Lokakuun höpinät!

PS. miten muuten pystyy tunnustelemaan / tietämään että missä kohtaa kohtu on tällä hetkellä? Minulla alavatsa on "kovan" tuntuinen....
 
Mulla ainakin tuntuu semmoinen harjanne tossa "normaalin" masupömpön (siis jota ei kylläkään ennen siinä ollut, lisäksi oon huomannut, että vatsalihakset vaikuttaa nyt jo erkanevan toisistaan?) alapuolella, semmoinen 10 cm navasta alaspäin :) Kohdun yläreunaa en kylläkään selvästi tunne... mites muut?

Niin ja onko muilla ollut iltaisin supistuksia? :S onneksi eivät juuri puolta tuntia/viittä-kuutta supparia kauempaa kestä, mutta melko kipeitä ovat :(

Lisäksi nyt alkaa ilmaantua "repimistä" nivusten seudulle, mutta vatsan puolelle... luulen että se on juuri sitä sidekudosten löystymishommaa.
 
Heipsan!
Onko kellään muulla kotidoppleria? Joko ootte koklannu kuunnella <3-ääniä? Täällä tänään koklattu ja löydetty se jumpsutus! Ai mitä kuunneltavaa, hakea sai mutta kun löyty niin sai sitä kuunnellakin, tosin, hävis aika nopeesti mutta löytyi taas:) Viikkoja siis 8+4-9+1.
Mulla on angels doppler jossa on noi kuullokkeetki ja tänää lähti tilaukseen uus doppler jossa on kaijutin valmiina eikä tarvi mitää korvanappeja.. Siinä näkyy myös itse pulssikin:) Saapunee varmaa huomenna postissa:)
Ihana tietää että elossa tuolla masussa ainakin vielä ollaan!<3
 
Meiltä löytyy ja tänään viimeksi yritin vähän etsiä, mutta vielä ei kuulunut. Ja nehän lupaileekin, että n.viikolta 12, jotkut viikolta 10 alkaen saattaa kuulua, niin en kyllä ole huolestunutkaan. Eilen kuitenkin näin kuinka pieni sätki, niin tiedän kaiken olenvan kunnossa :)
 
Kiitos hömppis ja mimsu :) tosiaan päivä kerrallaan tässä mennään ja parhaan mukaan yritetään kestää. Nyt on jotenkin saatu raha-asiat kuntoon, ainakin on tiedossa, kuinka paljon pitää joka suuntaan maksaa. Vois siis sanoa, että lähes selvillä vesillä ollaan kunhan näistä tämän hetken veloista nyt päästään. Yks lasku enää maksamatta. Laskeskelin tässä illalla, että mitä laskuja on tulossa ja missä järjestyksessä täytyy maksaa ja eihän ne summat oikeasti oo mahdottomia. Suht samoissa summissa mennään kuin ennenkin tätä koko juttua. Ainut vaan, että nyt alkaa sit todellakin stressi painaa. Oon niin väsynyt. Olisko joku stressireaktio meneillään? Huimaa ihan kauheesti koko ajan niin, että silmissä pimenee monta kertaa päivässä ja on tosi huono olo koko ajan. Ei mulla tällasta kyllä oo koko raskausaikana ollut, nyt vasta ilmennyt.
 
Muistathan Pätkis syödä ja juoda kunnolla ja säännöllisesti! Sekin voi stressin keskellä unohtua ja varmasti aiheuttaa kuvailemiasi oireita. Nimimerkillä sama olo täällä välillä.
 
Heipsan!

Anteeks, mä meen nyt vähän asiasta kukkaruukkuun..
Mutta mulla on PULMA, johon mielelläni kuulisin muiden mielipiteitä.

Olen siis ravintolassa töissä määräaikaisella sopimuksella ja sopimukseni loppuu vuoden vaihteessa. Entisen ravintolapäällikön kanssa oli aikaa sitten puhetta, että josko sitten tehtäisiin mulle toistaiseksi voimassa oleva työsopimus kun tämä sopimus loppuu... Meille vaihtui ravintolapäällikkö aivan hetki sitten eikä jatkosta ole hänen kanssaa puhuttu vielä mitään... Noh, nyt sitten tuli tämä raskaus ja mammalomalle pitäisi varmaankin jäädä maaliskuun tietämillä. Niin nyt en sitten tiedä pitäisikö raskaudesta kertoa pomolle! Luultavasti uutta sopimusta on turha odottaa, jos hän saa tietää... mutta silti asian salaaminenkaan ei tunnu hyvältä vaihtoehdolta. Parille työkaverille olen kertonut ja he ovat sitä mieltä että kannattaisi olla ihan hissunkissun niin kauan että on uusi työsopimus kätösessä.

Mitä mieltä te ootte??

 
Emu: Kannattaa kuunnella työkavereita ja olla ihan hiljaa ainaki toistaseksi. :D Mullaki on määräaikanen sopimus, tammikuun puoleenväliin asti, ja aattelin etten sano työpaikalla kenellekkään mitään, ellei joku sitten ite päättele jotaki mahan silittelystä ja miljoonista vessareissuista.. :D
 
Samaa mieltä. Mielestäni kannattaa odottaa kertomisen kanssa, jos pomo ei vielä epäile mitään. Siinä vaiheessa kun masu näkyy, on varmaan pakko kertoa, mutta sitä ennen en kyllä sanoisi mitään.
 
Raskaudesta on pakko kertoa 2 kk ennen ku jää äippälomalle (vai oliko se ennen laskettua aikaa?), mutta tuskin pystyt pitämään asian salassa siihen asti :)
Mulla itselläni oli sama tilanne esikoisen kanssa: määräaikaisuus loppui 1kk ennen ku äitiysloma ois alkanut, joten ylläriylläri, eivät uusineet sopimusta. Tosin silloin oli muutenkin juuri YT olleet ja heikohko taloustilanne edessä.
Joten jäin sitten työttömänä äitiyslomalle, mutta se ei onneksi vaikuttanut äitiyspäivärahaan, kun työttömyys oli kestänyt niin vähän aikaa. Ja uusi vakkaripaikka löytyi tosi helposti kun rupesi kunnolla etsimään.

Toivottavasti saat sopimuksen uusittua! Jos olet pitkään samassa paikassa työskennellyt ja sut tunnetaan siellä hyvin, niin voi olla, että raskaudesta huolimatta (kauheelta kuulostaa tuo raskaudesta huolimatta, mutta en kyllä enää luottaisi työnantajan lojaalisuuteen pätkääkään) sut halutaan pitää palveluksessa. Onhan se äitiysloma loppujen lopuksi aika lyhyt aika, kun ajattelee koko työuraa. Onko työnantajasi iso yritys vai pieni?
 
Joo taidan olla vaan ihan hiljaa niin kauan kunnes maha näkyy...
Täytyy vaan toivoa, että saisin sen uuden sopimuksen. He ovat aikaisemmin etsineet työntekijää työhön jota minä teen nyt ja kokeilleet useaa ihmistä, mutta kukaan ei ole siinä pärjännyt ennen minua. Joten saumat voisivat olla ihan hyvät, että saisin työpaikkani pitää.. Yritys on iso..
 
Mimsu:  Mulla on iha sama =D Paitsi mää selvästi erotan sen lapsen sykkeen kun se on sellasta laukkaa mutta tuo doppleri ei sitä jotenki reagoi.. Jotenki on hassu vekotin ku sitte taas välil tulee siihen 74 (oma syke) ja välillä sitte tulee 140-160. Mutta oon aatellu näin, että ehkä sitte ku se sydän lyö siellä vähän vahvemmin ja lapsi on isompi ja että sen sykkeen löytää heti ettei tarvi kamalasti ettii nii jospa toi dopplerikin pysyis sitte perässä.. Hmmn.. oiskohan näin??
Mua ei sinänsä haittaa vaikka ei tuo doppleri sitä vielä näytäkään kun satunnaisesti, kun kuitenki kuulee ite sen jumpsutuksen, josta ei voi siis erehtyä..  ;)
 
Mä tilasin kanssa dopplerin perjantaina. Valitsin tommosen Angelsounds JPD-100B:n. Ajattelin että se vois olla kivempi kuin se halvin malli kun toi ultrauspää on erillinen ja siinä on kaiutin myös niin mies ja esikoinenkin pääsee kuuntelemaan. Niin ja sykkeen pitäisi näkyä numeroina, mutta voikohan siihen luottaa jos lukemat saattaa kumminkin heitellä paljon..? Minkä mallisia dopplereita olette muut hankkineet?
 
Babysound Delux Kotidoppler :) vaikka olihan se kyllä turhan kallis... toivottavasti maksaa itsensä takaisin... niin tai on ainakin hyvä.
 
Hjejlen: Meillä on toi sama doppler ja ihan toimiva laite on :) Edellisen kanssa löysin äänet kunnolla joskus  rv 11+. Nyt en ole vielä löytänyt, viimeksi pari päivää sitten koittanut. Nyt rv 11+0, mutta ehkä ne kohta taas löytyy :)
 
on niin vaikeaa etsiä asentoo kun nukkuu, heräsin tuossa kerran siihen kun olin seljällään tuntu että mahassa pomppi tuhatta ja sataa sydän että ihan piti kääntyä kun oli niin epämukava olo. itse en ole koskaan kuullut että tuollain voi tapahtua ja kuitenkin 12+ viikolla mennään.

oisiko jotain selvitystä tähän kellään?
 
Rosytar: Selallaan nukkumista ei suositella varsinkaan loppuraskaudessa koska kohdun massa painaa jotain suurta verisuonta siina asennossa ja aidin seka lapsen verenkierto voi heikentya. En siis todellakaan tieda voiko tasta olla kyse koska kuitenkin olet viela niin alkuviikoilla mutta kannattaa varmaan varoa tuota selallaan nukkumista jos siita jotain haittaa itselle tuntuu olevan. Omaa kokemusta minulla ei asiasta ole joten voin vain kertoa mita olen asiasta lukenut. :)

Taalla karvistellaan viela kurjan olon kanssa ja energiaa ei meinaa riittaa mihinkaan mutta onneks mies auttaa etta arki rullaa suht normaalisti meilla kaikilla.
 
Täytyy vaan kyljellä olla. Kyllä mulla on ylipainoo että sekin voi varmaan aiheuttaa saman..
 
Voi helv*, että voi raivostuttaa!!!!!!!! Esimakua uhmasta voi jumaleissön... Nukkumiseen on meillä aina liittynyt haasteita tämän esikoisen kanssa ja esimerkiksi vauvavuosi oli yhtä helvettiä suoraan sanottuna. Nyt vanhemmiten on ollut lyhyitä kausia, kun meininki on ollut siedettävää, mutta nyt noihin nukuttamisoperaatioihin menee sellanen tunti niin päikkäreillä kuin illallakin. Se nyt on mitä on ja liittyy varmasti ikään (kaikki temput kokeillaan, ettei tarvisi nukkua), eikä mua varsinaisesti haittaa, että se ottaa aikaa. Sekin on kuitenkin sellasta yhdessäoloa ja itsellekin lepoa. Siis jos se vaan kestää, eikä hirveänä tarvi tapella.

Mutta kun se ei ole niin yksinkertaista. Ensinnäkin päiväunilta on pakko herätä kahden aikaan, jos haluaa edes toivehippusen siitä, että poika nukahtaa illalla yheksään mennessä. Joten kun tänäänkin päiväunille nukahtaminen on ottanut sen 1h10min, puolentoista tunnin unien sijaan, ei voi juurikaan tuntia pidempää antaa nukkua. Tämä ottaa aivoon ihan älyttömänä, koska pitäisi käyttää opiskeluun tuo aika, mutta tarvitsen myös oman lepohetken. Ei mahdu molemmat tuntiin ei. Hädin tuskin siihen 1,5 tuntiin.

Eniten kuitenkin ottaa sydämen päälle se, että oma hermo pettää tämän kokonaisuuden kanssa. Jos poikamme ei olisi niin herkkä reagoimaan aikaan ja ajankohtiin, niin no worries. Nukahtaa kun nukahtaa ja nukkuu sen minkä nukkuu. Mutta kun näin ei ole. On pidettävä kiinni kellonajoista, koska muuten ollaan kohta tilanteessa, jossa poika kukkuu puolilleöin. Kokeiltu on. Ja kun hermo pettää, tulee huudettua ja sanottua tyhmiä asioita. Poika parka pelästyy ja kaikki on päin kettua. Sitten omatunto soimaa ja voi paska.

Toivottavasti tämä menee pian pian pian pian ohi. Paska vaihe.
 
Takaisin
Top