Lokakuun kuulumisia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Toimisi varmasti pyörillä tosi hyvin, mutta ajattelin että tekisin nuo yläkertaan meidän makuuhuoneeseen, joka on melko pieni. :) Alakerrassa on meillä muut huoneet niin siellä olisi sitten valmiina lastenhuone kun aika koittaa, olohuone-keittiö on meillä yhtenäinen niin siinä pystyy vauvoja sitten valvoa. :)
 
Mä olen aina ollut siinä ajatuksessa, et vastasyntynyt olis äippäpakkauslaatikossa yönsä. Mies olikin asiasta aika eri mieltä, että pinnasängyssä hän sais nukkua. Onhan se varmaan sikseen helpompi ottaa oman sängyn viereen kuin että joku pöytä hommata sen laatikon alle..

Mua odottaa tänään leffa -ja ravintolailta, ihanaa! :)
 
Miten muuten menee ensi kesän kesäloma? Minullakin olisi ensimmäinen täysi palkallinen loma tiedossa. Loma-oikeutta ei ilmeisesti menetä, tai siis sitä lomaa, mutta koska sen saa pitää? Tällä hetkellä ajatus on jäädä hoitovapaalle äitiysloman jälkeen, jos raskaus sujuu loppuun asti ja elävä lapsi joskus saadaan.

Täällä vaivaa nyt yöpahoinvointi. Yöllä jos herää vessaan, alkaa järjetön pahoinvointi ja viime yönäkin mietin, täytyykö palata pöntölle. Myös heti herätessä on riesana ja uudestaan iltaa kohden. Sekä syömisen jälkeen tulee lievänä. Vielä on ollut ihan siedettävä olo, mutta kohta alkaa kahdeksas viikko ja oireet vain lisääntyvät..

Meillä äiti taisi arvata, että raskaana ollaan. Kieltäydyimme eilen illalla miehen kanssa viinistä ja äiti loi heti sellaisen kysyvän katseen minuun.. :D Tänään otin aamulla teetä, vaikka yleensä juon kahvia, joten päiväkahvilla äiti sitten kysyi, että juonko kuitenkin kahvia vai jotain muuta. Viime raskaudessa kun en juonut kahvia, kun se oksetti, joten kysyi vähän sillä ajatuksella varmaankin. Ei ole kuitenkaan suoraan kysynyt raskautta, mutta kyllä joku äidin vaisto sen varmasti on jo paljastanut. Noh, ei voi mitään. Tarkoitus oli vielä asiaa salata.. Olemme siis vanhempieni kanssa mökillä ja vielä tulee monta kertaa tilanne, jossa joutuu kieltäytymään esim viinistä ruuan kanssa. Yleensä juon viiniä mielelläni, joten aika selvä pelihän tämä nyt sitten on. Mietin tässä jo, pitäisikö ihan suoraan sanoa. Voisi päästä jopa helpommalla.. :rolleyes:
 
kuulumisia! tein testin eilen , digitaalinen Precheck tms. Ja samantien kaksi viivaa pärähti ruutuun ja todella vahvana ihan outo fiilis, epäuskoinen kun puolenvuoden yrityksen jälkeen raskauduin syyskuussa, ei juurikaan oireita(ihan pientä rintojen arkuutta) kolmeen testiin haamujen haamut... Perjantaina 12.9 soitin neuvola-aikaa ja lauantaina alkoi km vuoto, spontaani ja kesti n.3 päivää. Kaikki tapahtu niin nopeasti ettei perässä pysyny... Seuraavalla viikolla neg.testi ja päätettiin jatkaa ilman ehkäisyä.
viikko sitten alkoi rinnat taas kipeytymään, tällä kertaa oikeen kunnolla, haukottelua ja etovaa oloa silloin tällöin. Ajattelin ette uusi raskaus olis edes mahdollista näin nopeasti ja sivuutiin oireet mielessäni.
eilen aamulla avokki sanoi että tee testi kun valitin pahaa oloa rintojen kipeyttä. Tein ja hups. Soitin neuvolaan samantien ja 11.11 eka käynti. Viikolla viisi vasta mennään. Pelottaan ihan hurjasti. Ei oikein uskalla iloita tästä kun takaraivoon jyskyttää kuukauden talaiset ...
 
mietin varhaisultraa, millä viikoilla sen voisi käydä katsoon? Jos saisi mielenrauhan hirveen pitkältä ajalta tuntuu odottaa sinne viikolle10-13
 
Miehen suhtautumisesta raskauteen.. koska suunniteltu juttu tämä raskaus oli, niin erittäin iloinen mies tietty oli. Kova halu hänellä on tehdä mun olemisesta helpompaa, ja yrittää tuputtaa mulle kasviksia ja hedelmiä koko ajan :D joten niitä saapuu kuorittuina ja pilkottuina eteeni vähän väliä :D ihana ♡ mies on myös pitkäpinnaisempi selvästi. Jos mä kiukuttelen niin ei lähde siihen mukaan kuten ehkä normaalisti tekisi. Ja hirmuisestihan tuo mua tsemppaa kun oon ollut niin väsynyt. Oon tosi iloinen että mies noin ihanasti mua tukee tässä.

Täälläkin on ollut huolestuneita ajatuksia. Välillä on kamalaa pahoinvointia, ja sit on päiviä ilman minkäänsortin huonoa oloa. Onko se normaalia? Heti alkaa pelottaa kun aamulla ei yrjötäkkään. Lisäksi pahoinvointi ei oo enää kovin aamupainoitteista vaan ajoittuu enemmän iltapäivään ja iltaan. Voi, kumpa kaikki olisi hyvin.. sit kun mielikuvitus laukkaa ja maanantaisessa ultrassa vauva oli pienempi kuin mitä menkoista laskettuna mulla on viikkoja. Argh :(
 
VauvaHaaveissa,rv 7 on itsellä neuvolassa varhaisultra. Varmaankin siinä 7 viikon paikkeilla niin löytyypähän sitten sydän äänetkin.. sydänhän alkaa lyödä noin 6 viikolla ja yleensähän se raskaus sitten heittää viikolla jos ei kahdellakin niin eipähän tule turha reissu,varsinkin jos joudut yksityisellä käymään tulee se varmaankin maksamaan yli 100e.
 
Täällä kauhunsekaiset tunteet,tänään tullut rusehtavaa vuotoa ja vatsaa vähän kolottaa :sad001 Toivottavasti ei vakavampaa...ensimmäisessä raskaudessa ei ollut minkäänlaisia vuotoja. Tiedän että voi olla normaalia tai sitten ei
 
TiinuLiinu,toivottovasti ei mitään hätää. Pienet vuodothan kuuluvat osalle aivan normaaliin vuotoon..eikä sitä kannata säikähtää ainakaan vielä. :) Itselläni tuli ensimmäistä lasta odottaessa ihan kuukautisiakin säännöllisesti! Ja välillä kuukautisten ulkopuolella kunnon verta.. syytä ei koskaan löytynyt ja terve lapsi tuli maailmaan. :)
 
Täällä tapaus joka ei ole nukuttanut vauvoja pakkauksessa vaan heti vaa pinnasänkyyn nukkumaan :) pakkaus lähinnä ollut vaa tavaroiden kuljetusta ja säilytystä varten. Tuo kuva tosta mustasta laatikosta on tosi siisti!!! :)
 
Tässä päätin peruuttaa maanantaisin ar-ultran vaikka kovasti odottelin sitä.. Eilen soittelen ja varmistelin hintaa, en ala maksamaan 200€ siitä.. Tiistaina on kuitenkin neuvola ja sitä kautta mahdollisuus päästä äitiyspolille ar-ultraan niin meen sit sitä kautta ja toivon vaan, että ajan saa mahd.pian. :)

Rv 6+4
 
Vauvahaaveita tervetuloa mukaan!

Tiinuliinu toivottavasti kaikki on hyvin!
 
Cherry, muullakin muutamia päiviä ilman pahoinvointia mut kyl se sit aina uudelleen on alkanu. En usko et on syytä huoleen, jos ne muut raskausoireet on.

Tiinuliinu, toivottavasti kaikki hyvin!
 
Meillä esikoinen nukku äp-laatikossa meiän sängyssä hetken, sit jokusen yön pinniksessä joka oli sänkyyn vedetty kiinni ja sit en jaksanu enää nousta öisin ja otin kersan viereen. Siinä nukkuu edelleen :)
 
Meillä molemmat nukku vieressä, ku imetin yöt varmaan 4-6 krt ja en jaksanut laitella vauvoja ees taas. Nukkuivat vieressä noin 10 kk jolloin yöimetys loppu ja unikoulu alko.
Moonflower onpa kallista...?? Itse, kun kävin esikoista odottaessa yksityisellä niin kelakorv.jälkeen makso joku 90€. Ja Helsingissä.
Rv 6+6
 
No eikö vaan.. Kelakorvauksen jälkeen tietysti hieman halvempi, mutta se kun ei taas ole varmaa saako sitä vai ei.. Pelkkä ultra maksaa 90€ ja lääkärinpalkkio 70-80€ + toimistomaksu 15€. Olin kuvitellut hinnaksi alle sata euroa, onneksi soitin eilen ja kyselin vielä hintaa. En mä kyllä rupea 200€ maksamaan. On aika kova hinta.

Mä en varmaa uskalla nukkua vauva vieressä, mitä jos kääntyy sen päälle niin vauvahan tukehtuu. :o Vaikka ehkä vaistomaisesti osais unissaankin varoa, mutta oon niin kova vähtäämään etten uskalla kokeilla.
 
Mulla on ollu kans aina tuo pelko että kääntyy päälle, oon vaa heränny syöttään ja sit siirtänyt takas omaan sänkyyn..
 
moonflower, niin miekin aattelin. Olin sellanen kääntyilijä ja x-asennossa nukkuja et olin ihan varma että tukehutan vauvan. Mut luonto hoitaa tänkin. Äiti on valmiustilassa, vetää koiranunta. Se on se vaisto ja hormonit ;)
 
Takaisin
Top