Lokakuun kuulumisia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Elaffy mulla oli itselläni esikoisen kanssa ruskeaata tuhrua. En muista kuinka kauan kesti, mutta oliko reilu viikko. Menin yksityiselle. Gyne ultras ja totes "pikku pikku mustelman" näki istukassa. Ilmeisesti tämä oli tuhruvuodon syy. Mutta alhamdullilaah hienosti pysy pikkuinen kyydissä 41 viikkoa.
Tiedän elaffy tunteen sillä mun eka raskaus meni kesken ja se alko just tälläisellä tuhruvuodolla ja myöhemmin yltyi kunnon keskenmenoksi. Kahden kuukauden päästä, kun aloin odottaa esikoista niin olin kauhusta kankea, ku TAAS oli tuhruvuotoa. Mut Luojan kiitos, tällä kertaa se ei tarkoittanut mitään.
Toivon sullekin et kaikki menis hyvin ja saisit pikkuisen syliin kesäkuussa 2015!!!!!!
 
Kiitoksia pahoinvointi kertomuksista. Tänään meinasin laatata töissä. Ugh.

Joku kyseli miehen osallistumista kotihommiin. Meillä mies tekee suurimmilta osin kotityöt ja hoitaa ruoanlaiton. Mä käyn töissä ja mies opiskelee yliopistossa ja hällä on paljon etäopiskeluja ja on paljon kotona, joten hän tekee kotitöitä enempi, omasta halustaan. En kyllä itsekkään kotihommia moiti, monesti sanon että jätä nyt jotain hommia mullekkin mutta mies tykkää ja haluaa tehdä niin eikun vaan :)
 
Cherry pahoinvoinnin karkotuksia!

Se ois taas lauantain kunniaks 9 tuntinen työpäivä eessä. Huoh. Noi viime päivien 6-tuntisetkin työpäivät on ollu ihan tarpeeksi pitkiä.

Tänää aamusta oli taas huono olo.

Huomenna alkaa kuudes viikko, eiks se niin mee kun tänää on 4+6
 
Tervetuloa uusille! Ihanaa et ollaan siirrytty kolmannelle sivulle!

Eli ultra saadaan vielä ootella, mua kyllä hirveesti haluttas mennä siihen alkuraivaukseen ultraan mut josko sitä malttaa mielensä ja säästää ne rahat johonkin muuhun. Äkkiä se aika kyllä menee kun nyt ollaan jo lokakuussa.

Talvella tai keväällä siis vasta saa hypistellä äippäpakkauksen vaatteita! Sitä hetkee oon jo vuosia oottanu!!
 
onko muilla vaikeuksia nukahtaa? Ainut missä huomaan et oon väsyny on kuntosalilla, ei jaksa nostaa samoja painoja kun ennen raskautta. Tuntuu et oon nyt jo hajamielinen ja omissa ajatuksissa Ja hermostun helpimmin pojallekin kun itellä huono olo. Sen jälkeen sit hirvee olo et miks mä taas pojalle huusin ku se vaan yritti saada äidin huomion.
 
Mira83 juurikin noin eli kuudes viikko alkaa :)

LauraLady itellä ei oo iltasin ongelmaa nukahtaa mut jos yöllä herään vessaan tai esikoine karjuu jotain,saattaa mennä tovi pyöriessä mitä ei normaalisti ole.Samaa tais olla edellisessä raskaudessa ja loppuvaiheessa en juuri ees nukkunu :D en tiiä millä voimilla mie jaksoin :)

Täällä ei vielä kummemmin pahoinvointia.Semmonen pieni krapulainen olo oli aamulla kun olin koiria reenaamassa.Et eiköhän se yrjö vielä tänne kotiudu :P
 
Väsymystä on mulla, pahoinvointi ei oo vielä iskenyt eikä kyllä tarviskaan iskeä. Mulla on niin hektistä koko tää lokakuu. Hajuaisti on herkistynyt, onko muilla samaa?
 
Täällä myös hajuaisti tuntuu olevam herkistynyt. Mies ihmettelee kun ei se oikeen haista mitään :D
 
EI oo hajuaisti muuttunu mut näköjään väsyttää.Nukuin 45min päikkärit sohvalla :eek::p
 
Täälläkään ei onneksi vielä sitä pahoinvointia ole! Eikä kyllä tarvis tullakaan, riitti esikoisen aikaiset. Mutta väsymys ja vilunväreet on jatkuvaa, pientä nipistelyä ajoittain alavatsassa ja näläntunne on kadonnut jonnekkin :dontknow
 
Täällä myös ihmetellään oireita esikoista odottaessa. Pahoinvointi nostelee hieman päätään, muutamia yksittäisiä ruokia on täytyny jättää syömättä. Vessassa ravaaminen ja rintojen nipistely on jo päivittäistä, mutta tämä väsymys! Pää tuntuu olevan ihan sumussa, kun väsyttää niin kovasti. Ja nyt mennään siis vasta 5+3.
 
Mullakin haju on herkistynyt jo viime viikolla banaanit haisi mun nenään keittiössä ja yks päivä hirmu moni asiakas haisi hirveelle ja vessassa lavuaari haisee. Pitää kysyä onko hän huomannu....

Aamuinen heikko olo meni ohi kun töihin pääsin. Joo ja hajamielinen oon, yks päivä menin töihin 2 tuntia myöhässä ja tänää oli autoon unohtunut valot, onneks työkaveri, joka yleensä ei oo hirmu mukava mainitsi mulle asiasta... Pitänee vähän tsempata... Mahassa on ihan ihme nippailuja ja vihlasuja tullu pitkin päivää ja mä oon koko päivän juossu vessassa kattoo et eihän tuu verta, ei onneks mut valkkaria senkin eestä tulee. Kuuluuko sekin raskauteen?
 
Oksentanut en oo enkä oo hirmu väsynyt ja mulla on kans toi et yöllä kun herää pissahätään tai siihen et mies lähtee ko. Asialle niin empä vaan nukahda uudestaan, mut en oikeestaan oo ollu kohtuuttoman väsynyt mitenkään. Kiva vertailla muitten kanssa oireita!!! Huomenna täytetään neuvolan esitietolomake yhessä, mä yritin ite mut heti tuli tänka på kun eihän mä muista miehen koko hetua...
 
Täällä rinnat painavat ja kun juoksen muksujen perässä niin sattuu. Ei oo pahaaoloa tullut---eikä kyl tarvii tulla. Ruoka tuoksuu ja maistuu kuten ennenkin, mutta miehen lemppari hajuvesi meinas viedä multa tajun:/
Väsymys iski kunnolla iltapäivällä ja oli pakko mennä ulos kävelee. Raikas ilma helpotti heti ;)
Mira kyllähän hormoonit saa raskauden aikana aikaiseksi lisääntyneen vv, mutta helpommin tulee myös hiivatulehduksiakin. Itselläni edel.raskauk kärsin sekä että.
 
Tänään ovat tissit kipeytyneet. Ovat kyllä jotenkin raskaan tuntuisetkin. Alamaha turvottaa. Suurin "oire" on, että oma tuoksu on omaan nenään "raskaana oleva". Sama tuoksu oli viimeksi myös. En tiedä, aiheuttaako sen jokin pesuaine vai mikä, mutta tuoksu haisee vain raskaana ollessa. :D

Alamahalla tuntuu nippailuja päivän mittaan. Saunassa tuli todella huono olo tänään. En ole muutenkaan hyvä saunomaan, mutta nyt oli kyllä taju lähteä, kun alkoi niin pyörryttää.

Jotkut ruuat maistuvat aivan taivaallisilta!
 
Oon kans huomannu että painoa, eli siis taaperoa on entistä hankalampi nostella. En ihan tosissani meinaa jaksaa nostaa sitä ostoskärryihin istumaan!
 
Väsyttääääää! Mulla viime raskauden oire palannut eli yöllä vessareissuun jälkeen en saa unen päästä kiinni ja sit aamulla väsyttää ihan älyttömästi!Nyt kun on vaan pakko nousta pojan kanssa,viime raskaudessa sai viikonloppuaamuisin nukkua! Huonot olot alkoi edellisessä raskaudessa vko 7,saas nähdä kuinka nyt..
 
Juu täällä on kyllä liuta oireita. Pahoinvointi (eikä ajoitu pelkästään aamuun), boobsit kipeät, hajut ottaa nenään herkemmin, oon hullun väsynyt ja alavatsaa juilii vähän väliä. Makea ei myöskään maistu mikä ei siis ole mulle laisinkaan ominaista, oon aikamoinen karkkihiiri normisti mut nyt ei juurikaan saata syödä.

Tänään rv 5+6!

Joku puhui neuvolan esitietolomakkeesta.. täytyykö kaikkien täyttää sellainen? Koska? Mistä sen saa? Tyhmien kysymysten kerho :D
 
Cherry: Sit kun soittaa neuvolaan ne antaa ohjeita esitietolomakkeesta et pitääkö paperit käydä hakemassa vai netissä täyttää.

Miks sitä yöllä nukahtamisvaikeutta ei mainita missään raskausoireiden listalla kun moni näyttää siitä kärsivän. Mä luulin et johtuu siitä et ei voi nukkuu lempiasennossa eli mahallaan ettei vauva litisty...

Paha olo tuli tänää aamusta oikeen tosissaan mut vasta aamupalan jälkeen kun täytin tiskikonetta ja roskat oli pakko viedä kun ne hais mun nenään niiiiiiin kuvottavalta! En sentään oksentanut. Kiva ens viikolla töissä kun ei oo ees lyhennyksiä.... Jos tää tästä vielä pahenee ja väsymyskin alkaa niin kiva...
 
Takaisin
Top