Lokakuun höpinät!

Mä taasen kasvatin hiuksiin oman värin jo yritysaikana. En sit tiiä onko toi hiustenvärjäys oikeesti niin kamalaa mut.... Meikkejä en käytä muutenkaan ja hajuvettäkin vain harvoin ja silloinkin se kohdistuu vatteisiin. Mut jos tässä nyt jotkut juhlat tulis niin kyllä sinne meikkaisin ja hajustautuisin ilman huonoa omaatuntoa.

Miten syökö muut millasta ruokaa? Mä aion yrittää syödä raskausaikana mahdollisimman terveellisesti ja normaalin tapani mukaan välttää lisäaineita. Tähän tosin auttaa se että mua on alkanu ällöttää rasvainen roskaruoka :P
 
Joo sama täällä, kyllä mä aion juhliin ihan laittautua sen enempää miettimättä. Sävyteväriä sen takia ajattelin, kun on oman värin takaisinkasvattaminen käynnissä. Onhan se toisaalta aika hyvin jo tullut esille, mut vielä on vähän ruskehtavaa jäljellä - sävyteväriä siis! Tosiaan tädin häät ja polttarit tulossa kuukauden päästä, sinne pitäis vähän piristystä saada :) tosta syömisestä, kyllä mä oon yrittänyt syödä mahdollisimman terveellisesti. Eilen tosin illalla tuli haettua Mäkistä vähän iltapalaa kun oltiin mun parhaan kaverin luona niin kauan, ettei jaksanut enää muutakaan alkaa väsäämään. Oli se vaan hyvää, mutta niin on kotiruokakin :) nyt on muutenkin jaksanut paljon paremmin katsoa mitä suuhunsa pistää kun on joku muukin joka sitä samaa ravintoa käyttää :) äiti veti joskus painonhallintaryhmää ja sanoi, että raskaana olevat jaksoi panostaa siihen paljoo paremmin kuin ne, jotka eivät odottaneet, just sen takia, että on joku toinen kenen takia jaksaa huolehtia sellaisista asioista.
 
Hus:in teratologinen tietopalvelu on varmaankin aika luotettava lähde ja siellä sanotaan, että

Hiukset voi värjätä raskauden aikana. Hiusvärit eivät ole sikiölle haitallisia kohtuukäytössä. Viikoittaista värjäämistä ei kuitenkaan suositella :)

 
Amarja: Kaipa tuo on niin sellanen asia, että on mielipiteistä kiinni. Joissakin lähteissä ei suositella ja joissakin taas sanotaan, ettei ole haittaa. Sama asia kai neuvolan ravitsemussuositukset jne, kaikki taaplaa tavallaan :) Kyllä mä ainakin aion jatkossakin hiuksia värjätä (/sävyttää), käyttää hajuvettä ja meikkiä. Turhaa stressiä tuo ainakin mulle, jos kaikkea miettii niin pilkuntarkasti :)
 
Itsekin olen sitä mieltä että maalaisjärkeä käyttämällä voi turvallisin mielin värjäillä :) itse olen molemmissa raskauksissa käynyt tyven värjäämässä 2kk välein, eikä mitään ole tapahtunut. Niin aion tässäkin raskaudessa turvallisin mielin värjäillä :)
 
HopLopista vielä, että me taidettiin ekan kerran käydä 1,5v ja nyt tosiaan sen 1v10kk. Tykkäsi jo tuolloin kyllä, mutta kyllähän ne isot riehuvat lapset pelotti ja vähän vieläkin. Ja kyllä äitinäkin saa varoa ja pitää huolta, kun ei ne isommat paljon tajua adrenaliiniryöpyssään. FunParkiin en myöskään menisi, kerran erehdyttiin sinne ja onhan se HopLop siellä erillään, mutta kalliiksi tulee kun pitää maksaa koko FunParkista.

Onkiniemessä ollaankin nyt sitten käyty ja se on kyllä kiva paikka. Ollaan menty siellä ihan isojen puolella, varsinkin nyt hiljasena aikana on tosi kiva. Siinä pienten puolella on itse asiassa vielä lappu, että yläikäraja olisi 1,5v, joten se ainakin on tosi kiva pikkuisille leikkijöille! Vaikka se virallinen läpyskä sallii alle 4-vuotiaatkin, joskin aikuisen seurassa. Mutta suosittelen kokeilemaan, on kuitenkin mun mielestä aika halpaa huvia, etenkin jos lapsi siis sattuu viihtymään ja aikuinenhan leikkii ilmaiseksi :) Mun mielestä just parasta on, kun näiden pienten kanssa pitää mennä koko ajan mukana, niin saa itsekin siellä urheilla :)

Kyllä toi vajaa 2-vee on nyt ihan myyty koko touhuun ja melkein joka päivä ilmoittaa "Hoppa, NYYYYY!!!" :D
 
Mun mielestä kans maalaisjärki käyttöön noitten hajusteitten ja hiusten värjäämisten kanssa. Normaalistikaan niitä hiuksia niin usein värjätä, että siitä mitään ongelmaa tulisi. Värjäsin kyllä edellisessä raskaudessa hiuksia ja ajattelin värjätä myös tässä. En sitä kuitenkaan usein tee.  Neuvolassakin minulle muistaakseni viimeksi sanottiin, että määrät, mitkä hiusväreistä imeytyy verenkiertoon on niin pieniä ettei niistä ole haittaa. Käytän myös päivittäin hajuvettä, ja aion käyttää myös raskausaikana. Suihkautan normaalistikin hajuveden vaatteisiin enkä paljaalle iholle.  En koe siitä olevan mitään haittaa.

Hoplopista vielä, siellä isojen puolella mekin mennään. On tietysti paljon myös lapsesta kiinni kuinka siellä viihtyy. Jos on kovin arka/herkkä saattaa hätkähtää juoksevia lapsia. Kaverin muksu ei viihtynyt kun pelkää kovia ääniä. Meillä taas ollaan niin innoissaan ja hoetaan koko ajan että "poppippiin", eli HopLopiin... :) En kauheesti ole osannut stressata pojan takia vaikka siellä isojen joukossa meneekin. On kuitenkin hyvin siellä pärjännyt ja pysynyt mukana. Ja yllättävän hyvin ne isommat lapset sen riehumisen keskellä varoo noita pienempiä. Ja olemme olleet myös reilun 2 vuotiaan kanssa siinä pienten puolella. Sallii kyllä tuon ikäiset vielä hyvin. Jos on olllut jotain vielä pienempiä lapsi siellä myös, olen vain vahtinut vielä tarkemmin ettei mene heidän päälle vahingossa. :) Mutta meillä tosiaan pelkästään positiivisia kokemuksia.
 
Terve piiiitkästä aikaa!

oon voinut niin pahoin, etten oo jaksanut mitään ylimäärästä kuin vain yrittää selviytyä päivistä. Mutta nyt vähän olot helpottaneet, joten jaksaa taas tänne kurkkia!

Mä oon värjäilyjen kanssa odottanut aina np-ultraan asti. Esikoisen kanssa odotin ja nyt huomenna on np-ultra tästä matkalaisesta ja jos siellä kaikki on kunnossa ja elimet kehittyneet niinkuin pitää, niin sit väri päähän. Hieman ylireagointia varmaan, mutta ei siitä haittaakaan ole. Varsinkaan kun nenä on ollut niin herkällä, että en olisi voinut kuvitellakaan niissä väriainehöyryissä istuvani, saati hajuvesipilvessä, kun jo pelkkä dödön laitto ällöttää... :D

Syömisetkin on ollut juuri sitä mitä on sillä hetkellä saanut menemään alas, sen tarkemmin ruuan laatuun huomiota kiinnittämättä. Tosin kaikki käristetty ja kovin rasvainen etoo, joten suht terveellisesti sitä kait on syöty. Kyllä mä sitten yritän, kun pahoinvoinnin loppuu, syödä mahdollisimman hyvin ja terveellisesti jo ihan oman olonkin takia. Jaksaa ihan eritavalla ja pysyy ihan eri mielentilassa kun on syönyt hyvin.
 
Hyvin saatiin verikoe, vaikkakin vasta toisesta kädestä koitettuna :) mutta toiseen aiheeseen, joka aiheuttaa mulle tällä hetkellä pahaa stressiä ja ennenaikaista harmaantumista: joku on ilmeisesti varastanut mun henkilöllisyyden. Mulle tuli tänään puhelinsoitto haastemieheltä, että on jäänyt pikavippi maksamatta ja että sieltä lähetetään mulle papereita asiasta. Siis kun mähän en ole ikinä ottanut ainuttakaan pikavippiä tai mitään sen kaltaista! Siis haastemies tuomioistuimesta soitti! Mä en oikeesti tiedä mitä tehdä. Jos tästä tulen mulle nyt joku maksuhäiriömerkintä niin siinä on meidän mahdollisuudet ostaa oma asunto, plus että saadaan todennäköisesti häätö meidän nykyisestä asunnosta. Tässä nyt pitäis kaks viikkoa odottaa niitä papereita et sais edes jotain selvyyttä, ja toivoa samalla ettei tuu stressin takia keskenmenoa.
 
mimsu: Tää mies kun soitti sanoi, että hänen hommansa on vaan toimittaa paperit oikeaan osoitteeseen, että hän ei tätä asiaa sen enempää nyt hoida. Tosiaan mun vaari on entinen ylikonstaapeli ja näin eläkepäivillään hoitaa vieläkin just tällasia asioita, et kunhan paperit tulee niin vien ne vaarille ja katsotaan sit mitä tehdään. Onhan mulla nyt pankkitilin tapahtumat tietenkin tulostettavissa, jos se ei riitä todisteeksi etten ole tollasia rahoja vastaanottanut niin en tiedä mikä riittää! Ja pitäishän niistä papereista selvitä sekin, kenen tilille rahat on menny, koska mun tilillä ne ei oo koskaan ollutkaan. Tää on vaan siltä kannalta tosi ikävä tilanne, kun tää ei oo ensimmäinen kerta kun näin käy. Viime kesänä tuli nimittäin melkeen neljänsadan euron lasku pikavipistä, josta mulla ei ollut mitään tietoa. Asia saatiin onneks selvitettyä, kun selvisi että nuo rahat ei oo koskaan määränpäähänsä saapuneet. Olis jo silloin pitänyt selvittää asia perinpohjin mut naiivina ajattelin, ettei tuollaista nyt uudestaan voi sattua. Niinpä kai. Mut täytyy nyt vaan uskoa, että vaari saa asian hoidettua! :)
 
toivottavasti selvii tuo pikavippi juttu pian! eikä tuu sen kummempaa siitä!

oon seurannu tätä palstaa jo pidempää mutta ku puhelimella ei pääse kirjoittelee vastauksia niin oon ollu sivusta seuraaja, kun iltasin ei tosiaan jaksa mitää konetta avata, senkun rohjahtaa telkun ääree. mutta nyt sit avasin koneen heti aamusta, mulla vissii joku puheripuli xD eiköhän tästä ala tapa tulla kun piristyy niin voi käydä kirjottelee. oon käyny aiemman raskauden aikana, joka sit oliki tuulimuna niin tuolla S24 sivustolla, mut siellä o tosi paljo kaikkee iha ulkopuolisia ja typeriä epäasiallisia kommentteja. tosin löysin mä sieltä sit vastauksia kela kysymyksiin.



 
Pikavippiasia selvisi. Mieheni on peliriippuvainen. Päivä kerrallaan siis mennään tällä hetkellä.
 
olen pahoillani tuosta tilanteesta... se ei ole mikään helppo kuvio, vielä kun olet raskaana ja vauva tulossa :(

toivottavasti saatte miehen kanssa asiat selvitettyä, paljon voimia ja jaksamisia kaiken keskelle!
 
Hei apua! Onko teillä muilla JO mahaa? Hemmetti rv 12+1 menossa ja mulla on kessi. On varmasti turvotusta suuri osa, mutta silti, ihan järkky. Ja olin varma, ettei mun makkaroissa raskaus näy ennen puoltaväliä, mutta nyt jo tosiaan etureppu. Painoa ei luojan kiitos ole tullut enempää, koska sitä on jo ennestäänkin ihan tarpeeksi. Kai se uskottava on.
 
Mulla on pahin turvotus jo laskenut, ja nyt on ihan oma maha mikä tuossa pömpöttää :D
 
mulla myös molempia niin turvotusta ku maha pömpöttää.. emmä voi töissä enää pitää omia housuja ollenka, mammis housut oli pakko ottaa käyttöö jo viikko sit ku muuten puristaa ja rupee särkee mahaa. !!
 
Hormonit vissiin pistää kaiken massan kertymään vatsanseudulle, kun yleensä olen sitä sorttia, että perse ja reidet leviää ensin :) Nyt kaikki mahassa ja ällöttää niin maan perusteellisesti. Seistessä näyttää vauvamahalta, mutta kyllähän noista makkaroista ihan kiinni saa viimeistään istuessa, mitä vauvamahasta ei kyllä saisi. Eikä kohtua tosiaankaan tunnu kädellä, muuten kyllä tuntuu että lantio alkaa antaa periksi ja rutussa ei pysty istua. Maha siis kuitenkin littaantuu heti makuulle käytäessä. Eli inhoan tällä hetkellä kehoani aika lailla. Tai sen ulkomuotoa siis. Odotan niin, että vauva kasvaa ulos tuolta vatsan uumenista ;)

Valivali. Jep, syöpisläinenkin voi olla turhamainen.
 
Mullakin maha jo näkyy vaikka ei tosiaankaan johdu vielä vauvan koosta. Edellisestä raskaudesta kai niin löystynyt paikat, että maha on jo nyt pullahtanut esiin. Saattaapi olla, että ei tartte odotella kertomisen kanssa sinne ekaan ultraan. Eilen jo huomasin äitini katselevan mahaa vähän ihmeissään, mutta ei sanonut ainakaan vielä mitään. Kahdelle kaverille olen kertonut ja sanoivatkin, että näkyy jo. Löysin sunnuntaina kirpparilta aika kivat äitiyshousut vitosella, niin pitihän enkin jo eilen vetää jalkaan...=)
 
Täällä myös maha pompsahtanut esiin. Oli jo 2 ½ viikkoa sitten kun syystalkoissa anopin mökillä oltiin, niin anoppi katseli mahaa, että "Huhhuh, eihän tuota enää piilotella!" Ja mies myös ihmettelee, vielä enemmän nyt eilisen ultran jälkeen, että miten voi olla jo tämmöinen pallomaha, kun vauva ei vie kuitenkaan vielä mitään tilaa :) Todella tyytyväinen olen että maha tosissaan on aivan pallo, eikä semmonen läskiröllykkä :D Hassua kyllä että kun aikaisemmissa raskauksissa, niillä tosin olikin väliä n. 9vuotta, niin kummassakin alkoi maha vähän edes näkyä ehkä joskus rv16+ tai jotain, ja nyt se tuli jo seiskaviikolla :) Mutta ei kyllä haittaa yhtään :D Itse vaan NIIN kovasti odotan ja toivon, että tällä kertaa tulee vielä isompi maha kuin edellisestä ja mahdollisimman pian :)
 
Hei kaikille !

Tuosta vauva - mahasta: minulla on hankala sanoa tarkasti, kun tuota ylimääräistä muutenkin löytyy jonkin verran. Ainakin kovasti turvonnut olen, sillä paino on raskauden aikana tippunut pari kg, joten ainakaan siitä ei johdu että mammahousuja täytyy käyttää.

Kyllä niin kovasti toivon, että kunnon vauva - masu kohta jo tulisi ja sitä saisi ylpeänä esitellä :)
 
Takaisin
Top