Liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ele84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En tiiä oliko viime yönö hikka vai mikä ku kaveri pyrki kyljestä läpi. :eek: Sattui!

Täällä on hikkailtu paljon ja pöngitty vissiin vielä alemmas. :hilarious: Ainakin joka kerta kun pieni liikkuu niin tuntuu siltä kuin koittaisi potkia itsensä ulos. Mietin ihan tosissaan, että voiko se pää olla juuttunut jonnekin alas..? :grin Jotenkin tuntuu kuin haluaisi vaihtaa asentoa enemmänkin, muttei vaan pääse.

Täällä kans on jo jonku viikon ajan vatsa heilunu ku tyyppi ottaa vähän kierroksia. Ihan tosissaan ihmettelen voiko istukka oikeasti olla edessä ku mylläystä tuntuu jatkuvasti. Meinaan vaan että ei kyllä hirveästi vaimenna tuntemuksia minun tapauksessa tai jos vaimentaa niin sen ansiosta on edes hetken rauha myllytykseltä mutta ihanaahan se on ku liikkeet tuntuu kun ei mitenkään kipeää monestikkaan oo käyny. Esikoiselta muistan että vatsa saattoi olla ihan ihmeen mallinenkin kun pukkas pyllyä ylös ja jäi sitte niille sijoillensa. Pysty tunnustelemaan pientä ihan selvästi. Nytki pystyny tunnusteleen vartalonmuotoja ku sopivasti pyörähtelee pinnassa.

Onko se hikka semmosta nopeampitahtista "tutinaa"?! Vai onko tästä kaverista tulossa rumpali?! :hilarious:
Tykkää köllötellä ylhäällä poikittain, enimmäkseen potkiskelee oikeaan kylkeen. Tunnen kyllä heti jos onkin mennyt eri asentoon, esim jos potkii suoraan kohdun pohjalle -tuntuu aikas keljulta, ei käy kipeää mutta refleksinomaisesti sitä hytkähtää aina! Kyllä on täälläkin maha ollu välillä ihan soirona ja hytkyny potkuista :Heartblue

Meillä hikka on sellaista muutaman sekunnin välein *hik* :)

Nyt alkanut mieskin tuntemaan selkeästi liikkeet. Varma saada liikkeitä kasaan on laittaa miehen käsi mahan päälle, niin johan alkaa rodeo :hilarious:
Mutta niin myös eräs yö pikkuinen mekkaloi ihan huolella, niin ei tarvinnut miehen kuin vain kerran sanoa tuimasti "Tähän aikaan kuuluisi jo nukkua, nyt nukkumaan siellä", niin tirriäinen rauhottui ja alkoi nukkumaan :woot:

Täällä ihan sama! Oli esikoisenkin kohdalla sama. Välillä tekisi mieli yöllä herättää mies laittamaan käsi (tai ottaa vaan se käsi) masun päälle, että saisi nukuttua. :)

Täällä alko taas vissii hiljasempi kausi.. Muutama viikko sitte oli sellaset bileet mahassa joka päivä, et teki jo melkei pahaa. Edellisviikolla oli ihan hiljasta, pelottiki välil et onko siellä ketään ja kuluneella viikolla on vähän aktiivisempaa ollu mut nyt taas muutama päivä ihan hiljasta. Joitain potkuja muutaman kerran päivässä ja siinä se. Oispa kiva jos monottais taas kunnolla, niinku kolmisen viikkoo sitte. :D

Meil on rauhallinen bebe, joka päivä kyllä tulee jotain pientä, mutta harvoin eikä hirveän voimakasta tai suurta mylläystä tule. Mut tänään oli tosi jännä tunne, kun ilmeisesti pienen sormet (?) jotenkin kutitti mua sisältä päin. :D Samoin tunnen välillä, missä asennossa vauva on tai kun hän päättää vaihtaa asentoa, niin tuntee sen muljahduksen. Mieskin erotti yhtenä päivänä jalan muodon (tai siis jalkapohjaa), kun sanoin, että kokeilee. Yleensä miehen kosketus rauhoittaa vauvan, oonki saanut yöt hyvin nukuttua, kun mies pitää kättä vatsan päällä ku mennään nukkumaan. :)

Vauva on myös päättänyt majoittua alas, aiemmin hengaili melkein aina kylkiluiden lähellä, nyt sitten tosi alhaalla.

Ilmoittaudun ADHD-lapsen äidiksi :laughing021 hereillä ollessa tuntuu, että pieni yrittää tulla vatsasta läpi. Tänään lääkärissä todettiin, että vauva on pää alaspäin ja sen kyllä huomaa! Sai kylkiluut sellaista kyytiä, että en tiedä missä asennossa olisi pitänyt olla :hilarious: Meilläkin tuota, että isimies saa ihan rauhassa katsoa vieressä, kun pieni tunkee raajojaan joka suuntaan, mutta heti kun herra pistää käden vatsan päälle, niin liikkeet loppuu :rolleyes:

Tuntuu olevan yleisempää, että mies saa juurikin lapsen kosketuksellaan rauhoittumaan?

Meillä taas päinvastoin ja taas jos minä laitan käteni mahalle, niin pikkuiset potkut ja venyttelytkin loppuu kuin seinään. Mies on tällä hetkellä tuntenut enemmän käteen liikkeitä kuin minä, sillä itse olen tuntenut vasta kahdesti :(

Esikoisen kanssa oli oikeastaan sama homma, taisin koko raskauden aikana tuntea kolmesti liikkeet käsiin asti, kun salakavalasti kesken venyttelyjen kokeilin. Muutoin en olisi sitäkään saanut kokea :arghh::crybaby2

Hahah, makoilin selälläni sängyssä ja yhtäkkiä ihan hirvee paine ja puskeminen toisella puolella alavatsassa. Nostin paidan ylös nii oikeen kunnon pallo tossa navan vasemmalla puolella, melkeen säikähdin että apua :D ihana epämuodostuma, piti ihan kuva napsasta. Poika päätti yrittää pää edellä läpi :D

Jospa hän ois nyt päättäny parin päivän jälkeen kääntyä, ku on ikävästi alalertaa potkinu nää päivät..

Liikkeitä tuntuu välillä niin, että maha tärisee :D en kyllä osaa sanoa miten päin pikkuinen tuolla on. Alavatsalla kylläkin tuntunut paljon painetta joten veikkaan et hengaa alempana. Molemmilla sivuilla tuntunut potkuja ja välillä oikein puskee itseään kyljestä läpi :D alavatsalla myös tuntuu usein potkuja ja silloin tällöin jokunen liike myös ylempänä. Useimmiten liikkeet tuntuvat vatsan molemmilla sivuilla. Hauskoja pikku muljahduksia <3 joskin välillä jo niin vahvoja, että ihan säikähtää ja tuottaa epämiellyttäviä tuntemuksia/kipua, mut ei haittaa - vahva vauva :D

Eilen lääkärineuvola käynnillä tehtiin ultraus niin meän kaveri on pää alaspäin selkä minun selkään päin ja vähän enempi köllöttää oikealla puolella. Jalat siis ylhäällä ja levällään molemmin puolin. Ja niin, ku lääkäri ultras ja pysäytti kuvan reisiluun mittausta varten niin luulen nähneeni pojan ulokkeet kaverilla mutta en sitte tiä mikä uloke oikeasti oli

Mulla terkkari ihan käsin tunnusteli vauvan asennon. Voi miten olis kiva päästä vielä ultraan näkemään asukkia! Tuntuu jotenkin tosi hurjalta, että mitään ultria ei enää tehdä. :sorry:

Takaisin