Liikkeitä??

Olen (rv. 18+6) alkanut tuntemaan erityisesti iltaisin "möyrintää" mahassa. Tuntuu kuin siellä olisi jollain kova meno päällä. Mitään hipaisuja tms. en ole tuntenut tai en ainakaan ole niitä tunistanut. Eiköhän se ole vauva joka nuo möyrinnät aiheuttaa kun ei kurni nälkä eikä ole ilmaakaan mahassa.

Neuvolassa kuunneltiin tiistaina sydänääniä ja välillä vauva potkaisi anturiin joten kyllä siellä liikehdintää on kovasti. Toivottavasti tuleva isäkin tuntisi jotain merkkejä, kovasti hän joka päivä suukottelee mahaa ja kuuntelee. Nyt kun maha on kasvanut niin tuleva isä ei malta pysyä siitä erossa... eikä toki tarvitsekkaan :)
 
Mulla rv 17+4 ja liikkeitä tuntunut reilu pari viikkoa. Ihmettelen, miten ne voi tuntua niin vahvoina jo! Välillä tuntuu ulospäin oikein iso moukula tuossa oikealla navan yläpuolella sivulla. Mikä jössikkä siellä oikein kasvaa ? :) :Heartred
 
Hannatuuli: kovin korkealla sulla tuo moukula tuntuu jos se on navan yläpuolella. Mulla mitattiin tiistaina sf-mitta ja kätilö sanoi kohdun olevan pari senttiä navan alla. Sanoi myös, että yleensä kohtu on navan kohdalla rv20. Samalla kuunneltiin sydänääniä ja ne kuuluivat tosi alhaalta. Itse olisin kuvitellut vauvan olevan selvästi korkeammalla.
 
Minä olen kanssa paikallistanut vauvan reilusti navan alapuolelle. Potkut tuntuu normaalisti jotain 5-6 cm navan alapuolella. Samoin kun neuvolassa kuunneltiin eilen sydänääniä, ne löytyivät noilta seuduin.
 
Itse tunnen sormilla kohdun yläosan juurikin pari sormea navan alapuolella, möyrinnät tuntuu vielä alempana. :)
 
Mulla tuntuu myös potkut usein tuossa navan kohdalla tai hieman alapuolella. Mulla on istukka etuseinässä, joten voi olla että en sen takia tunne niin helposti niitä "keskelle" osuvia potkuja.
 
Meillä menossa 18+4 ja eilen tuntui illalla maatessa sohvalla kunnon möyryjä alamahassa ^^ Aikasemmin tunsin viikolla 15+ ihan ekoja, muta nyt nuo kyllä jo tunnisti ihan oikeiksi liikkeiksi, JE! :Heartred
 
Mulla menee kohta hermot ku en vieläkä oikee voi sanoo tunteneeni niitä liikkeitä... :/

Onko ketään muita kellä ei vielä 19+5 viikollakaan oo tuntunu?
Ensimmäistä oottelen ja istukka kuulemma edessä niin sekin vaimentaa niitä, mutta huolestuttaa että eikö jo silti pitäs jotain tuntea...
 
1609tt älä huoli, en minäkään voi sanoa juuri tuntevani liikkeitä, tänään 19+4. Jotain epämääräistä joinakin iltoina, mutta en ole ollenkaan varma onko ne nyt just liikkeitä. Harmittaahan se toki, kun moni muu on jo hyvän aikaa hehkuttanut tuntevansa liikkeitä, mutta en huoli tästäkään asiasta. Tulevat sitten kun tulevat!
 
Itsellä tuntuu myös kohtu navan yläpuolella, samoin sydänäänet kuunneltiin pari viikkoa sitten neuvola käynnillä pari senttiä navan yläpuolelta :) Rv 19+1
 
Täällä tänään 19+1 eikä vielä tietoakaan liikkeistä. Joinain iltoina olen tuntenut selvää möyrintää mahassa mutten silloinkaan mitään liikkeitä. Epäilen, että minulla on istukka edessä vaimentamassa liikkkeitä. Ainakin istukan ääni kuuluu usein kotidopplerilla.
 
Itsellä menossa 20+3 ja en voi liikkeitä sanoa tunteneeni ollenkaan. Istukka on selän puolella eli sekään ei pitäisi vaikuttaa. Torstaina käytiin kuuntelemassa neuvolassa sydänäänet ja kovasti liikkuu kuitenkin kuulemma. Meille neuvolassa sanottiin, että ensisynnyttäjä tuntee liikkeet keskimäärin 20. viikolla. Yleisimmin viikoilla 18-22.
 
Täällä on istukka etuseinässä, mutta silti mies tunsi jo eilen illalla masun ulkopuoleltakin liikkeet. Minäkin tunsin, sekä sisä- että ulkopuolella, sen verran kovia oli pikkuiset potkaisut. Ihanaa! Mulla tuntuu liikkeet alhaalla oikealla ja vasemmalla ja yleensä iltaisin/silloin kun menen lepäilemään. viikkoja 20+3..
 
Viikolla 20 mennään, eikä tunnu selkeitä liikkeitä täälläkään.. Vähintään iltaisin ja päiväunilla olen rauhassa kuulostellut, mutta ole tuntenut potkuja.. Huolestuttaa todella paljon, Neuvolastakin on jo monta viikkoa. Rakenneultra on perjantaina, joten silloin viimeistään pitäisi helpottaa epävarmuus..
 
Kamalan vaikea olla varma siitä mitä tuntee... Tänään on muutaman kerran tuntunut sellaista, josta voisi ajatella olevan kyse liikkeistä... Mutta kun tilanne menee ohi niin nopeasti eikä yleensä toistu ainakaan heti uudestaan, niin ei voi sanoa varmaksi. Pari kertaa on tuntunut mahassa sellaista möyrintää tai muljuntaa, josta olen ajatellut, että voisi olla vauvan liikettä. Vähän kuin maha möyryäisi nälkää, muttei ole nälkä.

No, vahvistuuhan ne siitä, mutta kun on näin kamalan malttamaton :) Tänään 18+5.
 
Tunsin ensimmäiset hipaisut eilen (19+2) ja mieskin sanoi tunteneensa liikkeen. Oli ihan uskomaton tunne kun tunsin hipaisun. Luulin, että mies oli vähän siirtänyt peukaloaan, mutta kyllä se oli vauva joka siellä liikehti.
 
Jotkut tuntee liikkeet tosi aikaisin ja jotkut myöhään, ei kenenkään varmaan tarvi huolestua, kyllä niitä tuntee jossain vaiheessa :)

Itse tunsin ensimmäiset liikkeet jo viikolla 14 ja nyt on viikko 21 menossa ja pikku prinsessa siellä potkii joka päivä :) Potki jo niin voimakkaasti että herään aamulla kun hänellä on aamujumppa :D Ennen tunsin vaan kun hän potkaisi mutta nyt tunnen jo kun hän liikehtii siellä ja vetää kuperkeikkoja :) Potkut on jo niin voimakkaita että koko maha pomppii kun hän potkii :D
 
Tulin kanssa sitä sanomaan että ei tarvii huolestua vaikka muut tuntis liikkeet samoilla viikoilla. Vauvat on erilaisia, ovulaatiot on eri kierron aikoihin ja mitä useampi raskaus takana sitä aiemmin vauvan liikkeet "osaa" tuntea, eli kun luulee tuntevansa vauvan liikkeet niin sitä se luultavasti on. Joku vertaa sitä perhosen siiven hipaisuun, joku ilman kiertoon mahassa. Jos teillä on joskus ollut tiineenä olevia lemmikki eläimiä ja olette saanut koittaa kädellä lemmikin mahan päällä ja tunteneet siellä liikkeitä, niin oman vauvan liikkeet tuntuu samalta, mutta sisältäpäin :)
Aluks ne on tietty tosi tosi hentoja, niin kun kuiskaamalla liikuttuja :Heartred
 
Täällä tunnettu liikkeet n. parisen viikkoa, ei nyt tietenkään jokasta vauvan liikettä mutta ku on potkassu mahaa tai pyöriny niin tuntuu.. :) Tosi aikasin tunsin ekan potkun, en olisi viä odottanu moneen viikkoon! Tänäänki sydänääniä ottaes kyllä heti lähti karkuun ku sai dobblerin oikeaan kohtaan. :)
 
Täällä on liikkeet voimistunut ihan muutamassa päivässä tosi paljon. Olen tuntenut liikkeet selvästi jo kolmisen viikkoa mutta mies ei ole kertaakaan tuntenut liikkeitä mahan päältä, vaikka selkeästi vaavi on liikkunut, mutta aina kun isukin käsi on ollut vatsalla, niin liike on heti lakannu. Eilen illalla oltiin jo sängyssä, kun mies sanoi, että pitää kertoa jos möyrintä alkaa. No sehän alkoi melkein heti. Mies laittoi käden mahalleni ja meni vain hetki kun tuli niin kova "oikea suora" navan alta, että mieskin säikähti. Ei tarvinnut miettiä, että olikohan vai eikö. Liekö masuasukillakin jo menny hermo ja päätti täräyttää kunnolla.. :love7
 
Takaisin
Top