Lokakuiset 2018

Mollukka mun käsityksen mukaan ekalla kolmanneksella saa tehdä oikeastaan kaikkea :) ite käyn pumpissa ja teen oman voinnin mukaan. Kyykyt voi tehä vähän leveemmällä haaralla jos tuntuu mahassa. Tokalla kolmanneksella tais tulla jotain vatsalihas rajoitteita.
Korjatkaa jos olen väärässä :)

Mollukka mun käsityksen mukaan ekalla kolmanneksella saa tehdä oikeastaan kaikkea :) ite käyn pumpissa ja teen oman voinnin mukaan. Kyykyt voi tehä vähän leveemmällä haaralla jos tuntuu mahassa. Tokalla kolmanneksella tais tulla jotain vatsalihas rajoitteita.
Korjatkaa jos olen väärässä :)

Hyvin sama käsitys on mullakin...

Hyvä kuulla, ettei vatsalihasliikkeistä ole haittaa. Minä innostuin kuntosalista pari kuukautta sitten eka kertaa elämässäni. Viime viikolla ystävä näytti uusia vatsalihasliikkeitä ja vaikka tein ihan vähällä lisäpainolla, niin vatsalihakset ovat olleet pari päivää tooosi kipeät. On mietityttänyt, että olinko tyhmä, kun en tajunnut varoa. Ehkä en kuitenkaan aiheuttanut vauvalle vahinkoa.

Kysyin juuri lääkäriltä tuota kuntoiluasiaa niin sanoi että voi oman voinnin mukaan näin alussa tehdä melkein kaikkea. Myöhemmin kuulema sykeraja 150 ja vatsoja ei niin intensiivisesti pitäisi treenata :)

Meillä on pakko pitää loma heinäkuussa joten töihin sit vielä elokuuksi ja osin syyskuuksi mikäli itse laskemani LA 22.10 pitää paikkansa.

Liikunasta sen verran et mulla tuli ihan kävelylenkillä yks päivä alavatsa tosi kipeäksi joksikin aikaa mut meni kyllä ohi. Kaipa ne vaan kuuluu asiaan? Nyt ei ole lähellekään niin paljon nipistellyt, paljon lievempää mitä ekan viikon.

Mulla tulee alamaha ihan tosi kipeeks ja jää oikeen polttaan lihaksia jos edes vahingossa yritän nousta vatsalihaksilla makuulta ylös :O en vois kuvitellakkaan oikeen tekemällä tekeväni liikkeitä :(

Ja mulla alamaha kipeenä jos kannan jotain painavaa.. Molemmissa käsissä polttopuusäkit tai ruokakassit niin se riittää ja ei tarvii ees pitkää matkaa kantaa. Samanlaista oli jo esikoistakin oottaessa aikasista viikoista lähtien. Ja se kyllä jatku koko raskauden ajan.. Muilla samaa?
Olikos jotain painorajoja et miten painavia nyt ees saa raahata?

Suoria vatsalihaksia ei sais treenata raskausaikana, ei oo niinkään kyse määrästä vaan laadusta. Eli ne perinteiset vatsarutistukset kannattaa jättää piakkoin pois. Kohdun kasvaessa suorien vatsalihasten treenaaminen voi vaan pahentaa erkaumaa eikä se sit niin palaudu synnytyksen jälkeen.

Mie en esikoisesta vaan kerrassaan kyenny urheilemaan. Koko ekan kolmanneksen maha oli tosi arka ja oli paljon menkkajomoja, eipä siinä tehny mieli muuta kun lepäillä lähinnä. Keskiraskaudessa alko herkästi kovotella liikkuessa, ja vaikka kivuttomat harkkasupistukset ei sinällään vaarallisia oo niin ei ne kyllä mukaviakaan oo. Jouduin pysähtelemään kilometrin matkallakin monia kertoja, välillä jouduin soittamaan anopille että hakee autolla mut harkasta kun joka askel veti mahan kovaksi ja olo oli tukala. Vikalla kolmanneksella olin niin rättipoikki ja kesähelteillä pienikin kävely sai hikoilemaan kun porsas, että siinäpä se sitten :P

Tänään käytiin varhaisultrassa ja laskettu päivä on tällä arviolla 5.10. Pieni sydän siellä sykki hurjaa vauhtia! Noista laskentatavoista en ymmärrä ollenkaan, kun olen sitä koittanut oppia. Olin ajatellut että tänään olisi ihan selkeästi 7+1 niin sanoivat että heidän laskennan mukaan 7+0. Ja kaikki tällaisilla sivustoilla olevat laskentakaavat antavat tulokseksi että olisi pidemmällä. No, olen tyytyväinen siihen että jotain sinne päin se on, ja pikkusintti oli 15 mm pitkä johon lääkäri oli tyytyväinen - vastasi kuulema 7+6 viikon kokoista, eikä ole siten niin suuri riski kehityshäiriöihin. Eli lapsemme on alusta lähtien iso ikäisekseen :D

Tästä päivästä jäi niin hyvä fiilis. Muuten ei kahteen viikkoon olekaan ollut niin hyvä fiilis, tuo pahoinvointi kun on melko jatkuvaa, vaikkei sentään ole tarvinnut oksentamassa käydä. Toivottavasti hellittää viimeistään muutaman viikon päästä.

Tänään käytiin varhaisultrassa ja laskettu päivä on tällä arviolla 5.10. Pieni sydän siellä sykki hurjaa vauhtia! Noista laskentatavoista en ymmärrä ollenkaan, kun olen sitä koittanut oppia. Olin ajatellut että tänään olisi ihan selkeästi 7+1 niin sanoivat että heidän laskennan mukaan 7+0. Ja kaikki tällaisilla sivustoilla olevat laskentakaavat antavat tulokseksi että olisi pidemmällä. No, olen tyytyväinen siihen että jotain sinne päin se on, ja pikkusintti oli 15 mm pitkä johon lääkäri oli tyytyväinen - vastasi kuulema 7+6 viikon kokoista, eikä ole siten niin suuri riski kehityshäiriöihin. Eli lapsemme on alusta lähtien iso ikäisekseen :D

Miten olit JenniK ite laskenu nuo viikot?

Ja mitä tuo mahtoi tarkoittaa ettei ole niin suuri riski kehityshäiriöihin? Sanoi lääkäri siitä tarkempaa? Siis tarkoittaako se jos on varhaisilla viikoilla ”iso ikäisekseen” ettei ole niin isoja riskejä? Ihmettelen vaan kun en ole kuullut tuollaisesta niin kiinnostaa :)

Miten olit JenniK ite laskenu nuo viikot?

Ja mitä tuo mahtoi tarkoittaa ettei ole niin suuri riski kehityshäiriöihin? Sanoi lääkäri siitä tarkempaa? Siis tarkoittaako se jos on varhaisilla viikoilla ”iso ikäisekseen” ettei ole niin isoja riskejä? Ihmettelen vaan kun en ole kuullut tuollaisesta niin kiinnostaa :)

No, koska kierto alkoi ke 3.1., ajattelin että se on 0+0 ja seuraava ke 1+0. Eli tasaviikko tulisi aina täyteen keskiviikkona. Nyt se onkin ilmeisesti torstaina. En tiedä vaikuttaako siihen se että kiertoni on lyhyempi ja klinikalla tiedettiin milloin olin tehnyt positiivisen ovulaatiotestin. Tai sitten en vain tajua.

Minullekin oli yllätys tuo kokoasia. Lääkäri sanoi, että jos olisi kovin pieni ikäisekseen, olisi suurempi riski kehityshäiriöille ja sitä myöten keskenmenolle. Tuntuu sillä lailla hassulta, että tuon kokoisena ne kaikki kun ovat niin kovin heiveröisiä niin voiko tosiaan olla eroa niin paljon.

No, koska kierto alkoi ke 3.1., ajattelin että se on 0+0 ja seuraava ke 1+0. Eli tasaviikko tulisi aina täyteen keskiviikkona. Nyt se onkin ilmeisesti torstaina. En tiedä vaikuttaako siihen se että kiertoni on lyhyempi ja klinikalla tiedettiin milloin olin tehnyt positiivisen ovulaatiotestin. Tai sitten en vain tajua.

Minullekin oli yllätys tuo kokoasia. Lääkäri sanoi, että jos olisi kovin pieni ikäisekseen, olisi suurempi riski kehityshäiriöille ja sitä myöten keskenmenolle. Tuntuu sillä lailla hassulta, että tuon kokoisena ne kaikki kun ovat niin kovin heiveröisiä niin voiko tosiaan olla eroa niin paljon.
Siis ei menkoista voi laskea noin jos ei kierto oo 28pvä ja luteaalivaihe 14pvä. Ovulaatio on 2+0

No siis jos on oppikirjakierto 28pv niin sit menis noin kun sanoit. Milloin teit positiivisen ovulaatiotestin?

Suoria vatsalihaksia ei sais treenata raskausaikana, ei oo niinkään kyse määrästä vaan laadusta. Eli ne perinteiset vatsarutistukset kannattaa jättää piakkoin pois. Kohdun kasvaessa suorien vatsalihasten treenaaminen voi vaan pahentaa erkaumaa eikä se sit niin palaudu synnytyksen jälkeen.

Mie en esikoisesta vaan kerrassaan kyenny urheilemaan. Koko ekan kolmanneksen maha oli tosi arka ja oli paljon menkkajomoja, eipä siinä tehny mieli muuta kun lepäillä lähinnä. Keskiraskaudessa alko herkästi kovotella liikkuessa, ja vaikka kivuttomat harkkasupistukset ei sinällään vaarallisia oo niin ei ne kyllä mukaviakaan oo. Jouduin pysähtelemään kilometrin matkallakin monia kertoja, välillä jouduin soittamaan anopille että hakee autolla mut harkasta kun joka askel veti mahan kovaksi ja olo oli tukala. Vikalla kolmanneksella olin niin rättipoikki ja kesähelteillä pienikin kävely sai hikoilemaan kun porsas, että siinäpä se sitten :p

Tuota en tiennyt, että vatsalihasliikkeet ois pannassa alusta asti. Edellisessä raskaudessa oli alussa muuta kremppaa, joten ei tullut pahemmin treenailtua sillon mitään.

Eilen tuli tehtyä aika paljon vatsalihasliikkeitä ohjatulla tunnilla. Sinänsä mälsää, kun monilla ohjatuilla tunneilla tehdään kaikkea sellaista, mitä ainakin myöhemmin pitäisi vältellä: esim. hyppyjä, ollaan vatsallaan, ne vatsalihastreenit ym.

Ei ne varmaan ihan alusta asti oo, en itseasiassa tiiä onko siihen joku raja olemassa... meneehän siinä toki aikansa että kohtu alkaa kasvaa niin, että vatsalihakset joutuu siirtymään syrjään. Oon vaan lukenu että "raskaana ollessa" niin en oo ite tehny alussakaan. Mut onhan niitä toki muita vatsaliikkeitä, mitä voi tehä loppuun asti :)

No siis jos on oppikirjakierto 28pv niin sit menis noin kun sanoit. Milloin teit positiivisen ovulaatiotestin?

Ovulaatiotesti oli positiivinen 13.1. Oma kiertoni on noin 23 päivää (alkaen siitä 3.1.), mutta silti heittoa laskennassa on vain päivän verran.

Siis ei menkoista voi laskea noin jos ei kierto oo 28pvä ja luteaalivaihe 14pvä. Ovulaatio on 2+0

Ovulaatio 2+0 -ajattelutavallakaan ei mene yksiin Naistenklinikan laskujen kanssa. Silloin olisin tänään 7+6. Hämärää hommaa! o_O

Takaisin