Äläs vielä murehdi sinuski, usein se on selkeesti siellä puolenvälin nurkilla tai jälkeen, kun esikoistaan odottava alkaa liikkeitä tuntea :) En tiiä, johtuisko se siitä, että esikoista odottava ei "tiedä mitä tuntea" vai jostain kohdunkasvuun tai johonkin muuhun rakenteelliseen viittaavasta seikasta, mutta ei oo mitenkään sanottu, että tässä vaiheessa vielä välttis tuntuis, vaikka ois jo joskus aiemmin raskaana ollutkin :)
Tosin itse allekirjoitan kyllä myös tuon istukan sijainnin vaikutuksen! Ekassa mulla oli oppikirjamaisen kauniisti takaseinällä, liikkeet tuntui ja näkyi todella selkeinä (en kyllä nyt yhtään muista, et mistä lähtien, mutta siis ne loppupuolen mylläykset). Tokassa istukka oli edessä ja se kyllä paitsi himmens tuntemuksia, niin ei myöskään maha heilunut tyypin myllätessä niin puolelta toiselle tai nähnyt selkeesti semmosta alienmaista!
Nyt ootan jännityksellä tuota istukan sijaintia (haha, jopa niin jännityksellä, että sitä olin jo np-ultrassa "tivaamassa", kätilö sitten mua tyynnyttelemään, että ei vielä voi tietää, kun se on niin jättimäisen iso suhteessa muuhun), koska yllättäen tässä nyt 15+ viikoilla oon alkanut tuntemaan todennäköisesti jotain ihan liikkeitäkin, ei pelkästän vatsan möyrimisiä. Tosin kohtukin on ottanut selkeesti hurjan spurtin kasvussa, eli oisko se sit liikahtanutkin sen verran eteen, että senkin takia liikkeitä tuntuu nimenomaan tossa mahanpinnalla heti navan alapuolella... mitenkään kovin iso möllykkähän vauvan ei vielä näillä viikoilla sinänsä pitäis olla, että ei se mitään suuria tuntemuksia oikeen kai vielä aikaansaakaan, ainakaan tän oman vararasvakerrokseni läpi :)