LOKAKUU keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Caarina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on sf-mitta ollut niin korkea ja painoa tullut vähän yli 600g/vk jo useassa neuvolassa. Lääkäri oli silloin tarkastuksessa vähän huolissaan tuosta sf-mitasta, joten kun se edelleen on korkea, täytyy käydä varmuuden vuoksi rasituksessa.
Alunperin mulle sanottiin ettei tarvitse mennä, kun olin normaalipainoinen odotuksen alussa ja esikoisen odotuksessa oli niin hyvät sokeriarvot ja oli syntyessään keskikokoinen. Mutta onhan se hyvä tietää jos jotain on pielessä, en vaan tajua mitä tässä vaiheessa enää voi tehdä. Alkaa totaali sokerilakkoon? :D ja esikoisenkin kanssa oli korkea sf-mitta ja painonnousu heitteli kovasti...

Just tänää lääkärin kans juttelin sf mitasta eikä ollu huolissaan. Kuulemma mun vatsanpeitteet antaa lisää senttejä. Mä olin siinä pelossa että vauva on iso kun neuvolassa ym. Sitä toitotettu, mut lääkäri sanoi ettei tämä vauva mikään iso ole ja tarkalleen vastasi viikkoja. Sokerit mulla kans ok. Eli summasummarum, mä oon kasvanu liikaa, vauva normaalisti.

Hmm ostin vicks vapo-rubia ja nyt mietin uskaltaako sitä kuitenkaan käyttää :DD apteekkari oli kyllä sitä mieltä että uskaltaa paikallisesti hierottuna ja väliaikaisesti :D

Varmasti uskaltaa. Sitä on niin itekki tullu araksi. Lääkäri sanoi mulle että 3g panadolia saa ottaa vrk, että vaikka yöksi 2g nii saa nukuttua. Mä olin ihan että "häh?? Oikeesti?? O.o" lääkäri vakuutteli ettei näillä viikoilla haittaa yhtään mitään. Mä oon ottanu tyyliin 1g/vko... :P

Sain muuten aika huikeet rr lukemat saitaalas. Ensin olin etsiny 15min parkkipaikkaa, lähes juossut sairaalaan ja hissillä 8 kerrokseen. Höpötellyt ja nauranut vastaanottajan kanssa, pikana pissalle purkkiin, paino ja kiireellä verenpaine että ehdin lääkärille ja se oli 158/88. Hetken puuskutin ja hoitaja tuli sanoon et lääkäri myöhässä, onneksi, mittasin viel kahdesti ja viimenen lukema oli jo normaali... 122/77... :P

Joo siis sen verran osaan itekin hakea noista lääkkeistä tietoa ja on opetettu koulussa että esim se 500 mg panadol ei auta aikuisella mihinkään.. Eli heti vaan se 1g.. Ja se just että maksimi on 3g päivässä :) ja siis tostakin löytyy tieto että ei ole sikiölle haittaa, mut pakkausselosteessa tietty varmuuden vuoksi ja ettei yhtiön tartte ottaa vastuuta jos jotain tulee on erikseen että vain lääkärin ohjeistuksen mukaan..

Moi,
Mielenkiinnolla kyselen onko kellään muulla ollut puutumisoireita raskausaikana ja jos on niin millaisia? Itellä tulee torstaina 30vk täyteen ja tänään yhtäkkiä oikean puolen käsi puutui niin ettei tavarat pysynyt kädessä, sitten kun siihen palautui tunto se puutuminen siirtyi oikeaan poskeen ja ikeniin ja kieleen... siitä kun helpotti alkoi ilkeä päänsärky johon ei lääke auttanut. Kaiken tämän jälkeen pari tuntia eteenpäin se puutuminen toistui samalla kaavalla uudelleen..

Annukka, samoilla oireilla aikoinaan alkoi mun tutkimukset, pelättiin aivoinfarktista ms-tautiin, mutta lopuksi diagnoosi oli migreeni. Just samoin puutu, täysin puoliksi, jopa puolet kielestä! Yhden yön olin sairaalassa, otettiin selkäydinneste näytettä, kuvattiin aivoja jne ja olin varma et henki lähtee... Oireita tulee silti (tämä siis ennen raskautta) mutta viittaan kintaalla, se on vaa migreeni.

Mä olen käyttänyt joka ilta rv25 lähtien 1g panadolia, kun muuten en varmasti nuku lainkaan ja se ei ole hyväksi odottajalle. Eikä kyllä kivusta kärsiminenkään ole hyväksi stressin takia.

Mullaki on vaan tota jalkojen puutumista.. Jos kädet tms puutuu niin huolestuisin kyllä ite.. Varsinkin kun mulla migreenitaustaa

Mulle neuvolan tarkka sanoi tänään, että käsien puutuminen on tavallista raskauden aikana. Tuo puolittaisuus kuulostaa taas mun korvaan siltä, että ei välttämättä ole tavanomaista tai se, että johtaa päänsärkyyn. Kysyisin neuvolalääkäriltä tarkemmin. Mulla tuli viime viikolla uutena yläreisien puutuminen istuessa. Johtuu kai siitä, että vauvan pää painaa hermoja nivusessa.

Täytyy ottaa huomenna yhteyttä neuvolaan.. mietiskelin myös että voisiko olla syynä selkä kun se on perjantaista saakka ollut kipeä, esikoisen nostelu ja väärät liikkeet julasee aina oikealle puolelle alaselkään..

Anunnukka, Soittasin sinuna tänään jo synnärille! Mun isällä oli just vastaavia oireita ja oli aivoinfarkti. En halua pelotella mut sanon vaan et ota oireet tosissaan! Toivottavasti on vaan raskaudesta johtuvaa!

Eilinen ilta meni shoppaillessa Ideaparkissa ja yhtäkkiä huomasimme, että olimme löytäneet miltei kaikki joululahjat hyvistä alennusmyynneistä ja jokainen lahja vielä kiva, annettavalle sopiva! Lapsia on kertynyt ympärille niin paljon, että lahjojen määrä alkaa koitua jo suureksi, ja nyt ei tiedä millaisissa voimissa sitä ennen marraskuussa lähempänä synnytystä tai varsinkaan synnytyksen jälkeen, niin onpas kiva, että suurin osa lahjoista on jo hankittuna. Muutoinkin olen jo ihan joulufiiliksissä, joulu on mulle erityisen tärkeää ja rauhoittavaa aikaa. Kuuntelen joululauluja joka päivä kotona, koska ne rauhoittavat mieltä ja antavat voimaa ja hyvää oloa. Poltan kynttilöitä fiilistelläkseni elämää, tulevaa vauvaamme ja alkavaa uutta elämänjaksoa. Kirjoitan vauvalle kirjaa, jonka ideoin jo alkuraskaudesta mutta en saanut aikaiseksi tehdä sitä, koska huoli ja murheet painoi enemmän kuin fiilistely. Nyt on enemmän tilaa kaikelle hyvälle ja enemmän tilaa myös kiintymyssuhteen rakentamiselle, se tulee ihan luonnostaan ja itsestään, tähän asti ehkä enemmän suorittaen. Nyt valmistautumassa perhevalmennukseen, Tämä on jo kolmas kerta sitäkin, aika kuluu hurjaa vauhtia!

Rv 34+0

Mussa on varmaan jotain vikaa, ku en osaa nauttia tästä raskaudesta. Aina, ku nään itteni peilistä, ni tekee pahaa. Moni sanoo mun mahaa ihanaksi, ja loukkaantuu, ku toteen, ettei siinä oo mun mielestä mitään ihanaa. Vaikka en oo joutunut hankkimaan uusia vaatteita (paitsi sen yhen takin töitä varten), ni silti vaan vituttaa. Joka yö, ku käyn vessassa ja palaan sänkyyn, iskee kunnon menkkamaiset krampit. Kyljen kääntäminen ei onnistu ilman ähinää (kiitos alhaalla olevan pään) ja herätän siinä samalla sit miehenkin. Olispa tää jo ohi!! Hermotkin on ihan koko ajan kireellä ja usein mietin, et miksi jotkut haluaa kokea tän helvetin monta kertaa.. Pakko myöntää, et ilman tätä foorumia, olisin varmaan jo vetänyt itteni kiikkuun. Kukaan ei vaan tunnu ymmärtävän. Neuvolassa saa kuulla, et hyvä vaan et muksu liikkuu, vaik potkut sattuu (tai siis sattui), ja viimeks oli kauhee painostus, et lasta TÄYTYY imettää. Helvetti. Imetän, jos imetän, ja oon imettämättä, jos niin päätän.
Joo.. Käyn töitten jälkeen ostamassa ne pinkit lasit, ni jos sit asiat olis paremmin......

Takaisin