Lokakuiset 2018

Munkin käsittääkseni suorien vatsalihasten ongelma on nimenomaan tuo erkauman paheneminen. Syvien vatsalihasten harjoittaminen voi sen sijaan jopa ehkäistä erkaumaa, kunhan liikkeet on nimenomaan pelkästään syville lihaksille. Itse en tekisi suoria edes alussa, koska raskauden hormonimuutokset alkaa löysyyttää sidekudoksia jo aika aikaisin, mutta olen nähnyt myös sellaisia ohjeita joiden mukaan eka kolmannes olisi vielä turvallinen. :) Lopussa ei mun mielestä suositella edes ylösnousua suorana vaan pitäisi nousta kyljen kautta. Tai näin kuulin kun kävin kätilön pitämässä mammajumpassa.

Ovulaatio 2+0 -ajattelutavallakaan ei mene yksiin Naistenklinikan laskujen kanssa. Silloin olisin tänään 7+6. Hämärää hommaa! o_O
Mutta siia hedelmöittyminen vie n. 1vrk. Ja ovisplussasta menee vielä max 2vrk ennen kuin munasolu irtoaa.

JenniK, kuulostaa kokonaisuudessaan vähän erikoiselta tuo Naistenklinikan logiikka, yleensähän viikot nimenomaan määritetään koon perusteella eikä toisinpäin. :wideyed: Mutta hyvältähän se kuulostaa jos oviksen ja koon perusteella lasketut iät on lähellä toisiaan. Ihmettelen vaan miksi ne takertuu niin kovasti noihin menkoista laskettuihin viikoihin jos ei ne täsmää edes ultralöydökseen. :wideyed:

Mulla oli vähän sama mutta toisinpäin, ultra vastasi 5 päivää nuorempaa kuin menkoista laskettu kesto mutta täsmäsi oviksesta laskettuun. Sitten ihmeteltiin kauheasti että oho onkos tämä voinut hedelmöittyä vähän myöhemmin. Mitäpä siinä kun on juuri yrittänyt selittää, että tässä kierrossa ovuloin myöhässä, ja itseasiassa se kp 14 hedelmöittyminen ei ole edes petipuuhien perusteella mahdollista... :rolleyes:

Munkin käsittääkseni suorien vatsalihasten ongelma on nimenomaan tuo erkauman paheneminen. Syvien vatsalihasten harjoittaminen voi sen sijaan jopa ehkäistä erkaumaa, kunhan liikkeet on nimenomaan pelkästään syville lihaksille. Itse en tekisi suoria edes alussa, koska raskauden hormonimuutokset alkaa löysyyttää sidekudoksia jo aika aikaisin, mutta olen nähnyt myös sellaisia ohjeita joiden mukaan eka kolmannes olisi vielä turvallinen. :) Lopussa ei mun mielestä suositella edes ylösnousua suorana vaan pitäisi nousta kyljen kautta. Tai näin kuulin kun kävin kätilön pitämässä mammajumpassa.

Jep, näin minäkin ymmärsin. Mulle tuli tästä ihan neuvolasta pt:n ohje, että "perinteiset rutistukset, lankutukset ja staattiset pidot pitäisi jättää kokonaan pois ja vain syvän poikittaisen vatsalihaksen harjoitteita raskausaikana" (teksti kopsattu suoraan).

Lenkkeily mua kiinnostaisi, että kuinka kovaa ja kuinka kauan sitä uskaltaa... Neuvolan ohje tähän oli että omien tuntemusten mukaan. Mitään sykerajaa ei osannut sanoa, tuon 150 oon kyllä kuullut ennenkin... Kai se nyrkkisääntö on se, että pystyy puhumaan samalla..? Jos joku tietää niin mielelläni kuulisin tästä. Toki hölkkääminen on pakko jossain kohtaa jättää väliin, mutta jos ei se tunnu mitenkään pahalle niin ei kai siitä haittaakaan ole vaikka jatkaisi pitempäänkin..?

Kai voisin esittäytyä.
Täällä kolmatta odottava -77 syntynyt äiti ihminen. Yllätysplussa tehty eilen

Onnea! Itse olen samaa vuosimallia ja ajattelin, että taidan olla aika veteraani täällä... Itsellä viides raskaus, kaksi lasta, yksi enkeli-poika elokuussa -17 ja keskenmeno joulukuussa-17 rv11. Nyt pelonsekaisin ajatuksin, varovasti toivoen, että kaikki menisi hyvin.❤

Ovulaatiotesti oli positiivinen 13.1. Oma kiertoni on noin 23 päivää (alkaen siitä 3.1.), mutta silti heittoa laskennassa on vain päivän verran.

Mie en nyt löytäny ihan kaikkea tietoa mitä olet kirjoittanut. Mutta jos o+ on ollut lauantaina 13.1 niin ovulaatio on ollut ehkä su 14.1, silloin siis 2+0 (tai ma 15.1). Laskettu aika olisi 6.10 ja tänään rv 7+6.

Näin mie sen laskin, tuo helpottaa paljon laskuja kun on ovulaation tikuttanu. Ja ei tietenkää voi laskea 28 päivän kierron mukaan jos on lyhyt kierto.

Mikä kohta siis heitti? Nää on vaikeita :grin

Mie en nyt löytäny ihan kaikkea tietoa mitä olet kirjoittanut. Mutta jos o+ on ollut lauantaina 13.1 niin ovulaatio on ollut ehkä su 14.1, silloin siis 2+0 (tai ma 15.1). Laskettu aika olisi 6.10 ja tänään rv 7+6.

Näin mie sen laskin, tuo helpottaa paljon laskuja kun on ovulaation tikuttanu. Ja ei tietenkää voi laskea 28 päivän kierron mukaan jos on lyhyt kierto.

Mikä kohta siis heitti? Nää on vaikeita :grin

Just tälleen lasketaan. :-)

Hei te joilla onnistuneita raskauksia takana ! Onko normaalia että oireet vähenevät (rintakipu, pahoinvointi) kun viikkoja minulla nyt 8+2 ? Se aiempi keskeytynyt keskenmeno kummittelee ajatuksissa ja vaikka ultra olisi parin viikon päästä niin tuntuu että heti alkuviikosta pitäisi mennä asia tarkastamaan. On siis lääkärin siunaus sille, että pelon yllättäessä pääsemme ultraan ihan vaan soittamalla.

Kysymys oireista
Onks kellään alavatsanippailuja ja kipuiluja? Mul siis tulee pitkin päivää välillä varsinkin vasemman munasarjan kohdalle kipuilua. Nyt sit alkaa olee oikeallakin puolella. Testit onneks vahvistuu joka pv et sillei saan mielenrauhan mut tosi kummallista kipuilua..

Hei te joilla onnistuneita raskauksia takana ! Onko normaalia että oireet vähenevät (rintakipu, pahoinvointi) kun viikkoja minulla nyt 8+2 ? Se aiempi keskeytynyt keskenmeno kummittelee ajatuksissa ja vaikka ultra olisi parin viikon päästä niin tuntuu että heti alkuviikosta pitäisi mennä asia tarkastamaan. On siis lääkärin siunaus sille, että pelon yllättäessä pääsemme ultraan ihan vaan soittamalla.

Syyskuisten puolelta huutelen. Minulla on yksi onnistunut raskaus takana ja päiväkirjamerkintöjen mukaan oireet (pahoinvointi, turvotus, väsymys) ovat loppuneet 9 viikon alussa. Tässä nykyisessä raskaudessa loppuivat myös kun 10 viikko alkoi lähestyä. Varmastikin yksilöllisiä nämä, mutta kyllä tuo ihan normaalilta minusta kuulostaisi :)

Mulla hävis suurin osa oireista joskus viikon 9 jälkeen ja terve poika syntyi.

Mulla ei missään vaiheessa oo pahoinvointia ollutkaan, vähä etova olo kyllä mikä pisti välillä vähän puhaltelemaan. Mutta sekin on loppunut kokonaan, siinä missä kaikki muutkin oireet (olin aiemmin ihan kuolemanväsynyt, en enää), mutta ainakin tiistaina oli vielä ultrassa kaikki hyvin ja toivon ja oletan että vieläkin! Rinnat oli mulla kanssa tosi kipeet alussa, enää ei ollenkaan. Koitetaan nauttia oireettomuudesta :) Nyt siis 8+0

Syyskuisten puolelta huutelen. Minulla on yksi onnistunut raskaus takana ja päiväkirjamerkintöjen mukaan oireet (pahoinvointi, turvotus, väsymys) ovat loppuneet 9 viikon alussa. Tässä nykyisessä raskaudessa loppuivat myös kun 10 viikko alkoi lähestyä. Varmastikin yksilöllisiä nämä, mutta kyllä tuo ihan normaalilta minusta kuulostaisi :)

Ai jee, teillekin on pikkukakkonen tulossa, onnea! :happy:

Mulla hävis suurin osa oireista joskus viikon 9 jälkeen ja terve poika syntyi.

Eli siis kaikki voi vielä olla hyvin. Kiitos vastauksestasi. Pelko vaan on valtava kun ei tiedä miltä minkäkin kuuluisi tuntua ja ensimmäisen kanssa ei hyvin käynytkään.

Rosemaryh, juu älä hätäile oireiden vähenemistä. Just näillä viikoilla keltarauhanen surkastuu kun istukka alkaa toimia kunnolla ja siksi oireetkin vähenee/muuttuu. Voi muuten tulla veristä vuotoakin ja toispuoleista kipua juuri sen keltarauhasen surkastumisen takia! Mulla tuli edellisessä raskaudessa ja ihan paniikissa olin. Terve tenava kuitenkin tuolla viilettää. :)

Kysymys oireista
Onks kellään alavatsanippailuja ja kipuiluja? Mul siis tulee pitkin päivää välillä varsinkin vasemman munasarjan kohdalle kipuilua. Nyt sit alkaa olee oikeallakin puolella. Testit onneks vahvistuu joka pv et sillei saan mielenrauhan mut tosi kummallista kipuilua..

Kuulostaa varsin tutulta. Taitaa olla aika yleinen oire. :)

Kuulostaa varsin tutulta. Taitaa olla aika yleinen oire. :)

Oikeesti? Voi mä oon ollu niin huolissani mut en o uskaltanu kotona sanoa ääneen asiaa etten huolestuta miestä jos ei olekkaan hätä. Kiitos kun vastasit! Melkein itku tässä pääsi.

Mäkin ilmoittautuisin vielä mukaan. Tänne on tullut jo aika hurja määrä keskustelua. :D Tein raskaustestin pari viikkoa sitten ja tiistaina ensimmäinen aika gynelle (en siis asu Suomessa). Viikkoja pitäisi omien laskujen mukaan olla silloin noin 6+1. Toista lasta odotan ja ikäeroa tulisi 3v ja 1kk. :)

Mäkin ilmoittautuisin vielä mukaan. Tänne on tullut jo aika hurja määrä keskustelua. :D Tein raskaustestin pari viikkoa sitten ja tiistaina ensimmäinen aika gynelle (en siis asu Suomessa). Viikkoja pitäisi omien laskujen mukaan olla silloin noin 6+1. Toista lasta odotan ja ikäeroa tulisi 3v ja 1kk. :)

Tervetuloa :) Ilmoita tietosi vielä listaketjuun jos haluat listalle

Takaisin