Lisää lapsia?

Ei olla vielä tosissamme suunnittelemassa toista, mutta ehkä vuoden päästä.
Haluaisin saada käynnistyksen ennen laskettua. Toukokuinen painoi 4,2kg ja sain 3. asteen repeämän. Pelkään, että toisen kanssa kävisi samoin, eikä uusi repeämä ole enää helppo korjattava. Pääsen siis automaattisesti synnytystapa-arvioon, mutta saanko käynnistyksen tai edes kokoseurantaa? Onneksi vielä on aikaa unohtaa edellisen kerran karmeudet! :D

Mulla toi toukokuinen painoi syntyessään 4688g ja väliliha leikattiin sen takia kun imukupilla avitettiin. Neiti oli siis virheasennossa eikä sen takia tullut pihalle ,mut yhdellä työnnöllä imukupin kanssa oli sit ulkona. Kätilöt sanoi että jos olisi ollut oikein päin niin olisi tullut ilman imukuppia. En sit tiiä vaikuttaako mitenkään tulevaan synnytykseen , seuraavatko tarkemmin/ käynnistävätkö kun kuitenkin noinkin iso tuli suht helposti. Mielenkiintoista nähdä. Itseä ei pelota asia joten en ala käynnistystä vaatimaan. Toivuin edellisestä synnytyksestä todella nopeasti ja väliliha parani myös niin, että jo synnytystä seuraavana päivänä istuin ihan normaalisti ja muuten se ei oireillut ollenkaan.

Nyt menossa rv 19+1 , laskettu aika 16.6. Rakenneultraa odotellessa joka on 8.2. Raskaus on sujunut aivan älyttömän hyvin, ei minkäänlaisia oireita. Kovasti pieni siellä potkii jo <3

Meillä esikoinen oli 4100 grammaa, tämä toinen 5120 grammaa, joten kolmas olisi tällä kaavalla 6000 grammaa! :D Meilläkin aihe ei just nyt ole aivan ajankohtainen, mut äkkiä tässä tämä aika menee, vaikka meinaiskin kahden-kahden ja puolen vuoden ikäeroa. :)

Oi ihanaa Misu91, kun toinen siellä jo potkii. ♡

Meillä esikoinen oli 4100 grammaa, tämä toinen 5120 grammaa, joten kolmas olisi tällä kaavalla 6000 grammaa! :D Meilläkin aihe ei just nyt ole aivan ajankohtainen, mut äkkiä tässä tämä aika menee, vaikka meinaiskin kahden-kahden ja puolen vuoden ikäeroa. :)

Oi ihanaa Misu91, kun toinen siellä jo potkii. ♡
Toivottavasti pääset kokoarvioon seuraavasta!

Oli pakko kertoa, että tämä meidän toukokuinen painoin syntyessään VAIN 3790g. Pelkonihan oli, että yli 5000g pukkaa, kun edelliset painoi 3600g, 4100g, 4550g. Voihan Eetla teillekin syntyä seuraavana joku nelikiloinen kirputin. :D

Kovasti uutta vauvaa tännekin kuumeiltais. :)

Onnea valtavasti Misulle!! Hurjaa vauhtia menee aika! Loppusuora melkein jo sielläkin. <3

Kiitos MaLinn :) niinpä, ja tää on tosi outoa olla jo näin pitkällä kun koko alun ollut sellainen olo ettei ees oo raskaana ja nyt yhtäkkiä ollaankin jo liki puoltaväliä :) pelkään vaan sitä kuinka hirvee tulee loppuraskaus olemaan kun nyt alun päässy aivan liian helpolla :P

Toivottavasti pääset kokoarvioon seuraavasta!

Oli pakko kertoa, että tämä meidän toukokuinen painoin syntyessään VAIN 3790g. Pelkonihan oli, että yli 5000g pukkaa, kun edelliset painoi 3600g, 4100g, 4550g. Voihan Eetla teillekin syntyä seuraavana joku nelikiloinen kirputin. :D

Kovasti uutta vauvaa tännekin kuumeiltais. :)

Onnea valtavasti Misulle!! Hurjaa vauhtia menee aika! Loppusuora melkein jo sielläkin. <3

Huojentavaa kuulla, et noinkin voi käydä! :D Teitkö jotain raskausaikana eri tavalla edellisiin raskauksiin verrattuna? Ruokavalio tms.

Huojentavaa kuulla, et noinkin voi käydä! :D Teitkö jotain raskausaikana eri tavalla edellisiin raskauksiin verrattuna? Ruokavalio tms.
En niin mitään!! Omaa painoa tuli kylläkin enemmän kuin muista. Sitäkään en ymmärrä, koska ihan samanlailla olen elänyt kaikki raskaudet. Ehkä mulle sattui just massakausi samaan aikaan. ;D Tai sitten poikanen otti parhaat ravinnot päältä ja säästi laardit synnyttäjälle. :D

MuoksMuoks. Tämähän ukkeli meni viikon yli. Silti noin vaatimattoman kokoinen. :)

Muokattu viimeksi:
Mulla esikoinen painoi syntyessään 4.358kg (tuli sektiolla, ei olis mahtunut ulos).Toisen raskauden aikana puhuin sit neuvolassa siitä, että pelkään toisenkin olevan liian iso alakautta synnytettäväksi. Pääsin sit pelkopolille juttelemaan kätilön kanssa ja myös lääkärille kokoarvioon. Vauva arvioitiin reilusti esikkoa pienemmäksi, mutta synnytys käynnistettiin synnytyspelon vuoksi viikkoa ennen laskettua aikaa. En varsinaisesti pelännyt synnytystä, vaan lapsen isoa kokoa, mutta virallisesti synnytyksen käynnistyssyyksi on kirjattu sype.

Toinen painoi vähän vajaa 4kg, ja sektiolla tuli lopulta hänkin. Kolmas olikin sit 4,75kg, syntyi sektiolla viikkoa ennen laskettua...

Täällä on hurja vauvakuume!!! :D [emoji813] esikoinen täytti nyt vloppuna 9kk. Mihin tää aika häviää? 3kk päästä on jo 1v synttärit. Huh!

Täällä kanssa kova vauvakuume ja niin kova ikävä vauva masua vaikka ei sitä uskois kun sen kanssa eläminen ei helppoo ollu. No onneks tuo kierto alkanu niin pääsee edes yrittään.

Mulla ei kyl oo yhtään ikävä masua! Tuli kylmät väreet ku ajattelinki :D mutta jossain semmonen toinenkin pitäis kasvattaa...

Täälläkin on meinannut vauvakuumetta pukkaa siitä huolimatta, että pitkään olin sitä mieltä, että yksi lapsi riittää. :hilarious: Mutta se vaihtelee, toisena päivänä haluan ehdottomasti toisen lapsen ja joinain päivinä en halua. Mies on vielä sitä mieltä että yksi on hyvä. :grin

Mitkäs niitä hyviä vinkkejä tytön saamiseksi onkaan? :D Kahden pojan jälkeen olis kiva saada vielä se tyttö, kun tähän tietoon kolme riittää. :) Olen kyllä molemmilla kerroilla synnytyksessä sanonut, et en tule tänne enää ikinä. :D Nyt siis ei enää parane vannoo, jos siellä vielä kolmannen kerran joskus on. :)

Herätellääs tätäkin ketjua! Onko täällä kenelläkään nostanut vauvakuume päätään? Tai onko kuumeilijoilla jo "pullat uunissa?" :woot:

Mulla se vaan tuo kuume kasvaa koko ajan... neiti täyttää kuun lopussa vuoden! Ihan käsittämätöntä!o_O Mieskin on ehkä pikkuhiljaa lämmennyt ajatukselle toisesta ja alustavasti ollaan puhuttu että loppukesästä sitten alettas (ehkä) yrittämään, jos sillon vielä ollaan sitä mieltä, että toinen halutaan. Tänään olen tosin niin "kuumeinen", etten tiedä miten malttaisin muka sinne saakka odottaa. :nailbiting:

Mä oon kans miettinyt että onkohan täällä moni jo plussannu,mutta hiljaista on ollu.

Itellä alkaa oleen aika tukalaa jo meno ison vatsan ja ton vilkkaan neidin kanssa , mutta ei onneks kauaa enää :)

35+6 viikolla kontrolli äippäpolilla ja katsotaan vauvan kokoa , 26+5 kasvoi sen verran isompana että jos jatkaa samaan malliin niin käynnistetään rv 38 ettei pääse niin isoksi kun esikoinen joka oli 4688g.

Misu ja pikkujäbä rv 30+4

Täällä yks kuumeilija jolla pulla uunissa. :) nyt menossa 7+3 aamut on kyllä kamalia aamupahoinvoinnin ja sit ton lapsen perässä juokseminen. No ihana se on kattoo kun toinen keksii joka päivä uutta.

Takaisin