Lokakuun kuulumisia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mua rupee ärsyttää tää oksettava olo, tulis sit ylös asti... :D Alkaa väsykin painaa ja pinna kireellä. Vaikken mitenkään tolkuttoman väsynyt ole ollut, mutta kyllä huomaa jotain normaalista poikkeavaa olevan, kun ei tahdo aamulla herätä ollenkaan vaan silmät ristissä töihin vaikka kello tulee yhdeksän ja nyt jo olisin valmis nukkumaan...
 
Hei nyt oli pakko tulla kirjoittamaan vielä kun tuli mieleen hassu juttu, eli mä on alkanut näkemään unia öisin. Ehkä vähän sellasia painajaisen tyyppisiä. Onko muilla ollut unia? :anyone Tietysti siis unia nyt näkee muutenkin, mutta tällä viikolla on olleet jotenkin tosi mieleenpainuvia ja tosiaan välillä vähän ahdistaviakin.. Näin mm. sellasta unta, että kello tuli puoli viisi ja tajusin et en oo hakenut lasta päivähoidosta. :eek: Ja sit en mitenkään päässyt sinne tarhalle vaikka kuinka yritin, enkä pystynyt soittamaan puhelimella ja kello vaan lähestyi viittä ja tuli kauhea ahdistus, että jos lapsi on yksin siellä pihalla... :sad010 Ja sit toinen uni: (oikeesti yöks ja apua mistä tääkin kertoo???) En muista siitä unesta muuta kun kauheen nolouden tunteen ja epämiellyttävän tilanteen kun mä olen jotenkin ottanut jonkun muun ihmisen.. wait for it.... kuukupin!!!??? :smiley-ashamed005 WHAT?? hmm mitä mun mieli yrittää kertoa mulle?? :wtf

Et tällaisia täällä. Jos nää ei ole raskausoireita, niin olen virallisesti sekoamassa... :talk017
 
Mä oon nähny nyt kaks kertaa unta tyttövauvasta, eli että meille tulis tyttö ja sen kanssa arjesta. Ennen plussaa näin unta, että olin raskaana ja sit synnytin tyttövauvan. Ja kas kummaa plussan tein vissiin pari viikkoa sen unen jälkeen. :D Saa nähä onko nää tyttölapsi unetkin enneunia..
 
Macie, minulla on ollut todella ahdistavia unia myös nyt. Nukun levottomasti ja näen levottomia unia. Olen mm tehnyt lastensuojeluilmoitusta kaverin lapsesta.. :D Niin ja työasiat pyörivät unissa todella paljon..
 
Kerrottiin tänään vauvauutinen vanhemmille, olivat tosi iloisia. :)

Mulla ei ole edelleenkään raskausvaivoja. Kerran meinasin oksentaa, kun vaihdoin esikoisen kakkavaippaa. :eek:

Meillä hajosi eilen tiskikone. Voi aaaaargh. Varmaan sen takia meni rikki kun toi esikoinen painaa sitä koko ajan päälle ja pois. Tietääkö muuten joku olisko tiskikoneeseen olemassa sellaista taaperosuojaa kuin esim. hellan levyille ja nappuloille on? Meenki tästä tiskaamaan. :smiley-chores004
 
Nennahh,yritin tuossa googlailla mutta en kyllä ainakaan mitää suojaa löytänyt.. joku fiksumpi sen varmaan löytää parissa sekunnissa! :grin Entä jos virittelet itse siihen jotain.. vaikka joku pleksi minkä sais aina paikoilleen napsastua kun ohjelman laittanut päälle? :)
 
Voi äähhh... Mä oon tässä joka päivä jossain vaiheessa (useimmiten monta kertaa päivässä) syönyt itteni niin ähkyyn et on kamala olla. Syön kuitenkin saman kokoisia annoksia kuin ennenkin ja samalla välillä, mut tuntuu jotenkin et täytyn liian nopeasti.

Tehtiin äsken tajuttoman hyviä lettuja ja nyt on kamala vesijano mut tuntuu et räjähdän pian :D
 
Timantti,mulla vähän samoja oireita.. tosin et mulla on nälkä ihan koko ajan.. mut sitten kun syön vähänkin niin älytön turvotus ja ähky! :grin
 
Esittäytykäämme. Ollaan naispari Helsingistä, käyty Väestöliiton klinikalla hoidoissa ja nyt neljännellä kerralla tärppäsi. Kirjoittajana täällä esittäytyy äiti joka ei odota vaan on perheessä toinen vanhempi. Odottava äiti kun ei näistä keskustelupalstoista niin perusta, niin sain kiltisti luvan tänne kirjoitella omista ja vaimon kuulumisista.

Tänään rv 7+4 (laskurin mukaan). Tänään käytiin ensimäisessä ultrassa omalla klinikalla ja yllätyksenä löytyikin kaksi rakkauspakkausta!! Siinä oli lääkärikin halolla päähän lyöty. Vaimo itki yllätyksestä ja ilosta ja minä oli monttu auki sanattomana. Suvussa kaksoisraskauksia ei ole ja hormooneja ei ollut kierrolla käytössä.

Pahoinvointia on ollut kovastikin. Sitä helpottamassa pahoinvointirannekkeet, B6 vitamiini, sitrus-inkivääritee ja monivitamiini. Helpottaa kyllä, mutta ei vie huonoa oloa täysin pois. Ruoka maistuu silloin tällöin ja uni aina.

Ensimmäinen neuvola meillä on ens maanantaina, innolla odotetaan. Sovittiin myös toinen ultra Väestöliitolle reilu parin viikon päähän, että nähdään onko kumpikin tyyppi vielä matkassa mukana.
 
Jaahas sitä mukaan kuin hcg triplaantuu joka toinen päivä, niin näyttää moninkertaistuvan päivätkin mitä kokee olleensa raskaana! Vielä viikko sitten oli niin vahvasti sitä mieltä, että suurimmat hötkyilyt saa odottaa ensimmäisen kolmanneksen yli. Viime yö menikin sitten pohdittaessa hankittavia tavaroita yms. Ja mikä kaikista naurettavinta, pohdin jo lasten päivähoitokuvioita! Mikä on ajankohtaista vasta vuonna 2016, jos tämä raskaus menee suunnitellusti. :grin
 
Murunen2015 tervetuloa! :)

Mie oon kans nähny vähän kummallisia unia, mut viime yö veti pohjat viimeaikaisista, siinä mm. unohdin lapsen tienposkeen kun ite jatkoin koiran kanssa matkaa, muistin sit kohta hakee äitiä itkevän pojan takas mukaan. Samoin mies vei lapsen rattaineen pienen jorpakon yli. Siis juoksi rattaiden kanssa veden yli :O kun meikä kiljuu koiran kanssa toisella puolella että älä ny jumankauta! Sit mies ei kiinnittäny täyttä huomiota muksuun, joka meni ihmettelemään veden äärelle ja humpsahti sit tietty sinne. Hyppäsin toiselta puolelta veteen samalla ku huusin miehelle, joka hyppäs myös perään ja saikin pojan nostettua ylös. Muistaakseni virkos siitä sitte. Huhhuh :( Loppupätkä unesta olis kans tosi härskiä ja ahistavaa, mut onnekseni ehdin jo unohtaa mitä tapahtu.
 
Juu toi hötkyily alkoi meilläkin tällä viikolla. :) Miten me saadaan ne kaksi tänne mahdutettua? Meidän makkari on liian pieni! Alakerran makuuhuoneeseen niitä ei voi heti laittaa. Kaikki hienot suunnitelmat "hieman" muuttui. :grin
 
Eiks kaksoset voi ainaskin alkuun nukkua samassa sängyssä? Niinhän ne on tottunut olemaan... :wink Vaikka äitiyslaatikkoon ei ehkä kahta saakaan mahdutettua.
 
Voi varmaan nukkua. :) Mä jo suunnittelin että rakennan kummallekin äitiyspakkaussängyt, eli päällystän pakkaukset ja teen niihin sellaiset korokekehykset minkä päälle se laatikko sitten laitetaan.. :cool:
 
Huomenta vaan kaikille!

Moonflover, munkin ärsyttää tää etova olo joka tulee ja menee ja öö kuukaus pitäs vielä kärsiä...

Tervetuloa murunen! Ja onnea kaksosraskaudesta!

Töissä on ollu siga kivaa kun koko aika on joko a tosi väsynyt tai b huono olo ja kun sitä syömistä saa aina töissä odottaa niin mä oon ihan hätää kärsimässä ja kärsivällisyys ei oo asiakkaille ihan se the paras. Nyt ei enää oikee kunnon ruoka maistu. Eilisestä makaronilaatikosta meni kaikki paitsi pari pienen pientä haarukallista roskiin... Nyt juon mehua, syön puuro ja mehukeittoo, maustamatonta jugurttia, vauvan hedelmäsoseita ja karjalanpiirakoita ja meän jääkaappi haisee aivan älyttömän kuvottavalta. Pitää aina pidättää hengitystä kun käyn jääkaapilla. Toivottavasti ei vauva kärsi. Eilen illalla uppos kyllä pizza ja sipsit...

Mira 6+6
 
Mira83, pääasia että edes jotain menee alas. :) Olis se sitten pizzaa tai salaattia. :)
 
Tuutikki tervetuloa mukaan!

Hui mitä unia ootte nähny!!! Ota niistä nyt selvää mitä ne meinaa!!

Crydase toivottavasti kaikki on hyvin!!

Timantti, 7+0 alkaa kahdeksas viikko!!

Eilen kirjotettiin työsoppari syyskuun loppuun asti, pikkasen nolo jos joutuu heti olen poissa mut jos joku päivä on äärettömän paha olo niin toki soitan töihin et oon "mahataudissa" en oo aatellu töissä vielä puhua mitään. Itsehän riskin ottaa kun mut palkkaa kun tietää hyvin et oon tän ikäinen ja mies löytyy kotoa. Ja näillä viikoilla ei koskaan tiiä mitä käy. Ihan pikkasen kyl harmittaa kun ens kesänä ois elämän ensimmäinen kokonainen palkallinen loma mut kai niitä ehtii vielä viettää :wink kyllä se vaaveroinen on paljon parempi kun kesäloma!!
 
Mira83,tärkeintä tosiaan on että edes jotain menee alas. :) Murunen tollaset on kyllä varmasti aluksi todella kätevät,ja varsinkin jos laatikon alla olevassa pöytä/taso mikä se ikinä onkaan ni jos niiten alla olisi pyörät.. saisi vauvoja roijata huoneesta toiseen kätevästi :)
 
Takaisin
Top