Lokakuiset esikoisen odottajat

Mulla oli kans sama homma, luulin et ne viikot lasketaan just noin miten Minnis säkin olit luullut :D mutta yks kaveri sen mulle selvensi että mä puhun väärin :D
 
Hehe, meillä tuo peittojen heiluttelu on mennyt niin, että 5kk kestäneen yrityksen aikana minä kellistelin miestä aina otollisiin aikoihin, mutta kun saatiin plussa tikkuun, niin miehen halut alkoi tosissaan hyrräämään. On kuulemma niin ylpeä mieskunnostaan ja siitä että vehkeet toimii :hilarious:
 
Meil kans sais heiluttaa peittoa koko ajan jos kuuntelisin miestä :D nyt ei jaksa eikä huvita vuotojen takia..
 
Meillä ei peitto heilu pahoinvoinnin vuoksi. On aika totaalinen turn off lähteä välissä oksulle
 
Keskenmeno opetti jollain tapaa, etten uskalla huokaista ennen kuin vauva on elävänä sylissä. En tarkoita sitäkään, että kaikesta stressaisin vaan että siinä vaiheessa uskallan vasta ajatella että ollaan turvallisilla vesillä. Niin paljon voi mennä pieleen ennen syntymää vaikkakin kaikki näyttäisi hyvältä.
Niitä ei kuitenkaan pidä ajatella tapahtuvaksi tai pelätä, ko muuten tulee hulluksi.

Tuo tuli siis mieleen noista ns turvallisista viikoista.
 
Täällä myös esikoista odotellaan! ♡ Raskaus on minun toinen..
 
Heippa! Mitkäs fiilikset kaikilla? Täällä nyt 7+4 ja tää väsymys on aivan järkyttävää. Kotityötkin hoidettu "vähän sinnepäin" ja joka välissä on pakko ottaa pienet päikkärit. Töissä sattunut muutama huolimattomuusvirhekin väsymyksen takia, mutta eipä sitä oikein pysty töissä selittämään, kun en ole siellä vielä kertonut raskaudesta. Mut niin äärimmäisen väsynyt oon :sad001
 
Väsymys on mullakin edelleen paha, yhdistettynä siihen että aamuisin uni loppuu viiden kuuden maissa. Päikkärit on välttämättömät. Pahoinvointi on onneksi selkeästi helpottanut. Päivittäin tulee hetki että etoo, mutta kestää vain hetken.

Meillä on eka neuvola tunnin päästä. Vaikka se on kai vaan jutustelua niin mä odotan innolla. Ekaa kertaa kun käy tätä raskautta läpi, niin kaikki on niin uutta ja ihmeellistä. :-)
 
Tää väsymys on jotain raivostuttavaa, kun pääsee töistä niin on pakko nukkua tunti, muutoin menee hermo. Koko ajan haukotuttaa ja aivot lyö tyhjää.
 
Täällä 7+0 ja pahoinvointia ei onneksi ole ollut lainkaan. Väsymys on kyllä melkoinen täällä myös ja olen huomannut että hajamielinen olen kyllä jatkuvasti.
Mies sanoi että olen leppoisella tuulella koko ajan, enkä hermostu mistään, käski pitää tuon :D
Huomenna olis ultra, niin näkee onko siellä ketään, jännää :)
 
Luulin jo, että oon ainut kuolemanväsynyt, olo on kuin zombiella!! Mun eka neuvoläkäynti oli ihan hanurista :D oma hoitaja oli sairaana ja lastenneuvolan puolelta oli tuuraaja, joka ei ollut ennen tehnyt äitiysneuvolaa. Odotin paljon enemmän, siis sellaista, et oltais käyty koko raskautta läpi jne... Kysyttiin vaan tietoja, alkoholinkäytöstä ja ruoasta. Ja verikokeen ottaminen ei onnistunut :D mut noh, ehkä se tästä. Mä odottelen nyt aikaa seuraavaan ultraan, jolloin sitten selviäis, onko siellä toisessa sikiöpussissa ketään, vai onko tyhjä. Niin ja mun la onkin varhaisultran mukaan 15.10. :)
 
Mulla on kans 7+4 ja la 15.10. Ensimmäinen neuvola on perjantaina, jännää Mä nukun päikkärit joka päivä mutta välillä öisin tosi levoton olo. Pahoinvointi on vähän pahentunut viikon sisään ja maha on huonossa kunnossa. Lisäksi itkettää pienetkin asiat. Odotan todella että nämä kaikki helpottais kolmen kuukauden jälkeen ?
 
Hei! Oletteko jo saanut ajan ekaan ultraan? Itse sain vasta viikolle 12. Eikö oikeasti tutkita mitään ennen sitä?
 
Lulu, tyypillisestihän eka ultra on just tuossa 10-13 viikon tienoilla (mikä on minunkin mielestä kauhean myöhään! :grin) Tietty voi omakustanteisesti käydä yksityisellä varhaisultrassa. Itse hoppuilin asian suhteen ja kävin jo tänään (ultran mukaan rv 6+0) Terveystalossa kurkkimassa miltä siellä masussa näyttää. :)
 
Täällä kans esikoista odotellaan ja huojentava kuulla etten ole ainoa zombie. Tänään on mennyt koko päivän väsymyksen vallassa. Muutaman tunnin hereillä olon jälkeen jo sohva ja päikkärit vei voiton.

Eilen kävin kaupassa ja kymmenestä asiasta muistin ostaa ehkä yhden. Kaikkea muuta tuli ostettua, joten oli pakko lähettää mies kauppaan uudestaan, että saatiin iltapala tehtyä. :D

Ensimmäistä neuvolaa odotellaan, joka olisi ensiviikon maanantaina. Ja sen jälkeen alkaa piinaava odotus, että pääsee ultraan. En ole käynyt yksityisellä vielä vaikka sitä pohdin päivittäin.
 
Minä soitin naistenpolille ja mulle annettiin aika ens viikon perjantaille. Kerroin, että ois ollu hoidot eessä, mutta oon tehny positiivisen raskaustestin. Sanoivat vaan, että kun on 7 viikkoa täynnä, pitää tulla sielä käymään ja antovat ajan ensi viikolle :rolleyes: Kaipa ne sitten kattovat, että alku on oikiassa paikkaa yms :bored:
 
Plaah täältä sängystä vaan. Väsyttää ja on huono olo :sad001 onneksi miehellä tuntuu heräävän hoivavietti mua kohtaan, näytän varmaan niin huonovointiselta :D tänään meinasin alkaa rähjäämään uudelle naapurille oven edessä tupakoimisesta. Saatanan pällit polttaa siinä vaikka se on kiellettyä ja meidän makkari just siinä yläpuolel ni on alkanu käymään nokkaan se haju... mies ei haista mitään mut musta tuntuu ku huone haisis vanhalle röökille heti kun sisään astuu. Ikkunat yms on kummiskin kiinni :/ meinaan että lähtee käsistä jos meen sanoo ku harmittaa niin kovin tuo :|
 
Vivu, tsemppiä huonon olon potemiseen, toivottavasti se helpottaa pian. Tosi harmittavaa toi kerrostaloröökaajien välinpitämättömyys! Tottakai heillä on oikeus tupakoida, mutta yhtäläilla muilla asukkailla on oikeus savuttomuuteen. Ei uskoisi olevan niin työlästä käydä tupakilla sivummalla :sad001
 
Joo kyllä väsyttää vaan entistä enemmän päivästä toiseen.. Viimeiset kolme viikkoa työtkin alkanut jo 5-6 huitteilla ja loppunu vaihtelevasti 16-20 välillä.. Töistä ei tosiaan tarvi kotiin tullessa tehdä muuta kun ruokkia kumpu ja käydä sen vieree pötköttämää. Ruokaa en pysty itse tekemään oksentamatta, voi mies raukkaa ku kaikki jää hänen kontoilleen :D ehkä tää tästä viellä helpottaa.. Viime raskaudessa pääsin kunnallisen puolelle ar ultraan ( en tiedä miksi) toivotaan että tälläkin kertaa pääsisi! Vaikka eipä se viimeksikään merkinnyt mitään vaikka silloin kaikki näytti olevan kunnossa :sad001 Menis nyt vaan nopeaan viikot! Ens viikolla olis ekaneuvola jolloin viikkoja 8+3
 
Täällä kans yksi ensiodottaja, viikkoja nyt 9+0. Ensimmäinen neuvola käynti ollut jo 7 + ja kaksi kertaa käynyt yksityisellä varhaisultrassa. Eka silloin 7+1 jolloin kaikki ok :Heartred mutta sitten ne vähäisetkin raskausoireet hävisi, joten oman mielen rauhaksi kävin uudestaan 8+2, jolloin vastasikin viikkoja 8+4, hyvä syke ja jopa liikkui :Heartbigred:Heartbigred

Nyt sitten ollutkin paljon rauhallisempi mieli vaikka se pieni jos joku meneekin pieleen - aina välillä pyörähtää päässä.. :)
 
Takaisin
Top