Liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kakz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eilen illalla oli ihan kamalat jumpat pähkylällä menossa :happy: Monta minuuttia sain tunnustella pienen touhaamista :love7 Edellisistä tuntemuksista olikin jo monta päivää. Enkä mä nyt odotakkaan, että liikkeitä päivittäin tuntuisi, muidtelisin hämärästä näillä raskausdementian vaivaamilla aivoillani, että päivittäiset tuntemukset alkoi aiemmin vasta joskus 19-22 viikoilla.

Miulle lääkäri sano maanantaina, et tunnen ekat liikkeet varmaan rv 20-21 kun istukka nousee tod näk eteen. Eli siis 2-3 viikon päästä, e malta odottaa :happy:. No pääasia, että se istukka nousisi johonkin, kun nyt kohdunsuun päällä aiheuttamassa jatkuvaa vuotoa :sorry:.
Luin myös, että jos istukka ei nouse lasta ei pysty synnyttämään alakautta, vaan tulee sektiolla. No sen näkee sitten raskauden edetessä miten käy, lääkäri sanoi kuitenkin, että saan myöhemmin ajan äitiyspoliklinikalle jos ei istukan sijainti tosta muutu.

Onneks siihen kaikkeen potkuiluun ja mylläämiseen ehtii sit jo kyllästyäkin :D Mä suoraan sanottuna en kyllä kovin innolla odota, en oo hirveesti nauttinut niistä. Mulla on kuitenkin pituutta selässä sen verran, ettei sen nappulan pitäisi kovin ahtaillakaan tuolla olla, mutta silti ainakin edelliset on saaneet vallan epämukavia oloja aikaan :D Tyttö jumputteli menemään niin usein samaa kohtaa, että mulla oli oikeesti ihan mustelma usein tossa sivumahassa! :D

SannaKoo sama juttu :D Alkuun oli ihanaa kun potkut tuntui ja loppua kohden tuskaista...Nukkumaankaan en pystynyt kunnolla :( Taitaa olla niin, että kun eka kerralla kaikki oli jännää ja ihanaa, niin nyt jo huokailee valmiiksi :D

Nyt on kyllä semmoset bileet täällä, että pakko jäädä paikalleen kuulostelemaan :D nyt 15+4.

Höh ja pöh! Ei tunnu mulla vielä oikein mitään, vaikka rv18 alkaa huomenna. Joskus olen tuntevani jotain, mutta varmaksi en osaa sanoa. Mieheni on usein korva kiinni mahassani ja sanoo kyllä kuulevansa selvää molskintaa ja vaikuttaa olevan ihan tosissaan havaintonsa kanssa :grin:grin. Itseäni harmittaa, etten tunne vielä mitään. Onneksi maha on sentään alkanut nyt kunnolla kasvaa.

Mäkään en tunne edelleenkään mitään. Sais jo alkaa tuntumaan, niin konkretisoitus itsellekin tää paremmin :)

Mä oon pari viikkoa tuntenu kääntyilyä tms. sellaista muljumista ollut. Nyt tällä viikolla olen iltaisin tuntenut selviä potkuja. Nyt menossa siis 17+3.

Esikoista odottaessa muistan kun teki semmosta jännää jumppaliikettä mahassa, molemmilla jaloilla yhtä aikaa jumppas ees taas. Oli hauska huomata synnytyksen jälkeen kun vauva teki sitä samaa liikettä ulkomaailmassa, varsinkin kun olin puoli-istuvassa asennossa vauva reisien päällä jalat kohti masua niin siinä se jumppasi ihan samallalailla kuin aiemmin masussa:Heartpink

Höh ja pöh! Ei tunnu mulla vielä oikein mitään, vaikka rv18 alkaa huomenna. Joskus olen tuntevani jotain, mutta varmaksi en osaa sanoa. Mieheni on usein korva kiinni mahassani ja sanoo kyllä kuulevansa selvää molskintaa ja vaikuttaa olevan ihan tosissaan havaintonsa kanssa :grin:grin. Itseäni harmittaa, etten tunne vielä mitään. Onneksi maha on sentään alkanut nyt kunnolla kasvaa.
Miullakin 18+1 ja ei tunnu vielä mitään.

Mulla tuntuu koko ajan enemmän ja ultrassa kävi ilmi, että parin päivän sähköiskumaiset supparit johtui kai siitä, kun tyyppi potki suoraan kohdunsuulle.

Hassua miten yksilöllisiä nuo liikkeiden tuntemukset voivat olla. Mäkin olen aina kuvitellut olevani jotenkin "sensitiivinen" kroppani suhteen ja ihmetyttää, kun ei liikkeitä tunnu. Varsinkin kun joka kerta on toitotettu vauvan aktiivisesta liikehdinnästä. Pakko kai tän olla joku istukan sijainti-juttu?

Hassua miten yksilöllisiä nuo liikkeiden tuntemukset voivat olla. Mäkin olen aina kuvitellut olevani jotenkin "sensitiivinen" kroppani suhteen ja ihmetyttää, kun ei liikkeitä tunnu. Varsinkin kun joka kerta neuvolassa ym. on toitotettu vauvan aktiivisesta liikehdinnästä. Pakko kai tän olla joku istukan sijainti-juttu?

Jo viime yönä olin tuntevinani liikkeitä käteen asti, mutta aamulla ajattelin että näin varmaan unta. Syönnin jälkeen sohvalla istuessa pidin kättä alavatsalls kun tuntu pieni mylläävän niin kovasti, ja sieltä se muksaus tuli käteen asti <3
On se istukka sit vissiin noussu takaseinälle kuitenki niinku kätilö epäiliki :) nyt viikot 18+2

Äläs vielä murehdi sinuski, usein se on selkeesti siellä puolenvälin nurkilla tai jälkeen, kun esikoistaan odottava alkaa liikkeitä tuntea :) En tiiä, johtuisko se siitä, että esikoista odottava ei "tiedä mitä tuntea" vai jostain kohdunkasvuun tai johonkin muuhun rakenteelliseen viittaavasta seikasta, mutta ei oo mitenkään sanottu, että tässä vaiheessa vielä välttis tuntuis, vaikka ois jo joskus aiemmin raskaana ollutkin :)

Tosin itse allekirjoitan kyllä myös tuon istukan sijainnin vaikutuksen! Ekassa mulla oli oppikirjamaisen kauniisti takaseinällä, liikkeet tuntui ja näkyi todella selkeinä (en kyllä nyt yhtään muista, et mistä lähtien, mutta siis ne loppupuolen mylläykset). Tokassa istukka oli edessä ja se kyllä paitsi himmens tuntemuksia, niin ei myöskään maha heilunut tyypin myllätessä niin puolelta toiselle tai nähnyt selkeesti semmosta alienmaista!

Nyt ootan jännityksellä tuota istukan sijaintia (haha, jopa niin jännityksellä, että sitä olin jo np-ultrassa "tivaamassa", kätilö sitten mua tyynnyttelemään, että ei vielä voi tietää, kun se on niin jättimäisen iso suhteessa muuhun), koska yllättäen tässä nyt 15+ viikoilla oon alkanut tuntemaan todennäköisesti jotain ihan liikkeitäkin, ei pelkästän vatsan möyrimisiä. Tosin kohtukin on ottanut selkeesti hurjan spurtin kasvussa, eli oisko se sit liikahtanutkin sen verran eteen, että senkin takia liikkeitä tuntuu nimenomaan tossa mahanpinnalla heti navan alapuolella... mitenkään kovin iso möllykkähän vauvan ei vielä näillä viikoilla sinänsä pitäis olla, että ei se mitään suuria tuntemuksia oikeen kai vielä aikaansaakaan, ainakaan tän oman vararasvakerrokseni läpi :)

Mie tunsin esikoisesta ekat selkeet liikkeet joskus rv 22, sillon oli istukka eessä. Käteen taisivat tuntuu pari viikkoo myöhemmin. Nyt oon liikkeitä tuntenu jo useemman viikon päivittäin, väitän että istukan sijainti vaikuttaa ja se että tietää miltä ne tuntuu ja kroppa on herkempi varsinki ku ei oo vasta ku 1,5v edellisestä raskaudesta :)

Täällä liikkeet alkoivat tuntua 14-15 viikolla. Eilen mieskin tunsi käteen potkun, kun piti kättä ihan vatsan päällä, tuskin koskettaen ihoa:) tänään 17+2. Esikoisesta pari viikkoa myöhemmin liikkeet..

Hei ihanaa! En malta oottaa et itekki tuntuu kädessä asti ♡ Suurinosa onkin pidemmällä ku minä, mut ootteko huomannu että nyt jotenki kohtu ottais spurttia ton kasvun kanssa? Itellä nyt 15+5 ja jokaikinen ilta/yö jomottelee siihen malliin että nousee ylöspäin.. myöskin maha pyöristynyt ylempää.. siis ihan parin päivän sisällä.. ihana juttu mut tuntuu kamalalta..

Kyllä miullaki vihlloo mahan molemmille puolille ku nousee ylös päin. Mimoza en tykänny tuosta kamalalta tuntumisesta. Miulla nyt 17+1. Ja ekat liikkeet tunsin sillon viikolla 14. :)

Takaisin