Liikkeitä??

Meillä sattui hassu juttu eilen illalla myös.. Isäntä kovasti koittaa mahan läpi kuunnella josko kuulisi liikkeitä ilman doppleria. Näin siis eilenkin. Ja melkein samalla hetkellä kun hän painoi korvan mahaa vasten, tuli toteamus, että hei, joku potkas mua! Itse en tuntenut yhtään mitään niin tuntuu hassulle että isäntä olisi jotain tuntenut, mutta mikäs minä olen vastaan väittämään! Toinen tuli niin iloiseksi. =) Ja toki minäkin.
 
Meillä poikkeuksetta aina kun mies pitää päätään vatsan päällä niin pikkuinen potkii :) Isä ei vielä päällään ole potkuja tuntenut (kädellä kylläkin) mutta minusta se tuntuu kamalan huvittavalta kun kaveri monottaa isukkia päähän sen minkä kerkee :D
 
Nyt on pari päivää tuntunut liikkeitä pitkin päivää, istuessa ja maatessa. Tänä aamuna potki lujaa, ja tuntui jo käteen. En millään olisi malttanut nousta sängystä, kun tunne on niin kertakaikkisen ihmeellinen!
 
Täälä kanssa on jo kova meininki vattassa! :) Selkeesti tuntee potkut ja möyrimiset ja kädellä, ku tunnustelee ni tuntee hyvin ne pienet potkut. Lauantaina vähän hölmistyin, ku näin paljaalla silmällä, ku vatta pomppi potkujen tahtiin! :D
 
  • Tykkään
Reaktiot: Wow
Jei! Minäkin tunsin ensimmäistä kertaa kunnon liikkeet eilen, viikkoja 18+6. Luin kirjaa ja ihmettelin kun alkoi tuntua hikkamaista hyppelyä masussa ja sitten tajusin että hitsi, sehän on vauva joka siellä mojottaa pienellä nyrkillä tai kantapäällään :) Tuntui monta kertaa, käteenkin sain yhden osuman. Tänään ollut taas hieman hiljaisempaa, nyt tosin tuntuu taas pientä hipistelyä vatsalla. Sisällä läikähtää joka kerta jotain lämmintä, kun liikkeen tunnistaa :Heartred Nyt vaan odotan innolla että mieskin pääsee tuntemaan liikkeet, huomenna se aikoi kuunnella sydänääniä vessapaperirullalla... ?! :D
 
Sain kamalan naurukohtauksen tuosta vessapaperirullalla kuuntelusta! :D Pari viikkoa sitten laitoin mieheni kuuntelemaan vessapaperirullalla masua ja eihän sieltä mitään kuulunut. Mies vaan totesi että kaikkeen hullutukseen hänkin on valmis raskaana olevan naisensa puolesta :D :D :D
 
Onhan tuo vessapaperirullajuttu ajatuksena ihan hupaisa! Voi olla ettei vauvan sydänääniä sillä saa kuuluviin, kuuluvuusalue kun taitaa olla niin pieni. Mutta on siinä peräkin, esimerkiksi koiran sydämestä voi kuulla jopa sivuäänen tuolla vessapaperirullalla! :wink nimim. entisellä koiralla oli sydänvika, ihan ell toteama
 
Kyllä se vessapaperirulla ihan toimiva juttu on, ei tosin välttämättä vielä tässä puolivälivaiheessa. Täytyypä kokeilla. Viime raskaudesa mies kyllä kuunteli ja kuuli sellaisella sydänäänet. :D Ja äitini kertoi, että silloin kun odotti meitä, niin neuvolassa kuunneltiin vain jollain torvella niitä sydänääniä.. ..ja niin tehdään kuulemma vieläkin joissain maissa (kuten naapurissamme Venäjällä, ainakin kunnallisella puolella).
 
Täällä mies tunsi potkuja mahan päältä Vappuna, Rv 19+5. :Heartred
Täytyy itsekkin kokeilla tuota vessapaperirullaa ja kyllä tuo torvi olis mahtava nähä ja olis mukava kuulla kuinka sen kautta kuulee vauvan sydänäänet. :)
 
Voisi itsekin päivitellä tilannetta. :) Useita viikkoja tuntui vain jotain pientä ja epämääräistä, kenties liikettä, mutta nyt noin viikon verran on selvästi tuntenut pienen liikkeet, kun kääntyilee ja potkii. Viime sunnuntaina (18+5) oikeen kutitti ihan hirveästi, kun toinen möyri masussa. :Heartred Ja nyt siis melkein joka päivä jossain kohtaa tuntee pikkuisen siellä liikkuvan. :)

Tänään aamulla (19+3), kun mies tuli sanomaan heipat töihin lähtiessään alkoi pikkuinen potkia heippoja isille. Laitoin sitten käden mahalle ja tunsin kuin tunsinkin käteen pienen tönäisyn/muljahduksen ja sanoin sitten asiasta miehellekin, joka sai myös tuntea pienen liikkeen kädelleen ennen töihin lähtöä. :):Heartred Tosiaan ei vielä tunnu selkeitä potkuja vaan enemmän sellaista muljahtelua, pieniä tönäisyjä ja muuta, mutta siellä se pieni on ja puuhastelee!
 
Se on hassua, kun oikein kutittaa :) Alkaa ihan naurattamaankin. Minusta kuitenkin mukavampia on selkeät tönäisyt. Itsellä tuntuu molempia. Sellaista varsinaista ''muljahtelua'' mistä toiset on maininneet, en ole tuntenut. Ehkä nuo kutittelut vastaa minulla sitä liikettä..

Kiva kun teillä osalla on jo mieskin päässyt tuntemaan muksauksia! Meillä ei ole vielä onnistanut, aina kun sanon, että nyt vauva potkii ja mies kiiruhtaa kätensä kanssa paikalle, potkut loppuvat :D
 
Mulla taas ei oo tuntunu niitä kuplan tuntuisia ollenkaan (tai en oo ainakaan niitä tiedostanut) mutta sitä muljumista on ollut, ja ajoittain jopa jotain muksauksia/tönäyksiä, jotka olen tulkinnut vauvan liikkeiksi, vaikken ookaan ihan satavarma.
 
Kun meidän Hupulaanen rupiaa riehumahan vattas ja laittaa käden vattanpäälle niin se rauhottuu, kai se jotenki aistii ja ehkä tykkääki siitä ku tuntee käden ja hieromisen yms..?? :D
 
Viime yönä kolmen ja neljän välillä heräsin johonkin, joka tuntui selkeiltä vauvan potkuilta. Sillon yöllä olin niistä ihan varma. Mutta olin niin unenpöpperössä ja nukahdin heti uudestaan etten aamulla enää ollutkaan varma oliko se unta vai totta. Tuntuu kyllä hassulta miten heräisin sellaseen, jos en konkreettisestikin jotain tuntisi.
 
Eleanora : Oli ne liikkeitä =) tuskin sellasta kuvittelee :Heartred
Meillä oli eilen joku zumba tunti tai käsipallo harkat. Tänään aamulla taas ei ole tuntunut oikeen mitään. Ihanaa kun noi tuntuu nyt kunnolla, välillä oli niin että edessä oleva istukka hiljensi kaikki liikkeet.
 
Kyllä tuo kätilöntorvi vois olla hauska koklaalla.. :D Uskaltaaskohan kysyä synnärillä H-hetkellä piruuttansa että onkohan teillä torvea?? :D:D
 
Ainakin meidän synnytyssalissa on sellainen metallinen kätilöntorvi, joka ei kylläkään taida olla kovin aktiivisessa käytössä vaan on lähinnä rekvisiittana kuvaamassa vanhemmille, kuinka ennen vanhaan on kuunneltu vauvan sydänäänet kun ei ole nykyaikaisia koneita käytössä. Ainahan sitä voi kysyä :wink
 
Jee jee, turhaan huolehdin minäkin sillä eilen alkoi liikkeet tuntumaan (:
Ja kyllä tuntuu olevan todella vilkas kaveri sillä melkein aina kun istahdan tai meen hetkeks maate niin alkaa mylviminen.
Aamulla oli niin kiva herätä ja huomata että elossa ja hereillä ollaan molemmat :P
 
Hih, tänään näin sitten minäkin omilla silmillä, miten maha pomppi vauvan potkiessa. 21+2 nyt. Eiköhän mieskin vielä jossain vaiheessa pääse ihmettelemään samaa. Kädellä en vielä ole tuntenut potkuja. Tuntuu muutenkin, että vauva rauhoittuu kun laittaa käden mahalle. Toisaalta jos sitä menee tökkimään niin sitten se vähän ajan päästä saattaa potkia.
 
Takaisin
Top