Liikkeitä??

Täälläkin vauvan liikkeet bongattu masun pomppiessa :) meillä "pentu" potkii muutenkin kyllä niin paljon että huhhei! Aina kun menee pitkälleen niin alkaa mahdoton meno. Muutenkin kyllä potkuja satelee pitkin päivää, ihanaa. Mieskin pääsee enemmän tietoiseksi masukaverista :)

Hih, näin tänään ensimmäisen potkun mahan päältä! Juuri hetki sitten, ja olipa hassua... =) Mahan pinnassa näkyy siis oma syke oikeastaan jatkuvasti, mutta sen lisäksi tuli ihan tosi selvästi ja näkyvästi potku tuohon navan alle! Nopeasti on nuo liikkeet voimistuneet, muutama viikko sitten vielä olin epävarma mikä tunne on liikettä ja mikä muuta, nyt tuntuu kyllä ihan päivittäin erilaisia liikuskeluja.

Täälläkin pian pari viikkoa tunnettu vauvan potkuja. Aivan selvästi ne voimistuvat päivä päivältä. Eilen tuleva isä näki ensimmäisen kerran selvän potkun ja n. viikko sitten tunsi sellaisen kädellä.

Olimme viime viikolla shoppailemassaja testaamassa vaunuja ja oli fyysisesti aika rankka reissu. Vauva potki seuraavana päivänä todella paljon, paljon enemmän kuin muina päivinä. Myös pari yötä sen jälkeen se potki koko yön ja heräsin aina siihen kun en ollut tottunut. Nyt en enää tai ainakaan toistaiseksi herää vauvan potkuihin. Sain vähän esimakua miltä tuntuu kun on valvonut lähes koko yön... ei ollut kovin häävi päivä :(

Jei, meidänkin muksu on alkanut potkia niin, että muutkin jo liikkeet kädellään tuntee :) Ensin pääsi kokeilemaan sisko ja nyt mies on ollut masun kimpussa viimeiset kaksi päivää :) Tiitiäinen aloittaa rallinsa yleensä silloin, kun minä käyn levolle eli iltaisin tai syötyäni itseni aivan ähkyyn ja kellistyttyäni sohvalle.. Mukavaa, että liikkeet tuntuu kuitenkin noin selkeästi vaikka istukka onkin etuseinässä. Toissailtana pitkällään ollessa tunsin selkeästi kovemman kohdan navan seudussa, olisiko ollut kantapää tai nyrkki :) Minullakin meni toissa yö valvoessa kun muksu piti ralliaan aina kun yritin vaihtaa asentoa :D Vaikka sanovat että tytöt liikkuu vähemmän niin kyllä tämä tapaus liikkuu minusta kyllä melkoisesti! Mies sanoikin että entä jos se on sittenkin poika, äitikin muka sanoi ultrakuvasta että poikahan tuo on, sillä on vaan kivespussit lytyssä :D Saa nyt luvan olla tyttö kun olen siihen tuudittautunut ja vaatteitakin siihen nimeen ostanut!!

Kiva tosiaan, että vihdoinkin muut pääsevät tuntemaan potkuja. Mies tunsi ensimmäisen kerran eilen potkut masun päältä. Olikin kyllä tähänastisista liikkeistä jotenkin terävimmät potkut..

Meilläkin on katseltu ja tunnusteltu liikkeitä vatsan päältä jo kohta viikon päivät. Mielettömän outoa ja ihanaa nähdä ne potkut ja kääntyilyt vatsan iholla.. Mies on saanut mojovia tällejä korvaansa kun on kuunnellut nöpösen tohinoita :D Ja nyt aivan selkeästi joka ikinen päivä se liikkuu useammin, enemmän ja kovemmin.. Ihmettelen eikö se malta nukkua ollenkaan, tänäänkin tunnin-parin välein on tullut kunnon mojovat potkusarjat, yhdet niistä oikeasti sattui, kun osuivat keskelle mun napaa.. Ja maha heiluu ja pomppii ihan mielettömän selvästi paidan löpi :D Kauhulla odotan loppuaikaa, miltä mahtaa tuntua KUNNON voimapotkut napaan tai rakkoon.. :O

• Tykkään
Reaktiot: Wow
Meidän vipeltäjällä on tullut jo aivan selkeät vuorokausirytmit. Aamulla se herättää mylläyksellä ja riehuminen jatkuu töissä. Kun pääsen töistä ja istahdan sohvalle, myllyt alkaa taas. Ja sitten aivan illalla kun pitäisi jo rauhoittua nukkumaan, alkaa mahassa semmoinen elämä! Ja tyyppi vaan innostuu siitä kun isi ottaa massun läpi kontaktia. Potkua tulee nenään aina kun isi juttelee mahalle.. :)

Kuinka pitkään teillä tuntuu kerrallaan ne liikkeet?

Musta tuntuu, että vauva herää aika usein ja potkiskelee ihan tuntuvasti vähän aikaa, mutta sitten se taas rauhoittuu. Useimmiten kestää ehkä vain jotain 5min. Joskus iltasin kyllä sillä kyllä tuntuu olevan jumppatunti, etenkin kun ollaan katsottu laulukilpailuja niin se tuntuu heiluvan koko jakson ajan mukana :D

elenna: täälläkin aina kerrallaa ehkä maksimissaan 5 min.

Yksi milloin vauva kanssa innostuu enemmän liikkumaan on, kun liikuntasuoritusten jälkeen käy paikoilleen istumaan ja syö vaikka banaania tms. Silloin mukeltaa.

Mullakin kestää kerrallaan max. 5 min vauvan potkut. Joskun tuntuu vain muutamia satunnaisia pikkupotkuja ja joskus taas paljon selvempiä potkuja ja kymmeniä tuossa 5 min sisällä. Vauva oli ainakin viikko sitten pää alaspäin ja luulen myös, että kasvot ovat minun selkärankaan päin. Luin jostain, että tällaisessa asennossa potkut tuntuvat vähiten.

Meillä kestää hieman pitempiä aikoja, tai toki välissä on taukoja mutta ihmeen pitkiä mylläyskohtauksia tulee. Muutama minuutti voi olla välissä taukoa mutta sitten taas jatkuu.

Tää mun ruispulla potkii aamulla, sit aamupäivällä ennen ruokatuntia, iltapäivällä ennen kahvituntia, kotona puol viiden paikkeilla ja illalla mukkumaan mennessä, jos herään yöllä niin usein vauvakin on hereillä. Selvä rytmi olluehkä viikon verran.
Nyt on ollu pari kertaa sellasessa asennossa että on potkinut ylöspäin tai kylkiin, odotan innolla sitä että kääntyy pää alaspäin ja vielä enemmän sitä että "kiinnittyy" raivotarjontaan.

• Tykkään
Minusta tää on niiiiiin outoa, koska ekaa odottaessa en tuntenut miltei lainkaan liikkeitä, pieniä hipaisuja vielä viimemetreilläkin. Kun taas nyt maha heiluu ja potkut tuntuu ihan älyttömän hyvin. :P

Jännä ollut nyt lomaillessa huomata että kun on aikaa jäädä fiilistelemään noita potkuja niin niitähän tulee selvästi enemmän kuin oon luullut! Aiemmin ajattelin että "pentu" potkii lähinnä iltaisin, mutta vimmaahan tuo näköjään pitkin päivää :) ihanat 4 viikkoa siis edessä potkuja tunnustellen <3

Pitäis olla noitten peukkujen lisäks sellanen sydän mikä olis et "ihana"...

• Tykkään
Mulla eilen oli vapaapäivä ja vauva potki hurjasti, maha hytkyi ja pomppi. Mut illalla puuttui "iltajumppa" ja aamulla oli vain hikka, vaikka normaalisti silloin on tosi aktiivinen. Join mehua ja tökin, ja silti tosi hiljaista mahassa, ihan pieni liikahdus vain tuntui. Onneksi sykkeet kuului dopplerilla niinkuin pitää. Mutten meinannut saada unta ja aamullakin makasin pitkään sängyssä odottamassa että missä liikkeet? Toivottavasti niitä tulis taas vaikka tänä iltana töiden jälkeen. Tosi kurja tunne!

EeVei: Ei ole varmastikkaan mittään hättää, täytyyhän sen pikkuisenkin välillä pitää vähän vapaapäiviä ;)

Eevei: meillä ainakin neuvolantäti on sanonut, että ei pidä missään nimessä huolestua, vaikka ei päivittäin tunne liikkeitä. Varsinkin, jos istukka on etuseinässä, niin voipi olla hyvinkin todennäköistä ettei tunne.

Meillä vauva on toisina päivinä huomattavasti aktiivisempi kuin toisina. Joka päivä olen kuitenkin jotain möngerrystä tuntenut, mutta kunnon potkuja ei tunnu välttämättä ihan joka päivä. Yhtenä hiljaisena päivänä tuleva isä halusi kovasti kokeilla tuntisiko kädellä potkuja ja oli kovin pettynyt kun ei tuntenut niitä vaikka minä tunsin, että oli selvää möngerrystä. Isi oli ihan varma ettei vauva pidä hänestä. No, onneksi seuraavana päivänä tuli isinkin käteen kunnon monutusta :).

EeVei: Ei tosiaan kannata huolestua jos välillä on hiljaisempaa :) Tosiaan välillä vauva on rauhallisempi ja välillä aktiivisempi. Lisäksi juuri tuo istukan paikka vaikuttaa ja se miten päin vauva pyörii mahassa. Jos potkiskelee sisäänpäin niin näitä tuskin tuntee ja aina voi tosiaan vähän doppleroida jos haluaa tarkkailla vaavia :)

Takaisin