Liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ele84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt on rv 24+4. Oikeastaan koko viikko on ollut vähä "hiljainen" masuasukilla, mut nyt on vain sit hävinnyt liikkeet ja tuntemukset kokonaan. Viime ja edellisviikoilla on ollut sellaset biletykset menossa, et oksat pois. Tai oikeastaan koko tammikuun. Liekkö nyt sitten vain "rauhoittunut" pikkuisen?

Joo, onneks tonne äitipolille voi soittaa millon vaan. :) Ajattelin kuitenkin, että odottelen maanantaihin asti. Vai oisko täs nyt sit oikeesti syytä huolestua kunnolla ja soittaa vielä tänään tai huomenna heti aamusta? :eek:

Onhan mahdollista, että vauva liikkuu öisin tai muuten sun nukkuessa, etkä herää liikkeisiin. Mutta jos sua kovasti huolettaa, niin soita ihmeessä huomenna ä-polille.

Mä kyllä soittaisin heti äitipolille, jos kahteen päivään ei ole tuntunut mitään, vaikka muuten on ollut vilkasta. En tiedä tarvitseeko huolestua, mutta olisi se hyvä käydä tsekkaamassa tilanne, niin sitten ainakin tietää, ettei tarvitse olla huolissaan! :)

Toivottavast ei olis mitää vakavaa. Zemppihali rosmariinalle! Toivotaa että kaikki olis kumminki hyvin. <3

Joo, eilen myöhään illalla alkoi pikkusen liikkumaan! Ei montai potkua, mutta muutama kuitenkin ja siihen päälle taisi vähän kääntyillä. :) eli kaikki hyvin täällä. <3 ollaan oltu jo tuohon aikaan yleensä nukkumassa, niin liekkö sit potkinut silloin aina.

En tosiaan enää yöllä jaksanut tulla asiasta ilmoittaa. :D väsytti sen verran.

Mulla on kyllä mahassa sellainen ikiliikkuja ettei tosikaan :D potkuja satelee sinne sun tänne ja heittää varmaan kuperkeikkaakin välilä, aivan isoveljensä kopio ❤ tuleva isovelikin on jo tuntenut potkuja kädellään ja herttaisinta on kun hän käy vaan aina silittelemässä ja pussaamassa masua ❤

Täällä myös on tosi vauhdikas pikkuinen masussa. Potkunyrkkeilyt on käynnissä yötäpäivää :D olen kyllä tyytyväinen, että liikkuu paljon niin ei tarvitse olla huolissaan eikä tarvitse juuri liikkeiden laskemista miettiä jos sama tahti jatkuu loppuun asti :)

Mulla on kyllä mahassa sellainen ikiliikkuja ettei tosikaan :D potkuja satelee sinne sun tänne ja heittää varmaan kuperkeikkaakin välilä, aivan isoveljensä kopio ❤ tuleva isovelikin on jo tuntenut potkuja kädellään ja herttaisinta on kun hän käy vaan aina silittelemässä ja pussaamassa masua ❤

Kuulostaa ihan samalta mitä mäkin voisin kirjoittaa!! Tää masuasukki pyörii ympyrää koko ajan ja potkuja tulee joka suuntaan :D
Ja meillä tuleva isosiskokin on saanut jo kunnolla mahan läpi monosta ja on innoissaan :) ♡

Täällä oli eilen aamulla ja päivällä hiljaista, ei reagoinut edes mehuun, banaaniin tai tökkimiseen, mutta tää päivä onkin sitten vedetty ns sata lasissa. Jopa töissä, jolloin yleensä on oikeastaan melko vaitonainen, siis päivän aikana, on tänään tullut potkuja joka suuntaan. Nytkin parhaillaan potkii suoraan tuonne alaspäin, tuntuu aika inhalta. :shifty: Mutta en valita, ei oo tänään ainakaan tarvinnut pohtia, että onko kaikki hyvin. :rolleyes:

Se on tosi siistii, kun potkii niin kovaa, että näkee potkut ihan silmillä :D mieskin yks ilta ihan hämmästyi, että miten osaa potkia niin kovasti. Se näyttää välillä jopa hurjalta, kun näyttää/tuntuu siltä, että pikkuinen on tulossa vatsan läpi :D ihmeen kovat voimat on jo tyypillä.

Hei voiko näillä viikoilla sikiöllä olla jatkuvasti hikka? Tuntuu jotenkin niin epätodennäköiseltä, että pikkuinen potkuttelisi ja nyrkkeilisi ihan kokoajan :rolleyes: Pidän jotenkin todennäköisempänä, että neitokaisella olisi ihan vain hikka :p

Potkuja (niitä täysin selkeitä!) tulee kyllä valtavasti kokoajan!

Täällä ainakin kerran tunnistettu hikka kun tuli niin rytmissä hetken pieniä liikkeitä :D mut siitä en tiedä voiko vielä jatkuvasti olla.

Onkohan se hikka sellasta pientä nopeaa liikettä, kuin joku kutittelisi sormilla? Mulla on nyt ajoittain sellaista, enkä keksi mitä se vois olla. :D

Mulla eilen neuvolassa vauvalla oli hikka ku kuunneltiin sydän ääniä ja pitkään jouduttiin kuuntelemaan et tosiaan on hikka eikä sivu ääni sydämessä. Piti noista seisomaan ja juoda vettä ja sit koitettiin uudestaan. Samaan aikaan ku dopplerilla kuunteli ja kuulu ääni niin vatsa nytkähti hauskasti. Sano vaan että sit ku vauva kääntyy pää alaspäin, hikan tuntee itekin selvemmin. Vauva sit vissiin hörppäs lapsivettä niin että hikka lopulta loppui ☺

En millään muista kahden vuoden takaa milloin poitsun havaitsin hikkailevan. Nyt väliin tulee niin tasaisessa rytmissä, että mielestäni on niiin epätodennäköistä, että vauva vain tökkisi kädellä/jalalla ja vielä niin tahdikkaasti :D

Olin juuri ulkona ja tuntui jollain tapaa hyvin häritsevältä vauvan liikkeet. Nostin paidan ylös ja meinasin tippua penkiltä, kun liikkeet näkyi ulos asti :woot:
Liekkö pieni päätti että nyt heitetään voltit sun muut ja päätösliikkeenä sarjaan olikin potku tuonne kohdunsuun suuntaan :D

Nyt äkkiä yritettävä ottaa videota!

Takaisin