Liikunta raskausaikana

Mulla on liikunnat jääny kyllä ihan rappiolle. Ennen esikoista kävin zumbassa, mut nyt en oo tehnyt mitään.
Mää oon mein perheen lyhin 164cm kun pikkusiskotkin menee heittämällä ohi (172cm ja 179cm).:eek:
 
Yllatus2016, okei hyvä tietää. Täytyykin selvitellä vähän enemmän. Mä muistelin, että sillä sykkeellä ei ois ollut mitään tekemistä oman voinnin kanssa, vaan että vauvalla saattaa tulla tukalat oltavat jos äitin pumppu hakkaa pitkiä aikoja ihan hulluna, ja sit otin esikoisen kanssa jotenkin tosi varovaisesti :D
 
Väsymys, pahoinvointi ja pimeys on saanut mut jumittamaan sohvalle. Työpäivän päälle vajoan sinne ja sinne jään kunnes sänky kutsuu. Kunhan tää paha olo helpottas niin palauttas lenkit, eihän tää makaaminen hyvää tee.
 
Mulla sama kuin Pennillä. Vaikka ei vielä ole pahoinvointia niin voimat ja energiat on iltaisin niin vähissä että sohvalle kaadun suoraan kun pääsen kotiin töistä. Nukkumaankin olen mennyt viikon ajan jo 21 aikaan viimeistään.... Kauhistuttaa ajatella mitä sitten kun tähän päälle lisää vielä pahoinvoinninkin niin eihän sitä ole muuta elämää sitten hetkeen ollenkaan :D
 
En voi kuvitellaan pomppivani tai jotenkin jumppaavani taipuen johonki suuntaa. :)
Tuntuu et oon jämähtänyt matkalle sänky-sohva-auto-kauppa...ja tuo auto kauppakin tuntuu välillä ylivoimaiselta mutta sehän on mun liikunta jos ei kodissa kävelyä lasketa :) Nautinnollista raskautta!!!
 
Sama homma, sänky ja sohva on ollu ylivoimasesti parasta seuraa. Se kouluun tai kauppaan tai vaikka vaan vessaan meneminen on ihan perseestä eikä vaan jaksa. Aamuisin nukkuisin puoleen päivään ja illalla uni maittaa jo hyvissä ajoin. Onneksi mulla on monimuoto opinnot niin nyt on kaksi viikkoa etää ennen viimeistä kouluviikkoa. Paljon olis silti myös tekemistä, mutta kai sitä sit ennen palautuspäivää edellisenä iltana on pakko survoa jotai paperille asti :D
 
Aikomuksena on ihan hyötyliikuntaa, koiran kanssa lenkkeily tai lasten liikuttaminen eskariin, mutta alku ei mennyt niin kuin elokuvissa (tietenkään)
Dpo1 alkaen iski niin järkky flunssa, etten jaksanut välillä edes vessaan :banghead:
Nyt onneksi alkaa olemaan jo pelkkä muisto, joten kohta pitääkin ryhdistäytyä :bag:
 
Minulla on toiveena jatkaa punttitreenejä läpi raskauden, tyyli toki muuttuu kropan rajoitteiden myötä. Jostain luin että punttis on hyvä urheilumuoto koska sykkeet nousee ja tasaantuu vuoronperää. Lenkkeilyn pidän toisena, ja sitä varmaan punttista ahkerammin sitten loppuvaihetta kohti.
 
Alkaa kyrpii nää olot huolella... Haluisin niin päästä lenkille ja syödä paremmin ja HARVEMMIN. liikunta on nykyää 0.
 
Minä kävin just tänään puolentunnin lenkillä. Kiva oli käydä kävelemässä eikä vaan kolailla lumia, niin ku koko viikonlopun sai tehä. Loppumatkasta lumisade ylty niin ettei meinannu eteensä nähdä.

Minä meinasin osin säästösyistäkii irtisanoa mun salijäsenyyden vuoden alusta. Sitä ku ei tiiä miten sitä ens vuonna jaksaa ja pääsee salilla käymään. Kuntoilen sitten kävelemällä ja kotijumpalla aina voinnin mukaan.
 
Mä pääsin pitkästä aikaa kävellen töihin! Tavallisesti mun työpiste on 25km:n päässä kotoa, joten aina pakko kulkea autolla. Mutta nyt saan olla 3 päivää lähempänä kotia, joten pitää käyttää hyödyksi lyhyt työmatka :) Oli ihana aloittaa päivä kunnon reippailulla. Illalla olis vielä tarkoitus mennä yhdessä miehen kanssa salille.
 
Mä haluaisin kans aloittaa joogan ja vaikka oikein äitiysjoogan, mutta ei täällä taida semmosta olla. Tampereella olis, mut en taida jaksaa sen takia ajella sinne joogailemaan.
 
Joo! Mieki haluan aloittaa ens vuonna mamma joogan tai jumpan. Ihanku oisin maininnut asiasta jo.. Noh. Mut se on mun tavoite. Olotki toivottavasti on jo ohitte.
 
Mua ei huvittaisi yhtään liikkua :rolleyes: Tekisi mieli vain nukkua ja syödä. Siellä on niin kylmäkin :grin Pakotan itseni kävelylle niinä päivinä kun ei särje päätä. Ehkä mä tästä taas intoudun kun alun väsymys alkaa helpottamaan. Mä haluaisin kokeilla taijia, mut ei täällä maalla sellaisia ole.
 
Ei munkaa tällä hetkellä tee näiden olojen takia liikkua, mutta alkaa pää hajoaa, kun oksennat, makaat, syöt, syöt, yökit, makaat, syöt, yäk, syöt, makaat etc.. Haluan nää ohi nii pääsee muutaki tekee. Joulukuusi kaupoille ois kiva kyetä parin viikon päästä.. Se tulee todennäköisesti olee joulukuun liikunta suoritus
 
Mulla kans loppunu kaikki liikunta, kun töiden jälkeen ei oo pystyny muuhun ku nukkumiseen :sad001 nyt pikkuhiljaa alkaa 24/7 pahoinvointi muuttumaan aamupahoinvoinniksi niin koitan ruveta tsemppaamaan tän liikunnankin suhteen :)
 
Takaisin
Top