Liikunta raskausaikana

Hauskaa, et on muitaki lyhyitä odottajia! Mä oon 154,5cm!! :grin Tulevan vattan kokoa jännityksellä odottaen!
 
Hahaa, mäkin oon 154,5cm! :D
"Harmi" ku ei tullu mitattua mahanymärystä. :D muta varmasti reilusti yli 120cm, ku mun lantioki on yli 100cm... :D
 
Katotaa, millasii pulleroita meist tulee!! :blob1 Mul on lähtöpaino ny karvan alle 60kg.
 
Mun lähtöpaino(kin) on ihan liikaa. :D vaikka on pari kiloo vähemmän ku esikoisen raskauden alussa. Mää painan siis melkein 80kg. :sad001 Oon läski. (ja asiaa auttaa hirveesti se, et nyt on tehny hirveesti mieli kaikkee epäterveellistä!)
 
No mut nyt voidaa olla paksuja rauhassa, eiköhän sulla ne kilot ala karista ku kaks alle 2 vuotiasta vuoden päästä!! :grin Ei stressata, se on haitallista nyt :smug: Toivottavasti sun vointi pysyy hyvänä läpi odotuksen!
 
Mullakin pituutta tuo 154,5cm. Ja lähtöpaino siellä 60 tienoilla. Toki mulla on paljon lihasta. Saas nähdä millainen pallo sitä sitten loppuvaiheessa mahtaa olla.
 
Joo, raskaudessa on se kiva, et saa olla "luvan" kanssa läski. :DDD
Mut viime raskaudessa mä vaan laihduin, toivon et tässäkin käy niin. kuitenkin saan radi-diagnoosin ja sit on oikeesti pakko jättää herkut, koska en halua synnyyttää mitään jättivauvaa. :D
 
Mua kiusataan aina pätkäksi, kun oon vaan 162cm, mut täällähän mä oon melkein hujoppi :'D
Tuohon urheilupuoleen... Oliko niin, että raskaana ollessa? toiselta kolmannekselta? jostain eteenpäin ei sais syke nousta yli 150bpm kovin pitkäksi aikaa? Se rajoitti itelläni ekassa raskaudessa jonku verran.
 
Kyllä tuota liikuntaa pitäisi enemmän harrastaa. Tuossa alkion siirron jälkeen suositeltu liikunta oli kävely, joten saliharjoittelu jäi, koska pyrki siihen että ottaisi levon kannalta. Nyt on sitten torstaina treenarin kanssa taas pitkästä aikaa tapaaminen, ja saa taas kohdennettua treeniä
Tosiaan viime viikolla kun kävi salilla niin yritti ottaa vähän rauhallisemmin, ja tuo yökkörefleksi ei hirveästi nautintoa lisännyt treeniin, lisäksi jälkeenpäin pää oli loppupäivän niin kipeä ettei mitään rajaa.
Nyt sitten jos tämä pahoinvointi helpottaisi niin voisi vähän enemmän käydä.

Lenkkiä heittänyt kyllä ja tekee ihan hyvää käydä kävelemässä tuolla raittiissa ilmassa selvittämässä ajatuksia ja helpottaahan se tuota pahoinvointia, kunhan ei vedä peräsuoli pitkällään.
 
No niin pitäis harrastaa enempi. Kävelyllä oon vähä käyny, mutta salikortti se kyl umpeutuu.. Tää väsymys ja äklöt. Sohva paras paikka sängyn jälkeen nykyää.
 
Esikoisen raskausaikana kävin salilla muistaakseni noin puoliväliin raskautta asti. Kävelyllä kävin oikeastaan ihan synnytykseen asti, kun mitään suurempia vaivoja ei ollut. Tällä hetkellä liikunta on rajoittunut esikoisen kanssa ulkoiluun. Pitäis kyllä ottaa itseään niskasta kiinni ja koittaa ees jonkinlaista kotilihaskuntotreeniä tehdä, niin olis paremmassa kunnossa, kun synnytys koittaa.
 
Ei se 150 syke ole aivan ehdoton ja riippuu henkilön kunnosta. Mut hyvä varmaan pitää sitä rajana. Ei se haittaa jos hetkeksi käy korkealla.
 
minä kans luin tuosta syke jutusta ja se eniten huoletti juuri kun tuo 150 on yleensä keskisyke jolla tulee reenattua :/ mutta tosiaan neuvolan täti sanoi, että koska ei ole minulle eikä minun elimistölle mitään uutta niin ei tarvi seurata mitään tai rajoittaa mitenkaan ihmeemmin. Toki on odotettavissa, että tähän jossain vaiheessa raskautta tulee muutos, mutta nyt alkuun ainakin saa tehdä melkein kuin ennenkin... ja siis potkuja en reeneissä ota mahaan tms, mutta tekniikkaharjoituksia, säkkiä, pistareita ym saa tehdä ihan normaalisti... ja kyllä tuota mahaa on alusta asti tullut jotenkin vaistomaisesti suojeltuakin.. toivotaan että saatais kaikki liikkua jotenkin raskausaikana :) mun ei kyllä pääkoppa kestä jos tarvis kaikki kokonaan lopettaa ja se vähän jännittää...
 
Tuli hyvä mieli, kun jaksoin yllättävän reipasta tahtia kävellä aamulla, kun kävin asioilla keskustassa. Kotimatkalla jo vähän hidastin tahtia, kun ei ollu kiire enää. Mut kaiken kaikkiaan kiva aamulenkki tihkusateessa ja yllättävän lämpimässä säässä.

Nuista sykkeistä. Jokaisellahan on yksilöllinen syke riippuen kunnosta ja treenitaustasta yms. Tuo 150 on vaan tuommonen arvio eikä mikään ehdoton raja. Kun oma olo on hyvä eikä liikaa hengästytä tai huippaa, voi ihan hyvin tehä korkeemmalla sykkeellä. Näin oon siis käsittäny eri lähteistä asiaa tutkittuani.
 
Takaisin
Top