Liikkeet

Niin ja istukkaan osuvia ei tunne kuin vasta sitten kun ovat ihan kunnon monotuksia ja tuntuvat istukan läpi kohdunseinässä :)
 
Odecca vastaski samaan aikaan :D kyllä miulle kätilö(?) sano viime raskaudessa et kohdun asentokin vaikuttaa liikkeitten tuntemiseen :)
 
Ja tosiaan se istukka vaimentaa, nyt en oo edessä tuntenut mitään, mutta alamahalla ja navan lähellä on ollut tuntemuksia :D
 
Mä kysyin ultrassa missä kohtaa on istukka. Kätilö ei suostunut kertomaan, koska se on tässä vaiheessa vielä vähän joka puolella ja huolestuisin turhaan. Ilmeisesti siis kohdunsuulla :D
 
Mulle kans nt- ultrassa sano, ettei vielä voida istukan paikkaa päätellä kun sitä kysyin :)
 
Ai :D kyl miulle heti sano et etuseinässä on, mut siitä se sit vielä liikkuu ja nousee :)
 
Mä luulen et mulla jätti sanomatta just sen takia että se oli vielä jossain huolestuttavassa kohtaa, etten hermostuisi suotta. Mutta tosiaan kohtukin on vielä niin pieni että voi olla vaikea sanoa. Esikoiselta muistaakseni sanoi, että ihan takana, mutta voi olla et se oli vasta seuraava ultra. Sen takia kysyin et tietäis onko liikkeitä odotettavissa ja just jos on edessä ni en huolestu suotta vaikkei vielä moneen viikkoon tuntuis mitään.
 
Mä sain kuopuksen odotus aikana oikein vihat niskaani kun puhuin tuosta ettei istukan paikkaa pysty viel nt-ultrassa sanomaan kun se tosiaan on vielä niin suurella alalla kohdun sisäpinnalla. Eli ei sitä pysty sanomaan vielä. Toinen mistä oon saanut kunnon nettiraivot niskaani on fakta ettei sikiön sukupuolta pysty sanomaan nt-ultrassa. Ulkoiset sukupuolielimet on vielä niin samannäköiset ettei niitä voi ultrassa erottaa näillä viikoin.
Tuolla facen puolella on nyt tullut vastaan 2 joille on ihan pokalla ilmoitettu sukupuoli jo nt:ssä :D On kyllä vastuuton ultraaja kun alkaa arpomaan kun se ei vielä voi näkyä.
 
Tosta nettiraivosta tuli mielee , musta tuntuu että tää vaun palsta on ainut missä ei joka asiast synny kauhee taistelu. Oon lueskellu välillä noita kaksplussan ja vauvan palstoja ja sielä tuntuu kokoaika olevan kauheet huutokirjotukset ja muiden haukkumiset menossa! :D
 
Jotkut vaan ei osaa ettiä faktaa itse ja vetävät koko palon nokkaan kun oikasee vääriäuskomuksia ja perustelee sanomansa jollain ihan oikealla lähteellä eikä jollain keskustelupalstan väitteellä.
 
Mä oon ollu niin tyytyväinen tähän palstaan kun täällä järjevän tuntuista porukkaa eikä vielä ainakaan *koputtaa puuta* ole nettiraivo nostanut päätään. Itse en jaksa ollenkaan lukea noita muita palstoja kun siellä on yleensä näitä verissäpäin käytyjä "juupas-eipäs-sä oot idiootti" -keskusteluja.
 
Mä oon ite roikkunu täällä jo esikoista odottaessani ja tykkäsin kun sai kysyä ihan mitä vaan ja kokeneemmat kertoi. Mä itse kaipaan kysymyksiin vastaukseksi faktaa ja myönnän et mä en usko asioita ennen kuin löydän oikean totuuden. Kokemusperäinen tieto on myös sellanen jota mä pidän arvossa.
 
Iiks, mä oon nyt siis just semmonen odottaja, jolle lääkäri sanoi istukan olevan takana. Nyt tekee mieli tietysti kysyä, mihin tämä perustuu, jos istukan sijaintia ei voi vielä määrittää, mutta asia ei taida selvitä. Jään siis odottamaan, mitä istukan sijainnista sanotaan seuraavissa ultrissa. Mun lääkäri myös totesi, ettei sukupuolta voi vielä tietää, mutta tutkijoiden mukaan tytön sukupuolielimet näyttäisivät tältä. Lääkäri kuvasi meille aivan pientä asentoeroa, mutta ei itse ottanut asiaan kantaa. Sanoi kyllä, että saattaa olla tyttö, mutta sehän tarkoittaa vain sitä, että lapsi saattaa olla myös poika.

Toivottavasti tää ei vaikuta nettiraivolta, mutta mulla on kaikki syyt luottaa lääkärin ammattitaitoon. :) Mun ammattitaito ei riitä arvioimaan lääketieteellisiä juttuja, koska olen itse humanisti, joten sekoaisin, jos en luottaisi siihen ammattilaiseen, joka mua tässä raskaudessa jeesaa.
 
Rajasin tahallani kuvasta pois merkinnät kumpi on kumpi. Mulla ainakin maalikon silmään tuossa kuvassa, joka otettu siis 12 viikkosesta, on molemmissa pippeli :D
Tässä siis on sekä tyttö että poika.
 

Liitteet

  • sukupuoli.PNG
    sukupuoli.PNG
    26.6 KB · Katsottu: 69
Hmm.. Vaikka se istukka onkin vielä iso verrattuna kohtuun niin voihan siitä paikasta sanoa vähän sen perusteella missä suurin osa istukasta on..
Ja muuten tossa vaun odotusoppaassa luki 13. Viikon kohdalla "Lapsen sukupuolen selvittäminen ultraäänellä on edelleen epävarmaa, mutta sikiössä alkaa näkyä piirteitä ulkoisista sukupuolielimistä". Oon ymmärtäny et rv15+ sais jo aika varmasti sukupuolen selville.. Miun ultraava kätilö ei suostunut edes arvailemaan, viimeks yritti vilkasta. En tosin uskois vielä tässä vaiheessa jos veikkais sukupuolen :p
 
Haha odeccan kuva :D ja eihän ne kai pippeliä eti, vaan kasseja/häpyhuulia.. Näillä np-ultran pienillä on tosiaan vielä häntä :p onko vasen poika?
 
En mä muista, kuva on tuolta linkin takaa, tarkista sieltä :)
Mä siis meinasin et mun silmään näyttää kahdelta pippeliltä, et ite en pystys tuollasesta tulkita mitään. Mulla on omasta pojasta rakenneultrasta kuva pallosta jossa tollanen uloke ja ne oli vehkeet :D
 
Meille viimeeks (ru:ssa?) selitettii tosi tarkkaan mistä tunnistaa et on tyttö :wink mutta joo näillä viikoilla nuo ulokkeet on niin pieniä et aika huono niitä vielä tutkia :p
 
Takaisin
Top