Lokakuun kuulumisia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu tiedossa oli toi thyroxinin nosto. Tosin omalääkäri oli vähän sillä asenteella ennen raskautta ettei sillä oo niin kiire. Todellakin on kiire kun vauvan hyvinvointi on siitä kiinni et saa riittävästi thyroxinia. Ja muutenkin pitosuudet nousee niin hitaasti. Sen verran on tässä 3 vuodessa oppinu :) Näissä kyllä kannattaa uskoa erikoissairaanhoitoa! Kerrankin oli mun hätäsyydestä jotain hyötyä ;)
 
Millä viikoilla teillä joilla edellisiä raskauksia, on alkanu mahdollinen pahoinvointi. Aamu alkoi kunnon yökkäilyllä tänään ja mä aattelin että voiko se nyt jo alkaa?? :o
 
Mulla alko muistaakseni rv6-7 viimeks mut nyt on alkanu kyllä jo aikasemmin. Mut helpottaa kun syö 3h välein vaikkei ois nälkäkään.
 
Cherry ilmeisesti vasta 4viikkoa hedelmöitymisestä alkaa pahoinvointi, mutta yksilöllisiä eroja on. Mielentila vaikuttaa paljon sekä säännöllinen syöminen. Tsemppiä pahoinvointiin!

Vinkki: mulla autto esim.kulaus mehua tai pieni keksi ennen kuin nousin sängystä aamulla. Ku sokeri pääs nousee niin etova olo ei tullut nii Voimakkaana :)
 
Tänää mä soittelen neuvolaan! Oikeestaa eka aamu kun on vähän heikko olo, viikkoja kasassa 4+5 ja tällä viikolla on jo 2 kysyny et ootanko mä töissä? Oon vielä kieltäny... Jos nyt tän sais pidettyy salassa ees sinne asti et sais sen sopparin kirjotettuu jatkoks kun se on vasta muutaman viikon päästä... Ja ihan vielä ei ajateltu kertoo, ehkä sit 1. Ultran jälkeen, milläs viikoilla se on?
 
Eka ultra on sitten kun viikkoja alkaa olla n. 12 täynnä, eli sitä saa vielä odotella. Mun pitäis soittaa joku päivä ja varaa aika sinne. Mut sen kerkee vielä.
 
Jännää jännää, nyt soittelin neuvolaan, aika on vasta monen viikon kuluttua tän kuun vikalla viikolla!! Mut kai toi aika nopeeta menee....

Äitiyspakkaustakin oon ruvennu miettiin jännityksellä, saadaankohan me kesäkuiset jo uudet pakkaukset. Milläs viikoilla sen saa tilata, tuleekohan se tänä vuonna jo oikeesti tammikuussa. Hilma-sivuilla, joissa on julkisten hankintojen päätökset sanotaan et äp 2015 sisältää noin 50 tuotetta, mikä on likimain sama kun tän vuoden eli laskin et 54 tuotetta... Jos oletetaan et esim. Sukat on 1 tuote.....

Tänää ja huomenna vielä töitä ja sit miniviikonlopun viettoon. Seuraavassa työvuorolistassa ei juuri muuta ollukaan kun 1 päivän vapaita, no kauppa nekin piristää.

Mies oli ystävällisesti laittanut eilen tiskikoneen pyöriin kun mua alko ällöttää noi likaset astiat. Pitää nyt vähän sitäkin potkii et tekis vähän enemmän. Ahkera toi on siivoon mut muu melkein jää mulle. Kun jos tästä vallan uupumus tulee ja pahoinvointi niin ei oo kiva käyä täyttä päivää töissä ja tehä kotihommii kun toinen ulkoilee ja istuu sohvalla... Kun vauvalle ois oikee ruokakin parempaa kun aina vaan einekset, joita mies rahtaa kaupasta... Kyllä niitä joskus voi syyä mut ei ihan aina sentään...

Miten muilla, auttaako mies kotihommissa?
 
Mira en nyt ihan tarkkaan muista, mutta oliko viikoilla 22-24 saa neuvolasta todistuksen, jolla saa sit hakea tuet ja äitiyspakkauksen. Menikö niin, että raskauden tulee olla kestänyt 154päivää tms.
Meillä mies tekee pitkiä päiviä töissä, joten kyllä mä teen kaikki kotihommat aikalailla. Mut kun ite olin töissä niin tilanne oli päinvastainen ;)
 
Mullakin ois muistikuva et raskauden tarvis olla puolessa välissä et voi hakee sitä. Muistaakseni pakkaus tuli aika myöhään, joskus rv30 jälkeen. Meillä vuorotyön takia mies osallistuu kyllä hyvin kotitöihin ja tekee ruuan muutenkin. Mies oli just yks päivä laittanu itelleen siipiä uuniin kun tulin kotiin, hyi että se haju. Ja se on vielä semmonen et leviää yläkertaankin. Koita siinä nyt nukkua kun oksettaa. Siipi kielto miehelle 10kk kiitos!!
 
Mulla kans muistikuva että kun on 22 viikkoo täynnä niin voi hakee avustusta.

Meillä mies on osallistuva kaikin puolin, mutta kun mie täällä kotona hääräilen päivät pitkät hoitovapaalla, niin tottakai se päävastuu on mulla ja taaperolla, ja siltä täällä sit kans näyttääkin :D Toki joskus harmittaa kun mies ei oo niin oma-alotteinen, mut se johtunee vaan siitä ettei sillä oo sellasta kotirutiinia ku mulla. Mun mielestä tää on kuitenkin oikein ok-jako, koska miehen rahat kuitenkin mahdollistaa mun kotiäitiyden, vaikkei silläkään mitenkään isot tulot ole.
 
Niin kyllähän sitä joutuu paljon itse tekee, jos kuitenkin mies käy töissä ja "tuo leivän pöytään". Mutta minusta se ei ole mitenkään huono asetelma. Riippuu miten itse suhtautuu asiaan ja tärkeintä on kuitenkin, että oma puoliso auttaa, kun siihen on tarvetta esim.vkon loput taikka illalla yms.
 
Piti vielä varmistaa tunnin pidätyksellä digillä(raskaana 1-2) kun tänne uskaltauduin :D Jotenki ei vaan taho mennä jakeluun.Maanantaina soittelen lapsettomuusklinikalle,koska ollaan siellä oltu asiakkaana ja varailen ar-ultraa.Neuvolaanki pitäs maanantaina soitella ja samalla varailla esikoiselle neuvola.

Cherry mulla alko esikoisesta pahoinvointi joskus rv 6 ja jatku jonnekki rv 27 tienoille.Ja ne kun loppu niin alko supistukset ja olin osastollakin moneen otteeseen.Toivottavasti tämä raskaus ois helpompi :)
 
Heipat vaan kaikille! Kirjottelinki jo tonne kesä-äiteihin mutta laitetaan tännekkin vielä juttua :D mulla siis km helmikuussa ja toinen heinäkuussa,yhtään loppuun kestänyttä ei ole vielä siunaantunu. Nyt mennään kolmatta kertaa ja eiks se niin oo että kolmas kerta toden sanoo?! Jos tää ei vieläkää onnistu ni meen takas pillereille.. Voitte varmaan kuvitella mikä paskahalvaus tulee joka kerta ku pissalla käydessä pyyhkäsee :D huumorillahan tässä on pakko porskuttaa eteenpäin kun ei se itkeminenkään auta..
 
Me saatiin äippäpakkaus nopeasti, kun hakemus siitä laitettiin menemään. Raskaustodistuksen saa kun raskaus on kestänyt sen 154 päivää :) Tsempit Crysade, toivotaan että tällä kertaa pääset loppuun asti odotuksessa.
 
Mulle tänään tk-lääkäri soitteli ihan muissa asioissa alunperin, kävin viime viikolla mm. kilpparitesteissä ja vajaatoiminnaltahan se hitto soikoon vaikuttaa. Ens viikolla taas labroihin ja ei kai sit auta muu kuin thyroxinit kehiin. Sen lisäksi mulla on vähän keuhkoissa vikaa, joten keuhkopolikin haluaa testata mm. d-vitsku- ja kalsiumpitoisuuksia, neuvolasta kun heti käskevät ainakin deetä napsimaan ja se taas voi laukaista keuhkotaudin pitkän terveen jakson jälkeen. Ei oo helppoo tää vauvojen tekeminen :rolleyes:
Enivei. Sinne neuvolaan soitin tänään ja sain ajan marraskuun alkuun. Toivottivat hyvää vointia ja paljon onnea - miks sekin sai aikaan spontaanin pillitysreaktion?! Varmaan siks kun KAIKKI asiat maailmassa saa.
 
Mie en ees kattois miehen roolia auttelijaksi, vaan ne hetket kun molemmat on kotona niin molemmat toimii tasapuolisesti. Tehään molemmat päivisin omat työt, mun työstä ei saa palkkaa eikä sitä voi laittaa cv:n jatkeeks, mut sitten ku ollaan molemmat kotona niin jaetaan arki ja arjen työt :) No joo, vähän piti saivarrella ;)
 
Kotityöt ja arjen haasteet jakavat mielipiteitä ja jokainen pari varmaan löytää oman tyylinsä arjen pyörittämisessä. Jotkut tykkää jakaa kaiken "tasa-arvon" nimeen, toiset ehkä tekee molemmat oman "osuuden", niin tai näin kunhan parisuhde on terve ja kaikilla osapuolilla on hyvä olla. :)
 
Meillä on jakaantunut omat hommat kummallekin osapuolelle. Vähän kuin vastuualueet. Se, joka on kotona, tekee yleensä enemmän kuitenkin. Käymme molemmat töissä, mutta joskus työvuorot ovat hankalat.

En ole vielä neuvolaan ehtinyt soittaa, enkä tiedä, koska ehdin. Soittoaika on siten, että töissä täytyy kysyä kesken hommien lupaa soitella. Meillä kuuluu kaikki puhe läpi seinien, että olisi melkein mentävä sitten ihan ulos soittamaan. Ja neuvolaan ei koskaan pääse kerralla läpi. En vain haluaisi vielä jäädä kiinni raskaudesta. Reumapolille pystyy onneksi soittamaan työmatkalla, mutta siellä on käytössä takaisinsoittojärjestelmä, enkä tiedä, miten pystyn töissä puhelimeen vastaamaan. Menee siis ainakin ensi viikkoon, ellei jopa pidemmälle.. On tänä hankalaa.

Tänään oli treenit koiran kanssa ja voi vitsit että oli kiva tehdä hommia tuon kanssa. Olemme käyneet treeneissä nyt kaksi kertaa ja ryhmässä oleminen on tuon kanssa todella vaikeaa, kun pitää louskuttaa kaikille kitapurjeet levällään. Nyt oltiin melkein koko aika hiljaa! Tehtiin myös vähän jäljen alkeita ja ohjaaja ei uskonut, että koira ei ole niitä ikinä mennyt, kun meni kuin suoraan oppikirjasta. Muutenkin opeteltiin uusia juttuja. Huomenna mökille, saa painaa pihalla koko päivän.. :)

Tänään oli vähän enemmän ruskeaa tuhrua päivällä ja ehdin jo melkein pelästyä. Yritän nyt vain hokea itselleni, että se on ihan normaalia, eikä tarkoita mitään sen kummempaa. Viimeksi meni kesken ja oli samanlaista koko sen ajan, mitä raskaus kesti. Siksi ehkä on vähän epävarma olo. Onko jollain muulla ollut nyt tai aiemmin tuhruvuoteluita ja miten on sujunut?
 
Tsemppiä Crysade odotukseen!

Meillä menee aikalailla tasan hommat, kummallakin omansa ja osan hommista hoitaa kumpikin. Mää teen mielelläni ruuat ja pesen pyykit ja järkkäilen kaappeihin (koska en voi SIETÄÄ suurpiirteistäsinnepäinmiestäni "viikkaamassa" vaatteita kaappeihin), mies puolestaan hoitaa autoihin liittyvät jutut, leikkaa nurmikon/tekee lumityöt. Molemmat siivoaa, toki minä tällä hetkellä enemmän, kun oon kotona.
 
Takaisin
Top