Liikunta ja ravinto

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voih, pizzaa. Mä en oo varmaan kahteen kuukauteen saanut yhtään pizzaa. Viimeksi nosti sokereita, niin oon vältellyt. Mut ehkä sokerit nousee tän päivän karjalanpiirakka-jätski-juustokakku yhdistelmästäkin :grin:p

koko päivä ulko hommissa ja piiiiiitkästä aikaa jaksoin OIKEESTI tehdäkin jotain..... ja tuntu kivalta vähä puuhastella.... grillikausikin avattiin, kun kerta eilenä ostettiin uus megagrilli... ja kerrasta pistettiin tulille maggaraa, piffiä ja kanaa... tietty myös epsanjalaisia uusia pottuja, porgganaa ja salaattia.... ahhhh KESÄ :Heartred:Heartred:Heartred

Ai vähänkö oon kade^
Toivottavasti ei tulis ihan niin p*skat kelit ens viikolla mitä on vähän lupaillu. Kunhan nousen täältä itsesäälin suosta niin ois ihan kiva päästä nauttii kesäsistä keleistä ja jaksaa tehä jotakii :)

kyl noi hyvät kelit vaan piristää....!!!!! ONNEKS tänä vuonna ne alko näin aikaisin.... en tiä oisko tätä etureppua jaksanu, jos se talvi/räntäloskapaska olis jatkunu tonne toukokuulle asti :confused:

hitto, tein vielä persikka-sitruunarahkaa noiden juustokakkujen sun muiden päälle. Valas rantautuuuuuuu.......... Voi perhana mun kanssani.... Liikaa ollut makealakossa. Josko huomenna jaksais liikkua hiukan. Tälle päivälle lasketaan kyllä 4 h siivous aikamoiseksi liikunnaksi :angel1

Joo makianhimo alkaa ottaa vallan ihan tosissaan! :o Kyllä ny nostetaan elopainoa ihan tosissaan!

Mullaki on ihan hirveä toi makianhimo, syytän raskautta kun ennen ei oo ollu! Ikinä ennen en voinu esim kahvin kanssa syyä mitään keksejä tai pullaa ni mun maailma kaatuu nyt jos mulle eijjoo kahville mitään makeeta! :oops:

Joo on näköjään nyt loppuraskaudessa tullut tää makeanhimo sitten niin kun koko ajan edestä. Onneks on kuitenkin jonkun verran itsekuria,etten ihan joka mieliteolle anna periksi. Ja mä en pahemmin leivo mitään hyvyyksiäkään,paitsi joskus merkkipäivinä,koska muuten söisin niitä koko ajan. vkonloput on pahimpia meillä ton makean suhteen. :)

Kai tää on jotan kropan valmistautumista synnytykseen ja imetykseen. Mulla olisi kyllä tätä rasvavarastoa kerättynä jo valmiiksi ja ruoka maistuisi ilman makeanhimoakin, tiedoks vaan kroppa hyvä.

Aamukahvin kanssa uppos munkki ja keksi! Voin kai vielä yhen keksin maistaa....:rolleyes:

Mulla on toi pahin makeanhimonvaihe ohi ja yritän kyllä syödä satunnaisten himojen tullen enemmän vaikka perusruokaa kuin että vedän nyt loppuraskaudenkin vaan namia kun tää mennyt kuukausi on ollut ravinnonpuolesta terveellistä, mutta on myös syöty piparia, juotu colaa, tilattu ruokaa..
Nyt kun olen kohta 3 päivää syönyt terveellisesti niin turvotus on laskenut kasvoilta heti, tänään jopa siedin laittaa hiuksia ennen liikkeelle lähtöä kun on viime päivinä oma kuva masentanut ihan hirrrvveeesti!

Joku puhui toisessa ketjussa "mikäs tässä ollessa", tosiaan..
Mua ei enää ahdista tää odottaminen, jos olen ilman ennakoivia supistuksia synnytyspäivään asti, voin olla raskaana vielä vaikka laskettuun, jos turvotuksetkin pysyy poissa ja mieliala samana mitä se on tänään ollut :D
Toisaalta, huomenna voi tulla myrskyisä mieli, mutta jos tää pysyy tällaisena niin kyllä, maltan odottaa vielä pari viikkoa.
Ja aion sanoa äippäpolille etten halua käynnistystä ellei vauva ole isoa kokoa tai muuta ilmene. Suonikin ollut kuosissa, joten mieluummin käynnistävät sitten kun on pakko eli yliajan jälkeen!
Tää puolikas ois kuulunut synnytysketjuun, mutta olen nyt odottamassa streptokokkikoetta labran aulassa, kuuma!!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Mä syön kanssa normaalisti terveellisesti, en leivo juuri koskaan ja makeanhimo pysynyt hyvin kurissa jo varmaan raskausdiabeteksenkin takia. Nyt vkl tuli mässättyä ja se tuntuu vieläkin aika inhottavalta kun on aika tiukkaa dieettiä pitänyt. Neuvolaan ei uskaltais tän viikonlopun jälkeen mennäkään :grin

Esimerkiksi yli kk sitten ostettu kokispullo oottaa mua synnärikassiin hyppääväksi ja juur tota pizzaa en oo syöny kahteen kuukauteen.

Mä oon lipsunut Ben&Jerrysiin turhan usein viime aikoina, yritän nyt pitää tiukempaa linjaa ja syödä vaikka rusinoita makeanhimoon. Jossain vaiheessa iski vaan totaalinen kyllästyminen säntilliseen elämään ja aloin kapinoida kantamalla kotiin jätskiä ja limsaa, joita ei normaalisti edes mene meillä. Vähän sillä meiningillä, että oon saatana ansainnut tän. Nyt oon alkanut laskeskella, että jos tää mun loppuraskauden kapinakausi kestää esim. kaks kuukautta, ehdin kerätä ihan kunnolla ihraa, enkä mä kuitenkaan välttämättä sitä halua.

Mäkin uskalsin ostaa ananaksen viikonlopuksi kun oli lähikaupassa tyrkyllä. Se on kyllä kuin karkkia, ei kauaa vanhentunu palaset lautasella kun pilkkoi valmiiksi. Onneks ei hajonnu suu.

Takaisin