Liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ele84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jessus mitä monottelua kaupassa. Meinasin jo luovuttaa koko reissun suhteen ja jättää kärryt vaan sinne. Teki tosi kipeetä...

mulla joka raskaudessa tullut sitten laskettua kun vauva on jo niin iso että liikkeet vähentyneet aikasempaan huomattavasti. mt tuo on kyllä hyvä tapa ja keksintö! niiin paljon helpottaa oloa kun ihan lopulla tuntuu että niitä liikkeitä on niin vähä mt kuitenki saattaa hyvinki sitten laskiessa olla yli sen 10/1h..

maiKhi hauskaa protestointia jo masuasukilta :D vaikka se tunne kun oikeesti käy kipeää ja toinen ei millään rauhotu ja itellä alkaa jo hermostuttaa :P

Mulla alkoi vasta n. viikko sitten (rv 30) tuntua kaikki muljaukset mahassa :eek: Sitä ennen liikkeet oli vaan sellasta tökkimistä. Nyt tuntuu kun tytsy vetää ympyrää mahassa niin melkoinen muljahtelu ja välillä tulee sellainen olokin että sisuskalut tulee pihalle. o_O eli aina ei ole niin mukava olo. :shifty: Mutta ei pidä valittaa. olen tähän asti raskautta päässyt ikääni nähden todella vähäisillä vaivoilla. Ei se mikään ihme ole jos niitä tässä vaiheessa alkaa kasaantumaan. :shy:

Mä oon nyt viikon verran syöny lisärautaa (hempat oli 113, mutta th suositteli kokeilemaan) ja vaikka oma olo on yhtä nuutunut kuin ennenkin, vauva on jotenkin aktivoitunut. Potkutteluja on tullut paljon enemmän, mutta kyllä huomaa, että kaverilla on vähän ahtaat oltavat, kun joka suunnasta punkee läpi. :D

Voihan "möyrimys maximus"... Olis kyllä päikkärit maittanut aamun silitysurakan jälkeen, mutta vauvahan täällä nykyisin määrää. :D

Joo jostain syystä aina kun itsellä olisi aikaa ja mahdollisuus vähän levätä ja vaikka ihan nukkua niin masukki päättää pitää bileet. :joyful: Illalla on ihan sama juttu. Ensin koitan saada esikoisen nukkuun (nukutan viereen ja siirrän siitä omaan sänkyynsä, jossa nukkuu loppuyön) ja sitten kun koitan päästä itse nukkumaan niin masussa villiinnytään. o_O Kuinkahan mahtaa onnistua meidän kaikkien rymien yhteensovittaminen sitten kun vauva tulee ulos...:rolleyes:

APUA voiko vauva nipistää mahassa? :D ei varmaan kun kalvot välissä....o_O mutta just mua joku nipisti sisäpuolella, hirveän terävä ja lyhytkestoinen. vähän niinkuin ois karva nypätty irti! Ei mitenkään sellanen kirvelevä tunne kuten mulla välillä alavatsalla vas tai oikealla puolen kun tuntuu et vatsa venyy sisältä äärirajoille. Istukkakaan ei pitäisi noin alhaalla olla. HUh aikasemmin ei koskaan ole ollu vastaavaa tunnetta :wideyed: paitsi onhan istukkakin kyllä melko iso lätty... hmmmm :)

Mun vauva vihaa doppleria. Taas tänään karkaili alta pois ja potki sitä anturia. Harjoittelija ei millään meinannut saada sykkeitä kuulumaan, kun vauva vaan venkoili. Ja protestoi vielä sen mittailun jälkeenkin potkimalla meikäläistä. Tuli jotenkin vähän pahoinpidelty olo ittelle. Toisaalta tosi hyvä että liikkuu, niin ei tartte huolehtia, mutta toisaalta on nyt pari päivää muljunnu niin, että oon oikeasti aivan kipeänä vatsan seudulta. Pari edellistä viikkoa olikin kyllä sitte niiiiin rauhallisia, että melkein ehti huoli tulla, niin ehkä parempi näin. :)

Mä olin eilen vähän ihmeissäni, kun mahassa oli melko hiljaista. Yleensä aktivoituu viimeistään, kun meen illalla vaakatasoon, mutta nyt oli tosi liikkumatonta, vaikka yritin tökkiä ym. Siinä sitten vähän huolestuin, mutta: en taaskaan saanut nukuttua ja huomasin, että KOKO yön (tai ainakin aina, kun olin hereillä) mahassa tapahtui jotain. :D Mietin, että no siis oikeasti, jos koko yön myllää ja liikkuu, niin ei ihme, että on koko päivän tainnoksissa. En siis herää noihin liikkeisiin, vaan rekisteröin ne sen takia, että olin muutenkin hereillä. Lupaavaa syntymää ajatellen, että toiv. ei jatkossa valvo öitä ja nuku päiviä... Mutta joo, että ei se päivän hiljaisuus todellakaan tarkoita sitä, että vauva ei liikkuisi lainkaan. :wideyed:

Pitäisikö huolestua, jos liikkeitä tuntuu ihan hyvin, mutta ovat vaimeampia kuin aiemmin?

MaiKhi, ihan tapauskohtaista, mulla esim. vauva vaihtaa asentoa vielä, niin välillä on tosi "vaimennettuja" liikkeet viikonkin ajan (potkii vähemmän herkkiin kohtiin) ja nyt pari päivää päin vastoin bebe on puolestaan potkinut mut kipeäksi. Silloin kun on nätisti pää alaspäin alhaalla, niin liikkeet on vaimeimmillaan. Nyt pyörii ja pörrää, kun hakee itselleen kivaa oleskelutilaa ja mä toivon, että toi pää alhaalla palautuis, eikä kaveri päätyis vaikkapa poikittain.

Näin mäkin aattelin ja oon koittanu olla panikoitumatta, kun liikkeitä kumminkin tuntuu ja todella vahvoja olleet muuten koko viikon. Ehkä vauva vetää happea välissä. Mieskin kuuli tuttua lorinaa ja naksuntaa mahassa.

Viikkoja kun tulee lisää, vauva kasvaa ja tila vähenee, niin ei oo enään vaavilla tilaa myllätä ihan niin paljoa. Tuskin siitä tarvii huolestua, ellei ihan kokonaan katoa..
Itellä tuntuu et kun ylitty 33vko niin liikkeet on jotenkin vähentyneet, ja sitä on jatkunut nyt reilu viikon. Kyl välillä tuntuu ihan kunnolla muljauksia mut ihan erilailla kun muutama viikko sitte vielä.
Mä luulen et tila on vähentynyt niin ei enään niin vaan voikkaa neiti heittää kuperkeikkaa :p
Täällä on kyllä aktiivisin yöllä, ei helpota yhtään mun nukkumisia, mitkä nyt on mitä on muutenkin kun lonkat särkee kokoajan kun sivuttain makaa.. Mutta mutta, ei enää kauaa :shy:

Pitäisikö huolestua, jos liikkeitä tuntuu ihan hyvin, mutta ovat vaimeampia kuin aiemmin?

Mullakin välillä jaksoja jolloin liikkeitä selkeesti vähemmän ja tuntuu vaimeampina. Aattelin just et johtuu asennosta. Ja käsittääkseni liikkeet muutenkin alkaa vähentyyn kun ei oo niin paljoo tilaa liikkua. Ennen tuli selkeesti enemmän potkuja, nyt se on sellaista tasaisempaa punkemista :joyful: Ja hikottelee päivittäin. Varsinaista liikelaskentaa en oo tehny. Töissä en juurikaan huomaa liikkeitä kun oon keskittyny työntekoon :wideyed:

Mäkään en mitenkään liikkeitä kirjaa ylös, vaan vähän mietin että kuinka paljon tyyppi on päivän aikana liikkunut. Nukkuu semmoisia kahden tunnin pätkiä ja sitten mylvii oikein kunnolla jonkun aikaa ja jatkaa lepoaan. Yleensä se kaikkein pahin raajojen suoristelu ajoittuu just siihen, kun mä rupean nukkumaan :grin Pikkuisen isosisko aikanaan hikkasi tosi paljon ja se nytkähtely oli aikalailla samanlaista, kuin itsellä olisi, mutta voiko tämä tyyppi hikata joka sekunti, vai mitä ihmettä se sitten on? :joyful:

Ja noista nopeista liikkeistä, täällä niitä tuntuu melkein joka päivä. Yksi päivä alkoi oikein naurattaa, kun tuntui ihan kuin toisella olisi mennyt vilunväristykset :hilarious:

Mun mielestä on tosi hankalaa hahmottaa miten päin se vauva on ja millä se painattaa menemään, onko se jalka vai nyrkki välillä :D mut kovaa myllerrystä päivittäin kun on pikkuinen hereillä!

Mäkään en oikein tunne muuta kuin, että on koko ajan poikittain. Yöllä tuli taas sellaista möngerrystä, että tuli ihan huono olo. En oikein tiedä mitä painaa tai miten liikkuu, kun liike ei ollut kovin suurta, mutta jotenkin sellainen inhottava olo ja tuntuu kuin ei saisi hengitettyä, vaikkei vauva paina edes mitenkään keuhkoja ts. ei ollut erityisen ylhäällä. Olin vielä kyljelläni ja yritin kääntää ja painaa sitä kädellä, että vaihtaisi jotenkin asentoa.

Mietin jo pitäisikö huolestua kun tyyppi oli useamman päivän tavallista vaisumpi. Ajattelin sen johtuvan yskimisestä ja flunssasta. Nyt oma olo alkaa olla jo parempi ja selkeästi myös tyypillä, koska hän on hummaillut illalla, yöllä ja aamulla niin paljon, että ei onneksi tarvitse miettiä liikelaskentoja :)

Olipa ahdistava yö. Huomasin jo eilen, että vauva ei hirveästi liikkunut, ei esim. illalla, kun menin nukkumaan. Heräsin yöllä taas johonkin ja rekisteröin, että eipä ole nytkään liikettä. Nousin ottamaan rautanesteen ja join mehua, ajattelin, että saan testattua reagoiko vauva. Ei mitään. Nousin uudestaan ylös ja menin sohvalle, etten herätä miestä. Vaihdoin puolta, tökin, heilutin mahaa ym, ei mitään. Siinä vaiheessa alkoi jo paniikki iskeä ja herätin miehen, että pitikö kättä yöllä mun mahan päällä, et tunsiko liikettä. Ei ollut pitänyt eli ei tietoa. Olin jo ihan valmis lähtemään sairaalaan, koska ei edelleenkään tuntunut mitään ja olin mehuakin juonut jo desin lisää. Mies kuitenkin ehdotti, että kokeiltaisiin vielä laskea yhdessä tunti liikkeitä. Sitten alkoi tuntua jotain ihan supervaimeita juttuja, mitkä hän tunsi käteen, mutta itse en kyllä mahassa tuntenut. :o Saatiin alle tunnissa riittävä määrä erillisiä liikkeitä kasaan, mutta jouduin nousemaan uudestaan ylös moneen kertaan, kun kävin niin ylikierroksilla ja tuli ensin jano, sitten nälkä. No, vauva ehkä muutti asentoa koska yhtäkkiä alkoi tuntua tosi napakoita potkuja tmv, joita ei tarvinnut enää kädellä kokeilla. Eli en tosiaan tiedä onko koko ajan nyt sellaisessa suunnassa, että en tunne, vaikka liikkuu. Oli kyllä superahdistavaa, vasta viideltä sain unta ja nukuin miltei kellon soittoon, nyt olenkin ihan tööt.

Takaisin