Lokakuun kuulumisia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tää meiän vahtija tuli meille rescue-koirana Viipurista puolivuotiaana. On ihana herkkis, nopee oppimaan, mut se suojeluvietti on niin voimakas et joutuu tekee ihan tosissaan töitä että saavuttaa zenin ja koira voi luottaa. No, ehkä tää tästä taas :)
 
Mä ehdin jo myydä osan vauvatavaroista säilytystilan pieneyden vuoksi ja aloin jo ite uskoa ettei meille tuu enää toista lasta. Mut toisaalta nyt on ihana ostaa uudet vaunut ja kaikkee kivaa vauva tavaraa. Haalareita ja kenkiä oon säästäny kun ne on niin kalliita. En tosin aatellu vielä ostaa, yritän malttaa osto vimmaa viimeseen asti. Se vika kuukausi oli niin tylsää kun vaan odotti et vauva syntyy, sillon ehtii ostella tavaroita.

Oon tässä kauhulla ootellu et millon toi kahvi alkaa maistua pahalle ja tänä aamuna se sit oli jo ihan hirveen makusta ja heti alko närästään. Nooou, kesällä sit taas maistuu hyvälle ;)
 
huh täällä on kyllä yökötys noussu uusiin lukemiin..puuh..alkaa tulla deja vu esikoisen ajalta.Jostain pitäis kerätä voimia ja lähteä ulkoileen koirien ja muksun kanssa.Mukavaa alkanutta viikkoa! :)
 
Kaipa sitä minäkin voisin mukaan ilmottautua. Olen 21-vuotias opiskelija ja odotan nyt ensimmäistä lasta syntyväksi 6.6 ja KYSissä olisi synnytys. Naimisissa olen ollut vähän yli vuoden.

Alkuraskauden oireina on ollu lähinnä väsymystä, jatkuvaa janoa, nälkää ja ihan lievää pahoivointia. Oksetuksen ei tarvitsisi kovin pahaksi päästä :) Jatkuvan juomisen seurauksena on sitten vessassa saanut ravailla jopa yöllä. Varhaisultra on 8.10, sitä jännityksellä odotellessa. Toivottavasti kaikilla meillä menee raskaudet hyvin ja saadaan vauvat syliin kesäkuussa :) Omalla kohdalla keskenmeno ja ennenaikainen synnytys jännittää, itse synnyin rv 25+0, toivottavasti oma pienoinen on kärsivällisempi.
 
Tervetuloa Lorenzia!Kohta siellä päästään kurkkaan pienokaista,ite sain juuri varattua.23.10 asti pitää jännittää :)
 
Heippa kaikille!

Minäki päätin jo uskaltautua tänne keskusteluun :) la ois 13.6, ensimmäisen odotusta, km noin 10 vuotta sitten. Silloinen raskaus vahinko ja päättyi aikaisin exän kautta. Pahoinpiteli minut jotta saisin keskenmenon.

Mutta, olen siis 27 vuotias perhepäivähoitaja. Asun avopuolisoni kanssa keski-suomessa. En ole vielä sisäistänyt sitä, että oikeasti olen raskaana. Haamu plussan tein viime torstaina ja tänä aamuna tosi selkeä plussa. Mieskin tuumasi aamulla, että kai se nyt on sitten totta. Pillerit lopetin elokuun alussa, kierto heti kohdillaan.

Neuvolaan en ole uskaltanut vielä soittaa. Pelottaa että menee kesken :( milloin sinne olisi hyvä soittaa? Omien laskujen mukaan nyt olisi 4+2. Pyörittelen mielessäni monia ajatuksia, onneksi te olette täällä :Heartred Kauhea väsymys vaivaa, pientä kuvotusta ja vessassa ravaamista. Työ stressaa 24/7 ja sekin väsyttää. Mietin jo että uskaltaisinko ja kehtaisinko käydä lääkärissä sen takia, jos saisin edes pari päivää saikkua jotta voisin levätä. Huh, tulipa avauduttua. Kiitos ja anteeksi. Olen pihalla vaikka luulin tietäväni paljon raskaudesta :grin
 
Minäkin voisin esittäytyä. Olen 26 vuotias ensimmäistä lasta odottava ja LA 8.6. Minulla on tosi vähän ollut alkuraskauden oireita, välillä jopa huolettaa sen takia :/ Väsymystä on ollut ja lievää pahoinvointia. Minäkin aattelin mennä varhaisultraan, että näkee onko tuolla vatsassa tapahtunu mitään, ultra on jo ensi maanantaina. Sehän se jännittää, että mitä siellä sanotaan.
Mukava lueskella samassa vaiheessa olevien kuulumisia! :)
 
Heippa
Täällä väsymystä ja päänsärkyä. Onneksi ei kuvotusta/pahaa oloa. Se kyllä iskee jos unohtaa syödä säännöllisesti.
Ninni86 kyllä oli sulla rankka kkm vaikka onkin siitä aikaa. No onneksi nyt rinnalla hyvä mies ja odotettu raskaus. :)
Mulla nyt vkot 4+6. En oo vielä mitään varaillut minäkään Ninni86. Mut kyllä ehtii ;). Useimmathan soittaa heti kun saavat tietää raskaudesta.
 
Katsoin just että esikoisesta oli ensimmäinen neuvola viikolla 7. Kai sitä kohta vois varata, jos viivat vielä vähän vahvistuu testissä. :D
 
Minäkin jännittelen koska uskaltaisi neuvolaan soitella. Mietin jos soittaisi loppuviikosta ja saisi sovittua ajan joka omiin työvuoroihin sopii. Olen yleensä kova jännittämään ja stressamaan kaikkea, varmasti jännitän jo ensimmäistä neuvolakäyntiä kovasti :D Varhaisultran taidan jättää väliin, rahat on muutenkin ollut vähän tiukilla kun on auton kanssa koko ajan yhtä pelaamista ollut..
Suurimpana oireena mulla on ollut tissien arkuus. Tuntuvat mahdottoman painavilta, varsinkin aamulla ensimmäisenä ja illalla viimeisenä. Koiralenkillä täytyy välillä hidastaa vauhtia vaikka on tukevat urheiluliivit. Hajuherkkyyttä on myös ilmassa. Ennenkin olen ollut herkkä ällöttäville hajuille, mutta nyt joutuu yökkimään ihan kunnolla :(

Mukava vertailla oireita :D Ja kiva kun porukassa on muitakin koiraihmisiä :)
 
olin tänään aamuvuorossa klo 6.30-12. Nyt oon yrittäny nukkua ja kyllähän se uni maittoki mukavasti 3 tuntia. Oon siis menoss nyt yöksi töihin. Vähä hirvittää miten jaksan valvoo. Viikon päästä samanlainen rupeama. Tänään sanoin listantekijälle et mielellään en tekis enää yövuoroja, onneksi on ymmärtäväine ja lupas et teen vaan aamu ja iltavuoroja ainaki näin aluksi nyt nukkuu et jaksaa töihin. Oon siis lähihoitajana vanhainkodissa..
 
Moikka moi. Minäki voisin tännekki ilmottautua jo joukun jatkeeksi. Olen siis 22w 2 vuotiaan rinsessan äiti. Positiivisen testin sain tänään mut varmistukseksi teen vielä ylihuomenna uuden. LA olis laskureiden mukaan 12.6 mutta varmaan muuttuu vielä matkan varrella. Ainut mikä herätti epäilyn raskaudesta oli se kun kävin kaverin vauvaa katsomassa ja tuhnuttelemassa niin tuntui kuin tissit olisi posahtanu ja se vauva alko himota tissiä, siinä vaiheessa tuli tunne että nyt apteekkiin. Vähän yllätyksenä tuli vaikka tavallaan ollaan jo odotettu että millos se pikku kakkonen tulis. :)
 
Muokattu viimeksi:
Vastailen tässä nyt vähän sinne tänne kysymyksiin mitä lueskelin :D eka neuvola varattu, ens kuun alussa on enkä millään malta oottaa ekaa ultraa joka omien laskujen mukaan ens kuun lopussa/joulukuun alussa..Huoh.. Nii ja kotityöt meillä hoituu periaatteella kumpi kerkeää ensin :D ja meillä käyny vähän sana ku lauraleidillä eli ollaan lahjoitettu/myyty tavaroita ja vaatteita pois :/ mut jospa tää oiski eri sukupuolta nii ois ihan pakkoki ostaa uutta ja erilaista :P
 
Nii ja väsymys on ilmaantunut tänne, tänään nukuin päikkärit ja nyt on jo korkia aika mennä nukkumaan :D nii ja apteekista tuli jo ostettua minisun mammaa! Muistan ku ekaa odotin ja söin jotai mammavitamiinia nii ei tarvinnu sit missää välissä lisärautoja syödä :) ootteko jo hakenu vitamiineja? :)
 
Meillä toisesta koirasta on tullut kylkimyyryläinen ja iilimato. Liekkö sitten aistii tämän raskauden vai mitä. On siis joka välissä änkeämässä syliin.
Jos eilen teki mieli suolaista (vetäisin iltapalaksi kevyet 200g pekonia... :sick006) niin tänään on syöty suklaata ja pullaa.
Viime raskaudessa söin Multivitaa ja nyt samaa. Mulla myöskään ei tarvinnut rautaa missään vaiheessa lisänä syödä.
 
Lorenzia täällä toinen hyvin pienenä syntyny tosin viikolla 35 ollaan synnytti mut mitat ollu 32cm 800g
 
Heippa kaikille,
Ihan uutta tämä koko touhu (sekä raskaus että nämä foorumit) mulle, mutta uskaltauduin nyt mukaan :)
Odottelen nyt siis yllättäen ensimmäistäni ja laskettu aika on 4.6. Sattuu olemaan myös omakin syntymäpäiväni! Pillerit jätin pois elokuun lopussa 16 vuoden käytön jälkeen ja naps vaan samantien raskaaksi. Yllätys oli melkoinen. Tosin erittäin mieluinen sellainen :) Nyt vaan toivon, että kaikki menee hyvin. Lähinnä huolettaa melkoiset alavatsakivut, jotka tuntuu nyt vain yltyvän. Muina oireina lähinnä väsymystä, rintojen arkuutta ja pienoista pahoinvointia. Alkuraskauden ultran varailin 20.10. mieltä rauhoittamaan ja neuvolakin on jo varattu kuun loppuun. Ystävilläni ei ole juurikaan lapsia, joten kiva päästä tänne jakamaan tätä raskautta teidän kanssa :)
 
Mira83 ollaan sitten melkein samoilla mitoilla synnytty, mie olin 33cm ja 860g. Työ ootte ollu tosi pieniä viikkoihin nähden. Mie oon tainnu olla viikkoihin nähden vähän reippaan kokoinen. Miulla oli kaksonen, mutta oli menny alkuraskaudessa kesken, se kai on voinu olla syy, etten oo kovin kauaa kohdussa viihtynyt.
 
Lorenzia tervetuloa! Mäkin niin toivon et oma pikkunen kasvais masussa suurempiin mittoihin!

Ninni 1986 tervetuloa! Ihanaa et nuoriakin perhepäivähoitajia on!!! Niin moni jo eläkeikää hipoo! Kyllä neuvolaan voi soittaa ihan vaikka heti plussan jälkeen. Sama keskenmenon pelko täällä muillakin on, varsinkin kun tää raskaus alko niin helposti ekasta kierrosta, ei oo voimakkaita oireita jne. Mut päivä kerrallaan mennään. Kaikki on hyvin niin kauan kunnes toisin todistetaan. Ja kyllä lääkäri voi ihan hyvin saikkua määrätä jos siltä tuntuu, olettaisin et ei oo harvinaista näin alkuraskaudessa.

Sonya tervetuloa!

Eilen väsytti töissä illasta ihan sikana, tosin kävin mä aamulla kaverin luona ja vähän aikaa katselin kauppoja vielä ennen töihin menoo eli pitää vähän rauhottaa elämää ei liikaa ohjelmaa ja huilia väliin! Eilen ei ollu juurikaan huono olo mut syyä pitää säännöllisesti. Se auttaa asiaan. Tänää taas yönkin hampaita pestessä mut olo muuten hyvä.

Mira 5+2
 
Takaisin
Top