Lisää lapsia?

Meillä oli ennen raskautta puhetta, että tehdään kaikki lapset peräkanaa. Mulle kun ei pitänyt raskaaksi tulemisen edes olla luomuna mahdollista, kun edellisen miehen kanssa yritettiin useampi vuosi. No, tän uuden kanssa tärppäskin sit ihan vahingossa :D Nyt kuitenkin kun tämä tytsy syntyi ja alkuun oli pää-ja niskakipuja vauvalla imukuppisynnytyksen jälkeen ja vauva oli tosi itkuinen kaikki illat, ajattelin että joo ei tosiaan edes mietitä toisen hankintaa kun vasta kun tää on 2-vuotias. Sitten kun tässä nyt on arki lähtenyt rullaamaan ja menee jo tosi hienosti, on aateltu että sitten kun tämä neiti on vuoden ikäinen voisi ajatella toista. Mut kyllä sieltä niinä oikein hyvinä päivinä kun vauva ei itke yhtään ja nukkuu hyvin ja ite on virkeä, niin vauvakuume iskee samantien, onneksi vaan hetkellisesti :D Mut, katotaan nyt päästäänkö sinne asti et neiti on vuoden ikäinen vai "unohtuuko" pillerit ottamatta ennen sitä :P

Meillä on 2,5 vee ja 9,5 vko ikäiset. Me opeteltiin isomman kanssa just kuivaksi. Juhannuksena aloitettiin ja nyt käy jo itsekseen pöntöllä. :) Tietysti vielä sattuu vahinkoja ja nukkuessa ja autossa on aina vaippa. Poika myös osaa syödä itse (ei aina vaan viitsi), pukea joitain vaatteita ja puuhuu taukoamatta. :D Paljon on kuitenkin syliä vailla ja yöt on ollut välillä tosi vaikeita. Mustasukkainen ei ole, mutta huomioo haluaisin vähintään yhtä paljon kuin vauva saa. Reppana tottui olemaan pienin ja saamaan kaikkien huomion. Onneksi vauva on tosi rauhallinen yksilö. :)

Niin ja ollaan ajateltu, että meillä on nyt lapsiluku täynnä, mutta saa nähdä kuinka käy. :D

Moikka. Oon ollu täällä vähän sivustaseuraajana raskausajan 2 kk kun vauva syntyi. Nyt rohkenin kysellä löytyiskö tukea/vertaistukea. Eli oon tässäkuussa 36 vuotta täyttävä äiti. Vanhemmat lapset 14 ja 17 vuotiaat. Uusi mies tuli kuvioihin ja nyt meillä on 2 kk tyttö. Parisuhde on ollu vaikea ja nyt kaikki kärjistyy eroon. Kinkkisen tilanteen tästä tekee että oon ehkä uudestaan raskaana...testiin tuli haalea viiva ja oireet voimakkaat. (Olishan jo tän ikäsenä pitäny tietää et imetys ja keskeytetty yhdyntä ei ole ehkäisykeino) Eli miten jaksan yksin 2 pienen kanssa jos tässä nyt oikeesti varmistuu raskaus. En tiedä kuuluuko tähän ketjuun..mutta kun tässä noista ikäeroista puhetta..

Moikka. Oon ollu täällä vähän sivustaseuraajana raskausajan 2 kk kun vauva syntyi. Nyt rohkenin kysellä löytyiskö tukea/vertaistukea. Eli oon tässäkuussa 36 vuotta täyttävä äiti. Vanhemmat lapset 14 ja 17 vuotiaat. Uusi mies tuli kuvioihin ja nyt meillä on 2 kk tyttö. Parisuhde on ollu vaikea ja nyt kaikki kärjistyy eroon. Kinkkisen tilanteen tästä tekee että oon ehkä uudestaan raskaana...testiin tuli haalea viiva ja oireet voimakkaat. (Olishan jo tän ikäsenä pitäny tietää et imetys ja keskeytetty yhdyntä ei ole ehkäisykeino) Eli miten jaksan yksin 2 pienen kanssa jos tässä nyt oikeesti varmistuu raskaus. En tiedä kuuluuko tähän ketjuun..mutta kun tässä noista ikäeroista puhetta..

Voi mikä tilanne, toivottavasti löydät vertaistukea!
Tsemppiä kovasti! :Heartred

Oh god, ei varmaan tarvi haaveilla muista lapsista, kun hommailut sattu niiiiiin julmetusti. Piti yrittää ekan kerran, tasan 10vk synnytyksestä. Silti meinas iskee laiskuus ja ehkäsy "unohtua". :D kuinkahan kauan noitten kortsujen kaa jaksaa pelata. Jos nyt sitte ees mitään seksiä on tiedossakaan ylipäätään. :D ei varmaan kannata haaveilla muista lapsista jos ei hommailutkaan kiinnosta. Tosin, mulla iski taas olo et riistän Leeviltä ihanat ekat vuodet, jos nyt alettas jo toista tehtailee. Sen ajatuksen varjolla pakotin miehen hakee kortsun (hyvät on ajatukset siinä hommaillessa, i know..). :D

Muakin kiinnostaisi kuulla, että miten te joilla tämä toukokuinen on jo toinen, koette arjen sujumisen. Onko tullut yllätyksiä siihen nähden millaisia odotuksia teillä oli kahden lapsen kanssa elämisestä?

Meidän tyttö on nyt 3kk ja poika 1v6kk ja täytyy sanoa, että loppuraskaus ja ensimmäinen vauvakuukausi oli rankkaa aikaa! Poika oli vasta oppinut kävelemään ja koska olin sektiossa, niin hänen kantaminen oli minulta kielletty! Selkäni oli myös tosi kipeä, mutta korjautui fysioterapialla. Uudella vauvalla oli myös koliikki ja perätilan vuoksi sai vielä pavlikin valjaat 6 viikoksi. Nyt itkuisuus alkaa hellittää ja saatiin viime viikolla valjaatkin pois :p

ELI -> En halua kaunistella asioita, meillä oli tosi rankka alku, mutta on asiat hyvin :happy: tärkeintä oli hokea itselleen, että 3kk jälkeen helpottaa:shy: Nyt meillä nukutaan täysiä öitä ja pitkiä päiväunia.

Esikoinen on jo nyt oikein ihana veli tytsylle enkä malta odottaa että nämä pienet alkaa leikkiä keskenään :love7 Tsemppiä kaikille useiden pienten äideille :Heartred:Heartred

Meidän tyttö on nyt 3kk ja poika 1v6kk ja täytyy sanoa, että loppuraskaus ja ensimmäinen vauvakuukausi oli rankkaa aikaa! Poika oli vasta oppinut kävelemään ja koska olin sektiossa, niin hänen kantaminen oli minulta kielletty! Selkäni oli myös tosi kipeä, mutta korjautui fysioterapialla. Uudella vauvalla oli myös koliikki ja perätilan vuoksi sai vielä pavlikin valjaat 6 viikoksi. Nyt itkuisuus alkaa hellittää ja saatiin viime viikolla valjaatkin pois :p

ELI -> En halua kaunistella asioita, meillä oli tosi rankka alku, mutta on asiat hyvin :happy: tärkeintä oli hokea itselleen, että 3kk jälkeen helpottaa:shy: Nyt meillä nukutaan täysiä öitä ja pitkiä päiväunia.

Esikoinen on jo nyt oikein ihana veli tytsylle enkä malta odottaa että nämä pienet alkaa leikkiä keskenään :love7 Tsemppiä kaikille useiden pienten äideille :Heartred:Heartred

Kiitos kokemuksesi jakamisesta! Varmasti on ollut tosi rankka alku! Onneksi sittemmin helpottanut! :happy: Tsemppiä jatkoonkin!

Ääks.. Täällä ollaan jännän äärellä kun ollut jo pidempään samanlaisia olotiloja kun alkuraskaudesta. :/ pahenee vaan päivä päivältä mut en uskalla testata! Kakkonen ois tervetullut, mut ei ihan vielä. :P pitää kai se testi ostaa ja tehä :S

Ääks.. Täällä ollaan jännän äärellä kun ollut jo pidempään samanlaisia olotiloja kun alkuraskaudesta. :/ pahenee vaan päivä päivältä mut en uskalla testata! Kakkonen ois tervetullut, mut ei ihan vielä. :p pitää kai se testi ostaa ja tehä :S

Jaiks! Onpa jännää! Kerro sitten mitä testi näytti! :happy:

Kerron! Venyy kyllä loppuviikkoon, kun äiti tulossa kyläilemään huomenna niin en viitsi hänen nenän edessä testiä tehä. :D

Mulla kans viikonloppuna testaus , nähdään mitä eka synnytyksen jälkeinen kierto tuo tullessaan :) Ovulaatio oli jo kp7, mulla ei oo koskaan ollut niin aikaisin. Ja tuli vielä aivan älyttömän vahva ovis plussa ja kivut oli kamalat. Jänskää ;)

Hoksasin just että en tänne olekkaan päivittänyt sitä että pillerit on jätetty pois ja ekat menkat synnytyksen jälkeen olleet. Tulin vaan heti kertoon testailuista. Mut siis joo, toinen vauva ois kyllä enemmän kun tervetullut. Neiti tänään 5 kuukautta ja on niin iso tyttö jo <3

Ääks.. Täällä ollaan jännän äärellä kun ollut jo pidempään samanlaisia olotiloja kun alkuraskaudesta. :/ pahenee vaan päivä päivältä mut en uskalla testata! Kakkonen ois tervetullut, mut ei ihan vielä. :P pitää kai se testi ostaa ja tehä :S
Mulla sama olotila, ja huomenna haen testin.. Toivon ettei pillerit oo pettäny. Nyt en todellakaan kaipaisi toista lasta, ku just erottiin lopullisesti tytön isän kans ja jäätiin kokonaan kahestaan tytön kaa..

Toivon tietenkin mieleistäsi tulosta sinulle viiviva.
Mulla pillerit petti. Olin myös yksin ja tunne et mitenkä nyt mutta kylläpä vain sitä oppii nauttimaan vauvasta raskauden edetessä ja asiaa sisäistäessä ja vaikka täysi vahinko ja isätönkin tulee. Yksin pärjää aina,sanon kolmen lapsen äitinä!!! ja ihanaa aikaa sekin on!!!!

Mulla sama olotila, ja huomenna haen testin.. Toivon ettei pillerit oo pettäny. Nyt en todellakaan kaipaisi toista lasta, ku just erottiin lopullisesti tytön isän kans ja jäätiin kokonaan kahestaan tytön kaa..
Täydet sympatiat viiviva! <3 :( toivottovasti saat tosiaan haluamasi tuloksen testiin.

Muistelen ku puhuit että tytön isä saa tapaamisoikeuksia (vai muistanko väärin?) niin toteutuuko tämä vai onko tullut muutoksia suunnitelmiin? Asia ei tietenkään muille kuulu, mutta jos olet halukas kertomaan niin olisi kiva tietää mikä tilanne teillä on nyt. :)

Iiks, tulkaahan sitten kaikki testailijat kertomaan tuloksia! :) Mulla meinaa kans olla jo "uuden vauvan kuume", vaikka pikkunen tuli eilen vasta 4 kk. Ja oikeastaan se, et en haluais lähtee töihin, niin laittaa miettimään sitä kolmosta. :D

Takaisin