Lokakuiset 2018

Minähän palaan töihin toukokuussa ja jään sitten syyskuun alussa pois. Ja toivon että saisin pidettyä pari viikkoa juhannuksesta alkaen lomaa. Vähän hirvittää mennä töihin ja todeta saman tien että jää kesän jälkeen heti pois :D

Mulla taas niin päin, että ajattelin etten tarvitse elokuulle lomaa jos äippäloma alkaa jo syyskuussa, vaan mieluummin pitäisin alkukesästä sen mitä pidän ja loput sitten äippäloman jälkeen. Viimeksi olin loppuun asti töissä ja yövuorojakin tein pidempään kuin velvollisuus olisi ollut. Mutta saa nähdä mitä pomo sanoo. Mulla on jo nyt rästissä pitämättömiä lomia ja äitiysloman aikana niitä kertyy vielä lisää, joten jos niiden kanssa menee ihan hirveäksi säädöksi niin täytyy ehkä uhrautua lomailemaan myös syyskuussa.

Lomia en ole vielä miettinyt, mutta töihin meinaan palata hetkeksi osa-aikaisesti. Oishan sitä voinut olla hoitovapaallakin, mutta tuntuis itsestä kivalta välillä tehdä töitä. Viimeksi olin töistä pois vaan yhden päivän raskauden takia, joten vointi salli ainakin silloin hyvin töiden teon.
Hurjalta tuntuu silti laittaa lapsi hetkeksi hoitoon, vaikka vain osaksi aikaa viikkoa...

Mäkin etsinyt mutten ole löytänyt!! Luulin ettei sellasta ole, höh..

Tää on niin hölmöä, kun ennen täältä pystyi porukka perustamaan myös ryhmän fb:hen ja siellä pitämään yhteyttä paremmin. Mutta nykyään, kun täällä ei saa mainostaa fb:tä. :(

No mä sain neuvola ajan, se olis ens kuun lopussa ja just 14:30 eli myöhäisin aika. Jos kaikki on ok niin kerron esimiehelle sit. Ja kiitos vinkeistä, ehkä mä koitan heittää vaan sen lääkäri ajan :D toiv ei kysy enempää. Neukan mukaan viikkoja 4+5 ja la aikaistui pari pvää eli 26.10:)
Ja lomista sen verran että mulla loppuu työsopimus heinäkuussa sopivasti niin ehkä sijaistelen vielä jos jaksan. Edellisessä raskaudessa olin aika valas, et saas nähdä..:)

Kumiankalle kovasti voimia ja pahoittelut täältäkin!

Mun on pakko pitää lomat heinäkuussa, säästää siinä tosin päiväkodin maksuissakin kun siltä kuulta ei mene mitään hoitomaksuja. Muuten olisin siirtänyt lomat varmaan äippäloman loppuun. Edelliset raskaudet on menneet niinkin helpolla, ettei ole tarvinnut töistä olla poissa ja hyvin oon loppuun asti jaksanut konttorissa istuksia. Jospa tälläkin kerralla.

Mul on jääny tänne kirjoittelu kokonaan (ja varmaan jää jatkossakin) kun fb:ssä nykyään helpompi. :( täällä mennään 8+3 ja kaikki hyvin:)

Hei! Mulla menossa tällä hetkellä 8+5:) Missä ryhmässä siellä facessa olet ja miten sinne pääsee kun oon vähän kujalla näiden suhteen:oops:

Hei! Mulla menossa tällä hetkellä 8+5:) Missä ryhmässä siellä facessa olet ja miten sinne pääsee kun oon vähän kujalla näiden suhteen:oops:
Täällä ei ilmeisesti saa noista puhua ollenkaan. Minusta aika kurjaa kun ne on kai yleensä juurikin tällaisissa paikoissa muodostuneita, eikä niihin voi kukaan vieras hypätä mukaan.

Onhan jokaisella oikeus perustaa ryhmiä ja liittyä tai kutsua niihin ihmisiä, mutta en tiedä miten kun edes kenenkään nimeä ei kukaan täällä tiedä. Yleensä ne ryhmät on pakko olla niin salaisiakin ettei niitä hakemallakaan voi löytää. Aiemmin ne vaan on ollut korvaamaton tuki ja siellä on ystävystytty.

Täällä ei ilmeisesti saisi edes kysellä Facebook- tai Whatsapp-ryhmien perään. Me saatiin noottia aiheesta, kun suunniteltiin esikoisen lasketun ajan ryhmässä pk-seutulaisten Whatsapp-ryhmän perustamista. :wideyed: En siis itsekään ole mikään sääntöihminen, mutta kunhan kerron, että linja on ilmeisesti aika tarkka.

Täällä ei ilmeisesti saisi edes kysellä Facebook- tai Whatsapp-ryhmien perään. Me saatiin noottia aiheesta, kun suunniteltiin esikoisen lasketun ajan ryhmässä pk-seutulaisten Whatsapp-ryhmän perustamista. :wideyed: En siis itsekään ole mikään sääntöihminen, mutta kunhan kerron, että linja on ilmeisesti aika tarkka.
Näin tuntuu olevan ja siksi tuntuu nyt kyllä tosi kurjalle.

Itse en kaipaile ollenkaan fb-ryhmää. Tuntuu ihan mukavalta olla anonyymi ja keskustella täällä ja myöhemmin salaisessa ryhmässä. Mutta mieltymyksiä on varmasti monia.

Eilen sattui sellainen, että kun tulin jumpasta, mahaa alkoi vääntää ja puristaa ja vähän jälkeenpäin hoksasin, että sehän oli kuin supistus. Vaikka edellisestä synnytyksestä ei oo kauheen kauan niin silti olin vähän epävarma, että oliko tää supistus vai ei. Mutta taisi se olla. Ja näin aikaisin! Mitään verta tai vuotoa ei ole ollut ja jäi (ainakin toistaiseksi) yhteen kertaan... Huoli jäi.

Jumpasta ei pitäisi tässä vaiheessa ymmärtääkseni olla haittaa. Jumpatessa kyllä mietin, että kauanko voi tehdä liikkeitä vatsallaan ja kauanko vatsalihaksia. Äkkiä unohtaa noi ohjeet, vaikka edellisestä raskaudesta ei oo pitkä aika....

Takaisin