Lokakuiset esikoisen odottajat

Huomenna on täällä jännät paikat, kun edessä on klo 9.00 varhaisultra :confused: jännittää niin pirusti. Toivottavasti kaikki olisi hyvin.. Huh.
 
Minnis, tsemppiä ultraan! Toivottavasti kaikki on hyvin!
Meillä on ens viikolla 3.3. Varhaisultra, jännittää kyllä kans sinne meno, mutta ei millään jaksais enää viikkoa odottaa :)
Miten muuten teillä muilla onko paino noussut? Mulla on maha turvoksiassa ja paino noussut 4kg!!!??? Meinas aamulla tippua silmät päästä kun kävin puntarilla! Syönyt olen ihan samalla lailla, ehkä vähän terveellisemminkin kun ennen ja liikuntaa olen lisännyt ja noin paljon jo nyt tullut painoa!!! :O
 
Mulla on paino pysyny samassa tai no heittelee aamusta riippuen n. kilon suuntaan ja toiseen, mut tää turvotus on iha järkyttävää.. Aamulla ei meinaa saada housuja kiinni ja työvaatteet tuntuu todella epämukavilta.. :sad001
 
Olin tammikuun Fitfarmin Superdieetillä, jonka lopetin kun raskaus kävi ilmi. Nyt työkaverit kilvan hehkuttaa kuinka näytän laihtuneelta :D Hymyilen vaan mukana mutta en tohdi kertoa että jätin housuista vyön pois jo viime viikolla kun vatsa on niin turvonnut ja farkkuja en enää edes koita päälleni :D
 
Nyt onkin jännät paikat... Varhaisultrassa näkyi kaksi sikiöpussia. :wideyed: toisessa selvästi oli 6,4mm pötkylä ja ruskuaispussi ja sydämen väpätys, mutta toisesta gyne ei osannut varmasti sanoa. Huh. Jos siellä nyt ei ole kahta, niin kuitenkin jossain kohtaa siellä on ollut kaksi. Mutta tällä yhdellä ainakin kaikki kunnossa! :grin Omien laskujeni mukaan olisi 7+2, mutta ultran mukaan 6+4. Suosittelen kaikkien niiden käymään varhaisultrassa, jotka eivät omista säännöllistä ja normaalipituista kiertoa. Varhaisultrassa se pystytään määrittämään tarkasti ja sitä helpompaa se on, mitä aikaisemmin se varhaisultra tehdään :)
 
Oho, se olis lokakuisten ekat kaksoset. 6+4 jos oli toinen, niin sieltä voi vielä toinenkin sydän löytyä. Odotatteko nyt np-ultraan? Oliko sulla eka (ekat..) tulossa?
 
Mä oon totaalisen kauhuissani :hungover::dead: mut siis kaikki otetaan vastaan, mitä tulee! :grin Eka/ekat olisi tulossa :) meillä ei kyllä kummankaan suvussa ole kaksosia... En tiedä, outo olo. Seuraava ultra ilmeisesti viikolla 12, eli silloin sitten ollaan viisaampia.
 
Sazu, täällä painoa tullut joku 1,5-2,5kg. En osaa oikein sanoa, kun mulla heittelee paino aina kilolla suuntaan tai toiseen. Mutta tää turvotus on varmaan osasyy painon nousuun tässä vaiheessa, koska ruokaa en ole lisännyt... Liikkumaan en nyt pariin viikkoon oo päässyt, kun vaivasi flunssa ja piti ottaa rauhassa. Ja nyt iskias vaivaa :sad001 mutta maanantaina sali kutsuu taas :D
 
Mulla painoa tullut myös parisen kiloa, pääasiassa lienee turvotusta. Onneksi plussatessa paino oli alhaalla, niin nytkin ollaan vielä mun normaalilukemissa.

Voi jos ne on kaksoset Minnis! Kyllähän ne voi tulla, vaikka suvuissa ei niitä olisikaan. Mulla on jostakin syystä käynyt mielessä kaksoset... Jotenkin en edes kovin järkyttynyt olisi jos kaksi tulisi kerralla. No, perjantaina on vu, niin selviää.
 
Hihih minnikselle tuplaonnea! Itseäni kalvaa kova huoli, että onkohan masussa mitään. Turvotusta ei ole juuri ollenkaan. Nippailuja on ollut jonkin verran ja hieman menkkamaista juilintaa öisin mutta siinä kaikki
 
Niin ja joo tietty luultavimmin eka tulossa Minnikselle, jos kerta tänne esikois-ketjuun kirjoittelee. Hih. En oikein ollut messissä ja käyn kyllä täälläkin lukemassa viestit, vaikka tokaa odottelenkin.
 
Mithra, nyt vaan yrität tsempata, ei kaikilla ole raskausoireita sen suuremmin, toisilla ei ole lainkaan! Mutta epätietoisuus on jotain, mikä kalvaa tosi pahasti mieltä. Peukkuja ja positiivisia ajatuksia! :)
 
Oi ihanaa, Minnis! Tuplaonnea :)

Itsekin kävin tänään reilun viikon tauon jälkeen vaa-alla ja olon ollessa tosi turvonnut, odotin näkeväni reipasta nousua lukemissa. Paino onkin pudonnut yli 3kg reilun viikon takaisesta lukemasta, ihmeellistä! En ole edes oksennellut ja ruokahalu ja -määrä on mielestäni pysynyt ennallaan. Tissitkin on kasvaneet kuppikokoa ja maha pullottaa, joten tämä painonlasku tuntuu käsittämättömältä. Onko kellään muulla ollut vastaavaa? Täytyy ilmeisesti yrittää syödä hieman enemmän.
 
En ole nyt käynyt vaa'alla, mutta mä myös alkuun huomasin, että söin ihan hirveesti, mutta paino ei noussut yhtään. Aattelin, että jos kerta on järkky nälkä, niin ruokaa myös kuluu enemmän.
 
Noniin... me heiluteltiin eilen peittoja ja aamulla vessassa käydessä tuli paperiin ruskeaa tuhrua.. :O
Sen jälkeen ei enää ole tullut, mutta pelästyin että mitä tämä nyt on... alamahaa lisäksi vähän juilii..
Pitääkö sänkypuuhat unohtaa vai eihän se voi mitään haittaa aiheuttaa??
 
Sazu87 ei syytä huoleen! Tuo johtuu siitä, kun raskausaikana limakalvot on herkemmillä ja saattaa mekaanisesta hankauksesta vähän ärtyä. Tietty se säikyttää, mutta koska mulle on miljoona ja sata kertaa jankutettu, että seksi ei voi millään tapaa olla vaaraksi vauvalle, niin itse ainakin uskon siihen.
 
Kiitos ituitu vastauksesta! Tuo helpotti paljon!!
Kieltämättä sitä melkoisesti säikähtää kun jotain tulee paperiin ja tähän mennessä mitään vuotoja ei ole ollut lainkaan. on tämä alku kyllä melko stressiaikaa ennen kun pääsee noille ns. Turvallisille viikoille ja edes sinne ekaan ultraan!
 
Nämä kaikki varhaisultrat ja eka neuvolakäynti on saanut mun pään aivan pyörälle... Oon varmaan ihan idiootti, mut mä oon luullut, että 7. rv tarkoittaa päiviä 7+0 - 7+6, mutta ei, 7. rv onkin ilmeisesti 6+0 - 6+6. Tunnen itseni ihan kävyksi :sorry: oliko tää teille muille ihan päivänselvä juttu? :grin

Mutta on tää kyllä ihmeellistä. Ajatus siitä, että ehkä onkin kaksoisraskaus on aika mykistävä näin esikoista odottavalle. Nyt sitten odotellaan muutama viikko, että lääkäri tutkii ja ultraa. Ei auta muu!

Sazu, meillä ei olla peittoa heiluteltu, koska molemmat on nyt ihan hämillään ja jotenkin huvittavalla tavalla sitä molemmat on ajatellut, että mitä jos se on vaarallista :grin:grin:grin vaikka ei siis tietenkään ole :grin mutta on tää ihmismieli hassu senkin asian suhteen... Ehkä tää tästä tasoittuu, kun oikeesti ymmärtää, mitä tässä oikein tulee tapahtumaan...:wideyed:
 
Takaisin
Top