Lokakuun kuulumisia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meilläkään ei oo työnimeä, mut mietittiin pikkukolmosta :) ukko oottaa yhtälailla kun minäkin, ehkä vähän vähemmän :P ihana kun oon ollu joka kesä töisä ja ollaan oltu eri aikaan lomalla nii kiva ku nyt saadaan olla sit pitkä kesä porukalla kotosalla :)

Nii ja joku kysy että mimmonen työ nii kotihoitoon, lähihoitaja olen :)
 
Jotenkin on alkanut pienen puolesta pelottaa, pahoinvointia ei oo tänäänkään ollu vielä ollenkaan. Ultra ois 22.10, mutta pelottaa, että jos kaikki ei ookaan hyvin. Suvussa äitin puolella ei tosin järkkyjä pahoinvointeja oo ollu ollenkaan, et voisko siitä johtua, että miulla ei oo paha olo. Ja kärsin jonkinlaisesta oksennuskammosta, että pahoinvointia odotellessa oon saattanu lietsoa itelleni kuvottavan olon. Nyt oon päättäny olla panikoimatta pahoinvointia niin se katos.
 
Mimitsu oliko teilläkin 3 tulossa? Oliko minkäikäisiä isommat jo? Sorry oot varmaan jossain maininnut, mut en muista. :)
 
Kylläpä oli taas niin etova olo herätessä. Väkisellä meni puoli lasia sitruunavichyä ja puolikas karjalanpiirakka. Jospa se elämä tästä voittaa. Ja ei ehditä nyt edes muskariin tytön kanssa, kun meni tämän olon kanssa taisteluksi.
Hajut ällöttää. Koirat haisee pahalle, jääkaappi haisee pahalle, kahvi haisee pahalle ja ruoka haisee pahalle.

Jotain positiivista kuitenkin: oon saanut nukuttua paremmin!
 
Hei vaan taas kaikille! Täällä kärsitty aijoittain aika kovista kivuista taas ja valitettavasti ne tuntuu kovin tutuilta. Seurailen tilannetta,vuotoa ei vielä ainakaan ole. En oo uskaltanut edes neuvolaan varata aikaa kun viimeks pari päivää varaamisesta vuoto alkoi/yltyi. Pysyispä pieni mukana:sad001:smiley-angelic001
 
Voi Crysade! :/ Toivotaan todella että pienellä kaikki hyvin!
 
Toivotaan ettei Crysadella olis mitään vakavaa! <3 sais kaikki pienet pysyä matkassa loppuun asti :)
 
Tänään taas on ollu hyvinkin oksettava fiilis, mutta siinä pysynyt, ei oo tullu oksennettua. Ja ultra lähenee! :) hihii.. Toivottavasti siellä todetaan kaiken olevan hyvin. :)

Rv 6+3
 
Crysade täällä on peukku pystyssä, toivotaan parasta <3

Mulla on neuvola ens viikon torstaina rv 8+0, oiskohan mitään mahdollisuuksia saada sykettä tolloin jo kuuluviin... mie kun en tosiaan oo yksityiselle varhaisultraan menossa. Tosin jos se taas laskee la:n 28-kierron mukaan, niin pääsen julkisen ultraan pari viikkoa aiemmin ku normaalisti, eli mahollisesti jo parin viikon päästä :) Mut toisaalta puhelimessa ku jutskailtiin niin se jo siinä kysy että siirtykös sulla se edellinen la, ja juu, siirtyhän se aika tasan kaks viikkoo. Mut jos se ei ota riskii ja laittaa aiemmin ultraan :)
 
Pitäis kyllä jo kuulua syke noilla viikoilla, kun mullakin pitäis jo kuulua syke maanantaina ar-ultrassa jos kaikki hyvin ja silloin tosiaan 6+6. Sydänhän alkaa vauvalla lyömään kuuden viikon puolessa välissä.
 
Niin ultrallahan sen sykkeen näkeekin ja on kaiketi muutenkin aika paljon tarkempi laite mitä neuvolan doppler. Esikoisesta näkyy löytyneen sydänäänet neuvolassa vasta 13+1, muistaakseni aiemmin ei kyllä ees kuunneltu. Muistan että silloinkin se kuulu tosi heikosti, mutta kuulu kuitenkin. Ja meiän neuvolassa se doppleri ainakin näyttää tosi vanhalta!
 
Syke voi näkyä ja kuulua ultralla noin aikaisessa vaiheessa. Dopplerilla kuuluu tai ei kuulu. Riippuu niin paljon alkion sijainnista, istukan sijainnista, kohdun asennosta ja muodosta, sekä äidin vatsanpeitteiden paksuudesta. Ja tietenkin neuvolan laitteesta. :)
 
Hei hassu sattuma Kkoo et ollaan oltu samassa ryhmässä! :eek: Tosiaan mua jäi silloin harmittamaan, etten ollut heti alussa ahkerampi ja kirjoitellut enemmän ja siihen se sit jäi! Meillä on ystäväpiirissä tosi vähän muita lapsiperheitä, et ihan vaan muutaman kaverin kanssa olen päässyt jakamaan äitiysjuttuja. Ja oikeastaan hekin sellaisia, et ollaan vasta lasten jälkeen ystävystytty kunnolla. Esikoinen on kyllä sellainen sosiaalinen eläin, että hän on kulkenut mun kanssa ihan joka paikkaan, et aktiivinen arki on pyörinyt lapsen tulon jälkeenkin, mutta nyt jotenkin kun hän on jo leikki-ikäinen, niin olis kyllä kiva, että olis tuttuja lapsiperheitä enemmän. Esikoinen on ollut osa-aikaisesti päivähoidossa muutaman kuukauden ja viihtynyt kyllä todella hyvin! Ollaan muutettu alkuvuodesta Helsinkiin ja kotiuduttu hyvin, vaikka aluksi jännitti tosi paljon, että miten päästään kiinni arkeen, kun olin vielä lapsen kanssa kotona. Mutta alue on kiva, päiväkoti on kiva ja meillä on paljon opiskelukavereita kans muuttanu tänne, joten lopulta se tais olla vaan helpotus et vihdoin päästiin muuttamaan kun sitä prosessia oli tehty ja muutaman vuoden ajan. Miehen työt on täällä ja se ei siitä muuksi muutu..o_O

Meillä mies on se joka on tosi innoissaan raskaudesta. Lopulta hänen aloitteesta ruvettiin yrittämään ensimmäistä ja nyt tästä toisesta hän haluaa jutella joka ilta.. Suunnitella juttuja ja miettiä mitä tarvikkeita pitää hankkia. Hän on myös todella huolehtivainen. Kun näytin sitä plussatikkua, niin sanoi heti et no nyt sun täytyy olla tosi varovainen. Ihan kun normaalisti heittelisin jotain voltteja täällä.. :grin Myös viime raskaudessa muutaman kerran talutti mua portaissa tms.. Ei silloin naurattanut mua, :confused: mutta jälkeenpäin vähän... :wink On ihan todella hyvä isä meidän pojalle, huolehtivainen mutta myös tosi innoissaan kaikista kehitysvaiheista, lapsen kiinnostuksen kohteita.. huutaa netistä jotain Myyrä -lelusettejä tms. :):):) Ja nyt on myös joka päivä kysellyt et miten voin.

Esikoisesta olin todella terve koko raskauden ajan. En voi sanoa et olisin missään kohtaa voinut pahoin tai et olis ollut mitään kolotuksia tms. Nyt sitten parina iltana on tullut vellova paha olo ja ollut vaan pakko maata sohvalla.. Päänsärkyä tulee kans tosi helposti. Eilen sain pidettyä pahan olon poissa syömällä aina välillä jääkkäristä nakkeja!! :p Huh huh. Kaikkea kanssa..

Meillä ei myöskään ollut raskausaikana mitään työnimeä esikoiselle. Syntymän jälkeen onkin sitten ollut vaikka mitä lempinimiä. Koitetaan aina muistaa kirjoittaa niitä ylös etteivät kokonaan unohdu, kun usein ovat liittyneet johonkin hauskaan vaiheeseen. :dance018
 
Tänään parempi päivä ku eilen. Nukuin hyvin yön (varmaan 12 tuntia yhteensä :) ). Välillä vähä huono olo ja huippaa jne mutta ei oo tarttenu ku aamulla käyvä oksentaa ku nousin ylös :)

Oon niin mielissään, tänään 7+0 :)
 
Mua oksettaa taas, mut ei oo tarvinnu käydä halailemas vessanpönttöö. Ainakaan vielä. Pikkuneiti on vähän vilustunut ja jäin kotiin tytön kanssa. Oispa kyllä ollut mielenkiintoinen luento koulussa tänään, mutta kyllä tyttö menee koulun edelle. Sen verran ollaan kuites ulkona käyty tänään että käytiin kahvilla yhden mun kaverin kanssa, jota en oo nähnyt puoleen vuoteen. Kävinpä samalla reissulla Morticiassa, ja sieltä löytyi taas jotain mukaankin. :) Siin on kyl semmonen pulju, mistä löytyy mulle aina jotain. Ei kovin usein uskalla siellä käydä, kun aina sinne mennessä palaa rahaa :D
 
Meillä ei ainakaan neuvolassa kuunnella sykettä kuin vasta ekan kolmanneksen päätyttyä. Viime raskaudessa eka lääkäri 15. rv:llä, jollon ekan kerran kuunneltiin doplerilla ja siitä sitten jatkossa terkka kuunteli. Taitaa olla neuvolan doplerit samaa tasoa kotidoplereiden kanssa, ja eivät halua edes yrittää kuunnella varhasessa vaiheessa, jottei mammat säiky, jos sykettä ei löydykään. :grin

Oon mietiskellyt tänään noita pelkoja... Ekassa raskaudessa pelkäsin enemmänkin, että teen jotain väärin (esim syön väärää) ja vauva sairastuu tai vammautuu sen takia. Nyt tässä toisessa raskaudessa pelkään keskenmenoa tai tuulimunaa. Ja huomaan ettei ole neuvolan kiellettyjen ruokien lista ihan päälimäisenä mielessä; yllättävän paljon onkin tullut eteen ei niin suositeltuja ruoka-aineita, ja joutunut kahviloissakin viime tingassa muuttamaan tilaustaan (herättänyt ehkä jo epäilyksiä kavereiden mielissä).
 
Tullaanpas mukaan keskusteluun! Hetki menee että pääsen juttuihin mukaan,millään en jaksanut kaikkia viestejä alkaa lukemaan! :) Täällä siis tilanne että nyt menossa Kp 32/28. Kp 29 tais olla niin cb digitaali näyttö testillä sain tikku testeille vahvistuksen kun näytti raskaana 2-3 että varmaan heti menkkojen jälkeen olen tullut raskaaksi. :)

Itsellä siis yksi lapsi jo ennestään tyttö 3v. Yksi keskenmeno -11 rv 9. Neuvolaankin kerkesin jo soittaa ja olin varma että varhais ultraa en saa muuta kuin yksityisen kautta,mutta toisin kävi! Sainkin ajan jo heti ensi kuun alkuun. :) Katsellaan sitten neuvola aikaa jos kaikki hyvin.
 
Takaisin
Top