Lokakuun kuulumisia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Cherry, meillä on lähes samassa tilanteessa raskaus (mulla 7+6) ja just pari päivää sitte paha olo lievittyi huomattavasti etenki aamulla, mullakin oiretta on enemmän iltaisin nyt. Ja lisäksi väsymys ei oo niin paha, oon jopa ruvennu heräileen aamukuudelta niin, ettei muka enää väsyttäis.. Eli jospa vaan kuuluis meillä tähän vaiheeseen :) Haluan ainaki uskoa niin.

Ihanaa, äiti toi tänään mulle ruokaa kun en ite saata tehdä. Saatan kyllä syödä ihan ok, vaikkei ruokahalu oo kauheen hyvä, mut kaikki paistamiset..:sick009 Välillä olo ollu huono varmaan jo siks kun on syöny niin heikosti, lähinnä leipää ja puuroja.

Tsempit kaikille :love022
 
Tänne nousi tänään kuume kera kauhian vatsa kivun. Päivystyksessä makasin vajaa pari tuntia ja tulehus arvot koholla. Nyt pelottaa että onko kaikki kunnossa. No huomenna tulehus arvo kontrolliin ja kun tämä on niin köyhä kaupunki niin pitää maanantaihin oottaa että pääsee tarkistuttamaan että eihän oo tulehusta kohdussa. :/
 
Jetsoni täällä kans pidetään peukkuja että kaikki olisi ja tulee olemaan jatkossakin hyvin! :) Teillä olikin täällä vähän puhetta missä vauvat nukkuneet niin meillä nukuttu ensimmäisestä yöstä lähtien pinniksessä.. meillä oli hassu tuo tyttö että ei turhia heräillyt! Ennen laitokselta lähtöä saimme ohjeet laittaa aluksi kellot soimaan 3h välein kun ei pikkuinen nälkäänsä paljoa ilmoitellut. :) Itsekkin olen nainen joka valtaa koko sängyn yksinään,mies muistaa tasaisin väliajoin mainita asiasta kun leveästi x asennossa makkoilen! :grin Pelottihan se esim päikkärit nukkua vauvan kanssa samassa sängyssä mutta tosiaan äidin vaistot ottaa kyllä vallan! Vauva vähä liikahtaa tms ni samantien valveilla! :p
 
Toivotaan että kaikki olis hyvin. Onneksi maanantaihin on lyhyt aika ja tällä hetkellä kivut laantuneet. Ja huomenna jos tuntuu todella voimakkaita kipuja niin silloin hyvällä tuurilla ultrataan mutta muuten ootetaan maanantaihin. No saampahan nyt ravata usein ultrassa kun ens viikolla olis sit kaks ultraa. Onneksi tuo pikku neiti pitää ajatukset muualla kun kokoajan pitää jotain touhuta. :)

Tuosta lasten nukkumisesta niin meillä esikko nukkunut aina pinniksessä mutta muutaman yön kun on kipiänä ollut niin silloin minun vieressä. :) kaksi vuotiaana sit muutti juniori sänkyyn eikä onneksi ole kuin kerran tippunut pedistä. Neiti on kuitenkin melkoinen uneksia ja eläjä. :D
 
Jetsoni:toivottavasti kaikki hyvin! Olipa ikävä aika sairastua. :/
Meillä nukuttiin ensimmäiset kuukaudet laatikossa, koska pinnis itsessään tuntui niin isolta. Ensimmäiset kuukaudet myös heräsin ja nousin joka yö imettämään, kunnes uskalsin ottaa vauvan viereen enkä pelännyt nukahtaa. Kyllä ne äidinvaistot niin herkässä on, että lapsi on aika turvassa siinä vieressäkin. Mikä vaan itsestä parhaalta tuntuu. Toisen kanssa varmasti vielä luottavaisempi mieli asiassa kuin asiassa. :)
 
Meillä tytsy muutti isojen tyttöjen sänkyyn muistaakseni 1,5v.. ja ihme kyllä täälläki on tippumisilta vältytty vaikka tääki tyttö melkonen pyörijä välistä. :grin
 
Tervetuloa kaikille uusille! :)

Meillä tyttö nukkui alusta asti pinniksessä. Oli tosin siinä mielessä helppo tapaus, kun nukkui aina selällään eikä liikkunut mihinkään, koska oli lonkkalastassa. Vauva oli just siinä mihin sen laski :grin
 
Jeltsoni tsemppiä ja voimia sulle sinne!!
Moonflower kyllähän se kuulostaa "vaaralliselta" et vauva nukkuu vieressä. Mut jos mennään ajassa taaksepäin niin näin on toimittu satojen/tuhansien vuosien ajan. Vasta vauraus on tuonut mahdollisuuden pinnasängyst/omat huoneet yms. Ja kyllä jotenkin äidin vaistot ovat niin pinnalla, et sitä herää tyyliin vauvan liikkumiseen/ääntelyyn todella herkästi! Itse olisin palannut ihan loppuun jos olisin laitellut yöllä 4-6 krt ees taas pinnikseen yms.
 
Jetsoni toivottavasti siellä on kaikki hyvin! <3

Siis voi elämä mua alko ketuttaa tänää! Käytiin mun lempparipaikassa syömässä, kun on tehny mieli yhtä ruokaa monta päivää, nii eikö ne oo muuttanu ruokalistan niin että ne kaks annosta mistä tykkäsin, oli poistettu kokonaan! Hyvä etten itkemään alkanut :D
 
Huh, aattelin etten juo kahvia ku tekkee niin pahhaa...mutta tää pääkipu on jotain mitä en kestä, pakko se on kupillinen juoda.. Jännä nähä miten selviää töissä, onneks pääsee napostelee omenaa yms aina kun tarvii.
 
Tytöllä oli vasen lonkka pois paikoiltaan syntyessään ja oikea oli löysä. Oli 9 ensimmäistä viikkoa lonkkalastassa, sen jälkeen kontrolloitu säännöllisesti Oysissa. Nyt vuoden ikäisenä kontrollissa vasen lonkka oli hieman löysä, ja nyt on 3 viikkoa ollut lonkkakipsissä. Pitkään on siis tätä nyt hoidettu eikä siis vielä tiedetä, että tuleeko vielä tällä 2kk kipsauksellakaan kuntoon. Lääkäri onneksi oli toiveikas, että ei tarvittaisi leikkausta.

Melkoisena järkytyksenä tämä itselle silloin tuli, muutenkin niin hormonihuuruissa synnytyksen jälkeen niin sitten vielä tämä! Enkä ollut ikinä kuullutkaan tämmöisestä. Perinnöllistä kuulemma on, meillä ei tätä kyllä suvussa ole. Keskimäärin 1/100 syntyvästä lonkkaluksaatio on, perätilassa syntyvillä vielä yleisempää. Tyttö syntyi raivotarjonnassa, mutta oli niin iso (4600g), että mahdollisesti ollut niin ahdasta köllötellä. Varmuuttahan tuosta ei ikinä saatu, mistä johtui.
 
Hulppu: meillä on suvussa yksi lonkka lasta lapsi ja hoidot oli pitkät ja raskaat. Yhteen vaiheeseen sanoivat että ei ikinä juokse mutta nykyisin ei edes muksusta huomaa että olis ikinä mitään vikaa ollutkaan. Ja hän siis jo murkku ikänen eli silloin ei ole hoito ollutkaan niin hyvät kuin nykyisin. Paranemis tsemppiä teille ja toivotaan että teillä auttais nyt hoidot. :)
 
Mul oli eka ultra 15.10 koska pelkäsin keskenmenoa, vaikka viikkoa ei ollu vielä paljon niin se pieni sydämmen syke näky. Mut varhaisultra aika on 28.10 ja eka neuvola on 30.10. Et tos toises ultras nyt 28.10 viikkoja pitäisi olla tasan 8! Yey. Katsotaa miten käy
 
Hulpu toivottavasti kipsaus auttaa lonkkiin!

Ninni kiva kuulla sustakin! Onko väsy jo helpottanut?

Mulla eka neuvola viikon päästä! Jännää!! Esitietolomakkeet on jo täytetty hyvissä ajoin! Eilinen meni sohvalla maatessa mut nyt olo kohentunut et töihin lähen yrittään. Onneks on lyhyempi päivä!!

Mira 7+1
 
Aikamoiset erot noissa neuvolakäynneissä, kun sulla la 10 vrk myöhemmin kuin mulla ja eka neuvola ens maanantaina vasta. Mä en jaksais odottaa..
 
Takaisin
Top