä [>:] Koville otti, mut en pyörtynyt.. En pelkää neuloja, joten olo johtu kai siitä syömättömyyden ja sokerilitkun yhteisvaikutuksesta [:'(] . Tarpeellinen ja hyvä koe kuitenkin! Arvoja en nyt muista, mut ok ne kuitenkin oli.. Viimeyö oli muuten ihan hirveä, heräilin usein kipeisiin supistuksiin ja olo on nyt sen mukainen.. Kuin olis katujyrän alle jäänyt [&:] Vaikee uskoa, et on ihan ok, et sattuu niin piiiiiiiipkeleesti! Mut joo.. Kai ne lääkärit tietää mua paremmin [:)]
 
rötkis: mietin just tuota... piätäisikö tuonne yleiseen keskusteluun laittaa pikakyselyn moniko on "jäänyt kiinni" tuossa sokerirasituksessa ja jos jäi niin oliko alunperin jo ylipainoa/ns huonommat elämäntavat??? En oikein tiedä onko nyt tuo testi oikea paikka laittaa veronmaksajien rahoja? Entä sitten kuinka hyvä tuo on vauvalle? Aika hurja rasitus ainakin äidille... Voiko itse testi laukaista raskausdiabeteksen? Eikös olisi parempi jos tarkkailtaisiin äitejä ja lähettäisi testiin vaan ne jotka liippaavat lähellä?

Hmmm....
 
Jenni : Totta! Paljonhan noihin testeihin menee rahaa varmasti! Luulis et olis yksinkertaisempi ja halvempi keino selvittää asia..? Mut tiedä häntä.. Mun bmi oli ihan hintsun yläkanttiin ja siks jouduin tonne testiin.. Elämäntavat ei nyt oo ihan terveimmästä päästä, mut ei tod retuperälläkään.. Teeppäs sellanen kysely (minen osaa [:D]) jos joudat.. Ihan mielenkiintosta olis tietää, et kuin moni sit loppupeleissä narahtaa.. Ja tosiaan oli kyllä melkonen rääkki se koe [&:] , en tiedä mitä vauva asiasta tuumas [8|] muoks** tarpeellisena kokeena mä koen sen kuitenkin.. Hyvähän se on todeta ajoissa jos se raskausajan diabetes on.. Kehittäisivät vaan jonkun halvemman systeemin [:D] (niin no.. En tosin tiedä kuinka paljon yks sokerirasituskoe yhteiskunnalle maksaa [:)] , mut kumminkin.. Luulen et ei oo halvimmasta päästä..)
 
Kysely tehty, käykää vastaamassa kun olette käyneet testissä!!

http://forum.vau.fi/tm.aspx?m=131158

Niin - ja onhan se tarpeellinen, JOS jää kiinni ja on sellainen OHO fiilis... Tosin olisi hauska tietää ihan maan tasolla mikä on kiinnijäämis%...
 
Takaisin
Top