Liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kakz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mitä meinaa Stiksaaminen? Joku tikkutesti?:confused005
Auttakaa tietämätöntä :o
Stiksaaminen on just sitä että siulla on sellasia liuskoja jotka upotetaan pissaan ja kertovat sitten värikoodilla onko pissassa jotain. Liuskoja on erilaisia joissain voi olla vain vaikka pari asiaa kuten onko pissassa sokeria tai ketoaineita (diabetes), tai vaikka 8-10 eri asiaa mm. Veri, happamuus, nitriitit, leukosyytit (kertovat tulehduksesta). Apteekista esim. voi ostaa jos kotona luulee tarvitsevansa.
Täällä ainakin neuvolassa tutkitaan joka kerta pissasta sokerit yms. juurikin näin

Yomanda kiitos paljon! Enpäs tiennytkään että tuommoisia on, meillä on suvussa diabetes 1 ja mulla oli muutamia vuosia sitten lähes krooninen pissatulehdus. Liuskoja siis ostelemaan jos mieltä alkaa kalvamaan :)

Oleppa hyvä :) Täytyy vaan muistaa että hyvä alapesu kannattais yrittää aina tehdä kun pissatestiliuskoistakin voi saada väärää tulosta (tulehdusta) siksi että pissan mukana on aina sekoittuneena ulostebakteereita.. Nii pesulla ehkäisee sitä.
Mutta niit testejä on helppo kattoo, siin on värikartta purkissa ja kellosta yleensä vähän ajan mukaan katsotaan. Itse en liuskoja omista mutta töissä niiden perusteella on helppo arvioida onko mummukoilla tulehduksia tai muuta kun yleensä niillä ei ole selkeitä oireita.
Yleensä niissä on asteikko missä arvo kohoaa esim. - + 1+ 2+ 3+, jossa jos väri vastaa 3+ niin on jo melko varma tulehdus tai mitä muuta sillä mitataankaan esim sitä sokeria

Täällä nyt tuntunut jokusen viikon pienen ihmisen potkiskelut, ja nyt parina päivänä tuntunu kunnon muljahduksia kun tuolla heitetään kupperiskeikkaa ja vaihdetaan paikkaa puolelta toiselle. :) Eipä taida mennä enää kauaa siihen, kun täytyy alkaa ottamaan pikaspurtteja vessaan kun toinen pomppii ja pyörii äiskän rakon päällä.. :p

Eilen tunsin selvästi liikkeet doppleria vasten mutta en vielä muuten. Mutta nyt tosiaan on odotettavissa että hyvinkin pian tuntee kunnolla ensimmäiset liikkeet :)

Mulla tuntuu kuin liikkeet olis jotenkin vähentyneet :O niitä tuntu paljo enemmän pari viikkoa sitten ihan alhaalla ..en tiiä onko vauva nyt noussu eikä siks niinkään tunnu..ja istukkaki kai edessä..ei kivaa!!

Sunny mulla sama homma.. Istukka myös edessä ja ne vähäisetkin liikkeet loppunut. Just eilen oli neuvolalääkäri ja siellä ultrassa kaikki oli hyvin kuitenkin. Ehkä se kohdun nouseminen vaikuttaa siihen.

Mulle sanottiin, että myös istukka vaihtaa paikkaa kun kohtu nousee ja saattaa tulla vaimentamaan liikkeitä :) Mulla tuntuu pelkkiä perhosia sillon tällön, potkuista ei puhettakaan! Esikoisesta eka potku tais tuntua rv24 :D

Tänään kun neuvolatäti kuunteli sydänääniä tunsin ihme muljahduksen laitteen vierellä, olin jo ihan fiiliksissä mutta sitten alkoikin pierettää. Taisi olla vaan kaasukupla :( :( :(
Kuulostaa huvittavalta ehkä mutta tässä on odoteltu liikkeitä kovin kun tätä foorumia lukenut :) Ensisynnyttäjä ja 16+0 ni ehkä turhan ajoissa muuveja hingun o.O

Helpottavaa kuulla että muillakin liikkeet "vähentyneet". Toki onhan se ihan järkeenkäyvää että kun vauva ollut alhaalla ja housut siitä kohdin vähän puristanu niin on tuntunu paremmin :)

Mullakaan ei noiden ensimmäisten tuntemuksien (15+0-15+2) jälkeen ole juuri liikkeitä tuntunut, tai sitten ovat olleet niin hentoja, etten ole niitä osannut liikkeiksi tulkita. Nyt 16+2.

No, nyt voi jo varmuudella sanoa, että eilisillan/yön ja tämän aamun tuntemukset oli vauvan liikkeitä! Illalla pötkötellessä vähän härnäsin painelemalla mahaa, ja kohta tuntui pienen pieni tökkäys takaisin :Heartred Ja aamulla tuntui muutama kupla lisää, kun mahallani makoilin.

Tässä vaiheessa vauva on vielä niin pieni, että pääsee kääntyilemään mahassa vaikka miten päin. Eli voi hyvin olla mahdollista, että kääntyy esim. niin, että potkii selkään päin, jolloin liikkeitä ei niin selvästi tunnu. Mutta kyllä ne sieltä taas tulee, ja vahvistuu! :happy:

Takaisin