Lisää lapsia?

Kiitos Minni2016 ja Eetla! <3 oli kyl harvinaisen paska viikko mut nyt uutta yritystä kohti :)

Synnytys sujui oikein hyvin :) Käynnistettiin eka ballongilla maanantaina rv 38+3, mut vaikka tippui illalla pois niin olin edelleen kahdelle sormelle auki kuten sitä laittaessa. Tiistaina sit aloitettiin cytotecit, kolme ehdin saamaan ja sit yöllä meni vedet ja keskiviikkona 10.53 oli poitsu pihalla. Yritettiin kaikenlaisia spinning babies liikkeitä avautumis vaiheessa että poitsu olis oikein päin eikä avosuisessa tarjonnassa niin kuin esikoinen. No ei auttanut, avosuisessa tuli silti. Ponnistusvaiheessa ei enää puudutteet vaikuttanut joten ilman vedettiin, 18 minuuttia , jäbä 5118g ja 55cm ja tosiaan avosuisessa tarjonnassa. Ei repeämiä, ei epparia :) Poitsu vaan oli niellyt lapsi vettä joten joutui teholle saamaan lisä happea. Kotiin päästiin kun poitsu oli 5 vrk ikäinen. Kaikki kotona sujunut ihan super hyvin ja esikoinen kovasti hoivaa vauvaa ja antaa omaa tuttiaan vauvan suuhun heti jos itkee. Arki on ihanaa. Vauva nukkuu yöunet 19-07 , esikoinen 18.45-06.30. Esikoinen ei herää kertaakaan, vauva syö 22,01 ja 04 :) Ja muutenkin on todella tyytyväinen tapaus. Eilen tuli ikää 3vkoa.

Onnea Minni ja Misu! :Heartred

Aika hauska, kun meidän poika oli silloin 5120 g ja 56 cm. Melkein saman kokoinen siis kuin teidän. :)

No on ollut kyllä melkein samoissa mitoissa. :)

Mua jotenkin harmittaa kun kaikki niin päivittelee pojan isoa kokoa yms ja mulle se on kuitenkin ihan pieni poitsu. Ja kun ei oo siis mikään pulska poju vaan erittäin sopusuhtainen kun pituutta löytyy myös niin paljon. Hoitajatkin sanoi että on todella sopusuhtainen. Jotenkin sitä vaan äitinä loukkaantuu niistä kommmenteista jossa sanotaan vauvaa valtavan isoksi tms.

Ymmärrän hyvin että loukkaa kun sanotaan että toinen on iso. No toisaalta kuulostaa pitkän huiskealle pojalle kun meijän neiti oli 49cm ja 3510 syntyessään. Ok äitikin on pitkänhuiskea 152cm nii ei lapsikaan mikään metriheikki voi olla ;)

Misu se on kyl ihan paskaa kun vauvan kokoa arvostellaan! Tuo minun esikoispoika oli kyl tosi pyöreä ennen kun rupesin enemmän liikkumaan. Sai kyllä kuulla siitä, tosi ärsyttävää! Minusta on parempi pyöreä, kun liian laiha vauva :)

Muokattu viimeksi:
Siis mun mielestä oli vauvalla vaikka kuinka paljon painoo ja pyöreyttä niin ei se ole iso. Enemmän hellyyttäviä ja rakastettavia vauvat ovat kun on pyöreyttä. Jos imettää nii saa olla ylpeä itsestään kun on saanut toisen kunnolla ravittua.

No on ollut kyllä melkein samoissa mitoissa. :)

Mua jotenkin harmittaa kun kaikki niin päivittelee pojan isoa kokoa yms ja mulle se on kuitenkin ihan pieni poitsu. Ja kun ei oo siis mikään pulska poju vaan erittäin sopusuhtainen kun pituutta löytyy myös niin paljon. Hoitajatkin sanoi että on todella sopusuhtainen. Jotenkin sitä vaan äitinä loukkaantuu niistä kommmenteista jossa sanotaan vauvaa valtavan isoksi tms.

Mä niiiiiin tiedän tuon tunteen! Itse varon aina kommentoimasta vauvojen/lasten kokoja, koska tiedän miten paskalta se äidistä tuntuu.

Niinpä , ei tulis itelle mieleenkään päivitellä vauvan isoa kokoa just kun tietää kuinka kurjalta se tuntuu. Voin sanoa että olipas hyvän kokoinen vauva mutta noi että olipas iso tai valtava tai että miten kukaan pystyy noin isoa synnyttämään (joo, näin sanottiin mulle) niin en kyl sanois kenellekkään.

Minullekin hoettiin pojan synnyttyä, että onpa iso vauva kun oli yli nelikiloinen. Onneksi en koskaan tajunnut loukkaantua asiasta, vaan vastasin aina vain, että joo hyvin on kasvanut :)

Takaisin