Liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja odecca
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä tänään varmistuin siitä että kyllä siellä vaan pikkunen on mua tökkiny! En oottanu että vielä niitä tuntisin ku istukka on eessä mutta kyllä ne liikkeitä vaan on! :Heartred nyt siis 15+1

Mulla taas tuntuu hipsutuksia kun makoilen sängyssä. Odotan vaan että tunnen kunnon liikkeet

Tää saattaa olla vielä liian aikaista, koska tulee vasta 14. viikko täyteen. Toki lääkäri arvioi, että tuntisin todennäköisesti liikkeet aikaisemmin kuin odottajat keskimäärin, mutta tää ekakertalaisuus varmasti kuitenkin myöhentää tuntemuksia. Nukuin viime yönä tosi levottomasti, koska mies oli lähdössä aikaisin aamulla työmatkalle. Mies pyöri myös sängyssä, ja joissain vaiheessa laittoi käden mun vatsalle. En osaa kuvailla tunnetta, mutta se oli aivan pientä, pyöreää ja tiheää. Ikään kuin kuplia tai renkaita. Tuntemusta selkeytti se, että vatsalla ei ollut oma käsi. Todennäköisesti olen vain harhainen, mutta oma adrenaliini voisi kai vaikuttaa pienenkin liikkuvuuteen ja lisätä liikkeiden tuntemista (näin väitetään).

Kyllä Sissis ihan liikkeiltä kuulostaa, mullakin esikosta ekat liikkeet joskus 13+ viikoilla ja tuntu siltä niinkuin pillillä olisi puhaltanut maitolasiin kuplia :grin parempaa ilmaisua en siihen osaa keksiä, oma äitini on sanonut aikonaan, et ekat liikkeet tuntui perhosten liihottelulta, joten nää sanavalinnat vaihtelee varmaan odottajan mielikuvituksen mukaan:hilarious:

Ihanaltahan ne ekat hipsaisut joka tapauksessa tuntuu :Heartred Itse vielä odottelen niitä, nyt 12+0

Mul on nyt parina päivänä tuntunut vähän jotain, mutta en kyllä vielä varmaksi uskalla sanoa... odotellaan :)

Viikkoja nyt 14+2

Varmaan toiveajattelua, mut oon kans ollu muka tuntevinaan niitä pikku hipaisuja muutamia kertoja tässä viime aikoina :) en tiedä. ihanahan se ois, mut en osaa uskoa.. ehkä siksi kun Esikoisesta tunsin joskus oisko ollu rv16-17.. silloin oli istukka etuseinämässä, nyt en tiedä missä on ku unohtui ultrassa kätilöltä kertoa vaikka jossain vaiheessa sitä kysyinkin. Nyt siis rv12+5 :)

• Tykkään
Reaktiot: mkm
Mä olen ollut tuntevinani pieniä potkuja viime viikosta lähtien. Ensin ne tuntui samaan aikaan, kun mahassa möyrysi muutenkin joten ajattelin niiden olevan vain ilmaa joka kiertää mahassa. Joka päivä oon tullut varmemmaksi, että kyllä ne vaan taitaa jo olla ihan oikeita potkuja, mitä alavatsalla tuntuu. Nyt rv 16+3

Täällä kans eilen ja tänään tuntunut pieniä liikkeitä jo :) aikaisemmin tuntui välillä hipaisuja mut nyt on sellaisia tömpsähdyksiä :)

Huomenna neuvola ja viikkoja nyt 14+1 (14+3)

Tänään tunsin ensimmäistä kertaa liikkeet, tai uskon niiden olleen liikkeitä. Muljumista alavatsalla, ja myös tollaisia tömpsähdyksiä, ja yksi oikein kunnon muksaisu :happy:

Olen nyt tuntenut liikkeitä kolme kertaa. Eka kerran tiistaina 14+0, sitten eilen illalla 14+2 ja nyt äsken 14+3. Istukka on takaseinämässä (eilen kuulin, kun kävin OYSissa ylimääräisessä ultrassa), niin varmaan siksi tunnen nämä nyt aiemmin kuin edellisissä raskauksissa, joissa liikkeet tuntui 18 ja 16 viikoilla. On kyllä ihanaa, kun ne tuntuu jo! <3

Minulla pitäisi olla takaistukka tai näin ainakin oli biopsiaa otettaessa. Viikkoja menossa nyt 16+5 ja ei kyllä tunnu liikkeitä. Aika moni tuntuu tässä ryhmässä tuntevan liikkeet tosi ajoissa. Ehkä ne täälläkin joidenkin viikkojen päästä alkaa tuntumaan.

Ei tunnu täälläkään mitään ja ollaan jo kohta viikolla 18. Veikkaan istukan olevan edessä, mutta malttamattomana jo odotan ensimmäisiä potkuja :)

Täällä tuntunu liikkeitä pari viikkoa ja eilen illalla sängyssä kun makoilin ni huomasin että on hurjasti vahvistunu liikkeet.
Tuntuu että pieni vettää välil kuperkeikkoja potkuttaen "seinästä" vauhtia :')

Mä en ole sen ekan kerran jälkeen tuntenut mitään selkeitä liikkeitä. Pitää kuulostella niin hiljaa ja hiuskumatta ettei aina yksinkertaisesti kärsivällisyys riitä. Kun jotain tuntuu, niin on niin hentoja, ettei voi olla satavarma ettei kuvittele. Ne ekat liikkeet tuntu samalta ku Maiskukalla, niistä ei voinut erehtyä! Mutta en ota stressiä, kyllä ne sieltä alkaa tuntua :)

Takaisin