Lokakuun lätinät

Ei mulla tänää kummempaa kuin pitää vaan tulla purkamaan jännitystä[:D]

Huomenna vapaa ja se kauan odotettu rakenneultra!![:D][:D]
Mieskin äsken ilmoitti yllättäen vähän jännittävänsä huomista (ei ole asiasta liiemmin maininnut mitään, vaikka minä pölötän jatkuvasti).... suloista[:)][:)]

Rötkis: Uskomatonta toimintaa[:@][:@] Kyllä kaikki pitäis kutsua vaikkakin ihan kohteliaisuudesta!! Näin ainakin meillä, kysytään vaikka tiedetään ettei olisikaan tulossa[;)] Miksi pitää olettaa.........?
Täällä sama homma, rintoja pakottanut maidon noustessa, mutta on helpottanut kun muutaman tipan saa puristettua ulos. Helposti tulee[:D]
 
Täälläkin pieni jännitys huomisesta ultrasta. Vihdoinkin pääsee sinne johan sitä ollaankin jo odotettu :) toivottavasti sieltä löytyy terve vauva.

Mut tänään kävi ostamassa siskontytölle lahjan niin sai vähäks aikaa jotain muuta ajateltavaa. Saas nähdä kuinka tänä yönä nukutaan.

Mun kissalla oli tuos kiimat päällä ja kauhee maukuminen öisin :/ onneks nyt ohi että saa nukkua kunnon yöunet. Pakko viedä kissa leikkaukseen ennen vauvan syntymään!!
 
Tähtiys: Kiva kuulla, että reissu meni hyvin!

Adalmikselle onnea ultrasta!

Rölli ja dreamer: Ultraraportteja odotellessa... [:)]

Ei oo taaskaan omaa napaa...kunhan teidän kuulumisia käyn lueskelemassa [:)]
 
iisi: kiitos [:)]

Rölli ja dreamer: Ultrakuulumisiin [:)]

Adalmis: Onnea pojasta [:)]

omaa: Nyt tuolla vau:n etusivulla suositeltiin tuota influenssa rokotetta.. hmm. Saattaa kuulemma suojella vauvaa ensimmäisen 1/2 vuoden ajan. Taidan huomenna neuvolassa vielä kysellä tädiltä lisää tuosta.

Huomenna siis on neuvola ja saan raskaustodistuksen jolla voi hakea äitiyspakkauksen ja lomaa. Onko kukaan vielä hakenut Kelalta noita? Oletteko hakenut suoraan toimistosta vai netin kautta sähköisen palvelun avulla? Mietin vain että kuinka liitteet saa sinne jos laittaa sähköisen kautta, pitääkö ne vielä toimistoon vai lähettää postitse?
 
Nyt kyl ottaa aivoon! Käytiin juuri rakenneultrassa, ja oltiin intoa täynnä tietenkin. Kunnes kätilö otti vastaan... töykeä asenne, ja ultratessa mutisi niin etten juuri kuullut mitään, sitten tokaisi yhtäkkiä että joo se oli sitten siinä, olkaa hyvät. Jäätiin vähän huuli pyöreenä ihmettelemään,ja kysyin että jaa etkö katsokaan sukupuolta? - "Ai että sellanenkin pitäis tietää, se nyt ei kyllä oikeestaan kuulu tähän, mä jo katsoin ne asiat mitä tähän kuuluu. No vilkaistaan nyt sitten...!" Selaili ehkä max. 30 sekuntia kun totes että "Joo ei sitä nää. Mutta monestihan naisilla on se tunne että kumpi tulee, ja se usein pitää paikkansa."

WTF??? Tämä siis Porissa....


No pilas mun päiväni, kiitos vaan, mutta ilmeisesti vauvalla on kuitenkin kaikki hyvin. Kai sitä on mentävä yksityisellä käymään uudestaan.
 
Möllimöykky: Soita sinne sairaalaan ja tee valitus. Onhan tuo inhottavaa tuollainen käytös. Nuo ultrat ovat kuitenkin meille odottaville niitä etappeja matkan varrella ja niissä tulee tulla kohdelluksi hyvin. Meillä ainakin kätilö katsoi monesta eri suunnasta miniä ja kertoi meille muutenkin juurta jaksain missä on mikäkin ja miltä mikäkin näyttää. Jalkoväliä katsellessa kätilö selkeästi näytti, että tyttö on tulossa ja tämän vielä kahdesta eri suunnasta, jotta ei ollut missään jemmassa niitä ulokkeita ;) Toivottavasti saisit uuden ajan, kun tuo oli kyllä epäreilua kohtelua.
 
Voi höh, Möllimöykky!! Raivostuttavaa..

Ultraonnittelut kaikille onnellisille yhteisesti!!!

Hei semmoinen kysymys..Onko teillä kokemusta, koska kummeja pyydetään? Meidät pyydettiin kaksoskummipoikiemme "kummeiksi" (ei kirkollis-) tosi myöhään, ihan hetkeä ennen nimenantoa. Haluaisin itse olla vähän aiemmin liikkeellä, mutta onko ennen syntymää LIIAN aikaisin? Olisi hirmu kivaa, jos "haltijakummeiksi" pyydetyt voisivat jo tässä odotusaikana iloita roolistaan..[:)]

Hyvää keksiviikkopäivää..! [:D][:D]
 
Tähtiys:
Minä oon hakenu niitä Kelalta, mutta mulla hakemukset menee liitteineen palkanlaskijan kautta. Hain kuitenki äitiyspakkausta netin kautta, että jospa se tulis sit nopeemmin ja voin netistä seurata asian käsittelyä. [:D] [;)] Ei yhtään malttamaton tää... Mutta joo, kyllä ne varmaan on sit sun sama hakea suoraan toimistosta, jos ne liitteet kuitenki joutuu sinne viemään/lähettämään?

Möllimöykky:
No jopas oli inhottava ultraaja!! [:@] [:'(] Kannattas vähä miettiä asennetta, jos tuommosen työn on valinnu... Pääasia on onneks, että vaavilla kaikki hyvin. <3 Uskon silti, että harmittaa ihan hirveesti tuommonen käytös, on niin odotettu tapahtuma!! [:@] [:@] [:@]

Omaa:
Tultiin just ekasta perhevalmennuksesta. [:)] Aika pintapuolisesti käytiin juttuja nyt ekalla kerralla läpi, ja meitä oli tosi pieni ja kiva ryhmä. Kuukauden päästä on sit toinen kerta, synnytystä käsitellään sitte. [:)]
 
Möllimöykky: Raivostuttavaa tuollainen! Ymmärrän, että nyt ottaa päähän![>:] Niin odotettua asia tosiaan ollut ja sitten saat tuollaisen kohtelun, on kyllä aikamoinen tiputus sieltä onnen tunteesta turhautumiseen/kiukkuun! [:@][:@][:@] Eikä tuo tunne aina pidä paikkansa, meilläki oltii varmoja pojasta ja tyttöhän tuo onki. Nyt harmittaa sun puolesta! [&o]
 
Maiza: Mua pyydettiin kummiks nykyiselle kummitytölleni syntymän jälkee. Itse olen jo kertonut siskolleni, että on kummi. [:)]  Muita kummeja ei ollakaa päätetty. Olin ajatellut että mies saa valita toisen.
 
Onkos muilla runsasta valkovuotoa? Itsellä kun täytyy koko aika olla pikkuhousunsuoja kun tulee niin reippasti. Rupeaa jo ärsyttämään! [>:] Toivottavasti olis ihan normaalia kuitenki!
 
[8D] IHANAA AURINGON PAISTETTA RAKKAAT [8D]



MIMMU87: Laitoin huutonettiin ilmoituksen,että haetaan uutta polvea [;)][:D]
Ei vaiskaan..tuo polvi on taas paremmassa kunnossa [:)]
Suuremmassa rasituksessa se äityy aika hurjaksi ( eli kipeytyy ja turpoo ),mutta nyt olen ottanut vähän iisimmin [;)]

Ihana Myttynen [:)]..hän niin kovasti nauttii äidin laulusta!
Sun pitää laulaa jatkuvalla syötöllä [;)]..ja muistat äänittää lauluasi,niin soitat sitä nauhalta,kun et enään livenä jaksa laulaa [:D]

Meidän neuvolassa on käytäntö,että käydään terveydenhoitajan luona aina ennen lääkärin käyntiä.Ja näinollen siis annetaan myös se pissanäyte.
Terkkari tutkii pissan ja ottaa hempan,painon sekä verenpaineen.Siitä sitten siirrytään gynen vastaanotolle,joka mittaa sf:n ja kuuntelee sydänäänet sekä tekee tietysti sen sisätutkimuksen [:)]



IISI: Hitsit,en kyllä osaa yhtään sanoa tuohon sinun ultrakysymykseesi mitään [8|]
Minä en ole ikinä käynyt Treella rakenneultrissa,koska en asu siellä päinkään [;)]
Käyn ainoastaan Taysin ä-polilla tuon raskausdiabeteksen takia.
Mutta täällä meidän kunnalla on sellainen käytäntö,että np-ultraan mentäessä pitää rakko olla tyhjä.Ja rakenneultraan mentäessä rakon pitäisi mieluummin olla täynnä ( ei tietenkään tarvi mennä kupla otassa tutkimukseen [:D] ).



SUUREMMOISET ULTRA-ONNITTELUT ainakin ADALMIS JA RÖTKIS oli [:)][:)][:)][:)]
Muillekin tietenkin,jos demenä unohdin jonkun mainita [;)][:D]



MÖLLIMÖYKKY: MAHTAVAT ULTRA ONNITTELUT [:)][:)][:)]
Ihanaa,että vauvalla oli kaikki hyvin [:)]
MUTTA sillä tädillä,joka ultrasi ei tainnut kaikki kyllä olla kohdillaan [:@]
Harmittaa kyllä minuakin tuollainen epä-ammatillinen ja vielä kauheen töykeä käytös [:@]



(.) Käytiin eilen sitten siellä kaapungissa ihan kahden miehen kanssa [:)]
Syötiin kunnon piffit ja löysin itselleni ne mammahousut sinnen juhliin.
Paidankin ostin,mutta ihan tavallisesta kaupasta.Mulla kun tämä masu ei kasva ikinä miksikään jättisuureksi,niin ihan tavalliset paidatkin sopivat päälle ihan loppuraskaudessakin [:D]

Minun rakas äitini on täälä vielä ensi viikon apuna,että päästään maanantaina MIEHEN KANSSA KAHDEN MYÖS RAKENNEULTRAAN [:)][:)][:)]
Niin ja sitten perjantaina sinne ä-polille.
Kyllä nuo mammat vaan ovat niin ihania mussukoita

Vointi ok [:)]
Mulla siis vaavi potkii vain kokoajan tuonne ihan alas keskelle tai nivustaipeiden kohdalle [8|].Koska niitä potkuja alkaa satelemaan vähän ylemmäksikin [;)]
Tosin kylkiluut kiittävät,jos ne ei saa kovia iskuja heti alkumetreillä [;)] *vitsi vitsi*


IHANAA VOINTIA KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 21+1
 
Heippa mammat!

Voi Möllimöykky! Kylläpä saitte paskaa kohtelua [>:][>:][>:] Varmasti meni päivä pilalle. Pääasia kuitenkin että vauva oli kunnossa! Mutta kyllä on et joudutte sitten yksityisellä käymään ammattitaidottoman kohtelun takia [&:] Mä pelkäsin että meillekin osuu joku kamala, mutta kätilö oli onneksi aivan ihana, pitkään ja hartaasti vauvaa katseltiin. Tunti meni yhteensä ja siitä ehkä 45min ultraa. Välillä kysyinkin et onko joku vialla mut kätilö sanoi et ei hätää, tykkään tutkia huolella kun kerran tutkitaan. Me käytiin Jkl:n gravidassa.

Maiza, joo keksiviikko todellakin [:D] Eipä paljoa ole nähty enää seksiviikkoja [;)][;)]

Yönsäde, kiva kuulla että polvi on parempi ja vointi hyvä!

( . ) Mekin siis käytiin tänään rakenneultrassa, kaikki oli hyvin ja 90% varmuudella tyttö tulossa [:)] Ultrauutisiin kirjoittelin enempi. Nyt on potkuja tuntunut pitkin päivää, ihan mahtavaa!
 
Möllimöykky: [:@] mitä kohtelua! [:@] [:@] [:@]

mmj: Nyt kun mainitsit, niin rupesin asiaa pohtimaan. Mulla tuli yhdessä vaiheessa ihan kunnolla, mutta nyt vähentynyt siitä "normi"tasolle.

Yönsäde: Mä taas vissiin vetelen turhan hätäisiä johtopäätöksiä =)

( . ) Kebab ei sovi enää mulle. Eiliset kebabit päätyi ympäri kämppää ja vessan pönttöön yöllä klo 12 jälkeen [:'(]
 
möllimöykky olipa uskomatonta käytöstä, oikeen kiukkuseks sai. Toivottavasti meille ei tuu samaa tyyppiä ens viikolla. Perkule sentään !

iisi mulle ei sovi enää mikään roskaruoka, en saa alas mitään. Entinen herkkupossu tekee kuolemaa täällä kun ei voi ees hesessä välissä käydä[:D]

kummihommia ite ollaan yhtä mun ystävää pyydetty jo. Muita vielä mietitään[:)]
 
huomenia!!

olipas yö - kipeää supistelua ja sitten tuntui ku jompikumpi kirjaimellisesti olisi ottanut suolesta kiinni. [:@] tässä sitä taas alkoi muistelee niitä "ihania" synnytyksiä, että tulossa on [:@]
muuten sentää vointi ok. huomenna neuvola ja varmaan painokäyrä noussut räjähdysmäisesti, eilen vyötärönympärys 109cm [:(] mä en ikinä käytä bikinejä enää.....

onneksi sen verran vireessä, että jaksaa kaikkia ihania kavereita tapailla ja touhuta, oikeen pelottaa jos vuodelepoon joutuisi [:'(]
ja ihana syysilma ulkona, ei muutaku koiran kanssa lenkille.
 
[:)] IHANAA AAMUA KAIKILLE [:)]



TIPSI: KIITOS [:)]
Ihanaa..SYDÄMELLISET ULTRA-ONNITTELUT
Ja onnea Prinsessasta [:)]!!Tytöt ja Pojat ovat niin ihania [;)] ( aina tämä sama jaaritus [;)]).
Ja aivan mieletöntä,että Prinsessa on siellä nyt oikein kunnolla muksinut äitiään [:)][:)]



IISI: Kiitos,kun mainitsit kebabin [&o][8D][&o][:D]..siis pikkasen herahti vesi kielelle [8D]
Kuinka sinä nyt menit hyvät kebabit tuhlaamaan ympäri ämpäri kämppää [;)][:D]
Ei vaiskaan..ei ole kivaa,kun jokin ruoka ei sovi [&:]
Mulla on onneksi nyt vihdosta viimein loppunut tuo jatkuva pahoinvointi [:)]
Ja hieno oli tuo sinun laittamasi HÖMPPÄTESTI [;)]..pakko oli kokeilla [:D]



(.) Kyllä täällä vaan tuo ihana ruska jatkuu [8D]
Kohta lähden ipanoiden kanssa lehtiä keräämään maasta ja voisi vähän jotain kivaa askarrellakin.
Eväät otan mukaan ja ne nautimme sitten jossakin kannon nokalla [:)]
Kyllä vaan tämä syssy on kaunista aikaa [:)]


AIVAN UPEETA JA IHANAA VOINTIA TEILLE KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 21+2
 
Hyvät huomenet kaikille!

Kylläpä oli yö.. kun yritti mennä nukkumaan niin vauva ei ollukaan samaa mieltä asiasta vaan päätti potkia ja möyriä mahassa..Onneks rauhoittui pian ja sai sit nukkua.

Koko eilisen päivän harmittanu tuo eilinen ultraus tai no enemminkin kätilö ja hoitajat kun ei voinu kertoa että pissassa oli proteiini plussalla. Ois ihan kiva tietää mitä tehdä kun on plussalla. Ne vaan kuiskutteli siel asiasta eikä voinu mitään sitten sanoa ihan mullekin.
 
Toiveikasta torstaita!

Aivan upea aurinkoinen ilma! Rautatabletit tepsii (ei ole ollenkaan väsy enää) ja vaikka maha on sekaisin, en välitä kun virtaa on kuin suuremmassakin kaupungissa...[:D][:D][:D] Eilen tenttiinlukua 3 tuntia, kotitöitä ja koiran kanssa ulkona 1, 5 tuntia. Sai riehua puistossa elämänsä kyllyydestä, joku naureskelikin, et oisko sillä adhd..Taitaa olla. [:D]

Tänään tenttiinlukua, pyykinpesua ja muita kotitöitä ja päivä on vasta puolessa. Kyllä on hyvä fiilis! Pikku masuasukki heräsi yöllä kun käänsin kylkeä ja oli hankala nukahtaa kun tulin niin iloiseksi siitä. [:D] On se sellainen jumppaaja-tyttö.

Eipä todellakaan vanha herkuttelija ole täälläkään enää läsnä..Kyllä on sellaiset närästykset, ettei ole tosikaan. Ihan turha kuvitellakaan suklaata (byääh) tai sipsiä (nyyh), joita nyt ihanasti leffailtana mutustelee vain mies..[:'(] Ja lakuakaan en saa syödä, hitonhitto.

No, rakkaalla miehelläni on mietitty minulle illallinen, joka tarjoillaan vauvan syntymän jälkeen: Alkupaloiksi kaikkia mereneläviä, graavikalaa erityisesti. Ja shampanjaa. Pääruoaksi saan medium--pihvin, ah, melkein verisenä, nam....Ja punaviiniä, jotain hyvää. Sitten juustolautanen, jossa kaikkia mahdollisia herkullisia homejuustoja..mmmmmmmm...Ja sitten vielä joku ihana juustokakku ja sen kanssa jälkiruokaviiniä. Voi jestas, oon varmaan täysin päissäni sen jälkeen. No, sanoinkin jo että täytyy hommata kierrekorkillisia pulloja, meikä ei meinaan ehkä pysty ihan täyslaidalliseen. Enkä haluakaan imettäessäni.. Mutta, siis mikä mies! Rakastan.

Haikaranpesä varattu!!! [:)][:)][:D][:D] Olen niin sekaisin onnesta, tuntuu kuin joku olisi heittänyt humauksella asiaa eteenpäin kun puhelimessa toivotellaan tervetulleeksi synnytysvalmennukseen ja sitä kautta synnyttämään. Voi apua, ihanuutta. Kuten jo neuvolakuulumisiin laitoinkin, perhehuonetta eivät voi luvata, mutta aion toivoa sitä niin lujaa joka päivä, että varmasti saadaan. [;)] On tämä ihanaa.

Mahtavaa aurinkoista ja onnellista päivää kaikille. Ja siis missäs se seksiviikot on...? [;)][;)] Onks näkyny? [;)][;)]
 
influenssa-rokotteesta meille ei toissapäiväisellä neuvolakäynnillä puhuttu yhtään mitään [:-] aika outoa, kun tuo nyt kuitenkin näköjään aika ajankohtaista on.

Joo, parin viikon päästä sokerirasitukseen.. [&o] huoh. Mutta jotain positiivistakin; töitä palkkatuella äitiysloman alkuun asti, eli jää rahaa vähän taskuunkin (tosin ulosotto vie ihan liian ison osan). Nyt yrittäny hoidella kaikki asiat pois alta, kuten just nuo velka-asiat ja kelan hommat ja muut. Vietiin tänään äippäraha ja -pakettihakemus [:)] Miten kauan tuon paketin tulemiseen muuten menee?

Meilläkään ei pikku prinsessa meinaa antaa nukkua sillon ku nukuttaa. Saa mennä sänkyyn varaten sen puolisen tuntia potkujen takia, tulee kyllä niin jumalatonta jyskettä että huhhuh.. ja aamu kuuden jälkeen sama. Ei siinä paljoa enää sitten nukutakkaan kun meinaa pissat housuun tulla vaikka ennen nukkumaan menoa käy.. [:D]
 
Raivostuttavaa toimintaa siellä sun rakenneultrassas Möllimöykky [:@] Mäkin täällä puhisen ja ärisen kun ottaa niin vihaks!! Mä kyllä valittaisin ihan vissiin jonnekkin ylemmälle taholle!

Tipsi : Mä kävin kans maanantaina Jkl Gravidassa ja mullekkin osu aivan ihana kätilö.. Lähes tunnin tiiraili ja tutki.. Liekkö sama nainen meillä ollu? [:)]

(.) : Väsymys riivaa.. Ei auta vaikka kuin nukkuu päikkäreitä [&:] Mittasin hemoglobiinin piruuttani työnlomassa ja se olikin laskenut sit 124 --> 108.. Voiko se jo väsyttää?! Noh.. Jokatapauksessa en nyt ite rupee vielä rautaa alotteleen, vaan saavat sit neuvolassa maanantaina mitata uudelleen..
Ihan hassua et kaikkialla ihmiset puhuu, et vauva alottaa jumppaamisen kun pitäis nukkumaan mennä [:)], meillä taas illan jumppatuokio on parasta-aikaa meneillään.. Hillitön ryske [:D] Tietty sit pienempää elämää tuntuu vielä myöhemminkin, mut selkeesti rauhottuu.. Ja sillon kun mä käyn nukkumaan, on aina ihan hiljaista..
Samoin aamusella kun herään ennen viittä aamuhukiin, niin massussa on iiiihan hiljasta.. Vasta potilasaamupalan aikaan, kun syöttelen potilaille aamupuuroja alkaa hillitön hulabaloo ja myngerrys [:D] Toinen taitaa olla aamu-uninen..
Lantio ja alaselkä on ollut nyt töissä ihan ok.. Mitä nyt sitä kankkuun säteilyä on kokoajan, mut voi hemmetti kun asetun paikoilleni työpäivän jälkeen, niin musta tuntuu etten mä pääse ylös ja liikkeelle sitten ollenkaan enää.. Karsee kipu ja ihan kun kaikki nivelet olis väärillä paikoilla [8|] Nooh.. Yritän sinnitellä.. Marraskuun puolivälissäkin jos jäisin esim saikulle, niin en tippuis sairaspäivärahalle.. Mulla kun alkaa sit joulukuussa "kesäloma" ja sit siitä suoraan mammaloma.. Näin asuntovelallisena hirvittää pelkkä ajatuskin jo siitä et joutusin kituuttaan kelan sairaspäivärahalla.. Karseeta kun elämä pyörii rahan ympärillä [>:]
 
Heippa taas kaikille!!
Taas on menny monta viikkoa, kun oon viimeksi ehtinyt täällä vieraileen [&o]
 
Möllimyökky: ei perhana millainen kätilö sulla ollu [>:] meillä oli samanlainen np-uä:ssä, meinasin alkaa itkemään, kun se oli ensimmäinen kerta kun nähtiin rakkauspakkaus [&:][:@][>:]
Mimmu87: meillä täällä Kouvolassa ei järjestetä ollenkaan perhevalmennusta/synnytysvalmennusta [&o][8|] Varmasti tosi mielenkiintoista ois käydä siellä, varsinkin näin ensikertalaisena![:D] Ite aattelin pitää kavereitten kanssa (joilla on lapsia) oman illan, jossa lähempänä keskusteltas synnytyksestä jne..tarjoaisin vaikka hyvää naposteltavaa ja samalla vois vaihtaa porukalla ajatuksia [:)]
 
Omaa: Mulla piti loppua työt viime kuussa, mutta pyysivät mua jäämään vielä kuukaudeksi, tuli luvattua, kun rahanmenoa ei voi estää näin raskausaikana, kun kaikkea pitää hankkia. Jospa sitten rauhoittuis marras-joulukuuksi vain opiskelijaksi [:)] Tammikuussa sitten alkaa äippäloma [:)][:)][:)][:D]
 
Hirveä särky näissä käsissä, ei auta tuet/lastat sun muutkaan.  Täytyy vain toivoa, että ensi kuussa hieman rauhoittuis. Ärsyttää vain kun yöllä pitää heretä 3 kertaa ravisteleen käsiä ja hieromaan niitä.
Koko ajan vain kädet on puutuneet, nykyään myös päivällä[:@][:@][:@][:@][&:]
Hemmetin rannekanavaoireyhtymät!
 
Ensi keskiviikkona rakenne-uä, miten jaksan oottaa!? Mua ei ole parhaimmalla kärsivällisyydellä siunattu [X(][:-]
 
Takaisin
Top