Liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ele84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Okeei, eli todennäkösesti on sit selkä "ulospäin" :) onneksi perjantaina on neuvolakin, niin pääsee sielläkin kuuleen mielipiteen.

Oon kans miettiny et pitäskö yrittää laskee tota 10 liikettä/h mut jotenkii musta tuntuu et se ei täyty. :o et huolestunko sit ihan turhasta, jos se 10 liikettä ei tuu täyteen ja vauva monottaaki vaan "sisällepäin".

Ei kannata laskee.. Mähän laskin ja olin huolesta soikeena. :D Sitte tuli neuvola ja sydänääniä kuunneltaessa vauva touhus ihan jatkuvasti ja mä en tuntenu mitään. :D

mulla vauvan liikkeet kans hiljentyneet taas.. on aika kausittaista. Just joskus 26vkolla yhtäkkiä tuli kausi ettei paljo liikkeitä tuntunut, sillain kuitenkin että tiesi eloa olevan. 28-29 vkolla yhtäkkiä taas alkoi kauhea ralli.. nyt ei tällä hetkellä 31+ viikoilla tunnu isoja liikkeitä, hirveää pupellusta vaan mikä alkaa jo ärsyttää kun ihan alavatsalla värkkää :D ei onneks (kop kop) virtsarakkoa hirveästi ole monottanut nyt. ja mulla ilmeisesti istukka estää aika paljon vauvaa potkimasta kylkiluihin kun ei sinne tunnu mitään. on muistaakseni takana ylhäällä..

Rv 29+0 ja liikkeitä on jatkuvasti edelleen.
Oli pakko laskea ja nyt liikkeet on tuntuneet jo 15,5viikkoa! Yli puolet raskaudesta siis!

Esikoinen ilmeisesti möyri enemmän selkä napaa vasten, sillä ei hänen kohdallaan ollut tällaista möyrimistä kuin rv 37-40.

Kylkiluut ei saa potkuja, kun tälläkin hetkellä on selkeästi pää vasemmalla ja jalat oikealla. Paljon kyllä myllää päivittäin ympyrää ja voltteja. Ihan ihmetyttää miten sitä tilaa muka on tarpeeksi :p

Mulla nyt 30+5 ja toivon että nää ei liikkuis niin kovin. Meinaan että mitä enemmän liikkuvat sitä huonommaksi mun olo tulee, en tiedä onko joku puristuksissa tms mutta tulee sellainen hyvin etova ja pyörryttävä olo. Ei siis todnäk johdu siitä että maha venyy johonkin suuntaan tms. Paikallaan kun ovat niin ei ole noita oloja. Ihme homma:/

Meillä on edelleen rauhallinen bebe. Joka päivä jotain liikettä kuitenkin, niin en oo stressannut siitä. Mun miehen rauhallisuusgeenit perinyt ilmeisesti. Välillä mies on kuunnellut sydänääniäkin, jos on löytänyt oikean kohdan, kivasti näillä viikoilla kuuluu jo. Siinä on sellainen asia, jonka mies voi tehdä, mut minä en. :)

Ja muuten en kyllä tunne yhtään miten päin vauva on, mutta sen tiedän, että on nyt ollut pää alaspäin. Tuntuu meinaa todella vinkeältä kun vauvalla on hikka ja pää on tuolla haarapuolella... Ei voi paljon erehtyä. :D

Meillä alkaa olla jo selkee rytmi. Nyt lomalla oon huomannut, että vauva elää mun työrytmissä. On aterioiden jälkeen virkee ja sillon kun olisin oppitunneilla niin nukkuu taju kankaalla :D Iltapäivällä niihin aikoihin, kun tulisin kotiin virkoaa taas ja "iltavilli" käydään joka päivä läpi ennen nukkumaanmenoa. Aloin tarkkailla siitä, kun on joka aamu ruvennut vaatiin aamiaista 6.30 ja minä haluisin lomalla nukkua. :D Liikkeet on selkeesti isompia ja vatsanmuoto saatta yhtäkkiä muuttua. Välillä ihan pitää pysähtyä, kun mahassa muljahtaa valtava kupla. :D

Tämän meän tyypin liikehdintä alkaa olla jo niillä rajoilla että järki ei aina riitä siihen, että tyytyväisenä toteais että onpahan ainaki vauvalla asiat hyvin ku liikkuu... ympäri vuorokauden myllää ihan tolkuttomasti ja syödessä vielä x2... istukka on muka edessä vaimentamassa mutta ihan suoraan sanottuna paskat se mitään vaimenna :D tyyppi on kasvot vatsaa kohden ja pää alaspäin. Käsillä touhuaa alapäässä ja jalat heiluu molemmin puolin vatsaa ja kohti keuhkoja.. sitte jotain suurempiakin asennon vaihtoja tekee ja tuntuu että tulee vattanahkadta läpi ku puskee itteään niin tosissaan ulospäin... esikoinenki liikku paljon mutta kyllä nyt puhutaan ihan eri asiasta :) :)

Tämän meän tyypin liikehdintä alkaa olla jo niillä rajoilla että järki ei aina riitä siihen, että tyytyväisenä toteais että onpahan ainaki vauvalla asiat hyvin ku liikkuu... ympäri vuorokauden myllää ihan tolkuttomasti ja syödessä vielä x2... istukka on muka edessä vaimentamassa mutta ihan suoraan sanottuna paskat se mitään vaimenna :D tyyppi on kasvot vatsaa kohden ja pää alaspäin. Käsillä touhuaa alapäässä ja jalat heiluu molemmin puolin vatsaa ja kohti keuhkoja.. sitte jotain suurempiakin asennon vaihtoja tekee ja tuntuu että tulee vattanahkadta läpi ku puskee itteään niin tosissaan ulospäin... esikoinenki liikku paljon mutta kyllä nyt puhutaan ihan eri asiasta :) :)

Ihan sama tilanne täällä!! Voisin käyttää täysin samoja sanoja. Mua välillä ihan ärsyttää ku vauva potkii niin paljon vaikka hyvähän se on ni tietää että saa hyvin happee ja voi hyvin että jaksaa liikkua!!! :)

Tuntuuko muilla vihlontaa, kun vauva liikkuu? Mulla tuntuu välillä niin että vihloo ilkeästi..

Minä olen ihmetellyt kun liikkeet tuntuu oikeastaan aina vaan ihan alamahalla. Olen siis odotellut koska alkaa kylkiluiden murskaaminen, jota esikoinen harrasti. Eilen illalla tajusin, että ru:ssa katsottiin istukan olevan ihan kohdunpohjukassa ylhäällä. Eli siis se varmaankin vaikuttaa siihen, että ylhäällä ei tunnut paljoa liikkeitä. Kun se istukka on siellä. :confused:

Mullakaan ei tunnu mitään liikkeitä ylävatsalla. Potkut tulee tohon navan korkeudelle tai vähän ylemmäs. Ei todellakaan lähelle kylkiluita. Ja mulla myös vauvan hikka tuntuu aina tuolla todella alhaalla :joyful:. Muutenkin koko maha on alhaalla ja koko ajan on ollutkin. Inhottavasti painaa alavatsaa ja koskee virtsarakkoa.. Vielä yli 10 viikkoo pitäs jaksaa.

Täällä 28+6 ja liikkeet hieman vähentyneet, mutta sitten kun möyritään niin möyritään oikein kunnolla! Välillä tulee oikein terävä potku kylkiluihin, ilmeisesti varmistaa että äiti on hereillä, ja välillä tuntuu että pieni yrittää tunkea jalkaa tai kättä mahan läpi. Potkuja tulee kyllä todella harvassa, että liikkeet on lähinnä sitä, että poika työntää jaloilla tai käsillä ja tavallaan "silittää" mun mahaa sisältäpäin :grin Jos istun hieman pidempään, niin alkaa se kylkiluiden punkeminen, alkaa ilmeisesti tila loppua :rolleyes:

minä edelleen mietin huvittuneena että mistähän nuo vauvan nopeat liikkeet johtuu mistä täällä? puhuttiin aikasemmin.... katoin youtubesta videoita ennenaikaisesti syntyneistä niin niillä esim säikähtäessä kädet tärisi..oiskohan sit jotain vastaavaa. noi meän vauvan tärinät vaan ei oo tullu mitenkää sellasen äkillisen ulkoisen tapahtuman aikaan.. et vaikka tämän ikäinen vauva hyvin liikkeensä hallitsee niin onhan ne pienen, täysaikasen vauvanki liikkeet aika hallitsemattomia :)

minä edelleen mietin huvittuneena että mistähän nuo vauvan nopeat liikkeet johtuu mistä täällä? puhuttiin aikasemmin.... katoin youtubesta videoita ennenaikaisesti syntyneistä niin niillä esim säikähtäessä kädet tärisi..oiskohan sit jotain vastaavaa. noi meän vauvan tärinät vaan ei oo tullu mitenkää sellasen äkillisen ulkoisen tapahtuman aikaan.. et vaikka tämän ikäinen vauva hyvin liikkeensä hallitsee niin onhan ne pienen, täysaikasen vauvanki liikkeet aika hallitsemattomia :)
Täällä sama homma :o en kyllä tiiä mitä tää täällä flippailee :D

Seuraako joku muu liikkeiden määrää? Aloin omaksi mielenrauhaksi pitään päiväkirjaa niin huomaan heti, jos tulee muutosta. Ois ollu kiinnostava kuulla, kuinka usein vauvat liikkuvat? Meille ollut 15-20 jumppatuokiota päivässä.

Edit: nyt kun katoin ohjeen niin eihän noita liikkeitä tosiaan tollee seurata. :/

Muokattu viimeksi:
Mä en seuraa kuin ns näppituntumalta ts että liikkuu joka päivä jossain vaiheessa. Hikkaa ei kuulemma saa laskea liikkeeksi ts yritän rekisteröidä oikeita liikkeitä (möngerrystä, potkuja ym). Mutta en mitenkään laske tai merkitse ylös.

Esikoisen kohdalla tuli seurailtua liikkeitä, mutta tämän kohdalla ei oikein vielä tarvitse.
Rv 30+2 nyt ja liikkeitä tulee heti kun herään, aamupalan aikana pari, aamupalan jälkeen niin paljon etten näe ideaa edes laskea jokakertaa *suunnilleen 30min) ulkoilun jälkeen, ruokaa tehdessä, kaikkien ruokailujen jälkeen, autoillessa, päikkäreiden jälkeen, suihkussa, saunassa ja illasta kun istahtaa viimein sohvalle, niin alkaa iltajumpat jotka kestää 30-60min.

Minulla siis tulee liikkeitä muutoin paitsi nukkuessa ja liikkuessani reippaasti :)
Vessassa käydessäkin tulee :hilarious:

Katsotaan muuttuuko tilanne jossain kohtaa. :)

Mäkään en toistaiseksi laske liikkeitä sen kummemmin, koska edelleen on selvästi vähän hiljaisempia päiviä ja sitten taas supervilkkaita.

Mutta sen verran toki seuraan liikkeitä, että niitä tuntuu joka päivä selvästi, myös niitä isompia möngerryksiä. Rv 33+5 menossa.

Takaisin