Lokakuun lätinät

rötkis: Ei saisi hb mennä alle 120..Että voit mun käsittääkseni aloittaa raudan, kannattaa!! Mulla 3 päivän syönnin jälkeen toodella paljon virkeämpi olo ja mun arvo oli 111. Kaverikin aloitti just ihan itsekseen aloittanut 2.lasta odottaessa, kun oli niin pitkä aika seuraavaan neuvolaan. Keskiraskuden vaiheilla melkein automaattisesti neuvolat suosittelee raudan aloittamisen.

jenska84: Voimia ja jaksamista käsien kanssa...Mulla samaa vikaa, ei noin pahana. Mutta lonkkakivut herättää täällä. voi voi, koitetaan jaksaa, ei tää ikuisesti kestä! [:)]

TASAN 4 KUUKAUTTA LA:han!! Hihii!!!
 
w.astis: Heseruoka tuntuu kyllä toimivan, muttei toi kebab... [8|] Annoskoot on kuitenkin pienentynyt aika radikaalisti ja tulee syötyä terveellisemmin ihan melkein huomaamattakin [:)]

Yönsäde: Mä oon kauhee tuhlari, kun kalliit kebabit silleen pönttöön heitän [:D]

Maiza: Kuulostaa törkeen hyvältä toi illallinen. Kyllä maistuisi juustot! Oletteko muuten käyneet tsiigaamassa www.thl.fi/fi_FI/web/fi/uutinen?id=23208 . Asiaa listeriasta. Ja onnittelut haikaranpesästä!!!

Rokotteesta: En ole vielä päättänyt. Yleinen periaatteni on tulla toimeen omillaan ja hankkia vastustuskyky ihan sairastamalla. Lääkkeitäkään en syö, kun ihan pakon edessä. Kuitenkin otin sikaflunssarokotteen talvella enkä saanut minkäänlaisia oireita rokotteesta, MUTTA raskaus, joka oli viikolla 5 meni kesken noin viikon päästä. Olen joskus miettinyt olisiko rokotteella ollut vaikutusta... Noh, turha rypeä menneessä.

( . ): Joo, aamupahoinvointi elää ja voi hyvin [:@] Siis voi taivas, koska tää loppuu [8|] Eilen vietettiin koko ilta kaupungilla miehen kanssa kaupoissa ja huomasi kyllä, että maha on tulossa jo tielle, kun ei enää meinaa jaksaa samaan tapaan kuin ennen. Jalatkin oli ihan poikki, kun kotiin päästiin.
Eilen laitoin parveketta syys-/talvikuntoon, kun eivät kesäkukat osaa sieltä itsekään pois kävellä. Muratti on kyllä harvinaisen sitkeä, kun kasvaa vieläkin ja vihertää [:)]
 
neuvola: painoa yhteensä +6kg, Hb 106 RR 89/56 sykkeet molemmilla 140-155 kieppeillä.
rautaa siis kehiin ja herkkuja vähemmälle.
masumitta 24, ku ykkösellä sama viikoilla 25
 
Kiitos iisi! Olipas uutinen..Hui. Olenkin ollut todella varovainen, nyt taas tajuaa miksi.. Just mietin porkkanaa salaattiin laittaessani, että on vaan perheenjäsenille (muille kuin miehelle) kehdattava muistuttaa salaattien ja muiden huolellisesta pesemisestä. Itse pesen esim.porkkanat ensin juuresharjalla, sitten kuorin ja vielä huuhtelen. Ja salaatit huuhtelen lehti lehdeltä. Pieni vaiva verrattuna tuohon tautiin! Ja ei kyllä tulisi mieleenikään syödä raakaa kalaa, vaikka se olisi tiedetysti tuoretta. En halua ottaa minkään sortin riskejä. Jouluna sitten vaan kalapöytään jotain kuumentamalla kypsennettyä kalaa. Sääli, mutta kerrankos sitä tässä tilassa ollaan.

Sama alkoholin suhteen. Harmittaa kun joutuu joka kerta erikseen vastaamaan kysymykseen: "Ootsä siis oikeesti ihan nollalinjalla?!" Voi hitsi, todellakin olen, turvallista rajaa ei ole koskaan keksitty, ja alkoholin on todettu olevan sikiölle jopa vaarallisempaa kuin huumeet. Okei, siis paljon käytettynä, totta kai, mutta silti. Olen oman linjani valinnut ja olisi kiva jos sitä kunnioitettaisiin. Muita en missään nimessä tuomitse.

Joulusta puheen ollen, odotan jo ihan täysillä!! Ihanaa, se tunnelma, ah! Glögiä, piparkakkuja, joulutorttuja..Joululauluja..Voi, tulispa sen aika pian! Pari viikkoa sitten näin ekan joulumainoksen ja olin aivan innoissani. [:D]
 
Kaikilla on niin mukavia kuulumia, ulkoilua ja yhteisiä puuhia puolison kanssa [:)]

Täällä odotellaan aikaa äippäpolille oyssiin. Paineiden takia, ne on taivaissa ollu koko ajan..eli varmaan lääkitykselle laittavat. Harmittaa ja huolettaa.. Jos oisin ollu fiksumpi, oisin kyselly onko paineiden kanssa suvussa ongelmaa mutta en edes tarkistanu asiaa. [:(]

Mieli on muutenkin aika maissa, oon väsyny ja pahalla päällä koko ajan. Oon miettiny eroakin. Jo ennen vauvaa siitä oli puhe, mutta sitten plussasinkin. Kukaan ei tästä tiedä, mulla on vähän tosiystäviä kelle voisin uskoutua. Mies on koko ajan menossa, yrittäjänä tekee pitkää päivää ja siihen päälle musiikkiharrastus, metsästys yms. Lähtee aamulla ja tulee 8-9 aikaan illalla. Mie tunnen oloni jotenkin niin yksinäiseksi ja tyhjäksi. Meidän piti tänään mennä ostamaan ne vaunut, mutta mies siirsi kun on töissä kuulema niin kiire. Nyt olikin sitten menossa katsomaan tuttavapariskunnan mahdollista tulevaa omakotitalohanketta ja musiikkihommiin sen jälkeen. Eli kaikki menee sen edelle mitä mulla ois, toki vaunut kerkeää myöhemminkin ostaa mutta mie niin tarviisin toisen läsnäoloa.

Aina kun tästä puhutaan, niin sanoo että nyt on vaan niin paljon hommaa ja kyllä se rauhottuu..mutta aina tulee uutta projektia. Ei kukaan varmaan ymmärrä tätä mun valitusvirttä.. pakko vaan purkaa.
 
Hei naiset! [:)]
 
Maiza:
Meikällä kans nollalinja pitää. [:)] Tosin miehen kultalonkusta oon tainnu yhen pikkusen hörsyn ottaa. [;)] Kuitekaan kun sitä alkoholia ei oo minun pakko juoda, enkä sitä muutenkaan maun takia juo, niin sitten on sama pysyä ihan nollilla. Ei tarvii miettii turvarajoja ja muita. Mutta siis, tämä minun oma päätös. [:)]
Minäkin ootan joulua ihan himona!! [:D] Pääsen näkemään kerralla koko perhettä ja kaikki ne aaton perinteet ja ja ja.........!! Varmasti kuolen jos nyt tulee jotain komplikaatioita, enkä pääsekään jouluna kotopuoleen!  [:@] [&o] Ois ihan hirveetä. Just mietinnässä on, että miten hoidetaan neuvolat, kun haluaisin olla kuitenki kotona kerranki useemman viikon, ja joulusta lähtien mulla alkais neuvolat kerran viikossa. Voihan niistä toki olla poissa, mutta en ikinä antais itelleni anteeks jos sitte sen käymättömyyden takia sattuis jotain.... En tiiä... [8|]
 
hilppa86:
Toivottavasti sun paineet nyt sitte laskis eikä ois raskausmyrkytystä luvassa. Vaikka harvemmin varmaan vielä näillä viikoilla sitä onkaan?
Tottakai saat purkaa tuntojas täällä, sikshän me täällä ollaan! Tosi inhottava tilanne. Ootteko istunu ja puhunu tuosta asiasta ihan suoraan? Ei miehet (hohhoi, miehet [8|]) välttämättä tajua aina, että miten pitäis olla... Kertoisit, mikä sinua harmittaa ja mitä haluaisit?
 
 
Omaa:
Huomisen aamuvuoron jälkeen alkaa LOMA! Vähänkö oon innoissani!! [8D] On tätä niin ootettu! Pääsen kotiin käymään ja hakemaan Myttyskälle sänkyä ja turvakaukaloa ja muuta siskojen luota. Ja ennen kaikki esittelemään massuani läheisille. [;)] [:D] Jotenki sitä ihan kaipaa, että joku ihailis ja koskettelis masua, siis muukin kuin mies. [:)] Siskojen lapset varmaan haluaa taputella huomionkipeetä tätiä. [:D]
 
Hilppa86: Kuulostaa tutulta tuo "miehellä aina kiire". [&o] Meilläki mies yrittäjänä ja siihen päälle hän valmentaa omaa lätkäjoukkuetta sekä harrastaa itse lätkää ja on sählyjoukkueessa mukana. Joten harkkoja/pelejä/turnauksia on vaikka kuinka töiden lisäks! Tälläki viikolla jokaisena päivänä jotain [>:] Tänään lähti töihin 5.30 aamulla, saapui töistä 17.30 kävi suihkussa ja lähti joukkueensa peliin. Tulee kotiin puol kymmeneltä. Jep, terve, kiva nähdä, moi moi ,nähään taas- meiningillä mennään!
Ymmärrän siis, että on varmasti rankkaa! [&o] Voimia ja jaksamisia! <3
 
Olen niin joulu ihmisiä, että! Tulis nopeesti! Kohtahan nuo kaupat rupeaa pursuamaan joulukamaa ja sekös lisää vettä myllyyn[:D] Olen jo heti kesän päätyttyä odottanut joulua saapuvaksi. [;)]
 
Itsellä ollut kovaa väsymystä! Tuossa pari päivää sitte kävelin keskustaan ja takas (olisko 1km/suunta). Takastulo matkalla iski hirmunen väsymys, sitten alavatsalle tuli hirvee paine ja oli pakko hidastaa tahtia. Matelin loppumatkan ja lösähdin sänkyyn. Nyt ollut aina välillä paineen tunnetta alavatsalla. Toivottavasti on normaalia.. Neuvola 15 pvä, joten siellä kyselen.
Potkuja ei ole oikein meinanu tuntua nyt pariin päivään. Ja heti huolestuttaa [&:] Ei edes illalla sänkyyn mentäessä, päivisin saattaa tuntua pieniä yksittäisiä liikkeitä.
 
Täällä oli puhetta noista hemoglobiineista. Mulla oli edellisellä kerralla 123 ja nyt oli laskenut lukemat 105. Neuvolatäti vaan sanoi, että seurataan tilannetta, jos myöhemmin aloitetaan rautalisä. Hmm...ennen kuin edes hemppaa oli mitattu, niin olin jo kertonut väsymyksestä, mutta eipä sitten vielä suositellut rautalisää, koska syön äitiysajan vitamiineja missä on rautaa mukana. Toivottavasti se tuosta nousee, mutta epäilen kyllä, ettei ilman lisää nouse mihinkään. Seuraava neuvola on sitten parin viikon päästä eli saa nähdä, mitä arvoja silloin tulee.

Mulla on myös ollut kipuja, kun käytän koiraa lenkillä. Mahaan sattuu kummallisesti ja "vetää" eri puolilta. Onneksi yleensä hidastaminen auttaa asiaan, mutta jotenkin ankea ajatus, jos pitää monta kuukautta käveleskellä niin mateluvauhtia, vaikka olis kiva välillä mennä ihan reippaastikin. No, kyllähän sen kestää, mutta jotenkin ajattelee, että meno on vielä vaivaisempaa sitten kun maha on suuri...
 
Hilppa86: Kurjalta kuullostaa tilanne..Toivottavasti saisitte selvitettyä sen ennen vauvan syntymää. Ihan itsennekin kannalta. Puhuminen, tuo ikivanha klisee, olisi kai paikallaan. Varmasti olette jo puhuneetkin. Mutta yritä vaan uudestaan. Ihan noilla samoilla sanoilla kuin mitä tänne kirjoitit. Kuullosti mielestäni kauniilta, ehkä miehesi tuon kuultuaan miettisi hetken ennen kuin kuittaa "ehtii sen myöhemminki.." Voimiavoimiavoimia!!

mmj: Mulla sama juttu, on ollut aivan selkeästi hiljaisempaa tyttöä viime päivinä, vaikka kyllä jotain tietty tuntuukin. Eilen ja tänään aika vaimeeta. JA heti olen ihan huolena.. Kyllä miedän pikkuisilla on varmasti kaikki hyvin, luotetaan siihen! [:)]

Omaa (.): Voi kaameus, otettiin yhteen appivanhempien kanssa tosi hurjasti...Mies oli siis mukana, en yksin riehunut..Ihan hirveetä, uhkasin jo etten tule heille kyään ollenkaan enää. Ovat ennenkin koetelleet (oon tainnut täälläkin jotain briiffata joskus..), mutta tänään kun piti tulla heille heidän kyydillään kylään, olivat tunnin myöhässä. Eivätkä edes pahoitelleet, vaan oltiin ihan että hei vaan ja matkaan--Ja siis ei tooodellakaan ollut ensimmäinen kerta kun ovat myöhässä aikataulusta. Ennätys on neljä (4!!!) tuntia. [:@] Ja AINA AINA on joku selitys, johon he eivät ole syypäitä. Ja siis menemättä nyt sen kummempiin yksityiskohtiin, tilanne kärjistyi siihen, että appeni sanoi itse asiassa meidän olevan vaan liian tiukkoja aikataulujemme kanssa ja he eivät mitenkään voi/suostu muuttaa omaa käytöstään, eli jatkossa eivät aio luvata meille mitään aikatauluja.. Tämä oli siis hänen ratkaisunsa koko asiaan. Huh. Yritetään nyt sitten heidän kanssa elää.. Aika paha mieli. [:(]
 
utu: mulle sanottiin ainaki neuvolassa ku olin tässä just to käynti ja hemppa 118, että vois alottaa lisä rautaa syömään ja se vitamiinissa oleva rauta määrä ei auta mitään. Suosittelisin siis että alotat rautalisää popsimaan niin jaksat paremmin. Eikä se kuitenkaan haitaks ainakaan oo. Obsidania suositeltiin mulle. Mutta kaipa jokainen tietää mitä elimistö kestää.

Onko teitä muuten kehotettu neuvolassa alottaan myös d-vitamiinin syöminen? Sitä pitäs kai jotain 10 mikrogrammaa päivässä nauttia. Tästä tonne johonki maaliskuun loppuun muistaakseni on suositus et söis sitä, siis raskaana olevat ja imettävät.
 
vitamiineista mulle sanottiin tokalla neuvolakäynnillä että voisin aloittaa vitamiinien syönnin vaikka heti. Eli heti just ku alkaa pimetä. Ja mielellään maaliskuuhun asti pitäis syödä vitamiinivalmistetta. Tällä hetkellä vedän sen kaks tabuu päiväs.
saas nähdä tartteeko rautalisää kun viime kerralla ei otettu hemoglobiinia kun oli ollut viimeks hyvät arvot.
 
Mulla oli viime neuvolassa hemppa 116 ja täti sanoi, että jos ei ole noussut seuraavaan kertaan mennessä, pitää aloittaa rautakuuri.... [8|][&o] Lisäksi siihen, että syön kyllä päivittäin 1tabl. Multivitan Raskaus ja imetys vitamiineja. Niissä ei kuulema ole rautaa tarpeeksi... 1tabl. sis myös mm. tarvittavan D-vitamiinin päivän tarpeisiin (10 mikrogrammaa, joka on suositus raskaana oleville ja imettäville). 
 
Maiza Nooh, mä ootan maanantain neuvolaa ja tätin tuomiota.. Kun en voi laittaa päätäni pölkylle sen suhteen et toimiiko meidän työmaanmittari oikein [:)] Varmempaa mitata samalla neuvolan mittarilla, jolla on aiemminkin mitattu..

Aika monihan vannoo omega kapseleiden nimeen, mut ite en pystynyt niitä syömään aiemminkaan, kun se kalanmaksanmaku nous suuhun koko päivän sit ja närästi.. Onneks noissa raskaus ja imetysajan vitamiineissa on vaikka mitä tarvittavia vitamiineja.. Rautaa tosiaan liian vähän kuulemma, mut hyvin sekin on piisannu näemmä tänne yli puolivälin.. 124 on mun hemppa ollu viimeset 3 kertaa.. Saa nähdä tosiaan mitä neuvolan mittari nyt näyttää..

(.) : Väsymys painaa ja armoton potutus.. Epäsäännöllinen vuorotyö on välillä aika väsyttävää.. Kohta pitäis lähteä illaks töihin ja sit menna aamulla jo seiskaan takasin [:@]
Miehen lapset on meillä viikonlopun vietossa ja en nää niitä sit kun vilaukselta [&:] Pienempi äsken huuteli vauvalle mahanahan läpi ja yritti navan kautta näyttää vauvalle miten hieno Pokemon-lelu sillä on [:D] Hauska pieni sintti ? Otti isästään mallia kun ukkelikin tossa aikasemmin puheli vauvalle (massulle) [:)]
Vanhempi poitsu harmitteli mun viikonlopputöitä ja varas mut heti seuraavalla vkl vapaalla kaverikseen uimahalliin [:)] Täytynee siis ens viikonloppuna sinne suunnata..

Rentouttavaa viikonloppua kaikille! [:)]
 
hei kaikki!!

utu - tuttuja repäisykipuja, ei onneksi vakavaa mutta inhottavan tuntuisia. mäkin aina lähden reippaasti liikkeelle, ja sit iskee tenkkapoo. kuintenkin heitän sen 2-3 kilsaa koiran kanssa sissinä.

vitamiineista - raskausmultitabsia. nyt pitää alkaa tota rautaa syömään niin obsidania sain kaverilta. muuten ostin sitten multivitaa, koska se oli yli puolet halvempi/per tabletti ja siinä kuitenkin kaikki paitsi rauta, ei sisällä A-vitamiinia. ja kuitenkin syön muuten monipuolisesti, eli D-vit + C-vit lisät saan ruuasta.

mulla tietty kahvin juonti varmaan nyt kans verottaa, sen pari kuppia yleensä aamuisin juon.

mites muilla, nukkuuko vauva öisin yleensä. mulla molemmat vetelee ihme zumbaa jos kyökeä kääntää. kyllähän ne nukkuukin, mutta reagoivat niin herkästi asennonvaihtoihin, että muutama tunti mulla menee ihan katkonaisesti öisin ku liikkuvat niin paljon. tosin musta tuntuu ettei ne aloillaan paljoa edes ole, jompi kumpi liikeessä vähän väliä. mitähän se kertoo siitä, ku syntyvät? kukkuvat varmaan kaiket yöt.
 
vauvan liikkeistä yöllä ei liikehdi juuri ollenkaan ennen nukkumaanmenoa kyllä vähän potkii tai möyrii. Että ainaki oon saanu yöt nukkua ihan rauhassa ilman että toinen rupee potkimaan.. muutenkin vauvan potkut ei oo aina mukavammasta päästä jos ne kohdistuu rakkoon kohden.
 
Hejsan!

maiza: Tosi kurja tilanne [:@]. Ite oon koputelle puuta, ettei ole tullu mitään kärhämää kummankaan porukoiden kanssa. Epäilen, että saattaa tulla sitten siinä vaiheessa kun vauva syntyy jos esim. mun äiti ei pysty pitämään suutansa kiinni ja alkaa neuvomaan. En oo koskaan ollu kovin hyvä ottamaan neuvoja vastaan varsinkin jos itteä kiukuttaa ettei jotain osaa. Sitten kun on vielä hormonit hurlumhei niin avot. Ei varmaan tarvita kovinkaan paljon, että räjähtää [:D]. Sitä en usko, että miehelle ärhentelisin, koska se ei varmasti mua tuu neuvomaan kun pitää mua Kaikkitietävänä vauvaguruna (oon siis sosionomi/lto) [:D].

hilppa: Kovasti jaksamisia sulle . Harmittava tilanne. Itsekin välillä ärsyttää se, että mies tekee kolmivuorotyötä ja minä päivätyötä. Mies tulee kymmenen aikoihin kotiin töistä niin sanon heippa ja hyvää yötä siinä vaiheessa. Onneksi on kuitenkin nyt tullu sellanen sykli, että silloin kun mies on myös viikonlopun töissä niin sillä on päivä/välivuoroviikko ja iltaviikko silloin viikonloppu vapaata. Tälläkin viikolla siis parina päivänä ollu arkivapaalla ja työpäivinä tullu seiskan jälkeen kotiin. Nyt sit viikonlopun se on töissä, mutta eipä tuo haittaa. Välillä on ihan kiva olla yksinäänkin (=käydä hypistelemässä vauvajuttuja ihan rauhassa itekseen ja niin, että kaikki järki on jätetty kotiin [;)]).

Tänään ärsytti kyllä yksi asia. Hehkutin facebookissa, että mulla puoliväli niin eikös yhen tuttupariskunnan mies ollu kommentoinu siihen alle niiden viikot (jotka on siis jotain 34+5). Otti kyllä päähän. Itselle kuitenkin tosi iso asia, että on tultu näin pitkälle. Koko ajan kuitenki ollu sellanen hämypelko, että jotain pahaa tapahtuu eikä oo uskaltanu ajatella, että raskaus jatkuu näille viikoille. Niin sitten yks tulee ja lesottaa omia viikkojaan. Grrrrrr [:@] Tää on taas näitä. Jos miehelle ärisen tästä niin se varmaan vaan sanoo, että älä nyt, ei sitä silleen tarkottanu. Väyväy [:D]. Ehkä te ymmärrätte [:)].

Aiotteko muuten paljastaa vauvan sukupuolen muille? Me kerrottiin porukoille ja sisaruksille (eno ja tädit), mutta kaveripiirille pysyy salaisuutena. Jos en sit lipsauta vahingossa [:D].

Jeespoks, pitäs alkaa väsätä ruokaa ja ehkä myös siivota.

Adalmis ja keijo 20+0
 
Hyvää lokakuuta helmimasut!

En oo tooosi pitkään aikaan käynyt täälä, kun on tuntunut, että raskaus menee vaan omalla painollaan, eikä mitään erityistä ole ollut. En edes yritä lukea kaikkia tekstejä läpi [:D]

Kaikki on siis mennyt tähän asti mallikkaasti. Ainoa vaiva on ollut selkä, joka vihoitteli viikon verran ihan kunnolla mutta nyt on sekin helpottanut. Rakenneultra oli menneellä viikolla, kaikki oli hyvin ja vauvan mitat keskikäyrillä. Sukupuolta ei haluttu selvittää joten se jää yllätykseksi [:)]

Valkovuotoa on tääläkin enemmän kuin tarpeeksi! Ärsyttävää mutta suhteellisen pieni "vaiva" [;)][;)][;)]

Ei olla vielä hommattu mitään vauvaa varten. Olen kyllä vähän kierrellyt kirppareilla ja kaupossa, mutta jostain syystä ei osaa ostaa mitään. Otetaan äitiyspakkaus, joten uskon että sillä päästään aika pitkälle. Eihän vastasyntynyt loppujen lopuksi paljoa tavaraa tarvitse! Vaunut, sänky, vaipat ja turvakaukalo tietysti pitää hommanta ennen syntymää, mutta luulen että vaatteita saadaan aika paljon sukulaisilta ja lisää voi sitten hommailla tarpeen mukaan.

Adalmis: Äärimmäisen ärsyttävä kommentti sun puoliväli hehkutukseen [:@]

Itselläni on hyvä ystävä samaan aikaan raskaana ja meidän laskettujen aikojen välillä ei ole kuin pari viikkoa. Alkuun ajattelin,
että tosi kivaa kun voidaan sitten tukea toisiamme ja jutella aiheesta. Melkein alusta asti mua on kuitenkin häirinnyt tosi paljon se, että hän tuntuu tekevän jonkinlaisen kilpailuasetelman meidän välille. Hänellä siis on laskettu aika ennen minua, ja heti kun mulle raskaus selvisi ja hän tajusi miten lähekkäin ollaan, niin kommentoi "Sitten mä kyllä suutun jos sä synnytät ennen mua" eikä kyseessä ollut mitenkään herja. Joka kerta kun sanon jotain omaan raskauteen liittyvää erityisesti jos puhun siitä miten pitkällä jo olen (minulle ensimmäinen raskaus hänellä kyseessä on toinen) niin hän AINA mainitsee että "mutta me ollaankin pari viikkoa teitä edellä" AARGH!!! Pistää todella kiukuttaan [:@] Ei olla nyt oltu niin paljon tekemisissä, mutta luulen että jossain vaiheessa mun on pakko sanoa tästä hänelle, koska tulee tosi ikävä fiilis moisesta vastakkainasettelusta!!

Yritän nyt aktivoitua paremmin täälä. Hyvää viikonlopun jatkoa!!
 
[:)][8D] AURINKOISTA SUNNUNTAITA TÄNNEKIN [8D][:)]


...Ja taas tulin vain nopasti lätisemään omiani [&o][;)]



VITAMIINEISTA: Käytän sitä raskaana olevalle suunniteltua Multi tabsia sen 2tbl./vuorokaudessa.
Eikös siinä ole ihan tarpeeksi sitä D-vitamiiniakin?En ole niin tarkaan vielä kenennyt tuoteselostusta lukea [:D]


HEMPASTA: Meidän neuvolassa on suositus,että jos raskaana olevalla hemppa laskee 110:een tai sen alle,niin silloin vasta aloitetaan rautalääkitys.
Ja jos rautalääkityksestä huolimatta hemppa jatkaa laskuaan alle 100:n,niin sitten aika lääkärille.Lääkäri sitten kai katsoo,että koska on tarpeellista mennä sairaalaan veritankkaukseen?


MAIZA: Jaksamisia jaksamisia [:)][:)][:)]
Tuollainen on varmasti ikävää ja raskasta,jos on sukset ristissä appivanhempien kanssa [&:]
Toivottavasti saatte joskus puhuttua paremmin mieltä painavista asioista ja pääsisitten hyvää yhteisymmärrykseen [:)][:)][:)]
Tuollainen riitely kumminkin verottaa niin paljon ihmistä.


HILPPA86: Paljon jaksamisia ja voimia sinne
Minä ainakin ymmärrän sinua varsin hyvin..Meillä ollaan me molemmat yrittäjiä ja sen lisäksi kotona asustaa ja temmeltää viisi lasta+liuta eläimiä [:)].
Eli hyvin vähän meilläkään on miehen kanssa kahden keskisiä hetkiä.Ja kun niitä on,niin silloin meikäläinen jo melkeimpä kuorsaa [;)][:D]
Mutta kyllä me silti aina revimme miehen kanssa aikaa jostakin..siis pakkohan se.Muuten ei avioliitto voisi toimia eikä uutta perheenlisäystä olisi voinut suunnitella.
Mielikuvitusta se vaatii,että saa revittyä jostain sitä aikaa,mutta kyllä sitä aina on löytynyt,kun tahtoa on molemmilla ollut siihen!

Teidän pitää nyt istua alas rauhassa ja jutella ja jutella.Eipä siihen oikein muuta taikakeinoa ole kuin puhuminen [:)]
Nyt teidän on vielä hyvä aika puhua näistä ongelmatilanteista,kun vauva ei ole vielä syntynyt!!
Vauvan syntymän jälkeen se puhuminen voi olla jo ikäväkyllä myöhäistä [:-]
Kysyt ihan rehellisesti mieheltäsi,että mitä hän teidän suhteeltaan haluaa?Molemmat puhuttu teitä askarruttavista asioista;niin positiivisista kuin niistä negatiivisistakin.
Yritätte löytää ratkaisun millä saisitte suhteenne toimimaan,jos molemmat haluavat suhteen jatkuvan.
Kannattaa kumminkin yrittää tosissaan ennenkuin miettii lopullista eroa.
Tietysti eroaminen on sitten paras ratkaisu,jos kumpikin on sitä mieltä.
Toivon sydämestäni,että saisitte vielä asianne selvitettyä [:)][:)][:)][:)]


MIMMU: HYVÄÄ LOMAA



(.) Hitsin hitsit..Mulle sitten iski flunssa keskellä kirkasta päivää [:'(]
Toissapäivänä alkoi kauhee päänsärky ja kurkkukipu.Eilen sitten tuli yskä ja nuha.Keuhkot ovat ihan tukossa ja eilen illalla jouduin ottamaan ventolineakin,että sain keuhkot auki.
Kuumetta ei ole ollut yhtään.
Toivottavasti ei flunssa tartu noihin meidän pieniin ipanoihin!!

Muuten vointi on hyvä [:)][:)]..siis kun puhumme raskaudesta [;)]
Masu ja minä kasvetaan hienosti [;)][:D][:D]
Ja vauvakin muksii ihan kivasti [:)]

Huomenna on sitten se rakenneultra aamusta.Päästään sinne miehen kanssa kahden,kun mun äiti on täällä vielä huomisen päivän [:)]
Pitäkäähän tytöt peukkuja,että saan niitä iloisia uutisia ultrasta.Kiitos [:)]



IHANAA VOINTIA KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 21+5
 
Pikaisesti tulin toivottamaan Yönsäteelle onnea huomiseen ultraan!! [:)][:)][:)]
 
Maiza: Ai niin, joulu! Joulu! Ja joulupöytä, lahjat, koristeet, piparit!!!
Ja voi ei appivanhempien takia [:@] Sympatiseeraan teitä ihan täysillä!

hilppa: Voimia sinne ihan mielettömän paljon! Tänne voi aina purkaa. *iso virtuaalihali*

mmj, utu ym: Mullakin iskee kauheet paineet alavatsaan, jos tekee "liikaa". On ihan alkuraskaudesta saakka tehnyt. Neuvolatäti epäili ensin supistuksiksi, mutta lääkääri sanoi olevan just noita myyn mainitsemia repäisykipuja. [:@] niistä...

myy: Meilläpäin on ihan selkee rytmi jo. Aamulla, kun herään, pientä kuplaa tuntuu...samoin päivän mittaan. Alkuilta aika hiljaista ja loppuillasta möyrii ihan kunnolla. Osaksi saattaa olla syynä myös, etten päivällä hirveesti kerkeä "kuuntelemaan".

Adalmis: Täysin oiketettua sun ärtymys, mutta ei muut ymmärrä [:D]

Yönsäde: Onnea huomiselle! Mulla on tiistaina...vähänkö jännittääää!!!
 
Takaisin
Top