Liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ele84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onkohan maha tottunut liikkeisiin, kun aina en tunne mahassa mitään, mutta möyryäminen näkyy kyllä selvästi. Onneksi kunnon kääntyilyäkin on iltaisin, niin ei tarvitse huolestua. :)
Taitaa kaveri olla jo aika alhaalla, kun vihloo kohdunsuulle aina silloin tällöin aika ikävästi.

Täällä taas juurikin nimenomaan päin vastoin. Ihan tosissaan väliin sattuu ko muljuaa tai puskee muuten vaan.

Täällä kanssa välillä ihan sattuu ne liikkeet. Tänään neuvolassa th totesi, että käsin koittamalla vauva on (vielä) perätilassa. Siksi siis liikkeet tuntuu alamahalla/nivusissa ja välillä tosi kovina. Poika vissiin oikoo kinttujaan siellä niin vimmatusti, että mua sattuu... :sad001 Onneksi kuitenkin suurin osa liikkeistä on ihan mukavan tuntuista muljuntaa ja niistä kipeistäkin ainakin tietää, että pikkuinen siellä kasvaa ja voimistuu. :Heartblue

Mä tunnen kyllä ne näkyvät, mutta yöllä en jostain syystä tuntenut edes niitä, jotka mies tunsi käteen. Ja olin illalla syönyt makeita suklaakarkkeja, eikä vauva reagoinut niihinkään ts oli tosi outoa. No nyt onkin ollut aamusta asti taas vilkkaampaa, äsken lounaallakin näkyi liikkeet ihan vaatteiden läpi. Mutta kylläpä pelästyin yöllä. :sad001

Varmasti on pelästyttänyt! Mutta hyvä juttu kun jo tuntuu hyvin liikkeet. Toivottavasti ei jatkossa tule enää tuollaisia säikähdyttäviä tilanteita. :Heartred

Toi on kyl ihan kauheeta jos ei yhtäkkiä tunnekkaan liikkeitä :woot: Täälläkin pari kertaa on ollut ihan super hiljaista ja vaikka mitä makeeta olis juonut/syönyt niin siltikään ei liikettä. Se oikeesti pelästyttää jos on tiettyjen asioiden jälkeen tottunut tunteen potkuja tai muuta liikettä. Täällä on välillä vähän hiljaisempia päiviä ettei oo tuntenut kun pari kertaa jotain, mut kyl se sit on jo seuraavana päivänä tuntunut, et on vissiin just ollut vauvan asento niin ettei niitä tunne tai sit on tyyppi vaan lepäillyt kovin.
Mut sen jälkeen kun ite kaaduin mahani päälle, enkä tuntenut mitään vaikka sairaalassa käyrät näytti kokoajan ihan hyville, niin jotenkin ite sain siitä jonkun laisen "rauhan" näitten liikkeiden kanssa, etten ihan heti huolestu..
Ja nyt kun viikot etenee niin liikkeetkin vähenee loppusuoraa kohti. :dummy1:

Joo, tänään on koko päivän ollut ihan poikkeuksellisen vilkas. Äsken äitiysjoogassakin heti aktivoitui, kun makasin selälläni tai kyljelläni. Mut toivottavasti oli eka ja viimeinen kerta, kun pelästytti noin...

Mä luulin pari viikkoa sitten, että sikiö olisi kans 'liikkunu' mut huomasin myös, että se olikin vaan mun syke, mikä jostain syyst tuntu ja näky vähän vatsassa. :D
Nyt 14+1, onko tässä vaiheessa mahdollista tuntea sikiön liikkumista? Saanko tiedustella kokeneilta, miltä se tuntuu? :)

Mä luulin pari viikkoa sitten, että sikiö olisi kans 'liikkunu' mut huomasin myös, että se olikin vaan mun syke, mikä jostain syyst tuntu ja näky vähän vatsassa. :D
Nyt 14+1, onko tässä vaiheessa mahdollista tuntea sikiön liikkumista? Saanko tiedustella kokeneilta, miltä se tuntuu? :)

Ensimmäistä odottaessa harvemmin kuulemma vielä noilla viikoilla.
Itse tunsin tokan kohdalla kuitenkin selkeitä liikkeitä jo noilla viikoilla. Tosin tämä on muutenkin aktiivisempi mitä esikoinen oli koko raskauden aikana. :)

Liikkeitä ollut tänään normaalia vähemmän. Viimeisen kolmen tunnin aikana ihan vain muutamia "vaimeita" tökkäisyjä (potkuja/nyrkkeilyä).
Katsotaan illasta tuleeko normaalit kunnon iltajumpat mitä aina on tullut kun alas istahdan.

Mä aloin tuntemaa liikkeitä 16+ ja esikko :)

Meillä aamulla heräillää just johkuu näihin aikoihin, eli 8-9 välillä alkaa myllyt ja vapaalla saatan herätä siihe, et pikkumies käskee ylös :D päivä menee miten menee ja illalla taas jumpataa 21 eteenpäin :D ja sit oon huomannu, et joskus potkuttelee yöllä, ku johkuu havahtuu yön aikaan :D

Ja on täälläki välillä vaisumpia päiviä, mut sit seuraavaan päivään myllätää edellisenki edestä , jos niikseen :D ihania nää pikkusen liikkeet <3 en tuu kestämää, ku tää kaikki loppuu ! :D

Tänää jo 32+4 !

sleepingbeaty olen esikoiselta tuntenut rv 16, neljänneltä jo rv 13 :) kyllä se sieltä kohta alkaa ehkä jo tuntumaan :)

muoks: Zara_93 olisipa meilläkin noin hyvä rytmi vauvalla! :) meilä se vilkkain mylläys osuu aina n. 23:30 :facepalm: onneks se on helppo kääntää vauvalta sit (vaatii tosin väsyneeltä äidiltä kärsivällisyyttä:bag: ) siis jos tää rytmi jatkuu vielä syntymän jälkeen.. mulla hassusti mennyt niin et aamusta syntyneillä lapsilla on yöt menny sutjakkaasti, illalla kasin jälkeen syntyneeltä piti rytmiä kääntää ku olis sen valvomisajankohdan toteuttanu puolenyön aikaan.. siinä vasta tajusi että näähän valvoo ainaki yhen kerran pidempään päivän aikana jo viikon ikäsenä!

Te joilla on useampi lapsi, niin onko liikkeet masussa tuntuneet erilaisilta? Ja jos, niin millä tavalla? Musta tuntuu että tää toinen on jotenkin vilkkaamman oloinen, kun taas esikko liikkui rauhallisempaan tahtiin..

Kyllä mulla kans tämä toinen on paljon liikkuvampi ku eka. Paljon liikkui myös eka mutta tämä on vielä omaa luokkaansa vaikka ostukka tälläkertaa etupuolella ja viimeks selkäpuolella..

Täälläkin on pikku kakkonen ollut koko raskauden aktiivisempi kuin esikoinen. Esikoisesta muistan eniten kuin hän potkiskeli, mutta tämä tyyppi myllyää yleensäkkin paljon enemän. Voi kyllä olla että vaikuttaa se, että esikoista odottaessa mulla oli ns."liikaa" lapsivettä, ja nyt sit vissiin ihan normisti. Joten ehkä tän takia kaikki möyriminen tuntuu paremmin. :rolleyes:

Onko ketään muuta, jolla on tosi rauhallinen lapsi? Joudun tekemään liikelaskentaa melkein joka päivä, kun ei vaan tunnu pitkiin aikoihin mitään. Tuntuu, että useimmilla lapsi on tosi aktiivinen ja tää kaveri taas hyvin harvoin intoutuu kunnolla potkuttelemaan. Liikelaskenta on tähän mennessä kyllä just ja just täyttynyt, mut en tykkää yhtään siitä, että pitää varmistella. Mikään makea, mahan tökkiminen tai muu herättely ei toimi. Oon miettiny, et voiko vauva olla sillai, et liikkeet vaan tuntuu vaimeasti? Seuraavaan neuvolaan on vielä n. puoltoista viikkoa, että kai mä siellä asiasta juttelen.

Täällä kans tosi rauhallinen vauva. Esikoinen hyppi ja heilu niin, et maha lenteli puolelta toiselle, mut tämä ei oo kertaakaan ottanu vielä sellasia lähtöjä. :D Silti kaikki on todettu ultrassa ja neuvolassa olevan kunnossa. Et kai nämä kaikki vauvat vaan on niin erilaisia. :)

Eikö kohdun asento, istukka ja liikkeiden suunta oo ratkaseva. Jos siis on esim selkä vatsaa vasten ja potkii selkää kohden niin ei tunnu...? Mulla esim tyyppi on kasvot vatsaa kohden ja potkii eteenpäin niin ei paljon istukan edessäolokaan poista tuntemuksia. Hikkoja on alkanu tuntuun vasta nyt ehk viikon. Huomenna rv 35

Hikan mä tunnen kyllä, välillä näkyy päällekin päin. Ja liikkeitä sit taas juurikaan en tunne, vaikka joskus erotan esim. jalan tunnustelemalla. Mut ehkä tää nyt vaan tulee vanhempiinsa ja on rauhallinen kaveri, joka tykkää nukkua.

Takaisin