Liikkeitä??

Menna: Elohiirimäinen tunne on lapsen liikehdintää! :happy119 Neuvolassa minulle nimenomaan sanottiin että voi tulla "elohiiriä" mahaan, joka on vauvan liikettä myöskin. Nyt olen viimepäivät itsekin tuntenut niitä, ne on aika hauskoja :)
 
Mulla kans aika vilkas masuasukki, oon ensiodottaja ja oon tuntenu liikkeitä noin viikon ajan. Nyt viikkoja 18+6. Ihana kun toinen myllää, varsinkin töissä kun touhuaa ja tunteekin, että masuasukki potkii, niin väkisin alkaa hymyilyttää eikä jaksakaan enää työjutuista stressata :) Välillä oon miettiny, että onko siellä kaks, kun niin tosissaan touhuaa, mutta ei se kätilö ultrassa ainakaan semmoisesta maininnu :D
 
Ne kenellä liikkeet tuntuvat: onko vauvalla teidän mielestä säännöllistä rytmiä/ tiettyä aikaa, jolloin tuntuu liikkuvan eniten?

Minulla vatsan asukki tuntuu olevan aktiivisin aamupäivisin ja puolen päivän jälkeen. Iltaisin tuntuu olevan turha liikkeitä kuulostella, liekö mennyt jo niin aikaisiin nukkumaan :)
 
Ja minä se en vieläkään tunne liikkeitä.... Kerran oli noita elohiirimaisia juttuja yhden illan aikana, ja viime viikolla yhtenä iltana tuli 4 aika peräkkäistä kopautusta samaan kohtaan, jotka tulkitsin "potkuiksi". Muuten on ollut tuntemuksien osalta hiljaista. Doppleriin kuuluu kyllä kaikenlaisia viuhahduksia, eli kyllä siellä liikettä kuitenkin on.
 
Hih, eilen illalla tuntui jo aivan selkeää "möyryämistä" masusta! Kuplivaa tunnetta on ollut pari viikkoa mutta eilen illalla tunsin ensimmäistä kertaa niin selkeitä liikkeitä ettei niistä voinut erehtyä. Mieskin sanoi tunteneensa tämän möyrinnän käsi vatsan päällä, itse en kyllä tuntenut kuin "sisältäpäin". Mutta ihanaa!! :Heartred Hän halusi varmaan sanoa mulle että "älä stressaa", ja näin paska päivä muuttui hyväksi! :)
 
puapru: uskonpa, että sinulla alkaa ihan muutamassa viikossa tuntumaan selkeästi nuo liikkeet. Itsellä ainakin aika hitaasti meni se alkuaika, kun liikkeet oli sellaisia elohiirimäisiä ja kutitteluita. Katoin just tätä ketjua taaksepäin ja olin 8.4. kirjoittanut niistä elohiirimäisyyksistä. Silloin en ollut ollenkaan varma, oliko ne vauvan liikkeitä. No ihan nyt vasta kolmen päivän ajan on tuntunut kunnollisia tönäisyjä tuolla vatsassa ja aina 3-6 kpl peräkkäin samaan kohtaan kerrallaan. Eli varmaan tässä 20.4. tunnistin ihan varmasti vauvan potkuiksi, meni siis parisen viikkoa niistä ensimmäisistä hipaisuista kunnon jumputukseen.. Kyllä ne sieltä koko ajan vahvistuu, voin vaan kuvitella millaisia nuo potkut on sitten loppuvaiheessa vauvan ollessa jo voimakas, voi olla auts :)
 
Mä en oo saanu uusintaa taannoiselle potkusarjalle. Joka ilta ja aamu makaan kärsivällisesti sängyssä kuulostelemassa mutta ei, ei mitään. Ehkä se oli silloin kerran vain nin hyvässä kohtaa, ettei etinen istukka ollut potkun tiellä. Ei ole toiste tullut. Pientä möyrintää ehkä, mutta ei mitään sellaista, mistä voisi olla aivan varma niinkuin siitä 12 tönäisyn sarjasta. Höh.
 
Olen yhdistänyt liikkeiden alkamiset aina aamupalan jälkeiseen aikaan. Voikohan se olla, että kun saan omaa verensokeria nostettua, niin vauvakin alkaa liikehtiä. Minulla on np-ultran mukaan istukka etuseinässä, joten en olisi uskonut liikkeiden vielä tuntuvan, kun luin, että silloin saattaa mennä lähemmäksi viikkoa 20 ennen liikkeiden tuntemista.
 
Minulla vauva potkii aamuisin ja sitten illansuussa. Parhaiten tuntuu, kun olen makuulla. Ja jos liikkeet eivät vielä tunnu, niin ei hätää. Minulla on melkien 21 rv:tä täynnä, ennen kuin tunsin. Nyt tuntuu tosiaan ihan päivittäin.
 
Mulla tuntuu aika hajanaisesti. Luulen, että tunnen lähinnä vain ne kovimmat potkut, jotka tulee sopivaan suuntaan. Tosin nyt kun niitä on kolmisen viikkoa tuntunut, niin ovat ne hieman vahvistuneetkin, eli tunnen myös esim. töissä niitä sen enempää kuulostelematta. Joskus myös sellaista myllerrystä tuntuu. Mutta liikkeitä tuntuu siis aika hajanaisesti. En viitsi vielä seurata niitä, että onkos tänään tuntunut mitään, mutta kyllä suht koht joka päivä tuntuu jotain. Joskus tuntuu vauvalla olevan aktiivisempi päivä ja se tuntuu potkivan enemmän. Jos joku painaa mahaa, jos menen hetkeksi levähtämään makuuasentoon tai jos herään yöllä ja käyn vessassa, niin vauvakin ehkä herää ja potkuttelee :) Mutta siis ei kauhean selkeitä havaintoja vielä ole mistään rytmistä.
 
Pakko tulla tänne(kin) hehkuttamaan tätä onnea ! Eilen olin ensimmäistä kertaa sata varma, että hennot töytäisyt, jotka tunsin, olivat vauvan liikkeitä :)! Aiemmin satunnaisesti tuntenut noita, juurikin "elohiireksi" mainittavia tuntemuksia mahassa, mutten ole niitä jäänyt kuulostelemaan tai ajatellut ehkä sen enempää. No, eilen kävin tarkoituksella rauhassa selälleni makoilemaan ja kuuloselemaan, niin johan tuntui liikehdintää ja samaan kohtaan useita peräkkäisiä töytäisyjä. Voi tätä onnea :Heartred Ja joku jo mainitsikin, että dopplerilla kuunneltaessa kuuluu sitä viuhuntaa, sitä on kyllä kuulunut jo pitkään.
 
Nyt tää kaveri on alkanut möyryämään lähes koko ajan jo kolmen päivän ajan! Oikeastaan koko sen ajan mitä olen töissä ja taas uudestaan juuri ennen nukkumaanmenoa käy sellainen vilske mahassa.. :) Odotan vain vielä sitä että tunnen liikkeet vatsan päältäkin! :)
 
Puapru, eipä täälläkään ole tuntunut. Me taidetaan jopa mennä samoilla viikoila/päivillä, eli mulla nyt 19+2. Jotain joskus tuntunut, mistä voisi kuvitella että ehkä olisi, mutta eipä ole tullut sellaista "ahaa-"kokemusta. Viikko sitten oltiin neuvolassa ja siellä kuunneltiin sydänäänet. 140-145 oli ja hoitajan mukaan liikkuva kaveri.
mä en vaan taida olla niin "herkkä" kehoni suhteen. Tarvii olla kunnon potku kylkeen että mäkin tajuun! Rakenneultra on meillä 2.5. eli reilun viikon päästä. Siellä sitten tehdään lisää tuttavuutta masuasukin kanssa, jos ei liikettä vielä siihenkään mennessä ole tuntunut :)
 
Heh, täälläkin liikkeet tuntunu parin viikon ajan, eilen mieski kokeili illalla mahan päältä kun sanoin että siellä se nyt voimistelee, ja sano tuntevansa ne itekki :D tänään kokeilin myös itse niin johan se pauke vain tuntuu! Oon ihan täpinöissää :D Tänään rv 20+6 :)
 
Eilen illalla pötköttelin sängyssä ja pidin kättä vatsan päällä. Mietin mielessäni, että milloinkahan liikkeet alkavat tuntua mahan päältä. Saman tien kämmeneen tuli kunnon potku :) Sama oli reilu pari viikkoa sitten, kun mietin, että milloinka liikkeet alkavat tuntua, ja salamatkustaja alkoi kunnon myllerryksen. Ilmeisesti telepatia toimii :D Ipana haluaa ilmoitella, että täällä ollaan, ei tartte miettiä.
 
Täällä on kanssa kovasti odoteltu koska ne liikkeet tuntuu vatsan päällekin, ja tänään sitten tulikin reipas potku minkä ukkokin tunsi! Ihanaa! Viikkoja nyt 18+2, en ois uskonu kirjojen ym perusteella että ny ihan vielä oltas tässä vaiheessa, varauduin odotteleen jämäkämpiä potkuja vielä jokusen viikon.

Pikkunen tuntuu möyrivän ainakin kun ite istahaa ja ruuan jälkeen. Potkut tuntuu alhaalla tai vas kyljessä eniten.
 
Sandy83, aika samoissa tosiaan mennään, mulla tänään se 19+0. Ja hauskasti meillä on tuo rakenneultra ihan samana päivänä, nyt meitä on jo 3 sille päivälle, kun elennalla taisi olla silloin myös?

Enkä siis ole ollut huolissani siitä ettei liikkeitä tunnu, toki odotan niitä mutta ne tulee kun on tullakseen. Ja täytyy kyllä myöntää että en ole kamalasti niitä edes tarkoituksellisesti kuulostellut, voihan se olla että jotain tuntuisi jos oikein alkaisi kuulostelemaan.=)
 
Meillä mies pääsi tutustumaan uuten perheenjäseneen eilen kun Pentu muksautti oikein kunnolla isin kädelle :Heartred Yllättävän ihanalta tuntui ministakin, vaikka liikkeet itse oon tuntenut jo useamman viikon.

Meillä potkut tuntuu eniten syömisen jälkeen (varsinkin jos sokeria on kuvioissa) ja etukumarassa asennossa myös. Kelloa en enemmälti ole katsonut että onko johonkin aikaan aktiivisin, ihan nitä tuntuu yöllä sekä päivällä. Ihanaa :)
 
Hih, meillä myös rakenne uä on 2.5 :) Olen tuntenut pieniä liikkeitä jo pari viikkoa, välillä on silti päiviä kyllä ettei tunnu oikeastaan mitään.. Parhaiten tuntuu pienessä kyyryssä istueltaan tai makuultaan. Odotan mielettömästi sitä että oma kulta pääsis tuntemaan niitä kädellään. :Heartred Mies tunnustelee niin kovasti mutta silti mitään ei ole vielä kämmenelle töpsähtänyt. Hän kuuntelee myös ikivanhan verenpainemittarin stetoskoopilla ääniä. :laughing002 Sillä on vaikea kyllä erottaa onko äänet vauvan tekemiä vai mun suoliston, heh! Mutta tottakai ne on olleet aina juuri vauvan ääniä :wink
 
sieppi: Tottakai kaikki äänet meidän mahoista lähtee vauvasta! :wink Meilläkin mies kuuntelee korva kiinni mahassa mun suoliston työskentelyä ja kommentoi: "siellä se ui....". :wink
 
Takaisin
Top