Liikunta raskausaikana

Täällä suht samoilla.

Ensin alko pahat olot, sitten anemia ja nyt kivut.

Tosin olen nyt päättänyt tsempata, kun kipuihin on auttanut työpisteen muutto toimiston sohvalle.
Tosin koiran kanssa ja noin muutenkin tulee onneksi edes hieman käveltyä.

Nyt uinti ja pieni, kevut salitreeni olis tarkoitus aloittaa.
 
Kiitos jo etukäteen tuosta FitVerstas vinkistä! Ostin eilen toisen kolmanneksen ohjelman ja huomenna aloitan salitreenin! Vaikka ite oonkin alalla oon ollu nyt niin laiska tekeen ittelleni ohjelmaa et oli vaan helpompi ottaa valmis paketti :angel4 vaikuttaa kyllä ihan hyvältä perussetiltä, katotaa kui käytännössä :grin Saa kyl alottaa todella hissunkissun tämän salihomman taas kun vimeksi taisin olla salilla marraskuussa :wideyed: Voi kauhia.
 
Miten tällä saralla sujuu? Itsellä liikunta jäänyt pelkäksi kävelyksi. Menin pahoinvoinnin aikana niin huonoon kuntoon, että ei varmaan olisi ollut edes järkevää yrittää mitään raskasta... neuvolassa sanoivat, että pyöräily tai uinti voisi olla parempi kuin kävely, ettei koko paino ole jaloilla. En kyllä oikein välitä kummastakaan.

Lihaskunto on aika nollassa ja nyt olen miettinyt, uskaltaisiko tässä vaiheessa vielä alkaa nostella kevyitä painoja, jos ei ole siis koko raskauden aikana moista tehnyt. En ikinä palaudu synnytyksestä, kun kunto on niin huono nyt.
 
Ainoa liikunta mitä pystyy edes vähän harrastaa on kävely. Uintia oon miettiny, mut en oo saanu aikaiseksi lähdettyä kokeilee...
 
Mullakin on jäänyt kaikki varmaan viimeisen kuukauden aikana. Lenkkeilystäkin tulee lihakset kipeäksi, kankut jumissa [emoji23] pitäs alkaa tekemään taas lihaskuntoa..
 
Supisteluherkkyyden ja liitoskipujen takia mulle sopinut parhaiten raskausjooga kotona, lähinnä Vinyasa-tyyppistä, mitä youtubesta löytyykin kivasti. Lihaskunto parantunut jo selvästi ja lisääntyvä paino tuo hyvän haasteen niille, ei kaipaa muuta vastusta :wink Lonkkien, pakaroiden ja kylkien venytys on mulle niissä myös plussaa, ovat lähes aina jumissa nyt raskausaikana.
 
Takaisin
Top