Liikkeet

Mää tunsin esikoista odottaessa ekat liikkeet joskus 16+ raskausviikolla. Istuin silloisen työpaikkani kahvihuoneessa kun tuntui semmoisia hipaisuja, mitä en ollut aikaisemmin tuntenut. Vähän niinkuin olisi sulalla vedelty kevyesti sisälmyksiä pitkin. :D vaikea selittää. Mutta siitä lähtien niitä tuntui melkein päivittäin ja joskus 20+ viikoilla mies tunsi käteensä ekat liikkeet.
 
Oi kun ihanaa, odecca :Heartred taidat olla tän porukan ekoja, jolla liikkeet tuntuu :happy: itsekään ei kyl malttais odottaa, mut kyl varmaa 3-4 viikkoa vielä menee ainakin. ..
 
Vähän on epäilevä olo, mut tänään on taas tuntunut. Luulen et mul taitaa istukka olla takaseinässä kun tuntuu jo nyt. Tuntu mulla viimeksikin tosi varhain mut sillon oli kuitenkin tasan viikon pidemmällä :) Tai en mä oo kestosta edelleenkään varma kun en ultrassa vieläkään ole käynyt
 
Mulla tänään vähän kohtu kipuili tai jomotti sillain et tuntu kyllä että missä päin se nyt oikeen menee siellä, ja yritin kauheesti miettiä että tuntusko siellä sisällä jotain ja ihan ku jotain hipsutusta ois tuntunu mut varmaan ihan vainoharhaista kuvittelua :D oli vaan jännä ku se kohtu tuntu niin selkeesti heheh. Jos kuukauden päästä niitä liikkeitä jo tunnistais ni ois aika mahtavaa!
 
Täällä kans jo 3 päivänä tuntunu hipsutusta ja takaseinässä on.. en nyt sit tiedä uskoako vai ei mut ei tällästä aikaisemmin ole. Ei ollut siis näitä ilmavaivoja mitä nyt runsaasti vielä on ;D
 
Mulla alko eilen illalla vatsalleen ollessa tuntuu outoa kuplintaa joka kutitti? Enemmänki ehk tuntu elohiireltä mut meni ohi aika nopeesti. Tänään aamulla sama juttu kun vatsalleen köllöttelin. Nyt 12+0 ja ensimmäistä odotellaan, niin en tunnista kyllä potkuja varmasti ennenkun ovat kunnollisia. :D on tää jännää, huh!
 
Mie oon nyt parina iltana mahallaan maatessa miettiny noita mahatuntemuksia :D ihan varmaks en osaa vielä sanoa.. Jos samoja aikoja alkaa tuntuu kun viimeeks ni viikon päästä tuntuis jo :)
 
Täällä kans muutaman kerran tuntunut jotain. Ja kun näkyy jo olevan täällä useampi muukin niin ei kai se ihan mahdottomuus ole että liikkeitä olis :)
 
Esikoisesta tunsin joskus rv 16 tienoilla ja kuopuksesta rv 14. kuopuksesta tuntui tuolloin rv 14 sellaisia elohiiriä :D Nyt jännittää miten mahdan tunnistaa ekat liikkeet, kun mulla on synnytyksestä asti tullut melkein päivittäin haamu potkuja :D
 
Ää! Tässä innostuneena katotaan Haluatko miljonääriksi ja herranjestas, äsken neljästi tuntu putkeen kauhee muljahdus just kohdun kohdalla. Ihan säikähdin kun yhtäkkiä tuli ja tuntu kyllä kunnolla! Huuuuui, voiskohan olla liikkeitä :) On jo viikon verran vatsalleen satunnaisesti tuntunu sellast pientä kuplinnan tuntua, mut nyt kyllä oli niin selkeit muljahduksia että! :)
 
Mulla viime raskaudessa liikkeet olivat juuri tuollaisia muljahduksia, voisi siis jennyhannele todella olla vauvan liikkeitä. Toki myös suolisto tekee omia temppujaan, aika näyttää, kun liikkeet tuntuvat selvemmin ja useammin, sitten tunnistaa paremmin jo!
 
Voi että mä ootan sitä että tuntis ne liikkeet! Voipi olla että menee vielä hetki ku istukka on eessä, esikoiselta sama homna ja sillon t u nsin liikkeet rv 22 :confused:
 
Mä olen vakuuttunut että kyllä niitä liikkeitä täällä jo tuntuu. Ei päivittäin eikä useampaa putkeen mutta yksittäisiä silloin tällöin ♡
 
Mulla sama kun Miunalla. :) :Heartred nyt alan oleen varma että pieniä liikkeitä oon tuntenu sillon tällön jo hetken.. :) nyt rv 14+3 :)
 
Mun tekis mieli väittää, et oon nyt pari kertaa tuntenut alavatsasta jotain, mitä voisi kuvitella pikkuisen liikkeiksi! Ihan sellaista kuplan puhkeamisen tuntua, niinkuin monet ovat ensimmäisiä liikkeitä kuvailee.

No en tiedä. Varmaan toiveajattelua näillä viikoilla (14+0) esikoisesta. Jotain eksyneitä pieruja varmaankin :p
 
Mun lääkäri sanoi, että todennäköisesti tunnen liikeet aikaisemmin kuin odottajat keskimäärin. Tämä liittyi istukan sijaintiin ja kohdun asentoon. Meidän välillä on pienoinen kielimuuri – ehkä sellainen matala aita oikeastaan – joten mulle jäi vähän epäselvästi, miten esim. kohdun asento asiaan vaikuttaa. Osaisko joku selittää? (Vielä ei siis mitään, eikä varmaan kannata odotellakaan 12+4,)
 
Sissis, jos kohtu on kallistunut eteenpäin tuntuu liikkeet aiemmin. Istukan paikka vaikuttaa kans, etuseinässä vaimentaa tuntemuksia.
Itse esikosta tunsin ekat liikkeet 12+3.. Itsellä myös eteen kallistunut kohtu ja istukka oli takana. Nyt istukka edessä, mut silti on liikkeitä tuntunu jo melkein kaks viikkoo :)
 
Ei kai kohdun asento vaikuta mitenkään, mutta se mihin suuntaan sikiö siellä hilluu niin se vaikuttaa. Taaksepäin meneviä ei juurikaan tunne, lähinnä eteen ja ylös suuntautuvat tuntuu parhaiten. Kun siis oli se kohtu miten takana vaan niin samalla tavalla etupuoli on herkempi. Samoin äidin rasvakerros ei vaikuta mitenkään siihen koska liikkeet voi itse tuntea, koska liikkeet tuntuu siellä syvällä sisuksissa :)
 
Takaisin
Top