Lokakuiset 2018

Mulla oli esikoisesta koko ekan kolmanneksen välillä koviakin mahakipuja, polttelua, jomottelua, nipistelyä, kiristävää tunnetta ja mitähän kaikkee. Oli tosi epämukava olo välillä ja pelkäsin hulluna. Mut hyvin meni kaikki :) Nytkin on ollu kaikenlaisia tuntemuksia, mut en oo ollu silleen huolissani :)

6+0

Tämän aamun (5+4) oire oli hurja repäisykipu, kun yritin nousta sängystä. Ei onnistunut nousta suoraan eikä kyljeltään. Mieskin säikähti, kun pyörin siinä, ja sanoin, etten pääse ylös täältä. Ei se kauaa kestänyt, minuutin ehkä. Yhtäaikaa nauratti ja itketti, kun sattui, ja tunsin itseni niin avuttomaksi pyöriessäni. :happy090

Tämän aamun (5+4) oire oli hurja repäisykipu, kun yritin nousta sängystä. Ei onnistunut nousta suoraan eikä kyljeltään. Mieskin säikähti, kun pyörin siinä, ja sanoin, etten pääse ylös täältä. Ei se kauaa kestänyt, minuutin ehkä. Yhtäaikaa nauratti ja itketti, kun sattui, ja tunsin itseni niin avuttomaksi pyöriessäni. :happy090

Oota vaan ku oot rv35 ni se pyöriminen muistuttaa sellasta merieläimen rannalla ähistelyä :grin

Ja sitten synnytyksen jälkeen on ihana tunne, kun pääsee sängystä ylös helposti! :)

Mulla oli heti synnytyksen jälkeen sellai olo että jotain puuttuu ku sitä mahaa ei ollu. Näin myös painajaisia jonkun aikaa että vauva oli kuollu ja heräsin yöllä siihen kun en tuntenut liikkeitä kunnes tajusin että se vauva tuhisi pinniksessään. Mut muuten oli ihanaa ku näki varpaansa :grin

Mulle taas oli yllätys, miten paljon sitä mahaa vielä synnytyksen jälkeen jäi. Sama reppu kuin synnärille lähtiessä, se pinkeä pyöreys vaan sisältä hävisi ja jäljelle jäi epämuodostunut löllykkäsäkki. :arghh:

Mulle taas oli yllätys, miten paljon sitä mahaa vielä synnytyksen jälkeen jäi. Sama reppu kuin synnärille lähtiessä, se pinkeä pyöreys vaan sisältä hävisi ja jäljelle jäi epämuodostunut löllykkäsäkki. :arghh:

Mä ymmärrän ton! Just samalla tavalla tulin pois sieltä. Pieni pettymys oli ku toinen tuli pihalle ja äippä edelleen valas. Mut onneks sai myöhemmin pahimmat pois :D

[E="Rouva V., post: 2972544, member: 102499"]Oota vaan ku oot rv35 ni se pyöriminen muistuttaa sellasta merieläimen rannalla ähistelyä :grin[/QUOTE]

Joo, hyvin hämärästi muistan jotain tuollaista... Mutta ihmeen hyvin viidessätoista vuodessa unohtuu monet vaiheet ja yksityiskohdat.

Sama täällä! Olin jotenkii elänyt omissa haavekuvitelmissa että heti synnytyksen jälkeen oon ainakin lähes omissa mitoissa ilman mahaa :D toisin kävi, järetön pötsi ja +13 kiloo lähti vielä mukaan synnäriltä ;)

Oli mullakin pieni maha kotiin tullessa, en todellakaan muistuttanut Victorias Secret malleja :happy: se maha oli vaan niin iso synnyttämään lähtiessä ettei tottakaan..ja kyllähän tota löysää nahkaa tossa edelleen vähän on.

Vaikka sitä mahalölleröä jäisikin, niin silti se liikkuminen on ihan erilaista kun sen tukalan pallon kanssa, jolloin kaikki äkkinäiset liikkeet teki kipeää. :)

Mulla osassa on vatsa kadonnut heti synnytyksessä yllättävän pieneksi (tosin nahka roikkui jonkun aikaa) ja parissa oli sellainen pinkee pötsi sairaalasta kotiutuessa, ihankuin olisi vielä 6 kuulla. :D

Mulla ainut synnytys oli sektio niin en osaa samaistua tuohon että liikkuminen on synnytyksen jälkeen helpompaa. :wideyed: Muutaman ensimmäisen päivän ajan tarvitsin miehen apua että pääsin edes sängystä ylös. Sen jälkeen kyllä paranin nopeasti ja ongelmitta, eikä jäänyt mitään kammoa sektioon, päinvastoin toivoisin että tämä seuraavakin olisi sektio. Mutta tuo on kyllä sektion haittapuoli, että vähintään pari päivää on vielä "vammaisempi" kuin ennen synnytystä.

Mulla kans vain sektio takana niin olihan se liikkuminen vähintäänkin hidasta :grin: todennäköisesti tälläkin kertaa edessä sektio eikä haittaa ollenkaan. Maha ei kyllä palautunut ja siihen päälle järjetön turvotus :o meinas itku tulla kun peillin ekan kerran katoin, mutta kyllä se siitä ajan kanssa palautu :shy:

Sektio takana täälläkin ja kyllä, ihan hirveetä tuskaa liikkuminen sen jälkeen. Mulla meni muistaakseni pari päivää, että pääsin edes sängystä ylös ja ekaa kertaa jalkeilla ollessa meinas taju karata.. Sitä kipua ei kyllä ole ikävä, en muista kuinka kauan sitä kesti.
Mut sektiohan mulla on edessä varmasti tälläkin kertaa.

Mulla oli sellanen "kiva" vanhanliiton hoitaja... Poika syntyi 20.52 ja seuraavana päivänä 12 olin jo yksin suihkussa :O

Ei tarvinu ruikuttaa ku hoitsu pisti punnertamaan ylös sängystä ja siitä se sit lähti :O olihan se ihan kauheeta! Poika ei kyllä vauvalassa aikaa sitten viettänytkään kun en uskaltanu enää maata :D kolme päivää sairaalassa ja sit kotiin. Paranin todella hyvin ja luulen, et siitä on kiittäminen tätä hoitajaa

Ei tarvinu ruikuttaa ku hoitsu pisti punnertamaan ylös sängystä ja siitä se sit lähti :O olihan se ihan kauheeta! Poika ei kyllä vauvalassa aikaa sitten viettänytkään kun en uskaltanu enää maata :D kolme päivää sairaalassa ja sit kotiin. Paranin todella hyvin ja luulen, et siitä on kiittäminen tätä hoitajaa

Siulla vissiin jo isompi tää esikoinen? Vai onko jossain sairaaloissa vielä vauvala käytössä? :-)

Niin, miten tuo menee sektiossa normisti, siinä annetaan varmasti vähän paremmin lepäillä ennen liikkeelle lähtöä, onko se seuraava päivä vai miten?
Alatie synnytyksen jälkeen ainakin täällä kävellään itse salista osastolle synnytyksen ja suihkun jälkeen. :-)

Sitä kai vain sanottiin vauvalaksi kun vauvat oli hoitajilla :) mulla oli huoneessa yks alatie joka valitti kokoajan. Ei jaksanut syöttää eikä mitään kun väsytti niin kovin. Sen vauvan näin vain kerran ja ne jäi osastolle vielä meidän jälkeen, vaikka olivat tulleetkin aikaisemmin. Mä liikuin ja kävin itse suihkussa ja hoidin vauvan ite kun en uskaltanut enää poikittaista sanoa sille hoitajalle :'D mutta hyvä niin! Se oli just oikea asenne mun kohdalla :D

Mulla kaks sektiolla syntynyttä, ei kyllä missään hoitajilla vauvat olly, siinä mun vieressä kokoajan. Molempien sektio oli suunniteltu ja aamulla, seuraavana aamuna piti lähteä liikeelle viimeistään

Takaisin