LOKAKUU keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Caarina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vihaan kanssa hössötystä, raskaus ei ole sairaus. Anoppi oli jo juhannuksena sitä mieltä et ei saa painavia kasseja kantaa tai saunaan kantaa vesisankoa, huoh. Pisti vihaksi.

Jon meillä kans tota samaa. Mamma on sanonu jo monta viikkoa että en saa kantaa mitään :D meen ite kyllä sillä että kannan jos jaksan :) Monta kertaa olen muuten joutunut miehelle sanomaan etten ole invalidi jne ja voin ihan ite pestä ikkunat yms jos haluan..

Mä olen niin mukavuudenhaluinen että ihan mielelläni annan muiden kantaa ruokakassit ja painavat jutut jos kerta tarjoutuvat :grin. Mutta noin muuten ärsyttää hössöttäjät ja hysteerikot, tosin ei niitä juurikaan lähipiirissä ole.

Yö meni katkonaisin unin. Suihkussa jouduin käymään klo 4.00, Aamu supistellut säännöllisesti. Otin panadol 1g ja alkaa helpottaa... Voipi olla että tulee reissu synnärille tänään...

Tänään olin saanut lapsille hoitajan että tehtäis miehen kans jotai kahdestaan. No. Voihan sairaalaan mennä kahdestaan.

Mä valvoin viime yönä klo 03-06 kun ei vaan tullut uni. Esikoinen itki klo 3 mut nukahti uudelleen ja tuli mein makkariin klo 5.30, jolloin mies meni nukuttamaan ja meni melkein 1,5h että poika sai taas unta. Herättiin koko perhe onneksi vasta klo 8.30. Esikoisen odotusaikana kärsin näistä valvomisista kun ei vaan nukkumisesta tullut mitään, toki nyt pian menty se 2v vajailla yöunilla niin tähän on tottunut :) ihan pirteä olen, mies väsynyt :grin

Mua kanssa ahdistaa tuleva pitkä ajomatka sukulaisiin mutta silti haluan lähteä ja nähdä läheiset vielä ennen joulua. Reissussa vaan aina raskasta, ennen lapsia reissut olikin lomaa. Esikoinen nukkuu vieraissa paikoissa huonosti, koirajärjestelyt on oma haasteensa ja voisi kuvitella että itse voisi levähtää mummoloihin mentäessä mutta ei se niin mene :grin samat hommat siellä kun kotonakin mutta on vaan toisten nurkissa.

Tsemppiä Caarina!

Meillä pojun kanssa vapaa viikonloppu kahdestaan. Käytiin ostamassa hänelle talvikengät ja myyjäisistä herkkuja. Oon kyllä kohta syönyt kaiken itse, kun toinen on päikkäreillä! :D löysin eilen kirpparilta itselleni miesten talvitakin, jonka ajattelin sopivan sitten myös vauvan kantamiseen. Saapi nähdä käykö sitten, mutta nyt alkoi tulla vähän kylmä ulkona eli siihen ainakin auttaa :)

Jösses mikä rytmi. Ennen tein kolmivuorotyötä, mut nyt oon pari viikkoa tehnyt pelkkää aamua yhden vapailla ja pitkillä putkilla. Nyt alkoi pitkät vapaat, mut ekana päivänä heräsin klo 7:00 sit vielä kaveri oli postannu faceen 6:30 kuvan, jossa sen lapset istui jo sohvalla. Fuuuuuuck! Tätä se tulee olemaan ja pitkään

Koko päivä mennyt tän kanssa painiessa.. No ainakin se on valmis vaikka edelleen oon sitä mieltä että roskiin vaan..
Onneks huomenna toivottavasti parempi päivä kun mennään Helsinkiin isää moikkaamaan :)

Liitteet

• IMG_20161015_194356.jpg
    IMG_20161015_194356.jpg
    953.6 KB · Katsottu: 55
Fuji, tuohan on tosi hieno! Itse en osaa kuin napin ommella ja mietin tässä pitäisikö ostaa unipesä. Pinnasänky on armottomasti liian suuri, joten olisikohan paras nukuttaa vauvaa unipesässä, äitiyspakkauksen laatikossa vai tilata sellainen vuokrasänky josta olen kuullut kehuja.

No siis aattelin että toi voi olla suht helppo tehdä jotain ketut! Toi on just semmonen että jossain joku kattoo noita tikkauksia niin lentää kyllä roskiin ja tuskin säilyy edes kovin pitkään kun on väärä kangas.. Mut toi kuosi on aivan ihana.. Tosta kankaasta oli tarkoitus myös tehdä uusi päällinen pinnasängyn suojukseen mut kattoo nyt..

Ihana unipesä, kelpaa vauvan köllötellä :) Mää tilasin valmiin ku itse en osaa yhtää ommella koneella. Peittoa juuri virkkaamassa, saa nähä saako sen valmiiksi ennen joulukuuta :rolleyes:

Ps. Täällähän on nykyään paljon porukkaa, huhtikuussa tänne hiukan kirjoittelin mutta sitten se jäi muun kiireen myötä. Nyt olen saikulla ollut, ja tullut enemmän lueskeltua juttuja. Kaveripiirissä ei ole juurikaan samassa tilanteessa olevia, joten mukava ollut lukea ja huomata että täysin samojen ajatusten ja olojen kanssa muutkin painii. Tsemppiä kaikille loppuraskauteen :)

Kiitos. En miekään voi sanoa että osaan ommella koneella mut esim verhot jne on helppoja tehdä.. Itsellekin ehkä helpompi myös tuo lankojen kanssa touhuaminen :)

Mua on taputettu mahaan jo ainakin kolmesti... nyt jo sen verran kireä pinna et seuraavaa taputan takasin.
Ja siis nuo on sellasua ilman lupaa kädet mahalle tyyppejä, eikä edes mitään läheisiä. Läheiset ymmärtää kysyä eka.
Ja taas pää kipee. Panadol on kuin karkkia ja buranaa ei saa ottaa. Tulee kiva yö

Joo mie en sietäisi ollenkaan.. Jo haluaa koskea niin saa kysyä ensin ja siltikin voi olla että kiellän koskemasta..

Eilen oltiin tulevassa synnytyssairaalassa tutustumassa, ja en voisi olla tyytyväisempi. Sairaala jossa kaksi edelliset lapset ovat syntyneet on nyt suljettu, joten piti valita uusi. Ja aivan ihana vastaanotto, ammattitaitoinen ja oikeasti asiakkaistaan välittävä henkilökunta. Koska kaksi edelliset synnykset ovat sektioita, tämä kolmas on myös pakko olla. Ja eilen saatiin myös tietää leikkauspäivä; 15.12 tapaamme vihdoinkin poikamme :Heartblue. Samalla käynnillä tehtiin ultraäänitutkimus ja lääkäri teki yllätykseksemme 3D ultran myös - aivan ihana nähdä vauva 30+5 ikäisenä 3D ultralla kun näkyi jo niin hyvin kasvonpiirteet. Nyt en malta odottaa että saan pikkuisen syliini :Heartbigred

Mun mielestä toi on tosi hieno Fuji! Ja kivointa on se, että sen on itse tehnyt omalle tulokkaalle :happy: Mä teen mattoa vauvanhuoneeseen, laiskuus iskenyt näin loppumetreillä sen kanssa, mutta jospa sitä taas innostuisi :shifty:

Maybe kuulostaa niin ihanalta :Heartbigred
Ite odotan innoissaan kans ku mulla pitäis ehkä olla vielä se yksi ultra :)

Kiitos Poppy!

Mietin tässä että mahtaisinko pärjätä kuuden tunnin unilla.. Tai oikeastaan vajaa 6h mutta ei auta muu kuin pärjätä.. Pyörin puolitoista tuntia sängyssä kun tuntuu ettei henki kulje ennen kuin päätin että nyt on pakko nousta ylös. Olis ollu ihan kiva saada vähän paremmin nukuttua mutta toisaalta mulla myös on tosi virkeä olo tällä hetkellä :)

Fuji 6h kuulostaa täällä luksukselta :grin täällä esikoinen heräsi pari kertaa yöllä ja nyt lisäksi valvoi klo 6-7.45. Enää en saa unta ja poikakin herätettävä puolen maissa ettei rytmit sotkeennu ihan kokonaan. Ihan pelottaa jo kuun vipo vkl kun kellot siirretään talviaikaan :(

No siis mulla kun ei ole nyt töitä tai muutenkaan ikinä mitään menoa niin saatan hyvinkin nukkua sen 10h :) eli toi 6h on melkeinpä tappavan vähän mulle :D No kyllä sitä aina pärjää yhden tai kaksikin päivää vähillä unilla. Mua pelottaa enemmän just se miten vauva sit rytmittää ku tosiaan oon tottunut nukkumaan tosi paljon.

Takaisin