Liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ele84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ainakin myllerys tuntuu parhaiten makuulla ollessa, tai oikeastaan sellaisessa puoli-istuvassa asennossa. Tosin joskus jos lysähdän töissä etukumaraan istumaan niin alkaa mahdoton tilan raivaus masussa :rolleyes:.

Mulla on kanssa toi, että heti jos liikkeet on vähänkin vähäisemmät, niin tuppaan huolestumaan...

Meilläki alkaa pahin myllerrys siinä vaiheessa, kun itse pääsen maaten. Kyllä siellä liikutaan työpäivän aikanakin. Mutta yleensä jumpat aloitetaan siinä vaiheessa, kun illalla menen nukkumaan. Tää ei tietty oo kauheen kivaa, kun myllerrys alkaa näkyy päivä päivältä selkeämmin mahan päältä ja myös tuntumaan. Mies sai kauhean naurukohtauksen eilen, kun meijän neiti alkoi opettelee sivuttaisliikettä. Selkeesti tästä on kuuleman tulossa uus Suomen paras naismaalivahti..ainakin miehen mukaan. :D

Onko muilla miten aktiivisia liikkujia masussa? :D
Meillä neitokainen potkii ja myllää (valehtelematta) kokoajan! Yöllä on kyllä rauhassa ja herää vain jos minä herään, mutta käy nukkumaan heti kun itsekin rauhoitun.
Muutoin ihan kokoajan jova myllerrys. Esikoinen oli todella rauhallinen, verrattuna tähän pikkuiseen! :D
Nytkin kovat bileet meneillään kun tanhuaa ihan huolella. Eipä hirveästi tarvitse tehdä liikelaskentaa, kun liikkeissä on väliä max 15min ja silloin itse joko juoksen tai teen jotain raskaampaa.

EDIT. Tänään siis rv 22+4 ja liikkeitä tuntunut jo suunnilleen 9 viikkoa! :o

Täällä miehen kans unenpöpperössä tunnusteltu liikkeitä, keskellä yötä. Normaalin yöllisen vessareissun jälkeen jäin vasemmalle kyljelle ja poika alotti potkunyrkkeily-harjotukset. Potkut tuntu tosi selkeesti oikeella puolella kyljessä, ni nappasin miehen käden ja siinä me tunnusteltiin potkuja. Mies ei kauhean usein oo kerenny tunteen. Vauva lopettaa liikkumisen aina ku mä hoputan miestä kokeileen. Mut viimeyönä tunsi pitkän aikaa ♡

Meillä aamusta alkoi neiti taas jumppatuokion herättyämme. Niinpä käskin miestä kääntymään ympäri ja antamaan kätensä.
Siirsin sen vatsalle ja kuin tilauksesta neiti aloitti juuri potkuharjoitukset ja veti jonkinmoisen voltin mahassa, että iskä tunsi ne.
Mies kuvaili liikkeitä pieniksi nykäisyiksi, joka minua pistikin naurattamaan, sillä minusta liikkeet oli todella voimakkaita :hilarious: Onhan se eri asia tuntea ne mahan läpi kuin omissa nahoissaan ja vatsakalvoissa :)

Meillä esikoinen aina rauhottui kun mieheni pisti käden mun mahalle. Saa nähdä onko isin taika tallessa. :joyful: Esikoinen piti meinaan välillä sellaista myllerrystä, että oli hyvä kun oli konsti rauhottaa poika. Jotenkin taisi sen isin sitten syntymän jälkeenkin tunnistaa kun mies oli niin paljon kättään mun masun päällä pitänyt. Poika meinan rahottui yleensä aina isin sylissä. Nykyään sitten ei yleensä kelpaa kukaan muu kuin äiti. :grin

Meillä oli Jelppis ihan sama tilanne esikoisen kanssa. Mies sai sen vauvana paremmin rauhoittumaan kuin minä. :D Tämä kakkonen näyttää nyt olevan ihan samanlainen. Rauhoittuu heti, kun mies laittaa käden vatsan päälle, mutta ei välitä mitään, jos siinä on minun tai esikoisen käsi. :)

Haha täällä kans yleensä asukas rauhoittuu, kun mies laittaa käden masulle, mutta on hänkin päässyt jokusen liikkeen silti tuntemaan. Pikkuinen on melkoinen myllertäjä! Potkiskelee yötäpäivää ja liikkeet näkyy aika rajusti vatsan päällekin
Liikkeet tuntuvat jänniltä ja on kieltämättä turvallisempi olo itsellä, kun myllertää paljon. Välillä kylläkin innostuu potkimaan hurjan lujasti rakkoon/johonkin kipeeseen kohtaan ja se on jokseenkin epämiellyttävää

Täällä on jo niin voimakkaat potkut että näkee selvästi jokaisen töytäisyn vaikka ois paitaa päällä. Välillä tulee potkua kylkiluihin ja se sit sattuu.
Eilen kun katottiin illalla telkkua ja pistin ohjaimen masun päälle niin ei menny kun hetki niin neiti potkas sen siitä menemään :p Kokeiltiin uudelleen ja sama juttu :grin

Meillä nähtiin asukin liikkeet ulospäin ensimmäistä kertaa alkuviikosta ja sen jälkeen vatsa on elänyt omaa elämäänsä päivittäin. :happy:
Täytyy kyllä sanoa että tosi vilkas tyyppi onkin, liikkuu tällä hetkellä todella aktiivisesti, kaikkein vilkkaimmillaan on kuitenkin alkuillasta.

Miehen käteen liikkeet tuntuu edelleen useimmiten melko kevyinä, vaikka itsestä tuntuu että vauva yrittää tulla läpi vatsasta. :woot:
Nyt siis rv 27+1.

Täällä on liikkeet hävinnyt kokonaan.. Viimeksi torstaina aamulla on liikkunut pikkuinen. Eilen ja tänään ei mitään potkuja, liikettä eikä möyrimistä. :( tässä alkaa väkisinki vähä huolestuu..

rosmarinaa, ei ole auttanut makea, kylmä mehu tai makeat ruuat ja lepäily ja kuuntelu sohvalla?

Jos vielä pitkään huolettaa, niin ihmeessä soittoa synnärille, niin osaavat neuvoa/ottavat käymään ja tarkistavat tilanteen :)
Tsemppiä!

Ei ole makea ainakaan auttanut. :grumpy: Herkkupäivä nimittäin menossa ja makeaa tullu syötyä enemmän kuin tarpeeksi. Eikä sen puoleen liikunta tai lepäilykään. Monesti pieni innostuu sen jälkeen, kun lenkiltä oon kotia tullut, mut ei tänään. Eilen en edes lenkillä käynyt.

Arvelin, että soitan maanantaina neuvolaan jos ei sinne mennessä pieni ilmoittele itsestään. En oikein tiedä, et pitäskö huolestua vai ei. :facepalm:

Vatsaa voi myös vähän töniä ja heilutella, siten meillä on saatu pieni hereille jos on ollu pitkään hiljaa. Viimeksi eilen oli sellanen päivä ja olin tosi huolissani. Doppleri löytyy ja Sen ei tarvi kun vatsaan koskea niin neiti herää potkimaan, ei vissiin tykkää että dopplerilla kuunnellaan ☺

Ei täällä auta edes töniminen. :sorry: Oon sitäkin yrittänyt. Useampaan otteeseen. Me palautettiin se doppleri, kun ei saatu toimimaan ja sanoi että niissä oli ollut jotain vikaa. Eli ei sitäkään ole nyt. :sad001 No, jospa tässä illan aikana tai huomenna sitten... :sorry:

Meillä th sanoi, että jos itsestä tuntuu, että on liian kauan hiljaista, niin ehdottomasti soittoa vaan. Otetaan siis omat tuntemukset ainakin täällä vakavasti, ihan jo odottajankin mielenrauhan takia.

Mullakin ollut hiljaisempaa, ihan vähän oon jotain tuntenut mutta melko olematonta verrattuna aiempaan. On nyt kyllä ollut päivät täynnä touhua ja illat suoraa unille, että voi johtua siitäkin, etten oo ehtinyt keskittyä tuntemuksiin. Jotain tuntunut kuitenkin, niin en oo vielä huolestunut, katsotaan nyt, kun palaa arkeen, että miten jatkuu.

Nyt on rv 24+4. Oikeastaan koko viikko on ollut vähä "hiljainen" masuasukilla, mut nyt on vain sit hävinnyt liikkeet ja tuntemukset kokonaan. Viime ja edellisviikoilla on ollut sellaset biletykset menossa, et oksat pois. Tai oikeastaan koko tammikuun. Liekkö nyt sitten vain "rauhoittunut" pikkuisen?

Joo, onneks tonne äitipolille voi soittaa millon vaan. :) Ajattelin kuitenkin, että odottelen maanantaihin asti. Vai oisko täs nyt sit oikeesti syytä huolestua kunnolla ja soittaa vielä tänään tai huomenna heti aamusta? :eek:

Takaisin