Liikunta raskausaikana

Täytys ite kans tsempata sen liikunnan suhteen mut vittu, laiska paska olen :D kävisin erittäin mielelläni uimassa jos meidän paikkakunnalla olis uimahalli, mut 20km suunta uimahalliin ei houkuttele yhtään.... tulee kallis uintilippu ku ottaa bensat mukaa laskuihi
 
Uimiset kun ei sinällään oo ylipäänsä kovin halpoja... Vaikka oiskin lähellä vaik monta hallia. Tai itse en raaski :D Eriasia jos reissaa ni kylpylä
 
Juu aika tyyristä on, tosin itse saisin opiskelija alennukset. Mikään perus kävely/lenkkeily ei kiinnosta sit yhtään.
 
Mua taas kävely kiinnostaa, kun raitis ilma auttaa oloihin :D Oonki käyny silloin tällöin, kun poikakin ollut terve. Tänää taas lenkkiä :)
 
Mäkin kävin eilen kävelemässä ja ihanasti piristi! Ehkä nyt muutenkin alkaa se pahin väsymys ja ällötys väistyä (ei sais sanoa näin, katsotaan taas illalla..), niin jaksaa taas ulos lähteä.
 
Kävin viime viikolla tanssitunnilla eikä siitä meinannut tulla yhtään mitään. Vatsaa nippaili ja pisteli aina kun teki jonkun vähänkin äkkinäisen liikkeen. Jos tää on tätä niin ei liikkumisesta taida tulla yhtään mitään :D
 
Nuista sykkeistä. Jokaisellahan on yksilöllinen syke riippuen kunnosta ja treenitaustasta yms. Tuo 150 on vaan tuommonen arvio eikä mikään ehdoton raja. Kun oma olo on hyvä eikä liikaa hengästytä tai huippaa, voi ihan hyvin tehä korkeemmalla sykkeellä. Näin oon siis käsittäny eri lähteistä asiaa tutkittuani.

KIITOS! Sain lääkäriltäni (Saksassa) ohjelappusen, jossa kehotetaan välttämään yli 133 (!) sykettä. Olin häkeltynyt! Käytännössä kaikki kevyttä hölkkää rankempi aerobinenhan tuossa jäisi pois, ainakin itsellä. 150 kuulostaa rajana jo mielestäni fiksummalta, siis verrattuna, mutta toki sekin rajoittaa aktiviteettejä. Toisaalta nyt hengästyttääkin niin paljon helpommin, että keho pitää huolen ettei tee liian kovaa :)
 
Mä kävin vetää eilen hemmetin reippaan ratsastuslenkin. Just olin kerenny kaiken lisäks syömää niin johan kivisti mahaa ravissa! Heti kun pohja anto myöten niin laukalle ja johan helpotti! Takasin päin tullessa taas joutu loppumatkan ravailemaan kun oli kivisempää [emoji51] tännän kyllä sitten ollutkin lihakset vähän kipeempänä! Jouluratsastuskin tiedossa aattona klo 7 aamulla lähtö :D
 
Itse työnsin naapuri intialaiste auton eteenpäin kinoksesta. Ei vatsan seutu tykänny :D Onneksi kivisti ja puuskutti vaa puoli tuntia sen jälkeen
 
133, en ole kuullut koskaan.. Muistan et esikoisen raskausaikana kävin spinningissä 7 kuulle asti, mut annoin vaan käydä nopeasti 160 sykkeet joskus, muuten rauhassa. Loppuaikana ei kyl pystynytkään enää treenaa yli 130 sykkeillä tai alkoi supistamaan... kandee kuulostella, mut en mä nyt ainakaan mitään riskiä ota, kyl sitä kerkeää sitten taas liikkumaan kovaa myöhemminkin
 
Mä olen onneksi vielä pystynyt käymään omissa treeneissä normaalisti ja ainut oikeastaan mikä on pahalta tuntunut on ollut vatsallaan makuu ja siitä selkälihakseien teko, siinä paino tulee juuri kyllä alamahan päälle. Ostin myös salille kortin, tosin uskalsin ottaa nyt vain 3kk ensin, ettei jää käyttämättä sitten suurin osa. Mulla rajottavinta on ollut ehkä tajuton väsymys, kun ei millään jaksaisi lähteä, mutta eilenkin vaikka oli ihan loppu ja vaan sai itsestään irti ja lähti salille niin tuli niin hyvä olo ja paljon virkeämpi. Juoksukin onnistui vielä ihan normaalisti (tämä juoksumatto yksi syy miksi otin kortin, kun tiet niin jäässä). Mun vinkki on että vaikka kuinka väsyttäis niin koittaa vaan saada itestään irti niin hetken päästä on paljon parempi olo :) tsemppiä kaikille ja liikunnan iloa myös raskausaikana :)
 
Mulla vähän ollu joogaan lähdön kaa sama et ei millää huvita kun väsyttää ja vähän etoo mutta sitten kun sinne tunnille menee nii olot häviää!
 
Ite oon käyny edes vähän kävelee. Mies vähä ärsyttää, kun se ei tahdo lähteä ulos pakkaseen. On se lopulta lähteny, mutta jos mies ois yhtä ahkera lähtemään ulos, kun minä niin tulis käytyä useammin. Mulla nää olot on iha hirveitä, että esikoisen pukeminen ja oma kuumottaa sikanaa ja alkaa pyörryttää ja oksettaa, että se lähteminen on ilman apuja niin vastenmielistä.. No toivottavasti nää alkaa helpottaa niin helpottuu tuo ulos lähteminenkin.
 
Kävelin tänään neuvolaan, kun oli ajallisesti mahdollisuus, teki hyvää! Ja sai edes vähän liikuntaa! Koiraparat on niin vähällä liikunnalla tän väsymyksen kanssa.. Keppi- ja kuminauhajumppaa otin tavoitteeksi, että on pakko joka ilta. Vapaapäivät on toki helpompia, töiden jälkeen ihan sippi.
 
Ostin eilen Fitverstaan Fit during pregnancy ohjelmapaketin toiselle kolmannekselle. Oon niin innoissani kun löytyi tälläinen raskaana oleville suunnattu ohjelma. Tuskin maltan odottaa, että pääsen tänään testaamaan ensimmäisen salitreenin! Oli muuten mun mielestä tosi kattava ohjelmapaketti, löytyy salitreenit, kotitreenit, venytelyt ja lantionpohjalihastreenit ja ruokavalio.
 
Fitfarmilla on fitmama -valmennus, en tosin tiedä koska taas alkaa. Olin tolla keväällä ja lähti kyllä hyvin senttejä ja muutama kilokin. :)
 
Mä oon vaan aikaisemmin törmännyt just sellaisiin ohjelmiin/valmennuksiin, mitkä on tarkoitettu raskauden jälkeen. Tässä sai valita ohjelmat raskauskolmanneksen mukaan :)
 
Toi fitmama käy raskaana oleville, imettäville ja keille vaan. Siinä on omat ruokavaliot ja liikuntaohjeet eri ryhmille. :)
 
Fitmama alkaa taas 21.1. [emoji5] ne kotijumpat oli tosi tehokkaita siinä!
 
Takaisin
Top