Lisää lapsia?

Ihanaa, kun osalla teistä on jo selvät sävelet seuraavan suhteen. :)
Itse en vielä uskalla edes ajatella mahdollista kakkosta. Sen verran jäi traumoja synnytyksestä ja tunnemyllerryksestä vauvan ekojen viikkojen aikana. Pieni haave toisesta pikkuisesta on, mutta ei vielä ainakaan vuoteen tai kahteen.

Ja testailijoille toivon juuri sellaisia tuloksia kuin tekin toivotte!

Täydet sympatiat viiviva! <3 :( toivottovasti saat tosiaan haluamasi tuloksen testiin.

Muistelen ku puhuit että tytön isä saa tapaamisoikeuksia (vai muistanko väärin?) niin toteutuuko tämä vai onko tullut muutoksia suunnitelmiin? Asia ei tietenkään muille kuulu, mutta jos olet halukas kertomaan niin olisi kiva tietää mikä tilanne teillä on nyt. :)

Käytiin siis lastenvalvojalla tekeen elatus- ja tapaamissopimus, ja isä saa nähdä tyttöään 4krt/vko mun luona, mun läsnäollessa. :) toki ku tyttö kasvaa ja jos on tekemisissä paljon tytön kaa, ni saatan uskaltautua jättään ne hetkeksi kahestaanki, vielä ei puhettakaan et ne pärjäis kahestaan.

Näin se aika alkaa kullata muistoja. Olen alkanut kallistua "ehkä kuitenkin" puolelle toisen lapsen kohdalla, mutta ei vielä :)

Meille kaikki ehdottelee jo kolmatta, mutta meillä on nyt lapsiluku täynnä. :) Eikä meillä tilaakaan olis useammalle. :D

Mulla on kyllä pieni synnytyspelko jäänyt päälle. Toisaalta sitä raskautumista ei edes suositella vielä kun on leikattu.. Mut eipä sitä koskaan voi tietää!

Meillä ei oo vielä uusia vauvahaaveita, vaikka kaikki on mennyt alusta asti ilman isompia ongelmia. 2 lasta on sopiva meidän perheeseen, joten toinen tehdään joskus 2-4vuoden päästä, jos silloin on vielä se fiilis, että kaksi halutaan. :)

Mä en yhtä lasta enempää halua. Raskausaika oli omasta mielestä sieltä syvältä vaikkei mulla perinteisiä raskausvaivoja ollutkaan eli pahoinvointia tai liitoskipuja. Mun selkä kyllä teki temput loppuraskaudessa mutta siellä onkin nikamavika. Synnytyskään ei mennyt hyvin, tosin se johtui ylitäydestä synnäristä ja yhdestä p-päisestä kätilöstä.
Joku voisi väittää että 41v ikäkin on liikaa mut jos jotain oon tuolla --40++ vuotiaiden ryhmässä oon oppinu niin se ei vielä ole mikään este. Moni siellä on mua vanhempana tehnyt ekan ja aikoo vielä tehdä toisen.
Nelikymppisten raskauksista usein pelotellaan, mutta oikeasti ne ei ole nykypäivänä yhtään sen ihmeellisempiä kuin nuortenkaan. Usein pelotellaan kehityshäiriöriskeillä enemmän kuin on tarpeen mutta todellisuus on että niitä ei todellisuudessa ole sen enempää kuin alle nelikymppisilläkään.

Jos sua Pölleröinen mietityttää vielä asia, että josko sittenkin, niin tule mukaan jutskaamaann 40 iloiseen porukkaan niin saat näkökulmaa avarrettua :grin

40+ ei varmasti oo nykypäivänä mikään este. :) mut voisko olla mahollista et synnytys voi olla vaikeempi/haastavampi keholle, kuin vaikka 20-30 vuotiaana. Suurempi riski komplikaatioille yms. Näin oon itse kuullut monen kätilön sanovan, mutta eihän kukaan ihminen tai mikään keho ole saman kaltainen. Voihan se 20 vuotiaankin keho "pettää" synnytyksessä ja tulla vaikka mitä mutkia matkaan. Ja sitten toinen 40v äiti synnyttää nopeasti ilman mitään ongelmia. :)

Kestihän munkin synnytys 44h ja oon 22. Tosin vauva oli virheasennossa mikä vaikutti omalla kohdalla suuresti synnytyksen kestoon.

Mulla oli kaikki vaivat pahoinvoinnista pahoihin selkä- ja lonkkasärkyihin, mut mä jo ootan et saan kokee sen uudestaan. :D selkä tosin ei vieläkään oo palautunut, mut mullakin ne kaks murtunutta nikamaa selässä, et ihmekkös tuo..

Ei vaikeampi luulisin varsinkin jos on lapsii takana..kokemuksista ja kuuloilta nopeampi. Komplikaatioita on nyt aina riskinä!! Nelikymppisen keho ei vain ole raskautumisessa,raskaudessa saati palautumisessa sama! Toki nelikybäsen synnytyksen kulkuun vaikuttaa fyysinen kunto,terveystottumukset ja onko juuri useampi lapsi kyseessä. Tiedän itsekin että olen monisynnyttäjänä altis kaikkien paikkojen venymiselle jopa sellaisille joita vaikea korjausleikata( kaikki kannattimet kehossa jotka joutuu venytykselle raskaudessa ja synnytyksessä erityisesti kohdunkaula!!)

Muokattu viimeksi:
Tällainen testitulos täällä äsken parin tunnin pidätyksellä, kp18/Dpo10

23d862fa8b58dbee2d9796463d33ef59

Nyt vaan toivotaan että viiva vahvistuu ja kaikki menee hyvin loppuun saakka <3

Mäkin olen jo kaks raskaustestiä tehny, kun olen ihan vainoharhanen noiden minipilsujen kanssa. Ei oo siis menkkoja ollu 2,5kk:teen. Vainoharhanen oon, vaikka tiedän, että menkat saattaa jäädä pois. Noh..kaks negaa tehty ja onnellinen siitä. Meinasin eka vaihtaa minipilsut yhdistelmään, mutta tää menkattomuus kyllä kelpaa mulle niin en taida vaihtaa. Täytyy nyt vaan luottaa siihen, että en oo raskaana, että ei tarvi kerran kuussa testailla. :D

Takaisin