Lokakuiset 2018

Hei vaan kaikille, taidan kuulua tähän ketjun jatkoksi, vaikka kuvaa plussatikusta ei olekaan. Kipaisin tänään kesken työpäivän päivystykseen voimistuvien toispuolisten alavatsakipujen vuoksi, ja rutiiniraskaustesti olikin suureksi yllätyksekseni positiivinen. Että sellainen kuparikierukka! Kuukautiset ovat kuitenkin tulleet ajallaan ja kaikkea. Alkujärkytyksen jälkeen on ihan innostunutkin fiilis, olimme me miehen kanssa ehtineet miettiä, että vauvaa voisi ehkä vielä yrittää. Ihan tarkat raskausviikot eivät ole selvillä, vaan ne määritetään maanantaina (samalla kun kierukka poistetaan), mutta koska edelliset kuukautiset olivat niin niukat ja koska tänään ultrattiin sen verran, että nähtiin (yhden) tyypin olevan kohdussa - ja siinä samalla hieno, vahva syke - veikkaisin lasketun ajan olevan joskus lokakuun jälkimmäisellä puoliskolla.

Aika hurjaa, vaikka itse sanonkin. o_O Täytyy varmaan vähän pyyhkiä pölyjä tästä profiilista, jonka olen luonut joskus vuosia sitten. Neljäs pieni meille kuitenkin tulossa, jos kaikki menee hyvin. Ennestään meillä on keväällä 8, 6 ja 4 vuotta täyttävät täystuhot. Jos tämä tyyppi pysyy kyydissä, on lapsiluku sitten täynnä.
 
Hei vaan kaikille, taidan kuulua tähän ketjun jatkoksi, vaikka kuvaa plussatikusta ei olekaan. Kipaisin tänään kesken työpäivän päivystykseen voimistuvien toispuolisten alavatsakipujen vuoksi, ja rutiiniraskaustesti olikin suureksi yllätyksekseni positiivinen. Että sellainen kuparikierukka! Kuukautiset ovat kuitenkin tulleet ajallaan ja kaikkea. Alkujärkytyksen jälkeen on ihan innostunutkin fiilis, olimme me miehen kanssa ehtineet miettiä, että vauvaa voisi ehkä vielä yrittää. Ihan tarkat raskausviikot eivät ole selvillä, vaan ne määritetään maanantaina (samalla kun kierukka poistetaan), mutta koska edelliset kuukautiset olivat niin niukat ja koska tänään ultrattiin sen verran, että nähtiin (yhden) tyypin olevan kohdussa - ja siinä samalla hieno, vahva syke - veikkaisin lasketun ajan olevan joskus lokakuun jälkimmäisellä puoliskolla.

Aika hurjaa, vaikka itse sanonkin. o_O Täytyy varmaan vähän pyyhkiä pölyjä tästä profiilista, jonka olen luonut joskus vuosia sitten. Neljäs pieni meille kuitenkin tulossa, jos kaikki menee hyvin. Ennestään meillä on keväällä 8, 6 ja 4 vuotta täyttävät täystuhot. Jos tämä tyyppi pysyy kyydissä, on lapsiluku sitten täynnä.

Aikamoinen ylläri! :woot:
Tervetuloa mukaan!
 
Meillä piti olla lapsiluku täynnä kun lapsia kaksi. Siis minun mielestä. Tuntuu että minulla ei voi mitenkään riittää jaksamista, aikaa ja syliä vielä kolmannelle... Isäntä on alusta asti halunnut kolme lasta, itsekin olin sille kolmelle myönteinen ennen kun niitä lapsia sitten oikeasti tuli. En osaa olla kotona, olen tylsä äiti :sad001 Parhaani yritän, mutta joku tuolla korvien välissä ei ole kunnossa kun en osaa lapsiani leikittää. Kolmas nyt kuitenkin on tulossa, hyvä äiti minä tietenkin olen, paras omille lapsilleni. Huolettaa kuitenkin oma jaksaminen kun masennus oli jo lähellä ensimmäisen jälkeen..
 
IceQueen, minäkään en ole juurikaan leikkinyt lasteni kanssa, se on minusta lasten oma homma. Olen oikeastaan tehnyt lasten kanssa vaan sellaisia juttuja, joista olen itse tykännyt, kuten palapeleistä, palikoista ja jostain peleistä, kuten yazzysta. Ihmeen pienet oppii yazzya ja mun lapset oli alusta asti koulussa hyviä matikassa ja tietysti katson sen noppapelaamiseni ansioksi. :laughing002
Viihdyin kyllä pihalla, joten vien taaperot usein ulos, mutta en minä sielläkään mitään leikkinyt, pistin lapiot hiekkikselle ja näytin, miten kakku tehdään.

Onneksi lapsilla on vain 1,5 vuotta ikäeroa, niin leikkivät sitten keskenään aika pian. Mutta mitenkähän tälle iltatähdelle käy, en ole varmaan yhtään leikkihaluisempi nyt kuin nuorempanakaan...
 
Joo se tässä vähän lohduttaa että onhan näistä varmasti seuraa toisilleen. Ikäero kahdella ensimmäisellä 1v10kk, ja toisen ja kolmannen ikäeroksi tulisi 1v11kk.
 
Kiitos tervetulotoivotuksista!

IceQueen, meillä on kolme vanhinta juuri tuollaisilla ikäeroilla ja ihan samoissa fiiliksissä velloin kuopuksen (tai siis kolmosen) odotusajan. Hyvin pärjättiin, vaikka en oikein "osannut" leikittää. Kahdesta isommasta oli paljon seuraa toisilleen, ja varsinkin isompi osasi vähän autellakin, jos olin vaikka imettämässä ja isompi pikkusisko tarvitsi jotain. Seurakunnan perhekerhossa käytiin kerran viikossa, mutta muuten ihan kotona ja puistossa puuhailtiin niitä perusjuttuja. Hyvin selvittiin ja lapsetkin ovat niin täysipäisiä, kuin näillä geeneillä nyt ylipäätään voi olla. :happy090 Nyt jos tämä neljäs saadaan kotiin saakka, ajattelin, että kolmonen saa jatkaa päiväkodissa parina päivänä viikossa, ja muuten mennään samalla mallilla kuin silloin neljä vuotta sitten. Esikoinen ja kakkonen ovat koulussa/eskarissa arkena, joten joudun ehkä vähän jotain ohjelmatoimistoa laittamaan leikkiseuraan tottuneelle lapselle pystyyn...
 
Minähän en ole mikään heittäytyjä ja ryhmäleikkijä tai - lauleskelija, vaikka minusta on tulossa opettaja, aineopettaja tosin. Lasten kanssa teen kyllä palapelejä, rakennetaan Legoilla, luetaan kirjoja, askarrellaan jos vaan ehditään ja kammataan barbien ja ponien hiuksia yms.
 
Heippa, vieläkö pääsisi mukaan? Edelliset keskenmenot kummitellut takaraivossa sen verran että aika hissukseen olen ollut. Tänään kuitenkin jo 7+0 joten toivottavasti tämä nyt mukana pysyy loppuun asti.

Meillä piti tuo nro 3. olla viimeinen mutta vauva kaipuu palasi voimakkaana. Ja tässä sitä odotellaan nro 4.

Nyt kun vaan sais sen 30 viestiä kirjoiteltua mutta ilokseni huomasin ettei täällä vielä ihan kuollutta ole.

Joten heippa kaikille!
 
Itse olen suuresta perheestä, tosin uusioperhe mutta meitä lapsia on yhteensä 14 joten aina on tuntunut omalta että saisi useamman lapsen. Tarkkaa lukua en osaa sanoa kun ei ole vielä edes sitä ensimmäistä mutta mies samoilla linjoilla..ainakin vielä :angelic:
 
Niin ja ikäero sen verran iso nuoremmilla ja meillä "ekalla erällä" että äitini ensimmäinen on kolmenkymmenen ja nuorin ei vielä koulussa. Aiemmin olinkin töiden salliessa nuorempien sisarusteni päivähoitaja kun tykkäsivät meille tulla :)
 
Rosemaryh: Teilläpä on iso perhe. :Heartred Varmaan osaltaan lapsitoiveisiin vaikuttaa lapsuuden perhekin ja sen kokemukset. Itse esim. toivoin lapsille pientä ikäeroa, koska itse olisin kaivannut suunnilleen samanikäistä sisarusta leikkikaveriksi ja taistelupariksi. :grin
 
Samaa mieltä Mollukka tuosta ikäerosta, itselläkin yli kymmenen vuotta ikäeroa sisaruksiin eikä ole koskaan asuttu samassa kodissa. Koko lapsuuden kaipasin sitä leikkikaveria jonka ei tarvitsisi lähteä illalla kotiin. Nyt halusin omille lapsille mahdollisimman lyhyen ikäeron. :)
 
Kyllä se vaikuttaa, itsellä omaan pikkuveljeen 5v Ikäeroa. Ja haluisin ehdottomasti kans omille lapsille vähempi ikäeroa että olisi leikkikavereita. Se oli myös selvää että lapsia haluan enemmän kuin kaks, niinkuin meidän perheessä on. Onhan se ihanaa kun on mummona sit paljon niitä mussukoita.
 
Huomenta naiset. Pikskyssäri. Seksin jälkeinen kohtukipu. Onks kellään? Me puuhattiin eilen ja mies heitti mun jalat olkapäilleen ja voi luoja mitä kipuu se aiheutti. Rauhoittui yöllä mut siis sattuu edelleen...
 
Takaisin
Top