Liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ele84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hikaksi minäkin jo aiemmin epäilin, mutten ole kyllä varma.. Jos se tenava jotenkin hytkähtelee hikan jälkeen aina niin siitä tulee se nopeatemposempi liike? Voi kun sen touhuja vois seurailla päivittäin ultralla :hilarious:

Mullakin on tota nopeaa liikehdintää.. ihan ku vauvalla menis kylmät väreet ja se sillai värisis/ sitä puistattas.. me ollaan miehen kans naureskeltu et mahtaako sillä olla kylmä ku se sillai värisee, mutta eiköhän nuo vauvat oo hyvässä lämmössä siä kohdun sisällä :D

Musta tuntuu et viime yönä vauvalla oli kans hikka. Sellainen tasaiseen tahtiin 'hypähtely' kesti jonkun aikaa. Ei mitenkään kauhean nopealla tahdilla mut niin tasaisesti et vaikee kuvitella et se olis mitään muuta. Jännän tuntuista :grin

juu hikka on kyllä ihan erilainen, säännöllinen vavahdus. tuo on enemmän sellasta piperrystä mt voimakkaampaa. ei kuitenkaan mitään kunnon potkuja.. aivan kuin jotain nyrkkeilysäkkiä löis molemmin käsin ja nopealla tahdilla :)

Onko kukaan muu saanut neuvolasta mukaan semmosta taulukkoa mihin voi kirjata vauvan liikkeistä päivittäin? Esim kuin monta kertaa liikkuu tunnin sisällä ja et kauan meni edelliseen jumppailuun.
Ite en kyl varmaan jaksa alkaa mitään siihen kirjaamaan kun tuntuu olevan ihan aktiivinen baby eikä oo huolta etteikö liikkuisi tarpeeksi. Eikä kyllä terkka
myöskään sanonut et pitäis alkaa mitään kirjaa ylös. o_O Ehkä sit joskus myöhemmillä viikoilla jos alkaa tuntuu et liikkuuko baby tarpeeksi vai ei.. (Nyt siis 30+3)

Baby2, oisko se vaan joku kaavake liikeseurantaa varten. Mä oon ymmärtäny et jos tuntuu että vauva ei liiku tarpeeks ni voi tehdä liikeseurannan eli yhessä tunnissa pitäs tulla 10 vauvan liikettä. Mä en oo sellasta saanu neuvolasta, mut terkka kysyy kyllä aina liikkeistä. Mulla on joku duracellpupu mahassa, nytkin menossa joku kickboxing-tunti :D

käsittääkseni ne on lähinnä loppua varten kun vauva liikkuu niin paljon vähemmän kun ei mahdu oikeen enää liikkumaan. Ja tietty joku voi näilläkin viikoilla olla huolissaan vauvan liikkeistä, toiv ei.

Oltiin eilen yhdessä konsertissa ja vauva ei selkeästikään tykännyt yhdestä kohdasta ollenkaan. Sain sätkyn, kun monotti aivan tajuttoman lujaa kylkeen monta kertaa. :D Muissa osissa otti ihan rauhallisesti, mutta se yks osa tuntui olevan hänestä todella huono - mieskin huomasi, kun ihan pomppasin paikallani ja laitoin käden vatsalle ja alkoi tietysti nauraa (tosin yritti pidätellä, kun oli aika pieni tilaisuus, että piti yrittää käyttäytyä tosi asiallisesti) ja kuiskas aplodien aikana, että "hyvä soitinmaku". :cool: Nyt on muutenkin ollut aika aktiivista vatsassa, aamulla tuntui olevan selkä eteenpäin ja tuntui, että puskisi itsensä ulos... välillä tulee sellasta pientä liikettä, välillä taas mojovia potkuja. Onneksi ei ihan hirveästi ole vielä potkinut suoraan virtsarakkoon tai kylkiluihin...

Meillä tämä pikkutyttö on ansainnut uuden nimen; Rumpali :laughing002

Vähän väliä tulee potkuja *tumtumtumtumtum* nopealla temmolla :woot:
Äsken leppuutin kättäni mahan päällä, niin käsi pompahteli iskujen tahdissa :hilarious:

Meillä aina neuvolassa ja lääkärissä kysellään "Mitenkäs tuntuu liikkeit?". Siihen hyvä aina vastata, että koko ajan ja ennemmin laskee milloin ei liiku, niin pysyy paremmin laskuissa :joyful:

auuu poika alkanu potkii tänään kylkiluihin :blackeye: <- vähä tollanen olo tosin mustelma hieman alempana :P ihana rakas :excited001:love017

Meilläkin tyttö alkoi viikko sitten potkia kylkiluihin. Ei mitenkään kovaa, mutta naputtaa säännöllisesti :dummy1: Kovat potkut on osuneet toistaiseksi navan molemmin puolin. Tuntuu hassulta, kun nyrkkeilee alavatsaan, sellaista kuplintaa, vähän kuin potkut, mutta kevyempiä :love7

Ummetus ja liikkeet todettu kivuliaaksi yhdistelmäksi. Kiva kun joku potkii ihan täyttä ja kipeää suolta... :/ Muuten toki liikkeet tuo iloa.

Täällä liikkeet muuttuneet viimisen viikon aikana todella napakoiksi ja välillä tekee ihan häijyä!
Vasemmasta kyljestä meinaa tulla ilmeisesti polvet tms. läpi välillä.. Vauveli on nyt kääntynyt myös raivotarjontaan.
Rv 32+0 tänään. :)

Miten voimakkaita muilla on liikkeet? Mulla ei oo enää moneen moneen viikkoon tuntunu voimakkaana, tuntuu paljon heikommilta ku esim rv25.

Ja joka päivä pikkunen kyllä möyrii ja potkuttelee, mutta ei kovasti. Esimerkiks enää ei näe ulkopuolelle liikkeitä, mitkä näky ennen. Käden kun laittaa mahalle, niin selkeesti kuitenki tuntuu möyrimistä ja liikahtelua.

Miten voimakkaita muilla on liikkeet? Mulla ei oo enää moneen moneen viikkoon tuntunu voimakkaana, tuntuu paljon heikommilta ku esim rv25.

Ja joka päivä pikkunen kyllä möyrii ja potkuttelee, mutta ei kovasti. Esimerkiks enää ei näe ulkopuolelle liikkeitä, mitkä näky ennen. Käden kun laittaa mahalle, niin selkeesti kuitenki tuntuu möyrimistä ja liikahtelua.

Mulla on tosi voimakkaita liikkeet, jalan näkee selkeenä kohoumana. Mulla nyt rv32+2.

Mietin vaan et oisko sun vauva kääntyny selkä mahaan päin ja potkii nyt sit selän puolelle. Niitä liikkeitä ei välttämättä tunne kai niin hyvin sit... en kyllä varmaksi tiiä, tää vaan ihan mun oma arvaus/veikkaus. Ja liikelaskentaahan kannattaa tehdä ja jos ei se 10 liikettä/tunnissa täyty 2tunnin aikana ni sit vaan yhteyttä äitiyspolille/neuvolaan.

Rosmariinaa, mulla vauva on just noin, et potkii selkään päin. Liikkeet on todella vaisuja verrattuna esikoiseen. :) Mut neuvolassa sanoivat, et just tuosta asennosta johtuu...

Meillä kans aika hiljaista. Ultrassa naama selkään päin, about istukassa, eli pääasiassa varmaan potkut osuu taaksepäin.

Takaisin