Liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kakz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä möyrittiin eilen ihanasti suklaavanukkaan jälkeen. Teki mieli syödä toinenki, mutta jätin väliin.. Toinen tulossa 14+4

joo mullakin tota juilimista ja jotenki herkkä.. mutta kuuma suihku auttaa mua sit taad olo helpottuu.. tänää vaa poltteli jotenki.. melkee koko ajan tuntuu oikeestaan möyrimistä tai sit oon vainoharhanen
Helmimeri; mulla polttelun aiheutti virtsatietulehdus...
Helmimeri, mamabel88 ja muut! Meillä oli juttua alavatsan juilimisesta ja itselleni kävi niin, että mulla(kin) on kuin onkin virtsatietulehdus PLUS sen päälle vielä joku alapäätulehdus (hiivis?)! Ei tosiaan ole mitään oireita ollut, paitsi jotain kirvelyä seksin yhteydessä. Tuo pissatulehdus tuli kuitenkin täysin puskista. Ihan lämpimikseni stiksasin tänään proteiinin ja glukoosin lisäksi leukkarit ja nitriitit, kun muistin tämän keskustelun. Huomenna menen vielä bakteeriviljelyyn näistä, mutta lääkereseptin sain jo nyt.

OIKEASTI KEHOITAN TEITÄ MUITAKIN STIKSAAMAAN LAAJEMMIN JOKA KERRALLA! Näemmä on olemassa myös oireetonta virtsatietulehdusta :nailbiting:. Mulla on glukoosi- ja proteiiniarvot olleet aina ok.

Täällä menossa 17+0 ja hyvin hämmentyneenä olen miettinyt oliko aamuinen kuplan puhkeamis-tunne alavatsan sivulla potku vai mikä.. ei tullut kunnolla uudelleen koko päivänä (kai). Kovasti jo odotan liikkeitä :) oli kumminkin erilainen kuin mitkään normit vatsanväänteet. Kuulostellen :)

Joo sinuski voi hyvinki olla alkuun oireeton, riippuu aiheuttajastakin.. Sitten kun oireita alkaa tulla voi ollakin jo siirtyny munuaisiin.

Eikai pissatulehdus/hiivatulehdus voi levitä kohtuun ja siten aiheuttaa vauvalle jotain? Alkoipa pelottaa! Tosissani luotin siihen, että tulehdus oireilee aina jotenkin. Lääkäri yritti lohdutella, ettei vauvalla ole hätää, mutta mä en oikein luota noihin, kun eikös niiden tehtävä ole aina tyynnytellä äitiä oli tilanne mikä vaan :nailbiting:.

Ja miusta kohtutulehusta ei oikein ees niin vaan tuu. Eli ei mittää hättää. :)mutta ainahan tulehukset pittää hoittaa äkkiä pois, ainaki miulle on neuvolassa toitotettu sitä että kaikki tulehukset pääsee vauvaan.

Lähdinpä taas googlailemaan. Kohtutulehdus raskaana ollessa käynnistää melkein aina synnytyksen, mikä näillä viikoilla merkitsee keskenmenoa. Huh, tästä lähdin stiksaan AINA kaiken.

No toivottavasti nyt ei ainakkaan sitä kohtutulehusta tuu, ja hyvä että sait jo lääkkeet tulehuksiin että saat ihtes terveeks! :)

Mulla oli keväällä 3 kohtutulehdusta ja ei mitään hirveitä oireita. Alavatsakipua, lämpöä ja marjapuuron väristä pahanhajuista vuotoa. Paranivat laajakirjoisilla antibiooteilla.

Ei luulis et virtsatulehdus leviää kohtuun kun ovat kaksi eri paikkaa rakko/virtsaputki ja kohtu vaikka reiät samasta paikasta lähteekin. Tulehduksen aiheuttajat tuskin myöskään on samat.
Virtsatulehdus usein aiheutuu kehon omista bakteereista jotka pääsevät syystä tai toisesta valloilleen siellä putkessa tai rakossa. Aina esim yhdynnän jälkeen tulis pissata ja pestä ettei pöpöt siirry sinne putkuun jne.

Plus sinuski rauhoittaakseni sinua niin ei kaikkia niitä oireettomia pissatulehduksia aina edes hoideta kun menevät ohi itsestään. Tokikin raskaana ollessa tilanne pitää hoitaa mutta meillä töissä esim vanhuksilla olis koko ajan kuurit päällä ja siitä ei ole mitään hyötyä kun elimistö sitten tottuu niihin antibiotteihin ja rupee tulemaan niitä antibiooteille vastustuskykyisiä kantoja, sit ollaan lirissä. Lääkäri pitää kuumetta yleisemmin rajana kuureille.
Karpalomehu auttaa oikeesti, sitä kannattaa juoda jos on pissan kans ongelmia

Sain siskolta (odottaa kuudetta lastaan) vinkkiä, miten tuntuu helpoiten liikkeet, ainakin hänellä. Tuolilla istuessaan laittaa jalat ristiin ja nojaa eteenpäin niin että maha on siinä puristuksissa sitä ylempää jalkaa vasten, kuulemma vielä parempi jos on vyö päällä. Nyt en malta odottaa että pääsen kotia kokeilemaan :) Missä asennoissa te olette tunteneet/tunnustelleet liikkeitä?

Mulla tuntui liikkeet ihan selällä maaten. Kättä pidin masun päällä vähän painona. Istuenki varmaan tuntuu, mutta ovat niin hentoja vielä ettei tunnista potkuiksi.

Voiko vauva olla vielä tässä vaiheessa selkeesti enemmän jommalla kummalla puolella. Tunnen selkeesti liikehdinnän enemmän oikealla alamasussa. Tällähetkellä kunnon jumppa menossa. :) tosi harvoin vielä liikkeet tuntuu rv 17

Mitä meinaa Stiksaaminen? Joku tikkutesti?:confused005
Auttakaa tietämätöntä :o

Luulisin, että oon jo liikkeitä tuntenut. :) Alamahassa sellaista kuplintaa ja kerran isompi liike. Ei vaan ihan joka päivä tunnu.

Takaisin